Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskossa olevat, osaatteko kertoa mitä tämä on?

Vierailija
23.11.2017 |

Olen 21v nuori nainen. Tulin reilu puoli vuotta sitten uudelleen uskoon ja mitä kauneimalla tavalla ( olen kasvanut kristillisessä perheessä, mutta nuorena ei niin paljoa kiinnostanut).
Minulla oli hinku päästä Jumalan luokse ja saada Jeesus sydämeeni, mutta en osannut/uskaltanut lähteä kunnolla etsimään. Lopulta eräs nainen tuli yht'äkkiä luokseni työpäiväni aikana ja kertoi, että Jeesus rakastaa minua. Olin aivan ällikällä lyöty, sillä olin tutkaillut uskon asioita ja lukenut raamattua, mutta en ollut vielä ihan oikealla tiellä.
Noin kaksi viikkoa tästä ovelleni tuli Jehovan todistajia, jotka olen ottanut ilolla vastaan kotiini juttelemaan Raamatusta ja muista jutuista. Aivan uskomatonta miten Herra Jeesus näyttää tietä ja Jumala avaa meille oven, kun kolkutetaan.

Uskon siis 100%:sesti koko sydämestäni Herraan Jeesukseen sekä Taivaalliseen Isäämme ja heidän rakkauteensa.

Olen kuitenkin tullut siihen pisteeseen, että olen kerännyt nuoreen päähäni ehkä vähän liikaa tietoa. Muun muassa maailman menosta, siitä mitä agendaa ja asioita tapahtuu tälläkin hetkellä ja tulevassa. Olen oppinut, että joulua eikä halloweenia tulisi juhlistaa. Olen halloweenia pitänyt aina turhana juhlana, mutta nyt oivallan vaan joitakin juttuja paremmin.

Olen luonteeltani tosi ajattelevainen persoona ja saatan jäädä helposti kiinni ikäviin aiheisiin ja ylianalysoida niitä.

Ennen uskoon tuloani en esimerkiksi uskonut sen kummemmin henkimaailmaan, en uskonut demoneihin tai muihin tämmöisiin juttuihin. Nyt kuitenkin ymmärrän, että ne ovat ihan totista totta. Mua on alkanut pelottamaan nuo demonit. Tiedän, että Jumala ja Jeesus pitävät minut turvassa heiltä, mutta jotenkin olen nyt aiheuttanut niistä minulle päänvaivaa, jopa niin paljon, etten uskalla öisin nukkua kunnolla ja pelkään öisin yksin kotona olemista.

Tiedän ettei mulla ole mitään hätää, mutta miksi teen itselleni tällaista? Voisiko joku auttaa, selittää tai jakaa omia kokemuksia aiheesta?

Tiedän, että minulla on vielä paljon matkaa raamatun oppimisesta, Jumalan rakkaudesta ja mielen muutoksesta Pyhän hengen avulla, mutta janoan tietoa ja haluan päästä erittäin lähelle Jumalaa ja Jeesusta.

Kommentit (151)

Vierailija
121/151 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtaa pelkosi, se voi johtua toisista ihmisistä, Raamatusta löydät selityksen moniin asioihin.

Eräs mies piinasi pelolla, sitten vastasin:  pelkää välillä itse, se lakkasi.

Vierailija
122/151 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no joidenkin liikkeiden nimessä on missio tai one way tai new way -tyyppisiä termejä käytetään joissakin tapahtumien ja lahkojen nimissä, niin siinä menee sekaisin? en tiedä tarkalleen, mikä esim se Helsingissä toimiva joku liike/järjestö on...? on kuitenkin tervettä epäillä, kun niitä liikkeitä on niin monta, ja Raamatussa itse sanotaan, että täytyyhän harhaopit eroittaa jollain tavalla, siis kun kirkosta eroaa joku liike, niin miksi toinen opettaa eri juttua ja toinen eriä...jompi kumpi on siis väärässä?

Aivan, kuten Paavali sanoo, elämme lopun aikona jolloin monet luopuvat elävästä uskostaan ja vaihtavat ne villitsevien henkien ja riivaajien oppeihin  - Lue 1 Tim 4 ja 2 Tim 3.

Ja se harhaoppinen on Missiomaailma (ent Nokia Missio) ja hyvä on One way Missio, jonka srk:n nimi on House-seurakunta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/151 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakeudu nyt vikkelästi jonkun ammattilaisen luo keskustelemaan ongelmstasi ja unohda kaikenmaailman hihhuloinnin, ne tekevät pahaa jälkeä. Raamattu on pelkkä kirja siinä kuin mikä muu tahansa kirja, ei sen ihmeellisempi kuin Muumilaakson tarinat. Ihmiset sen ovat kirjoittaneet ja myöhemmin katolinen kirkko on päättänyt mitkä kirjat tulevat Raamattuun, mitkä siis tukevat heidän agendaansa parhaiten. Muu on valetta. Minkäänlaista pelastustarinaa ei ole olemassakaan, ei myöskään sinua kuuntelevia henkiolentoja, ei pahoja eikä hyviä. Älä hukkaa elämääsi! Uskovat ihmiset ovat harhaisia jokaikinen, mitä kauempana heistä pysyt, sitä parempi. 

