Ostatteko vaatteita netistä - miksi?
Tarkoitus ei ole haastaa riitaa, kysyn ihan uteliaisuudesta.
Ymmärrän toki haja-asutusalueella tilanteen, siellä kaupat ovat kaukana. Tosin niin kaiketi on postikin?
Mutta miksi kaupungeissa, joissa kauppoja on lähellä, joku mieluummin ostaa netistä, palauttelee paketteja (väistämättä tulee välillä väärää kokoa, heikkolaatuinen vaate tai muuten huonosti sopiva hukkaostos) ja ramppaa postissa KUIN käy kaupassa, saa heti sovittaa ja näkee, onko vaate hyvä vai ei - ja saa sen heti mukaansa. Tulee samalla tukeneeksi kotimaista työllisyyttä.
Onko teistä vaatekaupoissa huono valikoima tai netissä halvemmat hinnat? Itse en oikein sitäkään käsitä, koska ei ne postituskulut ulkomailta ainakaan ihan pieniä ole. EU:n ulkopuolelta tilatessa tulee helposti vielä tullimaksukin maksettavaksi.
Makuasia ja totttumuskysymys tietysti, olisi kiva kuulla kokemuksia ja mielipiteitä.
Kommentit (52)
Laittakaa tänne listaa nettivaatekaupoista joita käytätte..! Mä en oo käyttänyt kuin asosta, zalandoa, h&m, gudrun sjoden ja Ellos.
-inhoan "shoppailua"
-yleensä tiedän, mitä haluan, enkä selaile vaaterekkejä. Menen kauppaan, katson nopeasti tarjonnan läpi ja ostan, jos haluamaani tuotetta on. Jos ei ole, poistun. Molemmissa tapauksissa käyntiini kuluu tehokkaat kaksi minuuttia
-ostan tuttuja merkkejä, joiden laadun ja mitoituksen tiedän
-ostan paljon vaatteita Fb:n tietyn merkkivaatteen kirppikseltä - esim. pari viikkoa sitten ostin käyttämättömän paidan, jossa oli kiinni hintalappu 24,90 €, 16 eurolla postiuskuluineen. Olen sellaista kokoa, jota on paljon myynnissä kirppareilla.
Huomattavasti parempi valikoima, ilmaiset postikuljetukset (brittikaupat enimmäkseen käytössä), nopea toimitus ja tarvittaessa voi vaihtaa/palauttaa. Itse tunnen kroppani eikä hutiostoksia juurikaan tule, kaupoissa on hyvät kuvat, videot jne.
Lisäksi ajansäästö, ei tarvitse käyttää vapaa-aikaa kaupoissa luuhaamiseen, väsyttävintä ikinä. Ja tosiaan kiva kun ei heti jollain ole samaa vaatetta päällä.
Goottivaatteita ei oikein löydy muualta kuin netistä. Suomessa on vain yksi goottivaatteita myyvä liike, Morticia, sekin helsingissä ja ylihintainen. Cybershopissakin olisi kiva käydä ostoksilla taas, mutta niitä on vain etelässä (asun itse Rovaniemellä nykyään ja ihmettelen miksei Cybershopilla ole liikettä edes Oulussa.) Ai niin, nettikaupoista (etenkin ulkomaisista) löytyy parempia kokoja.
Vierailija kirjoitti:
Goottivaatteita ei oikein löydy muualta kuin netistä. Suomessa on vain yksi goottivaatteita myyvä liike, Morticia, sekin helsingissä ja ylihintainen. Cybershopissakin olisi kiva käydä ostoksilla taas, mutta niitä on vain etelässä (asun itse Rovaniemellä nykyään ja ihmettelen miksei Cybershopilla ole liikettä edes Oulussa.) Ai niin, nettikaupoista (etenkin ulkomaisista) löytyy parempia kokoja.
Kyllä löytyy muualtakin jos pukeutuisit kuin normaali aikuinen. WT:eilyn voi antaa vielä alaikäiselle anteeksi. Jos mun lapsi olisi gootti, etenkin vielä aikuisena, häpeäisin silmät päästäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä löytyy muualtakin jos pukeutuisit kuin normaali aikuinen. WT:eilyn voi antaa vielä alaikäiselle anteeksi. Jos mun lapsi olisi gootti, etenkin vielä aikuisena, häpeäisin silmät päästäni.
Musta taas on pelkästään hienoa, että meitä on eri tyylisiä, ja etteivät kaikki puristaudu samaan "aikuisen" muottiin. Samaa olen aina sanonut myös ulkonäköpaineiden kanssa tempoilevalle tyttärelleni (17 v). Tutustuisin mielelläni aikuiseen goottiin, mutta juuri hän on hieman kaukana.
nro 32, hippi
Netissä on paremmat valikoimat malleja, kokoja ja värejä. Asun Helsingin keskustassa mutta käyn hyvin harvoin vaatekaupoissa. Tykkään ostaa netistä.
Kenkiä en koskaan osta netistä.
Hyviä nettivaatekauppoja ovat mm. Zalando, Nelly, New Look, Marks &-Spencer, Bravissimo, LaRedoute, House of Fraser ja Figleaves.
Olen kokoa 42, joten tilaan joskus tuotteita myös plus-kokoja myyvistä kaupoista, kuten Evans Europe, Marina Rinaldi, Navabi ja Ulla Popken. Näissä koot alkavat koosta 42.
Eikä tosiaankaan tarvitse pelätä, että nämä kaupat huijaisivat rahasi tms., kuten joku tuolla aiemmin väitti. Sellainen ajattelu on jostain kivikaudelta. Maksan lähes aina PayPalilla.
löydän oman tyylisiä vaatteita paremmin ulkomaalaista nettikauipoista
Kaupungissa jossa asun on vähän kauppoja ja niissä huonot valikoimat. Myös koot usein oppu. Netissä on isompi valikoima ja jatkuvasti alennuksia joten kaiken saa halvemmalla kuin kivijalasta. Eikä ole aikaa ja mielenkiintoa kierrellä kaupoilla.
Valikoima ja aikataulut on suurin syy. Hoidan ostokset kun muu perhe ja kivijalan myyjät nukkuu.
Puistattaaa vieläkin miten ysärillä kiersi koko kaupungin kaupat läpi ja silti ei löytynyt mieluisaa saati sopivaa. Netissä voi googlella hakea tarkkaankin tietyntyyppistä vaatetta. Toisaalta on tuttuja valmistajia, joilta voi ottaa suoraan kokonumerolla ja tietää että vaate sopii. Kolmanneksi enemmän mä nyt ostan "kotimaista", suoraan valmistajalta, kuin mitä ikinä kaupoista olen löytänyt. En edes tiedä mistä Haltin plus-mitoituksen vaatteita myytäisiin ja tuskin olisi koko mallistoa yhdessä kaupassa. Teinillä on liivikoko jota ei suomesta tunnu saavan mistään, ei niitä maailmallakaan montaa valmistajaa ole. Neljänneksi onko sillä väliä työllistänkö suomessa myyjän vai kuriirin?
Kaupoista löytyy harvoin tarpeeksi isoja vaatteita. Yksinkertaista.
Olen paitsi läski, myös isotissinen, mikä vaatii jo telttamallistoa.
Olen eri kuin se jota diagnosoit. Itse vaikutat herkästi vähäisestä informaatiosta voimakkaan ja varman mielipiteen (jolle ei ole mitään kattavaa pohja) muodostajalle joka näkee rivien välissä mitä itse tahtoo.
Lukutaito ja luetun ymmärtäminen osoittautuu usein tällä palstalla melko heikoksi.