Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskossa olevat, osaatteko kertoa mitä tämä on?

Vierailija
23.11.2017 |

Olen 21v nuori nainen. Tulin reilu puoli vuotta sitten uudelleen uskoon ja mitä kauneimalla tavalla ( olen kasvanut kristillisessä perheessä, mutta nuorena ei niin paljoa kiinnostanut).
Minulla oli hinku päästä Jumalan luokse ja saada Jeesus sydämeeni, mutta en osannut/uskaltanut lähteä kunnolla etsimään. Lopulta eräs nainen tuli yht'äkkiä luokseni työpäiväni aikana ja kertoi, että Jeesus rakastaa minua. Olin aivan ällikällä lyöty, sillä olin tutkaillut uskon asioita ja lukenut raamattua, mutta en ollut vielä ihan oikealla tiellä.
Noin kaksi viikkoa tästä ovelleni tuli Jehovan todistajia, jotka olen ottanut ilolla vastaan kotiini juttelemaan Raamatusta ja muista jutuista. Aivan uskomatonta miten Herra Jeesus näyttää tietä ja Jumala avaa meille oven, kun kolkutetaan.

Uskon siis 100%:sesti koko sydämestäni Herraan Jeesukseen sekä Taivaalliseen Isäämme ja heidän rakkauteensa.

Olen kuitenkin tullut siihen pisteeseen, että olen kerännyt nuoreen päähäni ehkä vähän liikaa tietoa. Muun muassa maailman menosta, siitä mitä agendaa ja asioita tapahtuu tälläkin hetkellä ja tulevassa. Olen oppinut, että joulua eikä halloweenia tulisi juhlistaa. Olen halloweenia pitänyt aina turhana juhlana, mutta nyt oivallan vaan joitakin juttuja paremmin.

Olen luonteeltani tosi ajattelevainen persoona ja saatan jäädä helposti kiinni ikäviin aiheisiin ja ylianalysoida niitä.

Ennen uskoon tuloani en esimerkiksi uskonut sen kummemmin henkimaailmaan, en uskonut demoneihin tai muihin tämmöisiin juttuihin. Nyt kuitenkin ymmärrän, että ne ovat ihan totista totta. Mua on alkanut pelottamaan nuo demonit. Tiedän, että Jumala ja Jeesus pitävät minut turvassa heiltä, mutta jotenkin olen nyt aiheuttanut niistä minulle päänvaivaa, jopa niin paljon, etten uskalla öisin nukkua kunnolla ja pelkään öisin yksin kotona olemista.

Tiedän ettei mulla ole mitään hätää, mutta miksi teen itselleni tällaista? Voisiko joku auttaa, selittää tai jakaa omia kokemuksia aiheesta?

Tiedän, että minulla on vielä paljon matkaa raamatun oppimisesta, Jumalan rakkaudesta ja mielen muutoksesta Pyhän hengen avulla, mutta janoan tietoa ja haluan päästä erittäin lähelle Jumalaa ja Jeesusta.

Kommentit (151)

Vierailija
61/151 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kaikki "herätysliikkeet" Suomessa ovat yleensä eksytystä ja harhaoppia, kuten myös Jehovan todistajat. Tai tämä on ainakin minun käsitykseni. Lisäksi tässä ketjussa mainitut One way missionit ja helluntaiseurakunnat ovat AIVAN eksytystä, koska siellä ihmistä manipuloidaan ja ihminen voi menettää mielenterveytensä sekä tod-näk. nuo pelot johtuvat kaikista eksytyksistä, koska jos olisit jutellut uskovan ihmisen kanssa, sinulle olisi tullut varmaan hyvä olo eikä pelkotiloja. aina jos tuntuu, että joku ylittää sinun rajasi/johdattelee/pakottaa, niin kieltäydy ja vetäydy sen ihmisen vaikutuspiiristä. manipulointi on hyvin yleistä, sekä esim. mormonit, Jehovat pyrkivät hyvin hienovaraisella lähestymisellä (ystävällisyys, keskustelu, kuuntelu) saamaan ihmisen koukkuun ja sitten he viimein koittavat saada ihmisen liittymään. ja kun ihminen liittyy niiden seurakuntaan, sitä ei aiota päästää enää pois. usein manipuloivat nuoria, ja jotkut jopa saattavat käyttää nuoruusiän normaalia kiinnostusta vastakkaiseen sukupuoleen manipulaatiovälineenä, esim. mormoneissa nuoret miehet juttelevat nuorille naisille kadulla... tai itse olen tällaisen käsityksen muodostanut. eli älä hyökkää kiireellä mihinkään seurakuntaan, ja varo kaikkia tahoja, jotka ovat liian "kiirehtiviä" ja hoputtavia että pitäisi liittyä ja jotka ovat sairaalloisen kiinnostuneita keskustelemaan tuntikaupalla (siis ei normaalilla tavalla, vaan liian intensiivisellä ja vaikuttamisyrityksen sisältävällä tavalla.)

