Uskossa olevat, osaatteko kertoa mitä tämä on?
Olen 21v nuori nainen. Tulin reilu puoli vuotta sitten uudelleen uskoon ja mitä kauneimalla tavalla ( olen kasvanut kristillisessä perheessä, mutta nuorena ei niin paljoa kiinnostanut).
Minulla oli hinku päästä Jumalan luokse ja saada Jeesus sydämeeni, mutta en osannut/uskaltanut lähteä kunnolla etsimään. Lopulta eräs nainen tuli yht'äkkiä luokseni työpäiväni aikana ja kertoi, että Jeesus rakastaa minua. Olin aivan ällikällä lyöty, sillä olin tutkaillut uskon asioita ja lukenut raamattua, mutta en ollut vielä ihan oikealla tiellä.
Noin kaksi viikkoa tästä ovelleni tuli Jehovan todistajia, jotka olen ottanut ilolla vastaan kotiini juttelemaan Raamatusta ja muista jutuista. Aivan uskomatonta miten Herra Jeesus näyttää tietä ja Jumala avaa meille oven, kun kolkutetaan.
Uskon siis 100%:sesti koko sydämestäni Herraan Jeesukseen sekä Taivaalliseen Isäämme ja heidän rakkauteensa.
Olen kuitenkin tullut siihen pisteeseen, että olen kerännyt nuoreen päähäni ehkä vähän liikaa tietoa. Muun muassa maailman menosta, siitä mitä agendaa ja asioita tapahtuu tälläkin hetkellä ja tulevassa. Olen oppinut, että joulua eikä halloweenia tulisi juhlistaa. Olen halloweenia pitänyt aina turhana juhlana, mutta nyt oivallan vaan joitakin juttuja paremmin.
Olen luonteeltani tosi ajattelevainen persoona ja saatan jäädä helposti kiinni ikäviin aiheisiin ja ylianalysoida niitä.
Ennen uskoon tuloani en esimerkiksi uskonut sen kummemmin henkimaailmaan, en uskonut demoneihin tai muihin tämmöisiin juttuihin. Nyt kuitenkin ymmärrän, että ne ovat ihan totista totta. Mua on alkanut pelottamaan nuo demonit. Tiedän, että Jumala ja Jeesus pitävät minut turvassa heiltä, mutta jotenkin olen nyt aiheuttanut niistä minulle päänvaivaa, jopa niin paljon, etten uskalla öisin nukkua kunnolla ja pelkään öisin yksin kotona olemista.
Tiedän ettei mulla ole mitään hätää, mutta miksi teen itselleni tällaista? Voisiko joku auttaa, selittää tai jakaa omia kokemuksia aiheesta?
Tiedän, että minulla on vielä paljon matkaa raamatun oppimisesta, Jumalan rakkaudesta ja mielen muutoksesta Pyhän hengen avulla, mutta janoan tietoa ja haluan päästä erittäin lähelle Jumalaa ja Jeesusta.
Kommentit (151)
no joidenkin liikkeiden nimessä on missio tai one way tai new way -tyyppisiä termejä käytetään joissakin tapahtumien ja lahkojen nimissä, niin siinä menee sekaisin? en tiedä tarkalleen, mikä esim se Helsingissä toimiva joku liike/järjestö on...? on kuitenkin tervettä epäillä, kun niitä liikkeitä on niin monta, ja Raamatussa itse sanotaan, että täytyyhän harhaopit eroittaa jollain tavalla, siis kun kirkosta eroaa joku liike, niin miksi toinen opettaa eri juttua ja toinen eriä...jompi kumpi on siis väärässä?
Ap:n olisi mielestäni parasta unohtaa jokainen netissä mainostava seurakunta joka antaa etusivullaan tilinumeron jolla tukea seurakunnan työtä (omistajan varallisuutta).
Hakeudu nyt vikkelästi jonkun ammattilaisen luo keskustelemaan ongelmstasi ja unohda kaikenmaailman hihhuloinnin, ne tekevät pahaa jälkeä. Raamattu on pelkkä kirja siinä kuin mikä muu tahansa kirja, ei sen ihmeellisempi kuin Muumilaakson tarinat. Ihmiset sen ovat kirjoittaneet ja myöhemmin katolinen kirkko on päättänyt mitkä kirjat tulevat Raamattuun, mitkä siis tukevat heidän agendaansa parhaiten. Muu on valetta. Minkäänlaista pelastustarinaa ei ole olemassakaan, ei myöskään sinua kuuntelevia henkiolentoja, ei pahoja eikä hyviä. Älä hukkaa elämääsi! Uskovat ihmiset ovat harhaisia jokaikinen, mitä kauempana heistä pysyt, sitä parempi.
