Ostatteko vaatteita netistä - miksi?
Tarkoitus ei ole haastaa riitaa, kysyn ihan uteliaisuudesta.
Ymmärrän toki haja-asutusalueella tilanteen, siellä kaupat ovat kaukana. Tosin niin kaiketi on postikin?
Mutta miksi kaupungeissa, joissa kauppoja on lähellä, joku mieluummin ostaa netistä, palauttelee paketteja (väistämättä tulee välillä väärää kokoa, heikkolaatuinen vaate tai muuten huonosti sopiva hukkaostos) ja ramppaa postissa KUIN käy kaupassa, saa heti sovittaa ja näkee, onko vaate hyvä vai ei - ja saa sen heti mukaansa. Tulee samalla tukeneeksi kotimaista työllisyyttä.
Onko teistä vaatekaupoissa huono valikoima tai netissä halvemmat hinnat? Itse en oikein sitäkään käsitä, koska ei ne postituskulut ulkomailta ainakaan ihan pieniä ole. EU:n ulkopuolelta tilatessa tulee helposti vielä tullimaksukin maksettavaksi.
Makuasia ja totttumuskysymys tietysti, olisi kiva kuulla kokemuksia ja mielipiteitä.
Kommentit (52)
Parempi valikoima ja usein halvemmat hinnat. Tuotteita joita suomesta ei saa.
Aika paljon pienempi paha poiketa kotimatkalla postiin kuin lähteä illalla kiertelemään ostoskeskusta.
Kaupat eivät ole auki kun mulla on aikaa ostoksiin ja kun kaupat olis auki on muksu vailla iltapuuroa.
Vihaan shoppailua ja niitä ihmisiä kaupungilla. Asun Eurooppalaisessa pääkaupungissa, joten kaupat on aina täynnä turisteja. Ahdistun ihmismassoista enkä koskaan löydä mitään rekeistä, kun pitäisi joka ikinen rätti kaivaa esiin jotta näkee miltä se näyttää. En jaksa jonottaa sovariin tai kassalle. Monessa myymälässä on myös maksimi määrä vaatteita mitkä saa ottaa sovitukseen. Nettikaupoista tilatessa kuriiri tuo paketin suoraan ovelle valitsemanani ajankohtana ja moneen paikkaan voi palauttaa niin että kuriiri hakee paketin kotiovelta.
Ostan netistä, samoista kaupoista mitä olisi kauppakeskus pullollaan, mutta myös kotimaisilta pienyrittäjiltä jotka myy vain netissä. Koska vihaan shoppailua ja sovituskoppeja. Mielummin sovitan rauhassa kotona ja palautan tarvittaessa. Aika harvoin. Lapsille myös helppo tilata kotiin sovitettavaksi, esiteinejä (poikia) ei ihan helposti saa kauppaan mukaan.
Ostan kaikki vaatteet netistä koska shoppailu on kamalaa enkä ikinä löydä mitään. Nettikaupoistakin on vaikea löytää kivoja vaatteita.
Suurin osa vaatteistani on Gudrun Sjodenilta. Aiemmin Suomessa ei ollut myymälää, nyt on muutaman vuoden ollut Helsingissä, meiltä sinne on reilu kolmesataa kilometriä, helpompi ja edullisempi tilata kuin ajella sinne ja takaisin.
Postikuluja ei ole.
En jaksa kaupoissa kiertää ja etsiä haluamaani, netistä näkee paljon helpommin valikoiman.
Mä tilaan lähinnä Zalandosta ja ihan sen takia, kun siellä on paremmat valikoimat ja halvemmat hinnat. Kivijalkakaupoista ostan edelleen enemmän, koska tykkään sovittaa ja hiplata vaatteita.
Olen löytänyt verkkokaupan, josta löydän mieleisiäni vaatteita. Haluan sovittaa vaatteet kaikessa rauhassa kotonani, muualla kuin ahtaassa sovituskopissa. Nettiostosten kanssa voin myös kokeilla, sopiiko vaate hyvin yhteen minulla jo olevien vaatteiden kanssa. Saan enemmän aikaa harkita valintaani. Ennen muuta ei ole koko ajan myyjää kintereillä. Totta kai osan vaatteista joudun palauttamaankin, mutta loppujen lopuksi en osta vaatteita niin usein, että siitä olisi suuresti vaivaa. Siinähän tuon paketin sujautan postiin samalla kun muutenkin käyn asioilla.
