Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskossa olevat, osaatteko kertoa mitä tämä on?

Vierailija
23.11.2017 |

Olen 21v nuori nainen. Tulin reilu puoli vuotta sitten uudelleen uskoon ja mitä kauneimalla tavalla ( olen kasvanut kristillisessä perheessä, mutta nuorena ei niin paljoa kiinnostanut).
Minulla oli hinku päästä Jumalan luokse ja saada Jeesus sydämeeni, mutta en osannut/uskaltanut lähteä kunnolla etsimään. Lopulta eräs nainen tuli yht'äkkiä luokseni työpäiväni aikana ja kertoi, että Jeesus rakastaa minua. Olin aivan ällikällä lyöty, sillä olin tutkaillut uskon asioita ja lukenut raamattua, mutta en ollut vielä ihan oikealla tiellä.
Noin kaksi viikkoa tästä ovelleni tuli Jehovan todistajia, jotka olen ottanut ilolla vastaan kotiini juttelemaan Raamatusta ja muista jutuista. Aivan uskomatonta miten Herra Jeesus näyttää tietä ja Jumala avaa meille oven, kun kolkutetaan.

Uskon siis 100%:sesti koko sydämestäni Herraan Jeesukseen sekä Taivaalliseen Isäämme ja heidän rakkauteensa.

Olen kuitenkin tullut siihen pisteeseen, että olen kerännyt nuoreen päähäni ehkä vähän liikaa tietoa. Muun muassa maailman menosta, siitä mitä agendaa ja asioita tapahtuu tälläkin hetkellä ja tulevassa. Olen oppinut, että joulua eikä halloweenia tulisi juhlistaa. Olen halloweenia pitänyt aina turhana juhlana, mutta nyt oivallan vaan joitakin juttuja paremmin.

Olen luonteeltani tosi ajattelevainen persoona ja saatan jäädä helposti kiinni ikäviin aiheisiin ja ylianalysoida niitä.

Ennen uskoon tuloani en esimerkiksi uskonut sen kummemmin henkimaailmaan, en uskonut demoneihin tai muihin tämmöisiin juttuihin. Nyt kuitenkin ymmärrän, että ne ovat ihan totista totta. Mua on alkanut pelottamaan nuo demonit. Tiedän, että Jumala ja Jeesus pitävät minut turvassa heiltä, mutta jotenkin olen nyt aiheuttanut niistä minulle päänvaivaa, jopa niin paljon, etten uskalla öisin nukkua kunnolla ja pelkään öisin yksin kotona olemista.

Tiedän ettei mulla ole mitään hätää, mutta miksi teen itselleni tällaista? Voisiko joku auttaa, selittää tai jakaa omia kokemuksia aiheesta?

Tiedän, että minulla on vielä paljon matkaa raamatun oppimisesta, Jumalan rakkaudesta ja mielen muutoksesta Pyhän hengen avulla, mutta janoan tietoa ja haluan päästä erittäin lähelle Jumalaa ja Jeesusta.

Kommentit (151)

Vierailija
101/151 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa paha ja hyvä. Jumala ja paholainen. Henkimaailma on totta, enkelit ym. Mutta enkelit,demonit..vain sivuseikkoja riittää kun vain tiedät niiden olemassaolon. Tärkeintä on tutustua Jeesukseen, hänrn sydämeen ja elämään.

Vierailija
102/151 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies77 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies77 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 21v nuori nainen. Tulin reilu puoli vuotta sitten uudelleen uskoon ja mitä kauneimalla tavalla ( olen kasvanut kristillisessä perheessä, mutta nuorena ei niin paljoa kiinnostanut).

Minulla oli hinku päästä Jumalan luokse ja saada Jeesus sydämeeni, mutta en osannut/uskaltanut lähteä kunnolla etsimään. Lopulta eräs nainen tuli yht'äkkiä luokseni työpäiväni aikana ja kertoi, että Jeesus rakastaa minua. Olin aivan ällikällä lyöty, sillä olin tutkaillut uskon asioita ja lukenut raamattua, mutta en ollut vielä ihan oikealla tiellä.

Noin kaksi viikkoa tästä ovelleni tuli Jehovan todistajia, jotka olen ottanut ilolla vastaan kotiini juttelemaan Raamatusta ja muista jutuista. Aivan uskomatonta miten Herra Jeesus näyttää tietä ja Jumala avaa meille oven, kun kolkutetaan.

Uskon siis 100%:sesti koko sydämestäni Herraan Jeesukseen sekä Taivaalliseen Isäämme ja heidän rakkauteensa.

Olen kuitenkin tullut siihen pisteeseen, että olen kerännyt nuoreen päähäni ehkä vähän liikaa tietoa. Muun muassa maailman menosta, siitä mitä agendaa ja asioita tapahtuu tälläkin hetkellä ja tulevassa. Olen oppinut, että joulua eikä halloweenia tulisi juhlistaa. Olen halloweenia pitänyt aina turhana juhlana, mutta nyt oivallan vaan joitakin juttuja paremmin.

Olen luonteeltani tosi ajattelevainen persoona ja saatan jäädä helposti kiinni ikäviin aiheisiin ja ylianalysoida niitä.

Ennen uskoon tuloani en esimerkiksi uskonut sen kummemmin henkimaailmaan, en uskonut demoneihin tai muihin tämmöisiin juttuihin. Nyt kuitenkin ymmärrän, että ne ovat ihan totista totta. Mua on alkanut pelottamaan nuo demonit. Tiedän, että Jumala ja Jeesus pitävät minut turvassa heiltä, mutta jotenkin olen nyt aiheuttanut niistä minulle päänvaivaa, jopa niin paljon, etten uskalla öisin nukkua kunnolla ja pelkään öisin yksin kotona olemista.

Tiedän ettei mulla ole mitään hätää, mutta miksi teen itselleni tällaista? Voisiko joku auttaa, selittää tai jakaa omia kokemuksia aiheesta?

Tiedän, että minulla on vielä paljon matkaa raamatun oppimisesta, Jumalan rakkaudesta ja mielen muutoksesta Pyhän hengen avulla, mutta janoan tietoa ja haluan päästä erittäin lähelle Jumalaa ja Jeesusta.

Missä kohdassa raamattua Jeesus puhuu että hänet pitäisi ottaa sydämeen? Miten Jeesus otetaan sydämeen? Jeesus puhuu kyllä monesti että seuraa minua, ja uskonelämää kuvaillaan vaelluksena, mutta että Jeesus pitäisi ottaa sydämeen? Kirjoitit: "Uskon siis 100%:sesti koko sydämestäni Herraan Jeesukseen sekä Taivaalliseen Isäämme ja heidän rakkauteensa." Missä kohdassa raamattua lukee että uskoontuloon liittyy jotenkin usko Jumalan rakkauteen? Raamatussa on 35000 jaetta, ja vain alle 40 puhuu jotain Jumalan rakkaudesta, siis vain promille raamatusta puhuu jotain Jumalan rakkaudesta. Olisitkohan käsittänyt asiat nyt jotenkin totaalisesti pieleen.

Kirjoittamasi laittaa epäilemään että onkohan koko homma lähtenyt ihan oikeille raiteille. Kerrotko minulle että miten tullaan uskoon? Jos kerran uskoon olet tullut.

En ole ap, mutta uskovainen kuitenkin. On Kaanaan kieltä (uskovien kieltä) sanoa, että "Jeesus otetaan sydämeen" tätä ei jumalaton ymmärrä, mutta tarkoittaa, että teemme parannuksen elämässämme, pyydämme Jeesukselta syntejämme anteeksi ja annamme elämämme Jeesuksen Kristuksen hallintaan ja johtoon.

Jokainen, joka on aidosti uskossa Jeesukseen, tuntee tuon Jumalan ihmeellisen ja erittäin voimakkaan rakkauden ja sen rauhan, joka on ymmärrystä ylempi.

Ikävä kyllä huomaan, että olet kyllä kirjanoppinut, mutta et tunne kolmiyhteistä Jumalaa; Et Isää, et Jeesusta Kristusta etkä Pyhää Henkeäkään -  koska et muuten ihmettelisi Jumalan rakkautta noin suuresti, sillä jokainen aidosti uskoontullut ei mitenkään voi kyseenalaistaa osakseen vääjäämättä Jumalalta tulevaa niin niin voimakasta rauhaa ja rakkautta.

Lueppas uudestaan mitä minä kirjoitin ja oikein ajatuksella, jatketaan aiheesta sen jälkeen lisää.

Luin kyllä uudestaan ja "ajatuksella" kirjoittamasi vastineen, mutta en valitettavasti edelleenkään kokenut viestissäsi Jeesuksen armahtavan Pyhän Hengen ilmoitusta, vaan julman ja uskonnolisen besserwisserin hengen.

