Olen synnytyssalissa, kysy minulta ajankuluksi jotain :)
Kommentit (228)
Vierailija kirjoitti:
Tämä on aika varmasti keksitty juttu. Jos olet melkein 10cm auki ja supistelet miltein koko ajan tuskin jaksat tehdä muuta kuin keskittyä pääsemään yli supistusten aiheuttamasta kivusta.
Ohis mutta mä oon palstaillu sairaalasta kun mun jalka murtu pahasti enkä saanut mitään puudutteita tai muuta kipulääkettä kuin buranaa. Luukipu on jotain aivan hirveää, palstalle kirjoittaminen auttoi viemään edes hetkeksi ajatuksia irti siitä kivusta.. Tsemppiä ap:lle.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on aika varmasti keksitty juttu. Jos olet melkein 10cm auki ja supistelet miltein koko ajan tuskin jaksat tehdä muuta kuin keskittyä pääsemään yli supistusten aiheuttamasta kivusta.
Mulla ei oo supistukset niiiin hirveät (onneksi). Välillä kyllä pidän hengitystaukoja!
ap
Vierailija kirjoitti:
Tulin vielä toivottelemaan onnea synnytykseen, ennen kuin palsta sulkeutuu!
Kiitoss!
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis mutta mä oon palstaillu sairaalasta kun mun jalka murtu pahasti enkä saanut mitään puudutteita tai muuta kipulääkettä kuin buranaa. Luukipu on jotain aivan hirveää, palstalle kirjoittaminen auttoi viemään edes hetkeksi ajatuksia irti siitä kivusta.. Tsemppiä ap:lle.
Kiitos! Tosiaan vie tää palstailu vähän ajatuksia muualle siitä kivusta :)
ap
Vierailija kirjoitti:
Huomenna kuullaan palsta!
ap :)
Ei hemmetti, näin kauanko on ap. joutunut pusertamaan lasta?
Voisikohan ap olla nukkumassa? Toivottavasti. Synnytyksestä 13 vuotta, mutta muistan vieläkin ne jälkeiset.
Onnea vauvan johdosta!
Luulisin, että ap viettäisi nyt ainakin tämän päivän ihan vauvan lumoissa ilman palstaa. Ymmärrän hyvin, jos näin on - kunhan sitten joskus kumminkin tullaan kertomaan vauvasta ;)
Hmm... jos supistusten väli on kolme minuuttia, niin eipä tänne kirjoitella. Siinä ei pysty kuin keskittymään kivun hallintaan.
Provoilee!
Vierailija kirjoitti:
Hmm... jos supistusten väli on kolme minuuttia, niin eipä tänne kirjoitella. Siinä ei pysty kuin keskittymään kivun hallintaan.
Provoilee!
Joo, kaikki synnytyksethän ovat samanlaisia, kivunsietokyky on kaikilla sama ja maailma on ihanan mustavalkoista
Vierailija kirjoitti:
Provoilee!
Hyvin suunniteltu provo kuitenkin, kun välillä kirjoittajana oli mies ja aika hyvin osasi synnytyksen kulkua kuvailla. Muistan nuorimmaisen äärimmäisen helposta synnytyksestä päällimmäisenä ennen syntymää sen, että mulla oli tylsää ja ajattelin, että olisi pitänyt älytä ottaa kirja tai ristikkolehti mukaan. Sitten vauva vain putkahti maailmaan hetkessä, hyvä että kätilö ehti huoneeseen. Vielä just kun mies oli tullut lounaalta vauvan syntymäaika 11.17. Lounasaika alkoi puoli yksitoista ja just oli ehtinyt palata. Mä vain ajattelin vielä siinä vähän ennen yhtätoista että tulis mies takaisin syntyis jo, kun on tylsää. Se oli tosiaan sitä aikaa, kun kännyköitä ei saanut sairaaloissa osastoilla käyttää. Lapsivesi oli mennyt, mutta supistukset eivät olleet missään vaiheessa kovin pahoja.
Kyllä meette mukaan täysiin höpö-juttuihin.
Kukaan ei ilman kivunlievitystä kirjoittele 9cm auki olevana hymysuin nettiin tai kirjoittele ylipäänsä ollenkaan.
Synnytyksiä toki on erilaisia, muttei ihan näin erilaisia. Ihan muuten hygieniasyistä puhelin ei tässä vaiheessa saa olla äidin käsissä.
-kätilö
Tulin vielä toivottelemaan onnea synnytykseen, ennen kuin palsta sulkeutuu!