Käytän kyllä myös tavallisia vaatekauppoja, mutta varmaan ainakin puolet vaatteista tulee nykyään ostettua verkkokaupasta.
Vierailija kirjoitti:
En jaksa kaupoissa kiertää ja etsiä haluamaani, netistä näkee paljon helpommin valikoiman.
jatkan vielä että oma vartalo ja ulkonäkö ahdistaa, olen vaatekaupoissa mukavuusalueeni ulkopuolella. Ja varsinkin talvella kamalaa kierrellä talvitakki päällä(tulee helvetin kuuma) ja varsinkin sovitella vaatteita(joutuu riisua puolet vaatteista pois ensin, sitten sovittaa, riisua sovitettavat vaatteet, taas pukea kaikki päällysvaatteet)... ugh.
Vaatekaupoissa huono valikoima, verkkokaupoista löytyy enemmän valikoimaa. Varsinkin jos haluaa ostaa kotimaisia pienvalmistajen vaatteita, niitä ei kotikaupungistani saa.
Toisinaan tilaan netistä kun sattuu osumaan kohdalle juuri joku itselle sopiva ja kiva. Lähinnä paitoja ja puseroita tms.
Siellä on tarjolla eri valikoima, kun monista kivijalkaketjuissa.
Enkä jaksa ravata kaupasta kauppaan varta vasten etsimässä osuisiko kohdalle joku kiva. Netin kautta pystyy valmiiksi selaamaan satoja puseroita pienessä ajassa.
Joskus selaan ensin netissä jos tässä lähellä kyseinen liike on, käyn vielä katsomassa onko kiva myös livenä ja ostan vasta sitten.
Ylläni on muuten juuri nyt yksi netin kautta tilattu pusero, joka ei ihan vastannut odotuksia. Kuvista voi siis saada myös väärän käsityksen kankaan laadusta tai materiaalista.
En jaksanut edes lukea aloitusta loppuun.
Poika (esiteini) inhoaa meluisia ja ruuhkaisia kauppakeskuksia ja sovittamista ahtaissa sovituskopeissa hiessä. Paljon helpompi sovittaa kotona ja palauttaa loput. Lähin posti on lähikaupassa.
En voi enää vain ostaa itse, hänelle ei kelpaa kaikki. Paljon työläämpää palautella kauppoihin.
Itse ehdin nettikauppaan vain illalla sohvalta. Netissä on nopeampi selata kaupan valikoima ja vaihtaa kauppaa kunnes haluamani tuote löytyy.
Ja siis myös helpompi löytää pojalle näin, kuin iltakaudet raahata häntä kauppoihin.
Vierailija kirjoitti:
Mä tilaan lähinnä Zalandosta ja ihan sen takia, kun siellä on paremmat valikoimat ja halvemmat hinnat. Kivijalkakaupoista ostan edelleen enemmän, koska tykkään sovittaa ja hiplata vaatteita.
Valikoima on hyvä, mutta ei ne hinnat todellakaan ole Zalandossa halvempia, vaan tasan päinvastoin. Lopetin sieltä ostamisen, kun samoja rättejä löytää ainakin stadissa helposti alessa muualta halvemmalla.
Ostan tuotteita joita täältä ei saa, tai jotka saa netistä huomattavasti halvemmalla. En tilaa vaatteita joissa sovitus on "pakko", eli minulla esim. rintaliivit ja kengät, ellei kyseessä ole jo ennestään tuttu malli. Haluan suosia eettistä tuotantoa, pienvalmistajia ja ympäritöystävällisiä materiaaleja, ja usein helpointa on löytää tällaisia vaatteita netistä kuin kivijalkakaupasta.
Mua ärsyttää kivijalkakaupoissa se myyjien pokkurointi ja se, miten asiakasta monesti palvellaan pärstäkertoimen perusteella. Sovittaminen ja shoppailu oikeasti livenä on uuvuttavaa. Tiedän erään suosikkivaatemerkkini koot ja mitoitukset ulkoa, joten tiedän niiden sopivan täydellisesti, kunhan ostan tiettyä kokoa. Ja hinta-laatu-suhde sekä valikoima ovat huimasti Suomen tarjontaa parempia.