Älä sotke Elävän Jumalan One Way Missionia näihin harhaliikeisiin - itse olen yli 30 vuotta ollut elävässä uskossa Jeesukseen Kristukseen ja tiedän, että One Wayssä on opetus tasapainoista ja raamatullista, sillä käyn itse siellä usein sunnuntaikokouksessa ja opetus ja musiikki on ollut siellä ihan opillista.

Näin ei ole ollut ihan aina - sillä One Wayhin oli pujahtanut muutamia kerettiläisiä, mutta kun asiasta sanottiin usealta taholta, ajoi Tapani Suonto nuo hapatuksen tuojat ulos seurakunnasta ja nyt voi taas sanoa, että ilma on siellä jo aika raikasta.

Helluntaiseurakuntiin en kyllä ainakaan itse menisi ikinä, sillä niistä on todella huonot kokemukset, samoin vapaakirkosta - ne ovat täysin äärikarismoituneet ja harhojen vallassa. 

Puhumattakaan jostain ei-kristillisistä jehovista ja mormoneista.

Vierailija
62/151 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä jehovantodistajat ja usko Jeesukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/151 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitelu opettaa teitä kaikessa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistathan lukiessasi, että alkukielellä suora käännös heti Raamatun ensimmäisestä lauseesta on monikossa; Ja Jumalat loivat...

lähde?

paskaa

ELOHIM on monikkomuoto Jumalasta ja tarkoittaa Isää, Poikaa ja Pyhää Henkeä

lisäksi "loi" on yksikkömuodossa BARA eikä monikossa "loivat" (Baraim) siitäkin näkee että vaikka Elohim on monikomuoto sanasta EL, ei sanota Elohim "loivat" eli "jumalat loivat", vaan ELOHIM (mon) LOI (yksikkö)

opettele lapsi lukemaan hepreaa

http://www.scripture4all.org/OnlineInterlinear/OTpdf/gen1.pdf

totta kai on hepreassa monikkomuoto verbeissä ja substantiiveissä yhtä lailla adjektiiveissa

olen lukenut hepreaa 10 op sekä VT että nykyyhepreaa yliopistolla joten perusasiat tiedän

Uteliaisuuttani kysyn onko heprean kielessä verbeillä monikkomuotoa?

Eli kun tuossa ihan alussa on tuo verbi "he-created" niin sehän viittaa yksikkötekijään ... jos Elohim tulkittaisiin moneksi niin olisi joku heprealainen "they-created" verbi?

"jumalat loivat" on siis kieliopillisesti väärin jo kääntää, jos on pakko vääntää ELOHIM jumaliksi niin silloin alkuteksti olisi "jumalat loi", mikä on jo outoa

Vierailija
64/151 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irroita itsesi HETI jehovantodistajista! He eivät ole kristittyjä.

Ota yhteyttä kotiseurakuntasi pappiin tai katso netistä lähin lähetyshiippakunnan seurakunta, ja mene sinne messuun. Siellä saat kaiken sen opin, hoidon ja tuen mitä kristittynä elämääsi tarvitset. Suosittelen lämpimästi!

Toimin itsekin Lähetyshiippakunnassa ja enbole koskaan eläissäni voinut hengellisesti näin hyvin. Olen tasapainoinen ja onnellinen. Lisäksi olen saanut hyviä ystäviä.

Vierailija
65/151 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et usko tarpeeksi tai oikella lailla, jos tuollaisia ajatuksia päähäsi päästät.

Ohiksena, että tuo taas oli argumentti, jolla moni uskontokunta ja -lahko sekä erilaiset poliittiset liikkeet ovat suhtautuneet oppejaan kritisoiviin jäseniinsä.  

