Taide edistää paranemista?
Oli tällainen uutinen Ylellä ja kuvissa näytettiin jotain abstrakteja nykytaideteoksia - sininen tausta jossa menee pari valkoista ohutta viivaa.
En ole ennenkään ymmärtänyt nykytaiteen päälle mutta todella vaikea kuvitella miten tuollainen tekele ketään parantaisi. Vaikka olisi joku nimekäs tekijäkin.
Kommentit (12)
Mieluummin laittaisin rahat itse hoitoon kuin tauluihin.
Edisti kovasti ainakin panemista kun tehtiin nuorin kolleina 'taiderockia'. T: M65+
Mitä muu rokki sitten on jos erikseen on taiderokkia?
Taidetta on muukin kuin nykytaide josta te ette ymmärrä ettekä yritäkään haluta ymmärtää mitään.
Minkähän takia taidetta kuitenkin käytetään kasvatuksessa ja terapiakeinona? Miksi ihmiset piirtävät, maalaavat, musisoivat, kirjoittavat, näyttelevät ja tanssivat? Muuten kuin ajankuluksi ja harrastuksena?
Tottakai parantaa, tietyt taajuudet tekee sitä myös ja äänet
Katsokaapa joskus ikivanhoja rakennuksia ja kirkkoja ja siellä olevia esim ikkunoita, niissä on sellasia kuvioita, mistä te kuvittelette että ne kuviot on keksitty?
Ne viittaa värähtelyyn ja taajuuksiin mistä ne on alunperin syntyny
Ne parantaa
Tutkikaa asioita enemmän
Ei ole vaikea ymmärtää että taideterapia voi vaikuttaa kun potilas itse esim. maalaa, mutta en ymmärrä miten nuo sairaaloiden käytävien ankeat abstraktit teokset voisivat ketään parantaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole vaikea ymmärtää että taideterapia voi vaikuttaa kun potilas itse esim. maalaa, mutta en ymmärrä miten nuo sairaaloiden käytävien ankeat abstraktit teokset voisivat ketään parantaa.
Siis ap tässä.
Käytävien abstraktit teokset on itse asiassa kovinkin hyvä juttu. Parempi kuin tyhjä betoniseinä. Eikä niitä potilaitten kaikenmoisia töherryksiä viitsitä taiteena seinille ripustella.
Minulla olisi noin 50 työtä. Hakekaa.
Ihmiset ovat erilaisia ja mieltymykset siinä samalla. Mieliteot ovat oivaa lääkettä mielen parantamiseksi. Mikä teko tuntuu kellekin mielen parantamiseksi. Tee asioita joista tykkäät niin mieli muuttuu paremmaksi.
Tuskin vaikuttaa mitään