Tulisin terveisin

Saatana

Vierailija
124/151 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmassa on vain yski jumala

Vierailija
125/151 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lepo Herrassa kirjoitti:

Olet selvästi herätyksen tilassa. Varo Jehovien seuraa. He kävivät aikanaan minunkin ovella uskoon tulon aikoihin. Olin sitten jo uskossa myöhemmin ja vihreänä uskiksena osasin Raamatulla todistaa heidän väitteensä vääriksi. Raamatussa on aina viitteitä, joita hain ja niin he jättivät minut rauhaan. Jehovat eivät pidä Jeesusta Messiaana, vain profeettana.

Ensiksi, omilla teoillaan kukaan ei pelastu. Vain Jeesuksen uhraus, veri riittää. Tutki Raamatusta asioita ja kuuntele radio Deitä. Siellä on arki-iltaisin klo 21-21.30 opetusta Jukka Norvannon johdolla. Niitä voi kyllä neitistäkin seurata Sansan sivulta.

Markuksen evankeliumi on hyvä alku. On hienoa, kun kaipaat sisäistä rauhaa ja iloa Jeesuksessa! Herraamme turvaamalla saat varmuuden ja Sanaa tutkimalla pysyt oikealla tiellä.

Joulun vietto on Jeesuksen syntymän juhla. Ei harhaoppi, vaikka päivämäärät ei välttämättä ole just. Tärkeintä on sydämen asenne, kuin päivät tms. Halloween taas on pahan juurta. Samoin on sunnuntain vietossakin. Jeesus itse sanoi joillekin toisen päivän olevan toista tärkeämpi. Tärkeintä on lepo silloin, se on lepopäiväksi annettu, vietetään sitten sapattia lauantaina tai meidän sunnuntaita.

Älä hajota itseäsi kaikella tiedolla, vaan pysy yksinkertaisessa uskossa Jeesukseen. Myöhemmin opit erottamaan oikean väärästä.

Pyhä Henki on hiljainen ja nöyrä. Joissakin paikoissa menee helposti sielulliseen ihmislähtöiseen touhuun, ihmistä ja kokemuksia korottamaan. Varo. Hän kulkee, missä tahtoo kuin tuulen henkäys.

Etsi oma kotiseurakuntasi, missä koet olevasi kotona.

Uskoon tulin vapaaseurakunnassa, mutta olen silti kirkollinen, vielä.  Kavahdan kirkon uudistuksia, mitkä on Raamattua vastaan.

Yksi uskovan tunnusmerkki on hätä hukkuvista sieluista. Siitä onkin lähetystyö tullut. Kaikessa Herra johtaa sinua kuuliaiseksi lapsekseen.

Olen syntynyt Jehovan todistaja perheeseen ja he todellakin uskovat Jeesuksen olevan messias! Muslimit uskovat Jeesuksen olleen vain profeetta.

https://www.jw.org/fi/julkaisut/videot/jeesus-herraksi-kristukseksi/

Vierailija
126/151 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, ymmärrän nyt hieman paremmin. Kun olen näitä Jehovia tavannut, niin minulla ei ole ollut missään mielessä minkäänlaista halua kääntyä todistajaksi. Olen ajatellut vain että mukava jutella ja oppia lisää Raamatusta ja uskonasioista toisen kristityn kanssa. Ymmärrän mitä tarkoitatte ja pysyn tästä lähtien kaukana Jehovan todistajista. 

Tiedostan sen, että olen hyvin alussa uskon tielläni ja olen mennyt sekoittamaan päätäni liikaa näillä maailman asioilla, keskittynyt liikaa siihen lopunaikaan, katsellut dokumentteja ja lukenut liikaa juttuja. Nyt on aika laittaa ylimääräiset kanavat kiinni, lopettaa ylianalysoiminen ja keskittyä itse tulkitsemaan Raamattua. 

En koe olevani matkalla psykoosiin, enkä koe tarvitsevani hoitoa. Olen vain aivan totaalisen ylikuormittunut näistä asioista ja moni asia on tullut uutena.  Mun täytyy nyt vaan rauhoittua ja luottaa Jumalaan, niinkuin olette täällä jo todenneet.  Kaikki on oikeasti hyvin eikä mun tartte pelätä mitään. 

Olisi mukava tutustua johonkin seurakuntaan ja saada uusia ystäviä. Asun Pirkanmaalla. 

AP

Asut siis Pirkanmaalla - valitettavasti ainakin Tampere on harmittavan täynnä harhaoppiliikkeitä. Asuin siellä viisi vuotta sitten yli 10 vuotta, joten tunnen monia seurakuntia siellä.

Vältä ainakin näitä: Missiomaailma, Toivon portti, Helluntaiseurakunnat, Vapaakirkot, Cityseurakuntia... Oikeastaan helpompi olisi kai sanoa, missä voisit käydä.