Vierailija kirjoitti:
Okei, ymmärrän nyt hieman paremmin. Kun olen näitä Jehovia tavannut, niin minulla ei ole ollut missään mielessä minkäänlaista halua kääntyä todistajaksi. Olen ajatellut vain että mukava jutella ja oppia lisää Raamatusta ja uskonasioista toisen kristityn kanssa. Ymmärrän mitä tarkoitatte ja pysyn tästä lähtien kaukana Jehovan todistajista.
Tiedostan sen, että olen hyvin alussa uskon tielläni ja olen mennyt sekoittamaan päätäni liikaa näillä maailman asioilla, keskittynyt liikaa siihen lopunaikaan, katsellut dokumentteja ja lukenut liikaa juttuja. Nyt on aika laittaa ylimääräiset kanavat kiinni, lopettaa ylianalysoiminen ja keskittyä itse tulkitsemaan Raamattua.
En koe olevani matkalla psykoosiin, enkä koe tarvitsevani hoitoa. Olen vain aivan totaalisen ylikuormittunut näistä asioista ja moni asia on tullut uutena. Mun täytyy nyt vaan rauhoittua ja luottaa Jumalaan, niinkuin olette täällä jo todenneet. Kaikki on oikeasti hyvin eikä mun tartte pelätä mitään.
Olisi mukava tutustua johonkin seurakuntaan ja saada uusia ystäviä. Asun Pirkanmaalla.
AP
Tuo on aivan validi syy käydä juttelemassa jonkun terveydenhuollon ammattilaisen kanssa. Eivät ne siellä yritä käännyttää sinua pois kokemastasi uskosta mikäli sellaista pelkäät. Minusta olisi tärkeää, ettet jäisi sinnittelemään tuollaiseen tilanteeseen yksin, sillä kuulostat ykisnäiseltä ja helposti ajatukset lähtevät kiertymään mielenterveytesi kannalta huonoille teille, vaikka miten tunnollisesti koettaisit saada apua raamattua lukemalla ja luottamalla Jumalaan "tarpeeksi paljon niin kaikki sitten järjestyy". Usko ei ole suorittamista, eikä siis ole häpeä pyytää apua jos ei itse tunnu pärjäävän. Et ole huono kristitty etkä epäonnistunut uskossasi tms., jos et nyt yksin saa tuota tilannettasi purettua, ymmärräthän?
Vierailija kirjoitti:
Ap:n olisi mielestäni parasta unohtaa jokainen netissä mainostava seurakunta joka antaa etusivullaan tilinumeron jolla tukea seurakunnan työtä (omistajan varallisuutta).
Mutta varallisuuden kasvattaminenhan on jokaisen uskonnollisen yhteisön ydintehtävä. Luterilainen kirkko kerää veroja, ei sen kummempaa. Uskonnot ovat sumutusta, lapsellisten ihmisten harhaanjohtamista.
varoitus jälleen, kaikki tässä keskustelussa mainitut liikkeet eivät varmaankaan ole Raamatullisia.
kaikenlaisia "seurakuntia" ehdotellaan tutustuttavaksi. en kyllä menisi tutustumaan ja mielestäni kyllä kannattaa olla varuillaan! hyvä huomio on tuo rahankeruu -juttu, jotkut tavoittelevat ensisijaisesti toiminnallaan rahaa (itselle)?
Vierailija kirjoitti:
Tie totuus ja elämä kirjoitti:
Demonit tulevat harhaopeista eli jehovan todistajista, sillä ei ole merkitystä vietätkö joulua vai ei, moni uskovainenkaan ei vietä, koska Jeesus syntyi oikeastaan lehtimajajuhlien aikana syksyllä ei jouluna
pidä perusasiat kunnossa ja suhde Jeesukseen puhtaana ettet saisi väärää Jeesusta, lisäksi etsi joku muu srk kuin jehovan todistajat joilla ei ole Pyhää Henkeä, ota uskovien kaste ja mene aluksi vaikka one way missioniin tai helluntaisrkntaan
2. kor. 11
2 Sillä minä kiivailen teidän puolestanne Jumalan kiivaudella; minähän olen kihlannut teidät miehelle, yhdelle ainoalle, asettaakseni Kristuksen eteen puhtaan neitsyen.
