Uskossa olevat, osaatteko kertoa mitä tämä on?
Olen 21v nuori nainen. Tulin reilu puoli vuotta sitten uudelleen uskoon ja mitä kauneimalla tavalla ( olen kasvanut kristillisessä perheessä, mutta nuorena ei niin paljoa kiinnostanut).
Minulla oli hinku päästä Jumalan luokse ja saada Jeesus sydämeeni, mutta en osannut/uskaltanut lähteä kunnolla etsimään. Lopulta eräs nainen tuli yht'äkkiä luokseni työpäiväni aikana ja kertoi, että Jeesus rakastaa minua. Olin aivan ällikällä lyöty, sillä olin tutkaillut uskon asioita ja lukenut raamattua, mutta en ollut vielä ihan oikealla tiellä.
Noin kaksi viikkoa tästä ovelleni tuli Jehovan todistajia, jotka olen ottanut ilolla vastaan kotiini juttelemaan Raamatusta ja muista jutuista. Aivan uskomatonta miten Herra Jeesus näyttää tietä ja Jumala avaa meille oven, kun kolkutetaan.
Uskon siis 100%:sesti koko sydämestäni Herraan Jeesukseen sekä Taivaalliseen Isäämme ja heidän rakkauteensa.
Olen kuitenkin tullut siihen pisteeseen, että olen kerännyt nuoreen päähäni ehkä vähän liikaa tietoa. Muun muassa maailman menosta, siitä mitä agendaa ja asioita tapahtuu tälläkin hetkellä ja tulevassa. Olen oppinut, että joulua eikä halloweenia tulisi juhlistaa. Olen halloweenia pitänyt aina turhana juhlana, mutta nyt oivallan vaan joitakin juttuja paremmin.
Olen luonteeltani tosi ajattelevainen persoona ja saatan jäädä helposti kiinni ikäviin aiheisiin ja ylianalysoida niitä.
Ennen uskoon tuloani en esimerkiksi uskonut sen kummemmin henkimaailmaan, en uskonut demoneihin tai muihin tämmöisiin juttuihin. Nyt kuitenkin ymmärrän, että ne ovat ihan totista totta. Mua on alkanut pelottamaan nuo demonit. Tiedän, että Jumala ja Jeesus pitävät minut turvassa heiltä, mutta jotenkin olen nyt aiheuttanut niistä minulle päänvaivaa, jopa niin paljon, etten uskalla öisin nukkua kunnolla ja pelkään öisin yksin kotona olemista.
Tiedän ettei mulla ole mitään hätää, mutta miksi teen itselleni tällaista? Voisiko joku auttaa, selittää tai jakaa omia kokemuksia aiheesta?
Tiedän, että minulla on vielä paljon matkaa raamatun oppimisesta, Jumalan rakkaudesta ja mielen muutoksesta Pyhän hengen avulla, mutta janoan tietoa ja haluan päästä erittäin lähelle Jumalaa ja Jeesusta.
Kommentit (151)
Vierailija kirjoitti:
Mies77: haluaisitko kertoa mihin seurakuntaan itse kuulut?
Minä kuulun Jeesuksen Kristuksen seurakuntaan, ja tämä seurakunta on siellä, missä edes 2 tai 3 uudellee nsyntynyttä kristittyä kokoontuvat yhteen. Jeesuksella Kristuksella ei ole kuin yksi seurakunta, ja kaikki yritykset jakaa tämä seurakunta eri lahkoihin, on kapinaa kirkkauden valtaistuinta kohtaan!
Mies77 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kuulun Jeesuksen Kristuksen seurakuntaan, ja tämä seurakunta on siellä, missä edes 2 tai 3 uudellee nsyntynyttä kristittyä kokoontuvat yhteen. Jeesuksella Kristuksella ei ole kuin yksi seurakunta, ja kaikki yritykset jakaa tämä seurakunta eri lahkoihin, on kapinaa kirkkauden valtaistuinta kohtaan!
Saako vielä kysyä kuka sinut kastoi ja missä (järvessä, jossain srk:ssa, ...)
Minua oikeasti kiinnostaa. Itsekään en ole halunnut liittyä mihinkään seurakuntaan painostuksista huolimatta, katson myös kuuluvani Jeesuksen Kristuksen universaaliin seurakuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Mies77 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua oikeasti kiinnostaa. Itsekään en ole halunnut liittyä mihinkään seurakuntaan painostuksista huolimatta, katson myös kuuluvani Jeesuksen Kristuksen universaaliin seurakuntaa.
Minut kastoi eräs helluntaiseurakunnan vanhimmiston jäsen, seurakunnan altaassa. Tässäkin ihmiset menevät harhaan, sillä monissa seurakunnissa kastetaan vain seurakunnan vanhimmiston tai pastorin toimesta. Tosiasiassa kasteen voi suorittaa kuka tahansa kasteella käynyt, uudelleen syntynyt kristitty! Sinun ei tarvitse eikä mielestäni edes pidä liittyä mihinkään seurakuntaan, sillä seurakunta on siellä missä edes 2-3 kristittyä kokoontuvat. Muista myös se että tässä maailmassa on vain kaksi järjestelmää!