Kalevan kirkossa oli taannoin vuosia sitten ainakin ihan hyvä Raamattukoulu ja opetus, samoin tiedän tuttuja, jotka käyvät Pispalan kirkossa, mutta korostan, että en ole itse näissä käynyt, joten en voi näistäkään mennä takuuseen, mutta kysele Jumalalta, mihin Hän sinut johtaa, niin Tie varmasti löytyy sitä kautta parhaiten.

Onpa huolestuttavaa kuulla.. Missiomaailman, Cityseurakunnat ja Toivon Portin ymmärrän, samoin Voitonkeskusta kannattaa välttää mutta tuo helluntaiseurakunta sekä Vapaakirkko yllätti, mikä niissä on vikana?

Ja vain Tampereellako vai esim myös Kangasalla, Ikaalisissa jne?

Vierailija
127/151 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet siis uskovainen, etkä usko saatanan ja riivaajien olemassaoloon!!??

Enpä usko, eikä ole kyllä tosissaan tullut koskaan uskottuakaan :-)

Alussa sain kyllä opetusta demoneista ja helvetistä jonne uskottomat, syntiset kuolemansa jälkeen joutuvat.

Pientä ristiriitaa havaittavissa rakastavan Jumalan tekojen kanssa, joten aloin tutkimaan raamtun sanomaa tarkemmin ja löysin selityksen helvettiopille.

Jeeus tarkoitti helvetillä Gehennaa:

Wikipedia:

Gehenna eli Hinnomin laakso (hepr. ‏גהינום‎, ’Ge-hinnom’; kreik. Γέεννα, ’Geenna’) on Jerusalemin eteläpuolella Länsirannalla oleva laakso, jossa Juudan kuningasten Aahaan ja Manassen aikana uhrattiin lapsia Moolokille ja johon myöhemmin vietiin rikollisten ja itsestään kuolleiden eläinten ruumiit poltettaviksi. Gehenna on sittemmin tullut merkitsemään tuomittujen kuolemantakaista rangaistuspaikkaa, helvettiä (esimerkiksi Matt. 5:22, Jaak. 3:6).

Demonien ja henkien riivaamia kutsuttaisiin varmastikin tänä päivän mieleltään sairaiksi ja hyvältähän tuo kuulostaa että Jeesus ajoi ihmisistä riivaajia (paransi mieleltään sairaita).

Niin, tiedän kyllä Hinnomin laakson, olen käynyt paikan päällä useasti - se oli aiemmin paikka, jonne kaikki saastat ja roskat heitettiin ja se on nimenomaan esikuva tulevasta Helvetistä.

Vierailija
128/151 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, ymmärrän nyt hieman paremmin. Kun olen näitä Jehovia tavannut, niin minulla ei ole ollut missään mielessä minkäänlaista halua kääntyä todistajaksi. Olen ajatellut vain että mukava jutella ja oppia lisää Raamatusta ja uskonasioista toisen kristityn kanssa. Ymmärrän mitä tarkoitatte ja pysyn tästä lähtien kaukana Jehovan todistajista. 

Tiedostan sen, että olen hyvin alussa uskon tielläni ja olen mennyt sekoittamaan päätäni liikaa näillä maailman asioilla, keskittynyt liikaa siihen lopunaikaan, katsellut dokumentteja ja lukenut liikaa juttuja. Nyt on aika laittaa ylimääräiset kanavat kiinni, lopettaa ylianalysoiminen ja keskittyä itse tulkitsemaan Raamattua. 

En koe olevani matkalla psykoosiin, enkä koe tarvitsevani hoitoa. Olen vain aivan totaalisen ylikuormittunut näistä asioista ja moni asia on tullut uutena.  Mun täytyy nyt vaan rauhoittua ja luottaa Jumalaan, niinkuin olette täällä jo todenneet.  Kaikki on oikeasti hyvin eikä mun tartte pelätä mitään. 

Olisi mukava tutustua johonkin seurakuntaan ja saada uusia ystäviä. Asun Pirkanmaalla. 

AP

Asut siis Pirkanmaalla - valitettavasti ainakin Tampere on harmittavan täynnä harhaoppiliikkeitä. Asuin siellä viisi vuotta sitten yli 10 vuotta, joten tunnen monia seurakuntia siellä.

Vältä ainakin näitä: Missiomaailma, Toivon portti, Helluntaiseurakunnat, Vapaakirkot, Cityseurakuntia... Oikeastaan helpompi olisi kai sanoa, missä voisit käydä.

Kalevan kirkossa oli taannoin vuosia sitten ainakin ihan hyvä Raamattukoulu ja opetus, samoin tiedän tuttuja, jotka käyvät Pispalan kirkossa, mutta korostan, että en ole itse näissä käynyt, joten en voi näistäkään mennä takuuseen, mutta kysele Jumalalta, mihin Hän sinut johtaa, niin Tie varmasti löytyy sitä kautta parhaiten.

Onpa huolestuttavaa kuulla.. Missiomaailman, Cityseurakunnat ja Toivon Portin ymmärrän, samoin Voitonkeskusta kannattaa välttää mutta tuo helluntaiseurakunta sekä Vapaakirkko yllätti, mikä niissä on vikana?