3 Mutta minä pelkään, että niinkuin käärme kavaluudellaan petti Eevan, niin teidän mielenne ehkä turmeltuu pois vilpittömyydestä ja puhtaudesta, joka teissä on Kristusta kohtaan.
4 Sillä jos joku tulee ja saarnaa jotakin toista Jeesusta kuin sitä, jota me olemme saarnanneet, tai jos te saatte toisen hengen, kuin minkä olette saaneet, tai toisen evankeliumin, kuin minkä olette vastaanottaneet, niin sen te hyvin kärsitte
Jeesuksen JUMALUUS näkyy selkeästi Johanneksen evankeliumin 1. luvussa jo,
I) pre-existenssi ja asema Luojana ja maailman Valkeus
1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten VALKEUS
5 Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.
9 Totinen valkeus, joka valistaa jokaisen ihmisen, oli tulossa maailmaan.
10 Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut.
toiseksi Jeesus lihansa päivinä sanoi olevansa MAAILMAN VALKEUS, eli lihansa päivinäkin Hän oli maailman valkeus ei ainoastaan ennen inkarnoitumistaan, jos Hän olisi alentunut pelkäksi ihmiseksi ei Hänellä olisi ollut auktoriteettia sanoa niin
Joh. 8:12 Niin Jeesus taas puhui heille sanoen: "Minä olen maailman valkeus; joka minua seuraa, se ei pimeydessä vaella, vaan hänellä on oleva elämän valkeus".
Joh. 9:5 Niin kauan kuin minä maailmassa olen, olen minä maailman valkeus."
II) Auktoriteetti tehdä ihmisestä Jumalan lapsia
12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
3 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
toinen käännös sanoo "Oikeuden tulla Jumalan lapsiksi", Jeesus sanoo että hänellä oli valta antaa syntejä anteeksi, ainoastaan Jumalalla on
tällaiset valtuudetMatt 9: 6 Mutta tietääksenne, että Ihmisen Pojalla on valta maan päällä antaa syntejä anteeksi, niin" -hän sanoi halvatulle-"nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi."
Muuten asia, paitsi tuo uskovien kaste. Enkä nyt sen enempää ala riitelelmään kasteopista, mutta jotta AP ei ajattele että kaikki uskovat ajattelevat asiasta samoin niin sanon: yksi kaste riittää! Jos olet jo kastettu, ei tarvitse mennä uudestaan. Pikemminkin se on Jumalan pilkkaa ja epäuskoa, ettei muka ensimmäinen kaste olisi pätevä! Pyhä Henki on todellisesti läsnä kasteessa aina, oli kastettava sitten vauva tai vaari. Saa palata kasteen armoon, tehdä parannuksen, katua ja jatkaa Jumalan lapsena :)
Raamatussa kyllä sanotaan, että pitää (ensin)opettaa ja kastaa. Miten voit opettaa vastasyntynyttä ? Miten voit olla uskossa, vastaanottanut Jeesuksen vauvana ? Usko on tahdon asia, koska kukaan ei tule väkisin tai haluamatta uskoon.
Enemmän mä pelkään tuollaisia AP:n kaltaisia uskontohihhuleita, kuin mitään demoneita.
etsi Jeeukselta suoraan Pyhän Hengen kastetta, sen lissäksi etsi paikkaaa jossa otat upotuskasteen itse sain Jeesukselta pyhän Hengen kasteen suoraan kun rukoilin nimeä Jeesus kotona joka päivä tietyn ajan enkä edes osannut etsiä koko kastetta, Pyhä henki tuli kuitenkin itse ja kastoi minut henkeensä, oin Jumalan rakkauden itsessäni ja myöhemmin aloin 6 kk jälken puhumaan kielilläkin
itse otin kasteen vasta 6v uskoontulostani vaikka sitä ennene olin jo saanut pyhän hengen, kielet ja todisitin usein Jeesuksesta ihmisille. Mutta Pyhän Hengen kasteen voi saada upostuskasteessakin, lapsikasteessa ei tapahdu yhtikäs mitään, se on paavin kirkon harhaoppia
Luuk. 3:16
niin Johannes vastasi kaikille sanoen: "Minä kastan teidät vedellä, mutta on tuleva minua väkevämpi, jonka kengänpaulaakaan minä en ole kelvollinen päästämään; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.
