Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pääsin vaikealle alalle opiskelemaan, mutta olen olevani huono koulussa! :(

Vierailija
24.11.2017 |

Ketään muita? Saitteko tsempattua itsenne paremmiksi vai miten..

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet olevasi vain liian hätäinen

Vierailija
2/48 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

*koen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
4/48 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitelkaa miten noloa ja ahdistavaa olla haavepaikassa lahjakkaiden keskellä ja olla huono niissä töissään...

Ap

Vierailija
5/48 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet olevinasi huono ja oikeasti et osaa kirjoittaa äidinkieltäsi.

Vierailija
6/48 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko oikeasti huono vai totuitko vain koulussa siihen, että kaikki oli helppoa. Nyt sitten pitäisi oikeasti tehdä töitä, kun opiskelet yhtä lahjakkaiden joukossa.

Vierailija
7/48 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko oikeasti huono vai totuitko vain koulussa siihen, että kaikki oli helppoa. Nyt sitten pitäisi oikeasti tehdä töitä, kun opiskelet yhtä lahjakkaiden joukossa.

Sekä että :(

Ap

Vierailija
8/48 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin. Itse olen käynyt monenlaisia kouluja. Ammattikoulua ja aikuiskoulutuslinjaa esimerkiksi. Näissä oli helppoa olla luokan priimus, koska taso ei muutenkaan ollut päätähuimaava. Sitten pääsin yliopistoon alalle, jonne on vaikea päästä. Kolme ensimmäistä vuotta tuntui, että olen liian tyhmä tänne, olen varmaan päässyt sisäänkin vahingossa. Mutta pikkuhiljaa aloin päästä kärryille ja osaan nyt puhua samaa kieltä kuin muutkin. Varmaan asiaan vaikuttaa sekin, että sukuni ei todellakaan ole mitään korkealle kouluttautunutta porukkaa.

Vierailija
9/48 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä ei ole mitään väliä, vaikka pääsisit juuri ja juuri kurssit läpi, kunhan saat tutkinnon tehtyä. Opiskelu ei ole sama asia kuin työnteko. Sinulla on nöyrä asenne, joka voi olla menestymisesi avain.

Vierailija
10/48 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kai tavallaan lahjakas minkä vuoksi satuin pääsemään sisään, mutta tavallaan olen huono ja se huonoja näkyy sitten tehtävissä toisin kuin jollain muulla..

Ap

Vierailija
11/48 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketään muita? Saitteko tsempattua itsenne paremmiksi vai miten..

Ehkä opit siellä myös kirjoittamaan.

Vierailija
12/48 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin itse yhteen Suomeen vaikeimpaan paikkaan opiskelemaan ja ympärillä oli koko ajan huippulahjakkaita ihmisiä. Totuin siihen että olin koko ajan surkeimmasta päästä, asia oli vain hyväksyttävä. Toki se oli vähän masentavaa, koska olin lukiossa ihan huippu. Varmaan olin myös aika laiska mutta toisaalta olin myös muutenkin mielestäni huonompi kuin useimmat muut.

Vierailija
13/48 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä ei ole mitään väliä, vaikka pääsisit juuri ja juuri kurssit läpi, kunhan saat tutkinnon tehtyä. Opiskelu ei ole sama asia kuin työnteko. Sinulla on nöyrä asenne, joka voi olla menestymisesi avain.

Kiitos lohduttavasta kommentistasi!❤️

Ap

Vierailija
14/48 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kait kukaan ole seppä syntyessään, en tiedä millä alalla olet, mutta luin just yhden kirjan huippukokeista ja nehän oli kaikki luokkansa huonompia mutta tahto ja yritys ja päämäärä oli kova.... vähän kuin urheilijalla... ei riitä pelkkä lahjakkuus pitää olla tahtoa myös...

Vierailija
15/48 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pääsi vaikealle alalle niin et oo huono, vaan hyvä. Nyt vaan oppimistaidot haltuun.

Vierailija
16/48 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä sama tunne. Opiskelen ulkomailla ja tenttejä on paljon sekä tahti kova. Päivät ovat muutoinkin pitkiä eli tuntuu jatkuvasti olevan liian vähän aikaa. Ei auta kuin tehdä kaikki mitä pystyy, mutta ottaahan tämä henkisesti koville. Ei niinkään se, että muut ovat parempia vaan paine siitä, että selviääkö. Tilannetta ei helpota se, että koulutus kestää pidempään kuin 3-4 vuotta.

Tsempit samassa tilanteessa oleville.

Vierailija
17/48 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin silloisessa Taikissa, koulutusohjelmassa, johon oli sisäänpääsyvuotenani erityisen vaikea päästä ja melkein koko ensimmäisen vuoden olin varma että valitsijat olivat tehneet erehdyksen ja jonain aamuna minut lähetettäisiin pois (ei, sellaista ei voi oikeasti tapahtua). Kumma kyllä kun asiasta tuli myöhemmin puhe kurssitoverien kanssa, heistä useimmilla oli ollut ihan samanlaisia tuntemuksia - ja niin voi olla sinunkin opiskelukavereillasi.

Tosissaan myös paikoissa, joihin on hyvin vaikea päästä, kaikki ovat olleet omissa ympyröissään se lahjakkain tyyppi, joten on vaikea sopeutua tilanteeseen, jossa ei enää olekaan. Ehkä silloin kannattaa vain ajatella, että on kuitenkin parempi kuin ne, jotka eivät päässeet sisään, ja huomattavasti etevämpi kuin ne, jotka eivät asiasta  ymmärrä yhtään mitään.

Vierailija
18/48 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa. Itse olen valmistumassa, ja suoraan sanoen olen ollut suurimman osan aikaa aivan kuutamolla. Jotenkin tuurilla olen saanut hyviä numeroita, vaikkei käytännössä ole ollut hajuakaan mitä teen.

Juuri mietin, josko vielä karkaisi jonnekin muulle alalle ennen valmistumista, vähän alkanut jännittää tuo tuuripelaaminen sitten työelämässä...

Vierailija
19/48 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet päässyt sisään, olet riittävän lahjakas/älykäs.

Onko teillä opintopsykologi tai joku muu henkilö, jonka kanssa voisit rohkeasti mennä keskustelemaan?

Tällaisia ajatuksia ovat yleisiä, ja esim opintopsykologi voisi auttaa sinua katkaisemaan niitä kun alkavat pyöriä.

Vierailija
20/48 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekä että :(

Ap

Mikäs sinussa on niin ihmeellistä että sun pitäisi aina olla paras? Usko pois että jos tuolla asenteella lähdet opiskelemaan ja töihin niin susta ei kovin kummosta työssäsi tule. Pointti ei ole olla paras vaan käyttää omia vahvuuksia ja tehdä työt hyvin. Tollanen perfektionistitie ei johda mihinkään muuhun kuin loppuun palamiseen. Yritä oppia uusi asenne opintojen aikana.