Ja vain Tampereellako vai esim myös Kangasalla, Ikaalisissa jne?

Sitä vaan, että Voitonkeskus on nykyään Tampereen kristillinen yhteisö ja nimenomaan helluntaiseurakunta, samoin Missiomaailma kuuluu helluntaiseurakuntaan. Niin ikään Vapaakirkko käy näiden kanssa samoissa seminaareissa ja ovat yhtä harhaoppista ekumeenista joukkoa katolisten ym riivajaoppisten kanssa.

Vierailija
129/151 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Messiashan on todistetusti syntynyt syyskuussa. Israelissa vietetään lehtimajan juhlia sen kunniaksi. Joulu on pakanallinen juhla jolla ei ole mitään tekemistä Jeesuksen syntymän kanssa.

Vierailija
130/151 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Messiashan on todistetusti syntynyt syyskuussa. Israelissa vietetään lehtimajan juhlia sen kunniaksi. Joulu on pakanallinen juhla jolla ei ole mitään tekemistä Jeesuksen syntymän kanssa.

Juutalaiset viettävät Lehtimajanjuhlaa eräämaavaelluksen muistoksi, ei liity Kristuksen syntymään se juhla.

Joulu on kristillinen juhla jos sen niin haluaa pitää. Sitä vietetään toki samassa ajankohdassa kuin muinaista pakanallista juhlaa mutta se on syrjäytetty ja muutettu Jeesuksen syntymäjuhlaksi.

Hyvin tiedetään että Jeesus syntyi jo aiemmin syksyllä, siitä huolimatta joulukuun lopussa oleva joulu on Vapahtajamme syntymäjuhla.

Vierailija
131/151 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies77 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kaikki "herätysliikkeet" Suomessa ovat yleensä eksytystä ja harhaoppia, kuten myös Jehovan todistajat. Tai tämä on ainakin minun käsitykseni. Lisäksi tässä ketjussa mainitut One way missionit ja helluntaiseurakunnat ovat AIVAN eksytystä, koska siellä ihmistä manipuloidaan ja ihminen voi menettää mielenterveytensä sekä tod-näk. nuo pelot johtuvat kaikista eksytyksistä, koska jos olisit jutellut uskovan ihmisen kanssa, sinulle olisi tullut varmaan hyvä olo eikä pelkotiloja. aina jos tuntuu, että joku ylittää sinun rajasi/johdattelee/pakottaa, niin kieltäydy ja vetäydy sen ihmisen vaikutuspiiristä. manipulointi on hyvin yleistä, sekä esim. mormonit, Jehovat pyrkivät hyvin hienovaraisella lähestymisellä (ystävällisyys, keskustelu, kuuntelu) saamaan ihmisen koukkuun ja sitten he viimein koittavat saada ihmisen liittymään. ja kun ihminen liittyy niiden seurakuntaan, sitä ei aiota päästää enää pois. usein manipuloivat nuoria, ja jotkut jopa saattavat käyttää nuoruusiän normaalia kiinnostusta vastakkaiseen sukupuoleen manipulaatiovälineenä, esim. mormoneissa nuoret miehet juttelevat nuorille naisille kadulla... tai itse olen tällaisen käsityksen muodostanut. eli älä hyökkää kiireellä mihinkään seurakuntaan, ja varo kaikkia tahoja, jotka ovat liian "kiirehtiviä" ja hoputtavia että pitäisi liittyä ja jotka ovat sairaalloisen kiinnostuneita keskustelemaan tuntikaupalla (siis ei normaalilla tavalla, vaan liian intensiivisellä ja vaikuttamisyrityksen sisältävällä tavalla.)

Älä sotke Elävän Jumalan One Way Missionia näihin harhaliikeisiin - itse olen yli 30 vuotta ollut elävässä uskossa Jeesukseen Kristukseen ja tiedän, että One Wayssä on opetus tasapainoista ja raamatullista, sillä käyn itse siellä usein sunnuntaikokouksessa ja opetus ja musiikki on ollut siellä ihan opillista.

Näin ei ole ollut ihan aina - sillä One Wayhin oli pujahtanut muutamia kerettiläisiä, mutta kun asiasta sanottiin usealta taholta, ajoi Tapani Suonto nuo hapatuksen tuojat ulos seurakunnasta ja nyt voi taas sanoa, että ilma on siellä jo aika raikasta.

Helluntaiseurakuntiin en kyllä ainakaan itse menisi ikinä, sillä niistä on todella huonot kokemukset, samoin vapaakirkosta - ne ovat täysin äärikarismoituneet ja harhojen vallassa. 

Puhumattakaan jostain ei-kristillisistä jehovista ja mormoneista.