Ap. t. 10:48
Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen. Silloin he pyysivät häntä viipymään siellä muutamia päiviä.
Ap. t. 22:16
Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'
Ap. t. 2:38
Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
Vierailija kirjoitti:
Varo eksyttäjiä.
Lue itse raamattua ja sisäistä sen sanoma ilman opettajia ja saarnamiehiä.
Pyhän Hengen väitetään auttavan raamatun ymmärtämistä ja olen itsekin ymmärtänyt joitakin kohtia raamatusta ja Jeesuksen opetuksesta toisin kuin mitä saarnaajat opettavat.
Et tarvitse uskoosi opettajia, sillä Jeesuksen opetus on yksinkertaista ja tarkoitettu kaikille ihmisille jotka vain raamattua lukevat.
En itse oikein usko pahoihin henkiin, vaan pikemminkin pahoihin ihmisiin jotka vievät uskovaista tai juuri uskoon tullutta ihmistä harhaan omine tarkoitusperineen.
Pienissä seurakunnissa voi olla paljon harhaoppia ja suoraansanoen aika seinähullua meininkiä kaatumisineen ja uskolla parantamisevalheineen, joten kannattaa kuunnella Jumalan sanaa suuremmissa vakiintuneissa paikoissa.
Älä pelkää mitään maailmassa, sillä sinulla on turvanasi Jumalan rakkaus, eikä yksikään mahdollinen "henki" pysty sinua vahingoittamaan.
Usko tekee vapaaksi, eikä kahlitse ihmistä pelon valtaan :-)
Siunausta.
Olet siis uskovainen, etkä usko saatanan ja riivaajien olemassaoloon!!??
Herää kysymys - Oletko lukenut edes Raamattua koskaan??
Siellä UT:n puolellakin Jeesus ajaa riivaajia tosi paljon ihmisistä ja puhuu myös todella paljon Helvetistä ja sen kauheudesta ja sinä et usko siihen??
Mies77 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen kääntymään mielenterveyspalvelujen puoleen.
No siitä nyt on varmaan kaikkein vähiten hyötyä - se vaan on niin, että kun ihminen tulee Jeesus uskoon ja hänen silmänsä avautuvat, se on kertakaikkiaan niin suuri tajunnan räjäyttävä asia, kun yhtäkkiä tajuaa, miten kaikki asiat oikeasti ovatkaan, että menee vähän aikaa siinä tasapainoillessa ja ihmetellessä asioita, että silloin juuri myös vihollisen joukot iskevät helposti, sillä saatana on erittäin vihainen, kun se on menettänyt jälleen yhden lapsensa Jeesukselle!
Silloin kun tämä uskoontulo tapahtuu raamatunmukaisella tavalla, se ei ole tajunnan räjäyttävä asia. Jumala antaa ihmiselle juuri sen verran kuin tämä pystyy kerrallaan käsittelemään, eikä mätä aisteja tukkoon niin että ihminen menee aivan sekaisin. Oudolta touhulta kirjoittamasi kuulostaa, Raamatun Jumala on on kaiken järjestyksen ja järkevän Jumala, eikä mikään kaheli koohottaja.
Olen musikaalinen, voimakkaasti tunteva ja räväkkä ihminen joten uskoontulo tapahtui minulle ihan Raamatunmukaisella voimakkaalla ja räväkällä tavalla - jos sinä olet puu-ukko/akka sinun uskoontulosi on sitten varmaan aika puista ja järkevää. Pahoittelen. ;-)
Olet siis uskovainen, etkä usko saatanan ja riivaajien olemassaoloon!!??
Enpä usko, eikä ole kyllä tosissaan tullut koskaan uskottuakaan :-)
Alussa sain kyllä opetusta demoneista ja helvetistä jonne uskottomat, syntiset kuolemansa jälkeen joutuvat.
Pientä ristiriitaa havaittavissa rakastavan Jumalan tekojen kanssa, joten aloin tutkimaan raamtun sanomaa tarkemmin ja löysin selityksen helvettiopille.
Jeeus tarkoitti helvetillä Gehennaa:
Wikipedia:
Gehenna eli Hinnomin laakso (hepr. גהינום, ’Ge-hinnom’; kreik. Γέεννα, ’Geenna’) on Jerusalemin eteläpuolella Länsirannalla oleva laakso, jossa Juudan kuningasten Aahaan ja Manassen aikana uhrattiin lapsia Moolokille ja johon myöhemmin vietiin rikollisten ja itsestään kuolleiden eläinten ruumiit poltettaviksi. Gehenna on sittemmin tullut merkitsemään tuomittujen kuolemantakaista rangaistuspaikkaa, helvettiä (esimerkiksi Matt. 5:22, Jaak. 3:6).