T. Eräs Helsingin kantakaupungissa asuva (=kauppoja olisi kyllä lähellä, mutta mieluummin ostan siis netistä ja ulkomaisista nettikaupoista mieluiten)
Vierailija kirjoitti:
En jaksanut edes lukea aloitusta loppuun.
Poika (esiteini) inhoaa meluisia ja ruuhkaisia kauppakeskuksia ja sovittamista ahtaissa sovituskopeissa hiessä. Paljon helpompi sovittaa kotona ja palauttaa loput. Lähin posti on lähikaupassa.
En voi enää vain ostaa itse, hänelle ei kelpaa kaikki. Paljon työläämpää palautella kauppoihin.Itse ehdin nettikauppaan vain illalla sohvalta. Netissä on nopeampi selata kaupan valikoima ja vaihtaa kauppaa kunnes haluamani tuote löytyy.
Ja siis myös helpompi löytää pojalle näin, kuin iltakaudet raahata häntä kauppoihin.
Minusta taas juuri tuo palauttelu on ehdottomasti työläämpää kuin napata poika (mulla 15 v) mukaan ja käydä kaupassa. Poika sanoo heti, mikä kelpaa ja mikä ei ja tarvittaessa sovittaa - ja se on siinä. Kertarykäisyllä yleensä hoituu koko sesongin vaatima päivitys.
Mutta tietty tää vähän riippuu siitä, missä asuu. Mulla on täällä stadissa lähin ostari alle kilsan päässä ja 10 km säteellä on isoja ostareita ainakin neljä.
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää kivijalkakaupoissa se myyjien pokkurointi ja se, miten asiakasta monesti palvellaan pärstäkertoimen perusteella. Sovittaminen ja shoppailu oikeasti livenä on uuvuttavaa. Tiedän erään suosikkivaatemerkkini koot ja mitoitukset ulkoa, joten tiedän niiden sopivan täydellisesti, kunhan ostan tiettyä kokoa. Ja hinta-laatu-suhde sekä valikoima ovat huimasti Suomen tarjontaa parempia.
T. Eräs Helsingin kantakaupungissa asuva (=kauppoja olisi kyllä lähellä, mutta mieluummin ostan siis netistä ja ulkomaisista nettikaupoista mieluiten)
Sori, mutta kuulostat ääri-introvertiltä ja jopa ihmisvihamieliseltä. Ei siinä mitään, hyvä että on vaihtoehto.
Tilaan lähinnä tyttärelle jenkeistä Marvel-vaatteita, joita Suomesta saa huonosti jos lainkaan.
Itse en halua ostaa mitään ilman, että näen ja voin tutkia, miten vaate on valmistettu ja miten se sopii ylleni. Netistä voisi korkeintaan ostaa jotakin, jonka olen jo livenä nähnyt, mutta silloinhan olisin sen voinut ostaa livenä (hintaero ei ole netin eduksi kovin kummoinen). En tykkää pakata ja palautella ja tilata uudelleen ja taas pahimmassa tapauksessa palautella, se on musta isompi riesa kuin käväistä kaupassa itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valikoima on hyvä, mutta ei ne hinnat todellakaan ole Zalandossa halvempia, vaan tasan päinvastoin. Lopetin sieltä ostamisen, kun samoja rättejä löytää ainakin stadissa helposti alessa muualta halvemmalla.
Zalandossa pyörii koko ajan joku ale ja niistä ostan aina vaatteita ja ne todellakin on halvempia kuin kivijalkakaupoissa. Tykkään käydä myös Virossa ostoksilla.
Siellä valikoima on ihan erilainen kuin Suomessa. Vähän vanhemmillekin löytyy naisellisia vaatteita. Suomessa tuntuu vaatteet olevan teineille tai mummoille enkä mä ole kumpikaan.
Merkkikäsilaukkujakin saa Virosta ja nettikaupoista huomattavasti halvemmalla.
-Pitkä matka vaatekaupoille, n.60km isompaan kaupunkiin jossa ne perus hm, lindex yms joista en kuitenkaan löydä mitään
-Valikoima parempi ulkomaisissa nettikaupoissa, tyyli miellyttää niissä enemmän