Teidän nettisivuille kun menee, siellä ei mainita sanallakaan, miten uskoon tullaan. kaste asiakin on lakaistu maton alle, ja kaikki käy periaate oikein huutaa. Teidän kokouksiin on jumalattomatkin tervetulleita, mikä ei ollut alkuseurakunnan toimintamalli. Jos teidän nettisivuja ei tarvitse selata kuin minuutti, ja homma lähtee heti epäraamatulliselle tielle, mitä siltä lopultakaan saattaa odottaa. Vuodet eivät kerro yhtään mitään, vaikka 30 vuotta olisit ollut ja missä. Se kertoo paljon enemmän, miten olet ne vuodet käyttänyt. Hukassa voi olla vaikka 30 vuotta, ja se joka on ollut oikealla tiellä yhden vuoden, on pidemmällä kuin se joka on ollut hukassa.

One Way Mission lähetysjärjestön seurakunta on nimeltään House srk - täältä löydät vastauksia etsimiisi kysymyksiin pelastumisesta, kasteesta ym. http://www.houseseurakunta.fi/

Ihmettelit sitä miten myös jumalattomat pääsevät tilaisuuksiin?

Kummallinen kysymys  - Kyllä kaikkialla ja kaikkina aikoina srk;n tilaisuudet ovat olleet aivan kaikille avoimia ja varsinkin jumalattomille, jotka ovat juuri srk:n kokouksissa löytäneet Jeesuksen elämäänsä, kun alttarikutsu on esitetty.

Itse olen ollut tosiaan yli 30 vuotta uskossa, mutta en suinkaan One Wayssa montakaan vuotta, sillä olen asunut muualla.

Nämä alttarikutsut kehitti Billy Graham niminen vapaamuurari ja eksyttäjä, ja tämä popcorn evankeliumi on tuonut jumalattomat seurakunnan kokouksiin. Esimerkkinä pitäisi kuitenkin olla raamattu ja raamatun alkuseurakunta, jossa ei jumalattomilla ollut asiaa Kristuksen seurakunan veljien ja sisarien keskinäisiin kokoontumisiin. Olen käynit mainitsemallasi sivulla, eikä siellä ole ohjeita siitä miten pelastutaan, ja kirjoitukset kasteestakin ovat ristiriidassa raamatun kanssa. Alttarikutsussa ja siinä että alttarilla annetaan elämä Jeesukselle, tässä ei vielä yksikään tehnyt liittoa Jumalan kanssa, eikä yhdestäkään tullut tässä vaiheessa kristittyä! Alttari Kristuksen seurakunnassa on jo itsessään majesteettirikos kirkkauden valtaistuinta kohtaan! Raamatun mukaan alttari on uhripaikka, ja Jeesuksen lopullisen uhrin jälkeen, ei alttarilla pitäisi olla mitään asiaa Kristuksen seurakuntaan. Ei ainakaan raamatun mukaan! Se on sinulle kummallinen kysymys, jos sinä et tunne raamattua, ja raamatun mukaista Kristuksen seurakuntaa.

Vierailija
132/151 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei ap!

En nyt jaksa kommentteja selata, kun siellä varmasti on "lääkkeet!", "psykoosi!" Yms tasoista kommentointia..

Haluan kuitenkin kommentoida tähän jotakin..

En itse ole (vielä) varsinaisesti uskossa, vaikka asiat kiinnostaakin ja Jeesus kyllä puhuttelee ja sinne suuntaan minua kovasti ohjataan.

Olen kuitenkin kokenut vähän saman suuntaista.. Olen näet ollut kiinnostunut noista demoni-jutuista, ja myös pelännyt asiaa. Mutta tosiaan, nyt viime aikoina olen aiheeseen törmännyt sattumalta monta kertaa, esim täällä av:lla. Nytkin tämä sinun kirjoitus. 😁 Eli Jeesusta on suositeltu ja mm katolisen kirkon puhelinnumero oli jossakin keskustelussa.

Minulla on henkilökohtaisesti kokemusta siitä, että pimeän voimia on olemassa. Tiedän, että minut luokitellaan tämän sanottuani psykoosipotilaaksi täällä, joten en ala sen kummemmin selostaa kokemuksiani.

Sanon vaan, että tästä asiasta on kärsinyt koko perhe ja omituisia asioita on ollut todistamamassa monta ihmistä. Että kyllä niitä on olemassa ja kannattaa varia. Minusta on hienoa, että olet löytänyt Jeesuksen, koska siinä lienee ainoa kanava pysyä suojassa näiltä demoneilta.

Olen itse miettinyt ihan vakavasti yhteyden ottamista katoliseen kirkkoon, mutta yritän ensin lievempiä keinoja näitten häätämiseen. Meiltä on kaukona poistettu pimeää energiaa ja tilanne onkin rauhoittunut jonkin verran. Silti välillä on edelleen näitä tapahtumia ja haluaisin niistä kokonaan eroon.

Tuota... katoliset eivät varsinaisesti ole kristittyjä, joten miettisin sinuna yhteydenottoa sinne. Ottaisin sinuna yhteyttä mielummin vaikka ev.lut kirkon tai kansanlähetysken sellaisiin oikeasti uskossa oleviin pappeihin, heillä on varmasti kokemusta asioista. Esim Mika Ebeling, Jarmo Sormunen tai One Wayn Tapani Suonto.