Demonien ja henkien riivaamia kutsuttaisiin varmastikin tänä päivän mieleltään sairaiksi ja hyvältähän tuo kuulostaa että Jeesus ajoi ihmisistä riivaajia (paransi mieleltään sairaita).
Vierailija kirjoitti:
Kuulutko johonkin seurakuntaan.
Esim. Vapaaseurakunta ja helluntaiseurakunta järjestävät myös nuorille omaa toimintaa, kannattaa käydä tutustumassa.
Muiden uskovaisten tuki on tärkeää ja saat näkökantoja tulkita Raamattua.
Älä anna pelon vallita sinua, usko on jotain henkilökohtaista ja hyvää, jumalan suojelee sinua kaikelta pahalta.
Pysy kaukana näistä Riivaajien pesistä!
Nämä ovat juuri niitä pahimpia äärikarismaattisia, ihmisen psyykkeen tuhoavia Raamatunvastaisia paholaisen riivaamoja - he eivät ole kristittyjä, vaan harhaoppisia ihmeidenperässä juoksijoita, joista Jeesuskin varoittaa Raamatussa.
Mies77 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei lapsikaste auta ketään eikä pelasta kirjoitti:
lapsikasteessa et ole koskaan uudestisyntynyt, uskovien kaste vahvistaa uskoasi
uskootulossa ihminen uudestisyntyy kun Jeesus asuu jo sydämessä
karta teemu laajasalon oppia, ei ole helsingin piispakaan uudestityntynyt koskaan
Missäs raaamatunkohdassa sanotaankaan, että lapsikaste ei riitä? Aivan, sellaista ei ole!
Esim. ..."kun hänen perhekuntansa oli kastettu..." APt.16:15. Perhekunta sisältää myös lapset, eri-ikäisiä.
Vapaissa suunnissa on paljon hyvä, mutta valitettavasti tässä kasteasiassa ei opeta täysin raamatullisesti. Meitä on valtavasti uskovaisia, jotka eletään Sanasta ja sakramenteistä, todellakin ollaan elävässä uskossa, ja meillä on "vain" lapsikaste. Se on ihana aarre minulle, oma lapsikasteeni, silloin sain Jeesuksen omakseni <3
Kaste on hieno juttu mutta eihän se edes ole välttämätön pelastumiseen vrt. ryöväri ristillä.
Tämä on hyvin usein väärinkäytetty argumentti että kaste ei olisi välttämätön. Kyllä kaste on välttämätön, sillä raamatussa myös sanotaan, joka uskoo ja kastetaan, pelastuu. Uskon että ryöväri OLISI MENNYT kasteelle jos olisi suinkin päässyt! Jokainen joka ristiinnaulitaan, ja siellä mieltään muuttaa, olkoon minunkin mielestä vapautettu kasteella käymisestä. Mutta jos teloitus jostain syystä keskeytetään, menköön sitten.
Messias sanoo jokainen joka uskoo minuun pelastuu. Ei "jokainen joka uskoo minuun JA on kastettu".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulutko johonkin seurakuntaan.
Esim. Vapaaseurakunta ja helluntaiseurakunta järjestävät myös nuorille omaa toimintaa, kannattaa käydä tutustumassa.
Muiden uskovaisten tuki on tärkeää ja saat näkökantoja tulkita Raamattua.
Älä anna pelon vallita sinua, usko on jotain henkilökohtaista ja hyvää, jumalan suojelee sinua kaikelta pahalta.Pysy kaukana näistä Riivaajien pesistä!
Nämä ovat juuri niitä pahimpia äärikarismaattisia, ihmisen psyykkeen tuhoavia Raamatunvastaisia paholaisen riivaamoja - he eivät ole kristittyjä, vaan harhaoppisia ihmeidenperässä juoksijoita, joista Jeesuskin varoittaa Raamatussa.
Vapaakirkon tilaisuuksissa käyneenä en kyllä voi yhtyä tähän näkemykseen, leppoisia kristittyjä.
"Kielillä puhumista" (siansaksan lörpöttelyä rukoillessa) on kyllä joskus vähän vaikea sivusta kuunnella, pidän sitä lähinnä humoristisena.