Itse en allekirjoita minkään opillisesti järjestäytyneen aatteen toimintaa, sillä mielestäni suhde jumalaan ja aito usko ei voi toteutua ulkoapäin johdettuna eli ihmisten itse toisilleen keksimien oppien kautta. 

Mielestäni ap kuulostaa nuorelta ihmiseltä, jonka psyyke on herkkä ja johon tietyt lahkot ovat näköjään upottaneet kyntensä. Voi olla, että tasapainoisempi keskitien kristillisyys olisi parempi vaihtoehto ap:lle, mutta kävisin sen lisäksi juttelemassa jonkun terveydenhuollon ammattilaisen kanssa - puolueettoman tahon keskusteluavusta ei varmasti ole mitään haittaa tuossa tilanteessa, ja saisit vähän etäisyyttä noihin kuvitteellisten demonien pelkoihin jne. Ymmärrän, että ne tuntuvat sinusta tällä hetkellä todellisilta, mutta tuo tunne menee ohi kunhan mielenterveytesi on vähän vakaammalla pohjalla.

Vierailija
66/151 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo Jeesus on valinnut ja sä olet valinnut hänet. Kaikki ei ole yhtä onnekkaita. Monia Jeesus myös vihaa.

Hyvin erikoinen väite - ei Jeesus ketään tosiaan vihaa, vaan rakastaa kaikkia ihmisiä ja haluaisi että kaikki pelastuisivat, mutta he eivät tahdo tehdä parannusta synneistään, vaan jäävät mieluummin lillumaan ja rypemään niihin, kun että tulisivat Jeesuksen parannettavaksi ja pelastettavaksi.

Vierailija
67/151 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei lapsikaste auta ketään eikä pelasta kirjoitti:

lapsikasteessa et ole koskaan uudestisyntynyt, uskovien kaste vahvistaa uskoasi

uskootulossa ihminen uudestisyntyy kun Jeesus asuu jo sydämessä

karta teemu laajasalon oppia, ei ole helsingin piispakaan uudestityntynyt koskaan

Missäs raaamatunkohdassa sanotaankaan, että lapsikaste ei riitä? Aivan, sellaista ei ole! 

Esim. ..."kun hänen perhekuntansa oli kastettu..." APt.16:15. Perhekunta sisältää myös lapset, eri-ikäisiä.

Vapaissa suunnissa on paljon hyvä, mutta valitettavasti tässä kasteasiassa ei opeta täysin raamatullisesti. Meitä on valtavasti uskovaisia, jotka eletään Sanasta ja sakramenteistä, todellakin ollaan elävässä uskossa, ja meillä on "vain" lapsikaste. Se on ihana aarre minulle, oma lapsikasteeni, silloin sain Jeesuksen omakseni <3

Koko lapsikasteesta ei puhuta sanaakaan raamatussa, koska sellaista ei tunneta eikä sellaista ole olemassakaan. Kirkollista harhaoppia. Lapsia ei tarvitse kastaa kristinuskoon, koska he ovat ns. perillisiä, ja vasta kun ovat riittävän vanhoja tekemään oman päätöksen uskosta, Jeesuksen seuraamisesta ja sen merkiksi menevät kasteelle, tai eivät. Sakramentit ovat myös kirkollista harhaoppia, raamattu ei tunne koko sanaa sakramentti. Jos lapsikaste on sinulle aarre ja väitä saaneesi Jeesuksen lapsikasteessa omaksesi, sinua on huijattu oikein kunnolla. Lue kirjoitukset uudestaan, ja mikäli koet että sinulla on varaa maksaa ne kustannukset jotka uskoontulo väistämättä mukanaan tuo, mene kasteelle, ja siitä se kaidantien kulkeminen sitten vasta alkaa.

Vierailija
68/151 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen kääntymään mielenterveyspalvelujen puoleen. 

No siitä nyt on varmaan kaikkein vähiten hyötyä - se vaan on niin, että kun ihminen tulee Jeesus uskoon ja hänen silmänsä avautuvat, se on kertakaikkiaan niin suuri tajunnan räjäyttävä asia, kun yhtäkkiä tajuaa, miten kaikki asiat oikeasti ovatkaan, että menee vähän aikaa siinä tasapainoillessa ja ihmetellessä asioita, että silloin juuri myös vihollisen joukot iskevät helposti, sillä saatana on erittäin vihainen, kun se on menettänyt jälleen yhden lapsensa Jeesukselle!