Vierailija
133/151 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juutalaiset viettävät Lehtimajanjuhlaa eräämaavaelluksen muistoksi, ei liity Kristuksen syntymään se juhla.

Joulu on kristillinen juhla jos sen niin haluaa pitää. Sitä vietetään toki samassa ajankohdassa kuin muinaista pakanallista juhlaa mutta se on syrjäytetty ja muutettu Jeesuksen syntymäjuhlaksi.

Hyvin tiedetään että Jeesus syntyi jo aiemmin syksyllä, siitä huolimatta joulukuun lopussa oleva joulu on Vapahtajamme syntymäjuhla.

Miten ajattelet Raamatunkohdan "usko tulee (Jumalan Sanan) kuulemisesta"?

Pitäähän ei-uskovan päästä Sanan ja evankeliumin äärelle jotta voi tulla uskoon (toki Jumala voi kutsua ihmistä ja antaa uskon ihan missä ja miten vain jos tahtoo), miksi estät ihmisiä joita Jumala kenties vetää luokseen ja joilla on "jano" pääsemästä Elävän Veden Lähteelle?

Vierailija
134/151 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, kommentti 133 oli tarkoitettu kommentoija 131:lle.

Vierailija
135/151 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lepo Herrassa kirjoitti:

Olet selvästi herätyksen tilassa. Varo Jehovien seuraa. He kävivät aikanaan minunkin ovella uskoon tulon aikoihin. Olin sitten jo uskossa myöhemmin ja vihreänä uskiksena osasin Raamatulla todistaa heidän väitteensä vääriksi. Raamatussa on aina viitteitä, joita hain ja niin he jättivät minut rauhaan. Jehovat eivät pidä Jeesusta Messiaana, vain profeettana.

Ensiksi, omilla teoillaan kukaan ei pelastu. Vain Jeesuksen uhraus, veri riittää. Tutki Raamatusta asioita ja kuuntele radio Deitä. Siellä on arki-iltaisin klo 21-21.30 opetusta Jukka Norvannon johdolla. Niitä voi kyllä neitistäkin seurata Sansan sivulta.

Markuksen evankeliumi on hyvä alku. On hienoa, kun kaipaat sisäistä rauhaa ja iloa Jeesuksessa! Herraamme turvaamalla saat varmuuden ja Sanaa tutkimalla pysyt oikealla tiellä.

Joulun vietto on Jeesuksen syntymän juhla. Ei harhaoppi, vaikka päivämäärät ei välttämättä ole just. Tärkeintä on sydämen asenne, kuin päivät tms. Halloween taas on pahan juurta. Samoin on sunnuntain vietossakin. Jeesus itse sanoi joillekin toisen päivän olevan toista tärkeämpi. Tärkeintä on lepo silloin, se on lepopäiväksi annettu, vietetään sitten sapattia lauantaina tai meidän sunnuntaita.

Älä hajota itseäsi kaikella tiedolla, vaan pysy yksinkertaisessa uskossa Jeesukseen. Myöhemmin opit erottamaan oikean väärästä.

Pyhä Henki on hiljainen ja nöyrä. Joissakin paikoissa menee helposti sielulliseen ihmislähtöiseen touhuun, ihmistä ja kokemuksia korottamaan. Varo. Hän kulkee, missä tahtoo kuin tuulen henkäys.

Etsi oma kotiseurakuntasi, missä koet olevasi kotona.

Uskoon tulin vapaaseurakunnassa, mutta olen silti kirkollinen, vielä.  Kavahdan kirkon uudistuksia, mitkä on Raamattua vastaan.

Yksi uskovan tunnusmerkki on hätä hukkuvista sieluista. Siitä onkin lähetystyö tullut. Kaikessa Herra johtaa sinua kuuliaiseksi lapsekseen.

Olen syntynyt Jehovan todistaja perheeseen ja he todellakin uskovat Jeesuksen olevan messias! Muslimit uskovat Jeesuksen olleen vain profeetta.

https://www.jw.org/fi/julkaisut/videot/jeesus-herraksi-kristukseksi/

Jehovan todistajat eivät usko Jeesuksen olevan Jumala vaan luotu Jumalan poika.

Itseasiassa heistä Jeesus on arkkienkeli Mikael.

Vierailija
136/151 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies77: haluaisitko kertoa mihin seurakuntaan itse kuulut?

Vierailija
137/151 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies77 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies77 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies77 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 21v nuori nainen. Tulin reilu puoli vuotta sitten uudelleen uskoon ja mitä kauneimalla tavalla ( olen kasvanut kristillisessä perheessä, mutta nuorena ei niin paljoa kiinnostanut).

Minulla oli hinku päästä Jumalan luokse ja saada Jeesus sydämeeni, mutta en osannut/uskaltanut lähteä kunnolla etsimään. Lopulta eräs nainen tuli yht'äkkiä luokseni työpäiväni aikana ja kertoi, että Jeesus rakastaa minua. Olin aivan ällikällä lyöty, sillä olin tutkaillut uskon asioita ja lukenut raamattua, mutta en ollut vielä ihan oikealla tiellä.