Mitäs, jos nöyrtyisit ja pyytäisit Jeesusta Kristusta elämäsi Herrasi - ihmisen oma yrittäminen ja uskonnollisuus käy lopulta hyvin raskaaksi, tiedän tämän kokemuksesta. Pyydä Jeesusta elämääsi, niin sinäkin voit kokea suurta Pyhän Hengen voimaa jokaisena elämäsi päivänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/151 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies77 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei lapsikaste auta ketään eikä pelasta kirjoitti:

lapsikasteessa et ole koskaan uudestisyntynyt, uskovien kaste vahvistaa uskoasi

uskootulossa ihminen uudestisyntyy kun Jeesus asuu jo sydämessä

karta teemu laajasalon oppia, ei ole helsingin piispakaan uudestityntynyt koskaan

Missäs raaamatunkohdassa sanotaankaan, että lapsikaste ei riitä? Aivan, sellaista ei ole! 

Esim. ..."kun hänen perhekuntansa oli kastettu..." APt.16:15. Perhekunta sisältää myös lapset, eri-ikäisiä.

Vapaissa suunnissa on paljon hyvä, mutta valitettavasti tässä kasteasiassa ei opeta täysin raamatullisesti. Meitä on valtavasti uskovaisia, jotka eletään Sanasta ja sakramenteistä, todellakin ollaan elävässä uskossa, ja meillä on "vain" lapsikaste. Se on ihana aarre minulle, oma lapsikasteeni, silloin sain Jeesuksen omakseni <3

Kaste on hieno juttu mutta eihän se edes ole välttämätön pelastumiseen vrt. ryöväri ristillä.

Tämä on hyvin usein väärinkäytetty argumentti että kaste ei olisi välttämätön. Kyllä kaste on  välttämätön, sillä raamatussa myös sanotaan, joka uskoo ja kastetaan, pelastuu. Uskon että ryöväri OLISI MENNYT kasteelle jos olisi suinkin päässyt! Jokainen joka ristiinnaulitaan, ja siellä mieltään muuttaa, olkoon minunkin mielestä vapautettu kasteella käymisestä. Mutta jos teloitus jostain syystä keskeytetään, menköön sitten.

Messias sanoo jokainen joka uskoo minuun pelastuu. Ei "jokainen joka uskoo minuun JA on kastettu".

Matteuksen evankeliumi 16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

Ei tämä nyt niin kauhean vaikeaa ole. Jeesus antoi itsekin esimerkin kasteesta, ja vasta kasteen jälkeen Pyhä Henki laskeutui hänän päälleen kuin kyyhkynen. Kristitty on uudelleen syntynyt Jeesuksen Kristuksen seuraana. Jos seuraat Jeesusta, niin seuraa, jos seuraat, älä pelleile.

Vierailija
104/151 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies77 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies77 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä kohdassa raamattua Jeesus puhuu että hänet pitäisi ottaa sydämeen? Miten Jeesus otetaan sydämeen? Jeesus puhuu kyllä monesti että seuraa minua, ja uskonelämää kuvaillaan vaelluksena, mutta että Jeesus pitäisi ottaa sydämeen? Kirjoitit: "Uskon siis 100%:sesti koko sydämestäni Herraan Jeesukseen sekä Taivaalliseen Isäämme ja heidän rakkauteensa." Missä kohdassa raamattua lukee että uskoontuloon liittyy jotenkin usko Jumalan rakkauteen? Raamatussa on 35000 jaetta, ja vain alle 40 puhuu jotain Jumalan rakkaudesta, siis vain promille raamatusta puhuu jotain Jumalan rakkaudesta. Olisitkohan käsittänyt asiat nyt jotenkin totaalisesti pieleen.

Kirjoittamasi laittaa epäilemään että onkohan koko homma lähtenyt ihan oikeille raiteille. Kerrotko minulle että miten tullaan uskoon? Jos kerran uskoon olet tullut.

En ole ap, mutta uskovainen kuitenkin. On Kaanaan kieltä (uskovien kieltä) sanoa, että "Jeesus otetaan sydämeen" tätä ei jumalaton ymmärrä, mutta tarkoittaa, että teemme parannuksen elämässämme, pyydämme Jeesukselta syntejämme anteeksi ja annamme elämämme Jeesuksen Kristuksen hallintaan ja johtoon.

Jokainen, joka on aidosti uskossa Jeesukseen, tuntee tuon Jumalan ihmeellisen ja erittäin voimakkaan rakkauden ja sen rauhan, joka on ymmärrystä ylempi.

Ikävä kyllä huomaan, että olet kyllä kirjanoppinut, mutta et tunne kolmiyhteistä Jumalaa; Et Isää, et Jeesusta Kristusta etkä Pyhää Henkeäkään -  koska et muuten ihmettelisi Jumalan rakkautta noin suuresti, sillä jokainen aidosti uskoontullut ei mitenkään voi kyseenalaistaa osakseen vääjäämättä Jumalalta tulevaa niin niin voimakasta rauhaa ja rakkautta.

Lueppas uudestaan mitä minä kirjoitin ja oikein ajatuksella, jatketaan aiheesta sen jälkeen lisää.

Luin kyllä uudestaan ja "ajatuksella" kirjoittamasi vastineen, mutta en valitettavasti edelleenkään kokenut viestissäsi Jeesuksen armahtavan Pyhän Hengen ilmoitusta, vaan julman ja uskonnolisen besserwisserin hengen.

Mitäs, jos nöyrtyisit ja pyytäisit Jeesusta Kristusta elämäsi Herrasi - ihmisen oma yrittäminen ja uskonnollisuus käy lopulta hyvin raskaaksi, tiedän tämän kokemuksesta. Pyydä Jeesusta elämääsi, niin sinäkin voit kokea suurta Pyhän Hengen voimaa jokaisena elämäsi päivänä.

Jahas, pitänee kaivaa rautalanka esiin, ja vääntää siitä. Nyt kun olet varmuudella ainakin kahteen kertaan lukenut kirjoittamani, vastaa siis aiheessa esittämiini kysymyksiin.

Vierailija
105/151 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies77 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies77 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä kehoitit minua pyytämään Jeesusta Kristusta elämäni herraksi, eli ilmeisesti kehoitit minua tulemaan uskoon? Ymmärsinkö oikein. Sinä varmasti sitten osaat kertoa minulle, miten tullaan uskoon?

Vierailija
106/151 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet selvästi herätyksen tilassa. Varo Jehovien seuraa. He kävivät aikanaan minunkin ovella uskoon tulon aikoihin. Olin sitten jo uskossa myöhemmin ja vihreänä uskiksena osasin Raamatulla todistaa heidän väitteensä vääriksi. Raamatussa on aina viitteitä, joita hain ja niin he jättivät minut rauhaan. Jehovat eivät pidä Jeesusta Messiaana, vain profeettana.

Ensiksi, omilla teoillaan kukaan ei pelastu. Vain Jeesuksen uhraus, veri riittää. Tutki Raamatusta asioita ja kuuntele radio Deitä. Siellä on arki-iltaisin klo 21-21.30 opetusta Jukka Norvannon johdolla. Niitä voi kyllä neitistäkin seurata Sansan sivulta.

Markuksen evankeliumi on hyvä alku. On hienoa, kun kaipaat sisäistä rauhaa ja iloa Jeesuksessa! Herraamme turvaamalla saat varmuuden ja Sanaa tutkimalla pysyt oikealla tiellä.

Joulun vietto on Jeesuksen syntymän juhla. Ei harhaoppi, vaikka päivämäärät ei välttämättä ole just. Tärkeintä on sydämen asenne, kuin päivät tms. Halloween taas on pahan juurta. Samoin on sunnuntain vietossakin. Jeesus itse sanoi joillekin toisen päivän olevan toista tärkeämpi. Tärkeintä on lepo silloin, se on lepopäiväksi annettu, vietetään sitten sapattia lauantaina tai meidän sunnuntaita.

Älä hajota itseäsi kaikella tiedolla, vaan pysy yksinkertaisessa uskossa Jeesukseen. Myöhemmin opit erottamaan oikean väärästä.

Pyhä Henki on hiljainen ja nöyrä. Joissakin paikoissa menee helposti sielulliseen ihmislähtöiseen touhuun, ihmistä ja kokemuksia korottamaan. Varo. Hän kulkee, missä tahtoo kuin tuulen henkäys.

Etsi oma kotiseurakuntasi, missä koet olevasi kotona.

Uskoon tulin vapaaseurakunnassa, mutta olen silti kirkollinen, vielä.  Kavahdan kirkon uudistuksia, mitkä on Raamattua vastaan.

Yksi uskovan tunnusmerkki on hätä hukkuvista sieluista. Siitä onkin lähetystyö tullut. Kaikessa Herra johtaa sinua kuuliaiseksi lapsekseen.