Vierailija
69/151 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, ymmärrän nyt hieman paremmin. Kun olen näitä Jehovia tavannut, niin minulla ei ole ollut missään mielessä minkäänlaista halua kääntyä todistajaksi. Olen ajatellut vain että mukava jutella ja oppia lisää Raamatusta ja uskonasioista toisen kristityn kanssa. Ymmärrän mitä tarkoitatte ja pysyn tästä lähtien kaukana Jehovan todistajista. 

Tiedostan sen, että olen hyvin alussa uskon tielläni ja olen mennyt sekoittamaan päätäni liikaa näillä maailman asioilla, keskittynyt liikaa siihen lopunaikaan, katsellut dokumentteja ja lukenut liikaa juttuja. Nyt on aika laittaa ylimääräiset kanavat kiinni, lopettaa ylianalysoiminen ja keskittyä itse tulkitsemaan Raamattua. 

En koe olevani matkalla psykoosiin, enkä koe tarvitsevani hoitoa. Olen vain aivan totaalisen ylikuormittunut näistä asioista ja moni asia on tullut uutena.  Mun täytyy nyt vaan rauhoittua ja luottaa Jumalaan, niinkuin olette täällä jo todenneet.  Kaikki on oikeasti hyvin eikä mun tartte pelätä mitään. 

Olisi mukava tutustua johonkin seurakuntaan ja saada uusia ystäviä. Asun Pirkanmaalla. 

AP

Vierailija
70/151 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos alkuteksti sanoisi "jumalat loivat", pitäisi olla Elohim Baraim, mutta siksi tuo onkin jännä että Elohim (mon) loi ("bara", yks.), mietippä sitä,, Jumalan nimi on siis monikossa mutta sanotaan että "hän loi"

Joh. 10:30 

Minä ja Isä olemme yhtä."

Kol. 1:16 

Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen,

Vierailija
71/151 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Demonien pelko ap:n tapauksessa viittaa kyllä selkeästi siihen, että hän on ajautumassa jonkin uskonnollisen lahkon kynsiin tai ainakin kuunnellut heidän opetuksiaan kritiikittömästi.

Usko Jeesuksen opetukseen ei aiheuta pelkotiloja, eikä uskon pitäisi myöskään aiheuttaa semanttista raamatuntutkimista, sillä se on aina merkki fundamentalistisesta tavasta tulkita raamattua lahkon johtohenkilöiden määräämällä tavalla.

Raamattu ei ole sanojen tulkitsemista tai käännösvirheiden etsimistä, sillä uskotteko te sanoista eri mieltä olevat Jumalaa niin pieneksi, pienemmäksi kuin te, ettei Hän tietäisi kuinka ja millaista raamattua eri kielillä luetaan?

Raamattu on kokonaisuus ja tärkeimpänä siinä ovat Jeesuksen opetukset, jotka ovat hyvin helposti luettavissa kenen tahansa joka lukea vain osaa.

Raamatussa, eritoten vanhasta testamentista löytyy hyvin paljon ohjeita ja määräyksiä joilla ei ole mitään tekemistä nykypäivän kanssa, sillä Jeesuksen sovitustyö teki kaikki määräykset ja ohjeet merkityksettömiksi ja hänen opetuksensa mukaan tärkeintä on ihmisen ymmärrys omien tekojensa seurauksista ja vastuun ottaminen niistä.

Vierailija
72/151 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei lapsikaste auta ketään eikä pelasta kirjoitti:

lapsikasteessa et ole koskaan uudestisyntynyt, uskovien kaste vahvistaa uskoasi

uskootulossa ihminen uudestisyntyy kun Jeesus asuu jo sydämessä

karta teemu laajasalon oppia, ei ole helsingin piispakaan uudestityntynyt koskaan

Missäs raaamatunkohdassa sanotaankaan, että lapsikaste ei riitä? Aivan, sellaista ei ole! 

Esim. ..."kun hänen perhekuntansa oli kastettu..." APt.16:15. Perhekunta sisältää myös lapset, eri-ikäisiä.

Vapaissa suunnissa on paljon hyvä, mutta valitettavasti tässä kasteasiassa ei opeta täysin raamatullisesti. Meitä on valtavasti uskovaisia, jotka eletään Sanasta ja sakramenteistä, todellakin ollaan elävässä uskossa, ja meillä on "vain" lapsikaste. Se on ihana aarre minulle, oma lapsikasteeni, silloin sain Jeesuksen omakseni <3

Kaste on hieno juttu mutta eihän se edes ole välttämätön pelastumiseen vrt. ryöväri ristillä.

Tämä on hyvin usein väärinkäytetty argumentti että kaste ei olisi välttämätön. Kyllä kaste on  välttämätön, sillä raamatussa myös sanotaan, joka uskoo ja kastetaan, pelastuu. Uskon että ryöväri OLISI MENNYT kasteelle jos olisi suinkin päässyt! Jokainen joka ristiinnaulitaan, ja siellä mieltään muuttaa, olkoon minunkin mielestä vapautettu kasteella käymisestä. Mutta jos teloitus jostain syystä keskeytetään, menköön sitten.

Vierailija
73/151 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo henkivaltojen pelkääminen on aika tavallista ainakin vain vähän aikaa uskoontulon jälkeen. Onhan se selvää, että jos nyt itselle on avautunut se että on olemassa myös hengellinen todellisuus, ja että sielläkin on paitsi auttavia ja pelastavia voimia, myös pahan voimia, että se ahdistaa. Jos ei ole missään vaiheessa ahdistanut, voi olla ettei niihin voimiin ole kovin vahvasti uskonut, vaikka Raamatussa niistä selvästi puhutaan. 

Pidempään uskoon olleilla useimmiten luottamus Jumalaan voittaa henkivaltoja, omaa lihan mieltä, eksytystä tms kohtaan tunnettuja pelkoja. Itse tulin uskoon jo lapsena ja pelkäsin kyllä henkivaltoja ihan tosissani, samoin sitä että joku oma syntini katkaisee yhteyden Jumalaan, paadun ja luovun uskosta ja joudun helvettiin. Mutta kyllä se ajan kanssa on tullut luottamus että tapahtuu mitä tapahtuu, hyvä Jumala tätä lopulta hallitsee ja pitää huolen lapsistaan. Koetella voi, mutta ei hylkää.

Kyllä vaan, olen ollut joyli 30 vuotta uskossa ja vaikka on usein ollut erittäin vaikeita aikoja, Jeesus Kristus ei ole koskaan jättänyt eikä hyljännyt, vaan Hän auttaa voittamaan koetukset voitoiksi ja aina lopulta olen saanut aivan polvillani ja itkusilmin kiittää hänen suurta hyvyyttään ja rakkautaan minuakin pientä ihmistä kohtaan!

Vierailija
74/151 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siitä nyt on varmaan kaikkein vähiten hyötyä - se vaan on niin, että kun ihminen tulee Jeesus uskoon ja hänen silmänsä avautuvat, se on kertakaikkiaan niin suuri tajunnan räjäyttävä asia, kun yhtäkkiä tajuaa, miten kaikki asiat oikeasti ovatkaan, että menee vähän aikaa siinä tasapainoillessa ja ihmetellessä asioita, että silloin juuri myös vihollisen joukot iskevät helposti, sillä saatana on erittäin vihainen, kun se on menettänyt jälleen yhden lapsensa Jeesukselle!

Silloin kun tämä uskoontulo tapahtuu raamatunmukaisella tavalla, se ei ole tajunnan räjäyttävä asia. Jumala antaa ihmiselle juuri sen verran kuin tämä pystyy kerrallaan käsittelemään, eikä mätä aisteja tukkoon niin että ihminen menee aivan sekaisin. Oudolta touhulta kirjoittamasi kuulostaa, Raamatun Jumala on on kaiken järjestyksen ja järkevän Jumala, eikä mikään kaheli koohottaja.

Vierailija
75/151 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on varmasti Vauvapalstan hienoin ketju piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiitkiin aikoihin.

Ehkä suuremman voiman vaikutuksesta tämä ketju on jäänyt kaikenlaisen idiottimaisen kommentoinnin ulkopuolelle ja aloittaja on saanut hyviä eväitä jatkaessaan uskon tiellä.

Hyvää settiä Ap. Jatka valitsemallasi tiellä :-)

Vierailija
76/151 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei, ymmärrän nyt hieman paremmin. Kun olen näitä Jehovia tavannut, niin minulla ei ole ollut missään mielessä minkäänlaista halua kääntyä todistajaksi. Olen ajatellut vain että mukava jutella ja oppia lisää Raamatusta ja uskonasioista toisen kristityn kanssa. Ymmärrän mitä tarkoitatte ja pysyn tästä lähtien kaukana Jehovan todistajista. 

Tiedostan sen, että olen hyvin alussa uskon tielläni ja olen mennyt sekoittamaan päätäni liikaa näillä maailman asioilla, keskittynyt liikaa siihen lopunaikaan, katsellut dokumentteja ja lukenut liikaa juttuja. Nyt on aika laittaa ylimääräiset kanavat kiinni, lopettaa ylianalysoiminen ja keskittyä itse tulkitsemaan Raamattua. 

En koe olevani matkalla psykoosiin, enkä koe tarvitsevani hoitoa. Olen vain aivan totaalisen ylikuormittunut näistä asioista ja moni asia on tullut uutena.  Mun täytyy nyt vaan rauhoittua ja luottaa Jumalaan, niinkuin olette täällä jo todenneet.  Kaikki on oikeasti hyvin eikä mun tartte pelätä mitään. 

Olisi mukava tutustua johonkin seurakuntaan ja saada uusia ystäviä. Asun Pirkanmaalla. 

AP

Asut siis Pirkanmaalla - valitettavasti ainakin Tampere on harmittavan täynnä harhaoppiliikkeitä. Asuin siellä viisi vuotta sitten yli 10 vuotta, joten tunnen monia seurakuntia siellä.

Vältä ainakin näitä: Missiomaailma, Toivon portti, Helluntaiseurakunnat, Vapaakirkot, Cityseurakuntia... Oikeastaan helpompi olisi kai sanoa, missä voisit käydä.

Kalevan kirkossa oli taannoin vuosia sitten ainakin ihan hyvä Raamattukoulu ja opetus, samoin tiedän tuttuja, jotka käyvät Pispalan kirkossa, mutta korostan, että en ole itse näissä käynyt, joten en voi näistäkään mennä takuuseen, mutta kysele Jumalalta, mihin Hän sinut johtaa, niin Tie varmasti löytyy sitä kautta parhaiten.

Vierailija
77/151 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo Jeesus on valinnut ja sä olet valinnut hänet. Kaikki ei ole yhtä onnekkaita. Monia Jeesus myös vihaa.

Hyvin erikoinen väite - ei Jeesus ketään tosiaan vihaa, vaan rakastaa kaikkia ihmisiä ja haluaisi että kaikki pelastuisivat, mutta he eivät tahdo tehdä parannusta synneistään, vaan jäävät mieluummin lillumaan ja rypemään niihin, kun että tulisivat Jeesuksen parannettavaksi ja pelastettavaksi.

Johanneksen evankeliumi 3:36 Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä.

Vierailija
78/151 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun näyt asuvan Pirkanmaalla, voisin ehdottaa sinulle muutamaa paikkaa jossa itse kävin aikoinaan tullessani uskoon. Kävin lähestulkoon kaikki Pirkanmaan uskonnollisen tarjonnan läpi ja törmäsin kyllä aivan pimeään opetukseen, joita en ehdottelisi edes pahimmalle vihamiehelleni (ei mulla ole vihamiehiä :-)

Metodistit on yksi hyvä vaihtoehto, sillä siellä raamatuntulkinta ja opetus on hyvin lähellä kansankirkkomme tapaa uskoa ja elää uskoaan todeksi.

Toinen, ainakin kymmenisen vuotta sitten miellyttäväksi kokemani paikka, on Henotes seurakunta. Sain sieltä aikoinaan aikuiskasteen ja koin sen paikan hyvin lämpimäksi ja siihen aikaan ongelmalliseen elämääni sopivaksi.

Nyt vuosien mittaan seurakunnissa käyminen on jäänyt, mutta uskon että Jumalan armo koskettaa niitä jotka Hänen apuaan eniten tarvitsevat ja saatuani elämääni uskon ja rauhan, en enää niin paljon tarvitse tähän nykyään hyvään olotilaani tukea seurakunnan muodossa.

Vierailija
79/151 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psykoosi on myös tila, jossa järkkynyt mieli kokee asiat "tajunnan räjäyttävänä", ja samaan kuvioon kuuluu, että ihminen voi alkaa kuvitella jonkun fiktiivisen olennon tai olentojen (vrt. personoito paha eli "saatana" ja ap:n mainitsemat demonit) haluavan juuri hänelle pahaa. 

