Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitävätkö ihmiset tosiaan sairaanhoitajia ja AMK-insinöörejä samantasoisina koulutukseltaan?

Vierailija
24.11.2017 |

Tuli mieleen kun ystäväporukassa juteltiin miten niin monessa pariskunnassa mies on insinööri ja nainen sairaanhoitaja. Joku sanoi, että voi johtua siitä että ovat samantasoisia koulutukseltaan. Eihän ihmiset oikeasti ajattele noin? Toki voivat teknisesti olla saman tason koulutuksia, mutta onhan se nyt selvää että insinöörin koulutus ja työt ovat paljon haastavampia kuin sairaanhoitajien.

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Molemmat on AMK-tutkintoja, mutta onhan insinöörin tutkinto huomattavasti vaativampi kuin sairaanhoitajan. Vähän samahan se on maisteritason tutkinnoissa. Joku DI:n tutkinto on oikeasti vaativa kun taas joku KTM tai humanisti-FM on helppoja tutkintoja. 

Olen itse DI ja uskallan väittää sen olevan helpoimpia maisteritason tutkintoja. Ehkä KTM kamppailee samassa sarjassa. Mutta verrattuna vaikka matemaattis-luonnontieteellisiin opintoihin niin DI-opinnot ovat lähinnä leikkiä.

Näin se varmasti on, sellaiselle, jolle se maailma on luontainen. Isäni oli DI ja tiesin jo nuorena, ettei minust olisi siihen. Jos taas on kiinnostusta humanistisiin aineihin, on se helppoa. Siksi oliskin toivottavaa, että kaikki saisivat löytää sen utselle hyvän ja luonnollisen alan. Sillai olis sit hyviä kaikilla aloilla.

Vierailija
62/66 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovat samanarvoisia koulutuksia.

Työtehtävinä sairaanhoitajan ammatti on vastuullisempi, koska liittyy vakavimmillaan ihmishenkien pelastamiseen.

T. Valtiotieteiden maisteri

Entäs insinööri joka suunnittelee sillan? Eikö siinä ole vastuuta? Tai insinööri joka suunnittelee ohjelmiston, jolla kaikki leikkaussalin elektroniikkalaitteet toimivat.

Sitä paitsi eikö tuo sairaanhoitajan homma ole enemmänkin sitä että kuunnellaan mitä lääkäri käskee tekemään ja sitten tehdään se, eikä itse mitään vastuullisia päätöksiä tarvitse tehdä.

Tiedoksi sairaanhoitajan työ ei ole ole sitä että tehdään mitä lääkäri käskee, luuletko tosiaan että lääkäreitä riittä joka ikisen  potilaan hoitoa ja sen vaikuttavuutta seuraamaan  sairaaloissa, hoivilla, palveluasumisen yksiköissä ja terveyskeskuksissa.

Voi olla niin mutta vastuu loppuu siihen. Hoitsu voi myös aina sanoa, etten minä ole saanut koulutusta tähän, insinööri ei koskaan jos haluaa pitää työpaikkansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovat samanarvoisia koulutuksia.

Työtehtävinä sairaanhoitajan ammatti on vastuullisempi, koska liittyy vakavimmillaan ihmishenkien pelastamiseen.

T. Valtiotieteiden maisteri

Entäs insinööri joka suunnittelee sillan? Eikö siinä ole vastuuta? Tai insinööri joka suunnittelee ohjelmiston, jolla kaikki leikkaussalin elektroniikkalaitteet toimivat.

Sitä paitsi eikö tuo sairaanhoitajan homma ole enemmänkin sitä että kuunnellaan mitä lääkäri käskee tekemään ja sitten tehdään se, eikä itse mitään vastuullisia päätöksiä tarvitse tehdä.

Tiedoksi sairaanhoitajan työ ei ole ole sitä että tehdään mitä lääkäri käskee, luuletko tosiaan että lääkäreitä riittä joka ikisen  potilaan hoitoa ja sen vaikuttavuutta seuraamaan  sairaaloissa, hoivilla, palveluasumisen yksiköissä ja terveyskeskuksissa.

Olet oikeassa. Lääkäri ohjeisti sairaanhoitajaa, että side poistetaan tietyn ajan kuluttua. Potilaan saattaja oli paikalla ja kuuli sairaanhoitajalle annetun ohjeistuksen. Kyseisen ajankohdan tultua pyysivät sairaanhoitajaa poistamaan siteen, mutta sairaanhoitaja sanoi ettei sidettä poisteta nenästä vaan se pitää jättää paikalleen.

Vierailija
64/66 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Molemmat on AMK-tutkintoja, mutta onhan insinöörin tutkinto huomattavasti vaativampi kuin sairaanhoitajan. Vähän samahan se on maisteritason tutkinnoissa. Joku DI:n tutkinto on oikeasti vaativa kun taas joku KTM tai humanisti-FM on helppoja tutkintoja. 

Olen itse DI ja uskallan väittää sen olevan helpoimpia maisteritason tutkintoja. Ehkä KTM kamppailee samassa sarjassa. Mutta verrattuna vaikka matemaattis-luonnontieteellisiin opintoihin niin DI-opinnot ovat lähinnä leikkiä.

Taas näitä järjettömyyden jättiläisiä. Luonnontieteet ovat passe. Niitä lukee nykyään luuseriporukka.

Hait siis lukemaan, muttet päässyt? Vai pääsit lukemaan, etkä pärjännyt? Sori, se kertoo vaan susta.

Fysiikkaa, kemiaa, biologiaa ... pääsee nykyään kuka tahansa opiskelemaan yliopistolle Suomessa: Ne eivät ole enää pitkään aikaan vetäneet lahjakkaita opiskelijoita. Teknologia, lääketiede, talous ... kiinnostavat kyvykkäitä ihmisiä.  

Vierailija
65/66 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas näitä järjettömyyden jättiläisiä. Luonnontieteet ovat passe. Niitä lukee nykyään luuseriporukka.

Hait siis lukemaan, muttet päässyt? Vai pääsit lukemaan, etkä pärjännyt? Sori, se kertoo vaan susta.

Fysiikkaa, kemiaa, biologiaa ... pääsee nykyään kuka tahansa opiskelemaan yliopistolle Suomessa: Ne eivät ole enää pitkään aikaan vetäneet lahjakkaita opiskelijoita. Teknologia, lääketiede, talous ... kiinnostavat kyvykkäitä ihmisiä.  

Eli et päässyt edes opiskelemaan. No oon pahoillani. Typeryydestäsi.

Vierailija
66/66 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkelaskuja en pidä vaikeina, mutta muuten en haluaisi olla kyllä hoitaja ja en selviäisi niistä harjoitteluista, missä pitäisi ottaa näytteitä. Verenpaineen uskoisin oppivani mittaamaan myös manuaalisesti. T. insinööri.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi