Kapselikahvinkeittimet
Hei!
Ajattelin hankkia miehelleni joululahjaksi kapselikahvinkeittimen, mutta nyt iski epävarmuus. Nespresson kahvit vaikuttavat laadukkaammilta kuin Pauligin kapselivalikoima, mutta kapselit pitää tilata netistä ja niin edelleen. Onko kokemuksia eri keittimistä, mitä suosittelette? Niin ja nyt en tarvitse kommentteja siitä miten tavallinen kahvinkeitin on ihan riittävä. ;)
Kommentit (12)
Kapseloikahvinkeitin on tarkoitettu wannabee rikkaille. He heittävät keittimen muutaman vuoden jälkeen roskiin liian kalliina. Laita sinne säiliöön juhlamokkaa.
Miks kukaan ostaa enää noita?
Kuormittavat luontoa ihan sikana, eivät ole kestäviä ja todellakin, kuten yllä oleva sanoikin, niin wannabee tyyppien juttu, joka meni jo pois muodista.
Osta ennemmin pergolaattori. Sillä saa oikeasti hyvää kahvia!
Tai sitten satsaat kunnon barista laitteeseen.
Jokatapauksessa tehon tulee olla yli bar, kaikissa laitteissa jotka paineella valmistavat kahvin. Alle bar in toimivat ovat leluja.
Jos kapselikahvinkeitin riittää, niin suosittelen NesCafe Dolce Gustoa.
Prismassa kapselit aina edullisemmat kuin pienissä kaupoissa (16kpl 4,90e / 30kpl 9,90e).
Hyvä Espresso-nappi ja paljon muita vaihtoehtoja.
On myös maitokahvi-kapselit saatavilla, jossa siis maitojauhe mukana - eli Cafe au Lait (16kpl/30kpl boxit).
Cappucino on njam,mutta kahvi ja maito eri kapseleissa. Joten yhdestä pikkupaketista (4,95e) saa vai 8 kupillista. Noita nappeja voi myös tilata netistä, mutta jos Prisma lähellä niin sillä pärjää :)
**
Paulig'in laite oli meillä töissä eikä kukaan siitä tykännyt. Mitä järkee on tehdä kapselilla JuhlaMokkaa??
Asun viikot apartmenthotellissa ulkomailla. Huoneistossa on kapselikeitin. Parin viikon jälkeen ostin moccamasterin ja laitoin kapseliaparaatin alakaappiin.
-m
Vierailija kirjoitti:
Kapseloikahvinkeitin on tarkoitettu wannabee rikkaille. He heittävät keittimen muutaman vuoden jälkeen roskiin liian kalliina. Laita sinne säiliöön juhlamokkaa.
Jos vatsa ei kestä suodatinkahvia, niin kapselikahvi saattaa pelastaa aamut. Siis jos ei ole valmis luopumaan kahvista kokonaan :)
Wannabee rikkaita ei ole olemassakaan. Ehkä nousukkaita kyllä.
Kapselikeittimillä ei ole mitään tekemistä varallisuuden kanssa. Se on täysin makuasia.
Kaikille kahvia riittää, ja jokainen itse päättäköön miten kahvinsa valmistaa.
Mukavaa Joulua vaan kaikille :)
Meillä myös Dolce Gusto. On ahkerassa käytössä, normikahvinkeittimeen verrattuna meille huomattavasti kätevämpi koska olen perheen ainot kahvinjuoja. Lapset tykkää moccacinoista ja kaakaojuomista (isompi myös teejuomista), mieskin cappuccinoista yms. Kukaan heistä ei siis kelpuuttanut pannukahvia enkä sitä lopulta keittänyt pelkästään itseäni varten vaan siirryin murukahviin jota inhosin.
Nykyään juon enimmäkseen cafe au laitia tai ihan Juhlamokkaa (ostin pestäviä kapseleita jotka voi täyttää itse), sekä tietysti myös erikoiskahveja.
Kapselikeitin on myös todella helppo putsattava.
Meillä ollut käytössä kohta 2 vuotta enkä ole ihan lähiaikoina heittämässä menemään.
Dolce gustolta ääni täältäkin. Lapsi tykkää kaakaosta, itse tykkään ihan normaaleista kahvikapseleista, erikoiskahvit on satunnaisia herkutteluhetkiä :)
Mä juon laadukasta tummapaahtosta pikakahvia. Maistuvaa ja ei tule roskia.
Yhdelle hengelle on vielä jotenkin perusteltavissa, kun ei tarvitse keitellä kahvia hukkaan. Kahdelle alkoi olla sen tyyristä, että piti ostaa espressokeitin. Kitkerään suodatinkahviin ei ole enää paluuta.
Nespresson kahvit on tosiaan vähän laadukkaampia ja mun mielestä ainakin hintansa väärti. Tilaaminen onnistuu helposti netistä ja niiden asiakaspalvelu on ihan huippua, jos tuotteissa on vikaa niin aina saa hyvät hyvitykset! Nespresso on varmaan ainut tollasta edullisempaa luokkaa oleva kapselikeitin, jonka kahvit on oikeasti kahvia.
Dolce Gusto👍 käytössä päivittäin.nautin joka kupillisesta :)
Tavallinen kahvinkeiton on ihan riittävä.
Eikä aina edes sitä tarvita.
Opeta miehesi tekemään pannukahvia teesihdillä ja pienellä kattilalla.