Oikeasti, se puolueeton keskusteluapu olisi ap:lle ihan hyvä ratkaisu, eikä kaltaistesi hihhuleiden paniikinlietsonta. Pahoittelen sanavalintaani, mutta et tosiaan kuulosta kovin paljon tasapainoisemmalta kuin ap:kaan :/

Vierailija
80/151 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kaikki "herätysliikkeet" Suomessa ovat yleensä eksytystä ja harhaoppia, kuten myös Jehovan todistajat. Tai tämä on ainakin minun käsitykseni. Lisäksi tässä ketjussa mainitut One way missionit ja helluntaiseurakunnat ovat AIVAN eksytystä, koska siellä ihmistä manipuloidaan ja ihminen voi menettää mielenterveytensä sekä tod-näk. nuo pelot johtuvat kaikista eksytyksistä, koska jos olisit jutellut uskovan ihmisen kanssa, sinulle olisi tullut varmaan hyvä olo eikä pelkotiloja. aina jos tuntuu, että joku ylittää sinun rajasi/johdattelee/pakottaa, niin kieltäydy ja vetäydy sen ihmisen vaikutuspiiristä. manipulointi on hyvin yleistä, sekä esim. mormonit, Jehovat pyrkivät hyvin hienovaraisella lähestymisellä (ystävällisyys, keskustelu, kuuntelu) saamaan ihmisen koukkuun ja sitten he viimein koittavat saada ihmisen liittymään. ja kun ihminen liittyy niiden seurakuntaan, sitä ei aiota päästää enää pois. usein manipuloivat nuoria, ja jotkut jopa saattavat käyttää nuoruusiän normaalia kiinnostusta vastakkaiseen sukupuoleen manipulaatiovälineenä, esim. mormoneissa nuoret miehet juttelevat nuorille naisille kadulla... tai itse olen tällaisen käsityksen muodostanut. eli älä hyökkää kiireellä mihinkään seurakuntaan, ja varo kaikkia tahoja, jotka ovat liian "kiirehtiviä" ja hoputtavia että pitäisi liittyä ja jotka ovat sairaalloisen kiinnostuneita keskustelemaan tuntikaupalla (siis ei normaalilla tavalla, vaan liian intensiivisellä ja vaikuttamisyrityksen sisältävällä tavalla.)

Älä sotke Elävän Jumalan One Way Missionia näihin harhaliikeisiin - itse olen yli 30 vuotta ollut elävässä uskossa Jeesukseen Kristukseen ja tiedän, että One Wayssä on opetus tasapainoista ja raamatullista, sillä käyn itse siellä usein sunnuntaikokouksessa ja opetus ja musiikki on ollut siellä ihan opillista.

Näin ei ole ollut ihan aina - sillä One Wayhin oli pujahtanut muutamia kerettiläisiä, mutta kun asiasta sanottiin usealta taholta, ajoi Tapani Suonto nuo hapatuksen tuojat ulos seurakunnasta ja nyt voi taas sanoa, että ilma on siellä jo aika raikasta.

Helluntaiseurakuntiin en kyllä ainakaan itse menisi ikinä, sillä niistä on todella huonot kokemukset, samoin vapaakirkosta - ne ovat täysin äärikarismoituneet ja harhojen vallassa. 

Puhumattakaan jostain ei-kristillisistä jehovista ja mormoneista.

Teidän nettisivuille kun menee, siellä ei mainita sanallakaan, miten uskoon tullaan. kaste asiakin on lakaistu maton alle, ja kaikki käy periaate oikein huutaa. Teidän kokouksiin on jumalattomatkin tervetulleita, mikä ei ollut alkuseurakunnan toimintamalli. Jos teidän nettisivuja ei tarvitse selata kuin minuutti, ja homma lähtee heti epäraamatulliselle tielle, mitä siltä lopultakaan saattaa odottaa. Vuodet eivät kerro yhtään mitään, vaikka 30 vuotta olisit ollut ja missä. Se kertoo paljon enemmän, miten olet ne vuodet käyttänyt. Hukassa voi olla vaikka 30 vuotta, ja se joka on ollut oikealla tiellä yhden vuoden, on pidemmällä kuin se joka on ollut hukassa.