Jeesuksen järjestelmä, ja ns. Baabelin järjestelmä, joka on sotilaallinen, taloudellinen, poliittinen ja uskonnollinen järjestelmä. Jos sinä kuulut Jeesuksen joukkoihin, sinä et voi tehdä sitoumuksia Baabelin kanssa. Et voi kuulua puolueisiin etkä liittoihin. Et voi äänestää, etkä palvella asevoimissa. Et voi ottaa valtion virkoja ja mandaatteja. Et voi ottaa lainoja, koska sekin on sitoumus Baabelin taloudellisen järjestelmän kanssa, ja Jeesus sanoi, älkää olko kenellekään mitään velkaa. Sekä viimeiseksi, sinä et voi kuulua valtion kirkkoon, siitä pitää erota heti, ettei sinulla ole osuutta niihin synteihin, mitä kirkko tekee!
Vierailija kirjoitti:
Mies77 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka et kuuluisi näihin seurakuntiin, joita minä kutsun lahkoiksi, sillä jokainen yritys jakaa Kristuksen seurakunta lahkoihin, on kapinaa kirkkauden valtaistuinta kohtaan. Älä silti unohda pitää yhteyttä kristittyihin sisariisi ja veljiisi! Se mainitaan myös raamatussakin, virheellisesti käännettynä, älä jätä seurakuntakokoustasi. Kirkolliset haluavat ihmiset kokouksiinsa, mutta Jeesuksen joukoissa kokous on siellä, missä ikinä kristityt yhteen kokoontuvat.
Vierailija kirjoitti:
Perustele miksi Messiaan syntymää ei tulisi juhlistaa.
Kylla tuo nyt melko selvasti sanoo, etta Joulua eika halloweenia tulisi juhlistaa.
Siis naista kahdesta Joulua, vaikka tuo ei parasta suomea nyt olekaan.
Siis: x-mass, not halloween, you should celebrate. Muuten aloitus on parhaita provoja ateisti-satanisti-porukalta. Menkaa vaan mustaan sapattiinne rautaneitojenne kera!
*pakana*
Olet juuri otollinen uhri vaikkapa nyt Jehovan todistajille. Tutkaile nyt hyvä ihminen Uskontojen uhrit ry:n sivuihin, ja Jehovan todistajien järjestelmällisestä teatterista saat erittäin hyvän kokonaiskuvan mm. Johanneksen pojan (nimimerkki) kotisivuilta. Mitään Pasi Turusen kirjaa Vartiotorni uudessa valossa en kaltaisellesi suosittele. Olet aivan liian altis vaikutteille ja houkutuksille; Turusen(kin) kirja - vaikka kattava ja tosi kuvaus todistajien historian järjettömyyksistä onkin - vie ainoastaan pimeästä pimeään sinun kaltaistasi. Yhdestä hihhulismista kohti toista. Ihminen on luonut jumalia ja henkiä myriadeittain, hallitakseen, vallitakseen, tuomitakseen, tappaakseen, kiduttaakseen, alistaakseen, vaimentaakseen oman katoavaisuutensa, kuolevaisuutensa herättämän eläimellisen pelon. Olisi jo aika siirtyä primitiivisyydestä aitoon ihmisyyteen, maailmaan ilman uskontoja. Ei tule tapahtumaan tänään eikä huomennakaan, mutta.. Joskus vuosimiljoonien kuluttua, ehkä, niin toivon joudenkuiden muiden lailla, on ihminen lajina kasvanut lapsenkengistään ja sen myötä myös verivelkaisista, hulluista uskonnoistaan, uskomuksistaan ulos, ja kaikki on paljon, paljon paremmin.
UskonPääsiäispuputtimeen kirjoitti:
Olet juuri otollinen uhri vaikkapa nyt Jehovan todistajille. Tutkaile nyt hyvä ihminen Uskontojen uhrit ry:n sivuihin, ja Jehovan todistajien järjestelmällisestä teatterista saat erittäin hyvän kokonaiskuvan mm. Johanneksen pojan (nimimerkki) kotisivuilta. Mitään Pasi Turusen kirjaa Vartiotorni uudessa valossa en kaltaisellesi suosittele. Olet aivan liian altis vaikutteille ja houkutuksille; Turusen(kin) kirja - vaikka kattava ja tosi kuvaus todistajien historian järjettömyyksistä onkin - vie ainoastaan pimeästä pimeään sinun kaltaistasi. Yhdestä hihhulismista kohti toista. Ihminen on luonut jumalia ja henkiä myriadeittain, hallitakseen, vallitakseen, tuomitakseen, tappaakseen, kiduttaakseen, alistaakseen, vaimentaakseen oman katoavaisuutensa, kuolevaisuutensa herättämän eläimellisen pelon. Olisi jo aika siirtyä primitiivisyydestä aitoon ihmisyyteen, maailmaan ilman uskontoja. Ei tule tapahtumaan tänään eikä huomennakaan, mutta.. Joskus vuosimiljoonien kuluttua, ehkä, niin toivon joudenkuiden muiden lailla, on ihminen lajina kasvanut lapsenkengistään ja sen myötä myös verivelkaisista, hulluista uskonnoistaan, uskomuksistaan ulos, ja kaikki on paljon, paljon paremmin.
Huudat vihaasi uskontoa kohtaan, koska tunnet syyllisyytta. Mina en taas tunne. En edes uskontoineni. Ja olen tyytyvainen siihen, seka itseeni.
*pakana*
Eikö joulu ole peruja Rooman valtakunnan ajoilta. Kerran vuodessa oli juhla, jolloin orjat ja isännät vaihtoivat paikkoja, kaikki antoivat lahjoja toisilleen ja söivät hyvin. Kristinuskon tullessa valtaan juhlaa yritettiin lopettaa, mutta eihän kansa sitä lopetettu, joten se vain niinikään nimettiin uudelleen.
Sitten esim. joulukuusen tuominen on vanha druidilainen tapa. Muistaakseni puu kuvaa elämänpuuta. Harvoin kukaan varmaan kyseenalaistaa, että miksi se puu tuodaan kerran vuodessa sisälle ja koristellaan. Miten tähtihattuinen puu liittyy Jeesukseen?
opiskele Jumalan salaisuuksia paastolla ja rukouksella
http://www.precious-testimonies.com/exhortations/f-j/FastingKeyToPower…
Mä olen niin onnellinen ja iloinen, kun en ole missään uskossa enkä usko yhtään mihinkään. Olen tasapainoinen ja suvaitsevainen. Toivon, ettei kristinusko olisi koskaan levinnyt vaan että voisimme juhlia joulua, juhannusta, häitä ym. juhlia juuri sellaisina, millaisiksi ne oli tarkoitettu ennen kuin kristinusko levisi.
Kuolemaa en pelkää eikä mun tarvitse uskotella itselleni minkään sielun tai uudelleensyntymän olemassaoloa. Ihminen kuolee kun kuolee ja siinä se.
Sitten kun kerrot minulle vielä että mihin raamatunkohtaan kirjoittamasi perustuu? Sanoiko Jeesus kenellekään että pyytäkää minua tulemaan elämäänne? Pyysikö Jeesus ketään tunnustamaan syntejään hänelle? Tai käskikö Jeesus ketään pyytämään häneltä syntejä anteeksi? Kyllä Jeesus tietää että mistä puusta meidät on veistetty, ja vaikka minä nyt aloittaisin tunnustamaan syntejäni kuin konekivääri, en huomis aamuun mennessä olisi edes sitä pahinta päätä käynyt läpi. Kun luet tarkkaan, raamatusta löytyy aivan toisenlaiset ohjeet uskoontulolle. Jeesus sanoi veronkantajallekin, seuraa minua! Kun veronkantaja näin teki, oli asia nimeltä synti käsitelty! Apt 2 37-42, sieltä löytyy avaimet taivasten valtakuntaan, siis sille rajapyykille, jolloin uskonelämä alkaa.
1. Mielenmuutos, käännetty suomalaisissa raamatuissa väärin parannuksenteoksi. Ihminen ei voi tehdä parannusta, mutta hän voi muuttaa mieltään. Mielenmuutoksessa ihminen ei usko itseensä eikä ihmiseen vaan Jumalaan. 2 Kaste joka suoritetaan, 3 Jeesuksen Kristuksen nimessä. 4. Syntien anteeksisaamiseksi. 5 Niin saatte pyhänhengen lahjan. 6 lupauksen iankaikkisesta elämästä ja. 7 Kutsun taivasten valtakuntaan.
Ero voi tuntua sinun syntisen rukoukseesi mitättömälle, mutta se on valtava.
Sinun esittämässä syntisen rukouksessa ei tulla taivasten valtakunnan kansalaiseksi, vaan jäädään kiikkumaan ns. aidalle, lopputuloksen ollessa enemmän tai vähemmän, torso tai kieroon kasvanut uskova. Kehoitan sinua lopettamaan tuon amerikkalaisen popcorn evankeliumin, ja opettamaan sitä mitä raamattu eli Jumalan sana opettaa. Tietysti sille joka tulee uskoon, pitää kertoa ne seuraamukset, joita tämä valinta aiheuttaa! Jeesus sanoi itse että eihän kukaan ryhdy rakentamaan tornia, ellei ensin laske kustannuksia, tai lähde 10000 kohtaamaan sitä jolla on 20000. Tätä ei alttarikutsun hölynpölyssä kuule saarnattavan, ja se on lähinnä sadismia ihmistä kohtaan, joka haluaa tulla uskoon, jos ei kerro että tämä tie saattaa hyvinkin päättyä hirsipuuhun! Lähinnä ihmisten huijaamisesta kysymys. Tosin alttarikutsun vastaanottaneet harvoin joutuvat hirsipuuhun, sillä sinne päätyvät uskossa kestäviksi osoittautuneet, ja jos kuuliaisuus horjuu jo ensi askelissa, ei se kovin hyvää lopullekaan lupaa.