Noin kaksi viikkoa tästä ovelleni tuli Jehovan todistajia, jotka olen ottanut ilolla vastaan kotiini juttelemaan Raamatusta ja muista jutuista. Aivan uskomatonta miten Herra Jeesus näyttää tietä ja Jumala avaa meille oven, kun kolkutetaan.

Uskon siis 100%:sesti koko sydämestäni Herraan Jeesukseen sekä Taivaalliseen Isäämme ja heidän rakkauteensa.

Olen kuitenkin tullut siihen pisteeseen, että olen kerännyt nuoreen päähäni ehkä vähän liikaa tietoa. Muun muassa maailman menosta, siitä mitä agendaa ja asioita tapahtuu tälläkin hetkellä ja tulevassa. Olen oppinut, että joulua eikä halloweenia tulisi juhlistaa. Olen halloweenia pitänyt aina turhana juhlana, mutta nyt oivallan vaan joitakin juttuja paremmin.

Olen luonteeltani tosi ajattelevainen persoona ja saatan jäädä helposti kiinni ikäviin aiheisiin ja ylianalysoida niitä.

Ennen uskoon tuloani en esimerkiksi uskonut sen kummemmin henkimaailmaan, en uskonut demoneihin tai muihin tämmöisiin juttuihin. Nyt kuitenkin ymmärrän, että ne ovat ihan totista totta. Mua on alkanut pelottamaan nuo demonit. Tiedän, että Jumala ja Jeesus pitävät minut turvassa heiltä, mutta jotenkin olen nyt aiheuttanut niistä minulle päänvaivaa, jopa niin paljon, etten uskalla öisin nukkua kunnolla ja pelkään öisin yksin kotona olemista.

Tiedän ettei mulla ole mitään hätää, mutta miksi teen itselleni tällaista? Voisiko joku auttaa, selittää tai jakaa omia kokemuksia aiheesta?

Tiedän, että minulla on vielä paljon matkaa raamatun oppimisesta, Jumalan rakkaudesta ja mielen muutoksesta Pyhän hengen avulla, mutta janoan tietoa ja haluan päästä erittäin lähelle Jumalaa ja Jeesusta.

Missä kohdassa raamattua Jeesus puhuu että hänet pitäisi ottaa sydämeen? Miten Jeesus otetaan sydämeen? Jeesus puhuu kyllä monesti että seuraa minua, ja uskonelämää kuvaillaan vaelluksena, mutta että Jeesus pitäisi ottaa sydämeen? Kirjoitit: "Uskon siis 100%:sesti koko sydämestäni Herraan Jeesukseen sekä Taivaalliseen Isäämme ja heidän rakkauteensa." Missä kohdassa raamattua lukee että uskoontuloon liittyy jotenkin usko Jumalan rakkauteen? Raamatussa on 35000 jaetta, ja vain alle 40 puhuu jotain Jumalan rakkaudesta, siis vain promille raamatusta puhuu jotain Jumalan rakkaudesta. Olisitkohan käsittänyt asiat nyt jotenkin totaalisesti pieleen.

Kirjoittamasi laittaa epäilemään että onkohan koko homma lähtenyt ihan oikeille raiteille. Kerrotko minulle että miten tullaan uskoon? Jos kerran uskoon olet tullut.

En ole ap, mutta uskovainen kuitenkin. On Kaanaan kieltä (uskovien kieltä) sanoa, että "Jeesus otetaan sydämeen" tätä ei jumalaton ymmärrä, mutta tarkoittaa, että teemme parannuksen elämässämme, pyydämme Jeesukselta syntejämme anteeksi ja annamme elämämme Jeesuksen Kristuksen hallintaan ja johtoon.

Jokainen, joka on aidosti uskossa Jeesukseen, tuntee tuon Jumalan ihmeellisen ja erittäin voimakkaan rakkauden ja sen rauhan, joka on ymmärrystä ylempi.

Ikävä kyllä huomaan, että olet kyllä kirjanoppinut, mutta et tunne kolmiyhteistä Jumalaa; Et Isää, et Jeesusta Kristusta etkä Pyhää Henkeäkään -  koska et muuten ihmettelisi Jumalan rakkautta noin suuresti, sillä jokainen aidosti uskoontullut ei mitenkään voi kyseenalaistaa osakseen vääjäämättä Jumalalta tulevaa niin niin voimakasta rauhaa ja rakkautta.

Lueppas uudestaan mitä minä kirjoitin ja oikein ajatuksella, jatketaan aiheesta sen jälkeen lisää.

Luin kyllä uudestaan ja "ajatuksella" kirjoittamasi vastineen, mutta en valitettavasti edelleenkään kokenut viestissäsi Jeesuksen armahtavan Pyhän Hengen ilmoitusta, vaan julman ja uskonnolisen besserwisserin hengen.

Mitäs, jos nöyrtyisit ja pyytäisit Jeesusta Kristusta elämäsi Herrasi - ihmisen oma yrittäminen ja uskonnollisuus käy lopulta hyvin raskaaksi, tiedän tämän kokemuksesta. Pyydä Jeesusta elämääsi, niin sinäkin voit kokea suurta Pyhän Hengen voimaa jokaisena elämäsi päivänä.

Sinä kehoitit minua pyytämään Jeesusta Kristusta elämäni herraksi, eli ilmeisesti kehoitit minua tulemaan uskoon? Ymmärsinkö oikein. Sinä varmasti sitten osaat kertoa minulle, miten tullaan uskoon?

Kyllä osaan kertoa, se on hyvin yksinkertaista - Pyydät Jeesusta Kristusta tulemaan elämääsi ja antamaan syntisi anteeksi.

Voit siis rukoilla Häntä kokosydämisesti, omin sanoin tulemaan elämääsi ja että haluat tehdä parannuksen syntielämästäsi ja haluat antaa elämäsi hallintavallan Hänelle.

Vaikka näin:

Pyhä Jumala, rakas Taivaallinen Isä.

Pyydän, että sinun tahtosi tapahtuu elämässäni.

Annan itseni kokonaan sinun käsiisi. Ota minut ja elämäni sinun haltuusi.

Tunnustan, että olen elänyt itsekkäästi ja tehnyt monin tavoin syntiä.

Anna minulle anteeksi. Kiitos, että olet sovittanut ja armahtanut minut Jeesuksen ristinkuolemassa. Tule Jeesus minulle Vapahtajaksi ja Herraksi.

Ole aina kanssani, johdata ja varjele minua.

Ota käyttöösi ja anna elämälleni syvä tarkoitus.

Auta vaikeina aikoina ja pidä minusta huolta.

Vie minut taivaan kotiin.

Jeesuksen Kristuksen nimessä.

Aamen.

Vierailija
138/151 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Voitko perusteella miksi helluntaiseurakunta tai vapaakirkko olisi harhaoppia? Varmaan harhaa myös muissakin kaupungeissa?

Vierailija
139/151 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei ap!

En nyt jaksa kommentteja selata, kun siellä varmasti on "lääkkeet!", "psykoosi!" Yms tasoista kommentointia..

En itse ole (vielä) varsinaisesti uskossa, vaikka asiat kiinnostaakin ja Jeesus kyllä puhuttelee ja sinne suuntaan minua kovasti ohjataan.

Olen kuitenkin kokenut vähän saman suuntaista.. Olen näet ollut kiinnostunut noista demoni-jutuista, ja myös pelännyt asiaa. Mutta tosiaan, nyt viime aikoina olen aiheeseen törmännyt sattumalta monta kertaa, esim täällä av:lla. Nytkin tämä sinun kirjoitus. 😁 Eli Jeesusta on suositeltu ja mm katolisen kirkon puhelinnumero oli jossakin keskustelussa.

Minulla on henkilökohtaisesti kokemusta siitä, että pimeän voimia on olemassa. Tiedän, että minut luokitellaan tämän sanottuani psykoosipotilaaksi täällä, joten en ala sen kummemmin selostaa kokemuksiani.

Sanon vaan, että tästä asiasta on kärsinyt koko perhe ja omituisia asioita on ollut todistamamassa monta ihmistä. Että kyllä niitä on olemassa ja kannattaa varia. Minusta on hienoa, että olet löytänyt Jeesuksen, koska siinä lienee ainoa kanava pysyä suojassa näiltä demoneilta.

Olen itse miettinyt ihan vakavasti yhteyden ottamista katoliseen kirkkoon, mutta yritän ensin lievempiä keinoja näitten häätämiseen. Meiltä on kaukona poistettu pimeää energiaa ja tilanne onkin rauhoittunut jonkin verran. Silti välillä on edelleen näitä tapahtumia ja haluaisin niistä kokonaan eroon.

Tuota... katoliset eivät varsinaisesti ole kristittyjä, joten miettisin sinuna yhteydenottoa sinne. Ottaisin sinuna yhteyttä mielummin vaikka ev.lut kirkon tai kansanlähetysken sellaisiin oikeasti uskossa oleviin pappeihin, heillä on varmasti kokemusta asioista. Esim Mika Ebeling, Jarmo Sormunen tai One Wayn Tapani Suonto.

Kiitos paljon näistä! Olen tätä miettinyt, että onko esim luterilaisen kirkon piirissä henkilöitä, jotka uskovat näihin asioihin, tai myöntävät pahuuden olemassaolon. Kun tuntuu, että siellä kanta on jokseenkin kielteinen usein näihin juttuihin.

Vierailija
140/151 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei ap!

Kiitos paljon näistä! Olen tätä miettinyt, että onko esim luterilaisen kirkon piirissä henkilöitä, jotka uskovat näihin asioihin, tai myöntävät pahuuden olemassaolon. Kun tuntuu, että siellä kanta on jokseenkin kielteinen usein näihin juttuihin.

Luterilaisen kirkon piirissä on henkilöitä (myös työntekijöitä) jotka ottavat Raamatun tosissaan myös henkivaltojen suhteen mutta ev.lut.kirkon virallinen kanta on melko vesittynyt sen suhteen.