Itse en kuulu mihinkään seurakuntaan.
Tää palsta ei ehkä ole kovin paras tapa kysyä neuvoa tälläisissä tilanteissa ym.. kuten varmaan huomasit. Ateistit tulevat heti kommentoimaan että olet seonnut.. "Sana rististä on hullutus niille jotka kadotukseen joutuvat"..< Ensinäkin ihanaa että olet tullut jälleen uskoon! Nimenomaan siihen elävään uskoon Jeesukseen eikä uskonnollisuuteen. Jumalan lapsena sinun ei tarvitse murehtia tai pelätä mitään. Sinun kanssasi on Jumala joka hetki, Hänen sana raamattu opastaa sinua myös. Tuli mieleen oletko päässyt mukaan seurakuntayhteyteen tai onko sinulla uskovia ystäviä? Luota Herraan.. Hän antaa ymmärtydtä ja viisautta kaikkeen.
En ole ikinä ymmärtänyt glossolaliaa. Monissa pienemmissä sekopäälahkoissa sitä harrastetaan alituisesti ja selitykseksi annetaan "enkelten" kieltä.
Pimeintä mihin olen törmännyt on tämän siansaksan tulkitseminen. Jollain seurakunnasta on tämän kielilläpuhumisen armolahjan tulkintakyky ja hän sitten tulkitsee tämän puheen normaalikieleksi :-)
Vuosikausia erilaisissa karismaattisissa seurakunnissa ympäri Tamperetta, olen kyllä törmännyt sellaisiin huijareihin, ettei äärtä eikä rajaa.
Ikävä kyllä monet näihin seurakuntiin liittyjistä ovat jollakin tavalla heikosti normaalielämässä kiinni ja uskovat mitä heille saarnaajat (rahankerääjät) opettavat.
Yritin kerran asettaa kyseenalaiseksi kaikista hurjimpia valeita, mutta seurakunnassa olevat ihmiset olivat sitä mieltä, ettei jumalan mies voi valehdella.
Tulipahan nähtyä ja kokeiltua nekin paikat kuten raamatussa opetetaan.
Kokeile kaikki ja pidä se mikä hyvää on.
Hei ap!
En nyt jaksa kommentteja selata, kun siellä varmasti on "lääkkeet!", "psykoosi!" Yms tasoista kommentointia..
Haluan kuitenkin kommentoida tähän jotakin..
En itse ole (vielä) varsinaisesti uskossa, vaikka asiat kiinnostaakin ja Jeesus kyllä puhuttelee ja sinne suuntaan minua kovasti ohjataan.
Olen kuitenkin kokenut vähän saman suuntaista.. Olen näet ollut kiinnostunut noista demoni-jutuista, ja myös pelännyt asiaa. Mutta tosiaan, nyt viime aikoina olen aiheeseen törmännyt sattumalta monta kertaa, esim täällä av:lla. Nytkin tämä sinun kirjoitus. 😁 Eli Jeesusta on suositeltu ja mm katolisen kirkon puhelinnumero oli jossakin keskustelussa.
Minulla on henkilökohtaisesti kokemusta siitä, että pimeän voimia on olemassa. Tiedän, että minut luokitellaan tämän sanottuani psykoosipotilaaksi täällä, joten en ala sen kummemmin selostaa kokemuksiani.
Sanon vaan, että tästä asiasta on kärsinyt koko perhe ja omituisia asioita on ollut todistamamassa monta ihmistä. Että kyllä niitä on olemassa ja kannattaa varia. Minusta on hienoa, että olet löytänyt Jeesuksen, koska siinä lienee ainoa kanava pysyä suojassa näiltä demoneilta.
Olen itse miettinyt ihan vakavasti yhteyden ottamista katoliseen kirkkoon, mutta yritän ensin lievempiä keinoja näitten häätämiseen. Meiltä on kaukona poistettu pimeää energiaa ja tilanne onkin rauhoittunut jonkin verran. Silti välillä on edelleen näitä tapahtumia ja haluaisin niistä kokonaan eroon.
Justiinsa joo. Saatko tavata ei jehova sukulaisia. Pahinta on tientenkin jehovien harhaopista pois kääntyneet jotka ovat kuin spitaalisia.
Siinä sitten hengen rakkautta oikein roppakaupalla. "Rakasta lähimmäistäsi kuten itseäsi" Jeesus opetti.