Vierailija
107/151 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi usko, yksi kaste. Jos on jo kastettu, ei sitä tarvitse toistaa. Se on ihmisten tekoa.. Omilla teoilla ei pelastuta.

Vierailija
108/151 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun aloittaja on todennäköisesti itse jt joka on halunnut tulla tänne levittämään lahkonsa oppia. Tällaiseen ei pidä lähteä mukaan.

Vierailija
109/151 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi usko, yksi kaste. Jos on jo kastettu, ei sitä tarvitse toistaa. Se on ihmisten tekoa.. Omilla teoilla ei pelastuta.

Kumma miten paljon ihmisiin on juurtunut tuo paavin ja luterilaisuuden kasteoppi. Usko ei muutu saatanaksi sillä että otat raamstullisen upotuskasteen tai omaksi teoksi. Lapsikaste on oma teko

Vierailija
110/151 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä ymmärtänyt glossolaliaa. Monissa pienemmissä sekopäälahkoissa sitä harrastetaan alituisesti ja selitykseksi annetaan "enkelten" kieltä.

Pimeintä mihin olen törmännyt on tämän siansaksan tulkitseminen. Jollain seurakunnasta on tämän kielilläpuhumisen armolahjan tulkintakyky ja hän sitten tulkitsee tämän puheen normaalikieleksi :-)

Vuosikausia erilaisissa karismaattisissa seurakunnissa ympäri Tamperetta, olen kyllä törmännyt sellaisiin huijareihin, ettei äärtä eikä rajaa.

Ikävä kyllä monet näihin seurakuntiin liittyjistä ovat jollakin tavalla heikosti normaalielämässä kiinni ja uskovat mitä heille saarnaajat (rahankerääjät) opettavat.

Yritin kerran asettaa kyseenalaiseksi kaikista hurjimpia valeita, mutta seurakunnassa olevat ihmiset olivat sitä mieltä, ettei jumalan mies voi valehdella.

Tulipahan nähtyä ja kokeiltua nekin paikat kuten raamatussa opetetaan.

Kokeile kaikki ja pidä se mikä hyvää on.

Pelkkä selittelyt "enkelten kieleksi" ei käy, itseasiassa Raamattu ohjeistaa pitämään turpansa kiinni jos paikalla ei ole jotain joka ei osaa tulkita kieltä.

1 Kor 14

27. Jos kielillä puhutaan, niin puhukoon kullakin kertaa vain kaksi tai enintään kolme, ja yksi kerrallaan, ja yksi selittäköön; 

28. mutta jos ei ole selittäjää, niin olkoot vaiti seurakunnassa ja puhukoot itselleen ja Jumalalle. 

Vierailija
111/151 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasteoppi on alkeita uskon tiellä. Kerran kastettu ei toistoa tarvitse, koska silloin luotetaan omiin tekoihin..

Se paha henki on juuri ihmisten kautta esiin tuleva. On kaksi henkivaltaa, taivaan ja maan eli alas heitetyn Paholaisen, joka tekeytyy valkeuden enkeliksi.

Demoneita ajettin ulos haudoilla ja niitä oli paljon yhdessä miehessä. Pahat henget menivät sikoihin, mitkä syöksyivät järveen ja hukkuivat. Raamatusta tuokin.

Taas jollakin lapsella oli kohtauksia ja vaahto tuli suusta. Se henki ajoi lasta tuleen tms. Niitä siis on, turha väittä Raamattua muuksi, kuin se on. Lukekaa se läpi, jopa moneen kertaan, niin se tieto pitää oikealla tiellä.

Vierailija
112/151 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täälläkin palstalla liikkuu todella paljon besserwissereitä, jotka postaavat kaikenlaisia omia käsityksiään, ja joitain tekstejä kun lukee, niin en voi mitään mut tulee vähän semmonen olo että mitähän huumeita on vedetty. no en itsekään jaksa kirjoittaa mitään kielioppitekstiä että varmaan aika vajaa kuva voi monelle tulla, mutta noista joistain teksteistä tulee kyllä aivan foliohatut mieleen... että tässä vain muistutus kaikille, kaikki ihmisten käsitykset ja neuvot eivät todellakaan ole terveellisiä, eivätkä kaikki Raamatun mukaisia. Joskus jos joku kysyy kristinuskosta, niin sinne jopa jotkut vastaajat sekoittelevat ihan sujuvasti juttuja kaikista muista uskonnoista, uskonlahkoista, omia harhakäsityksiään, kaikkia kuulemaansa... huh huh...

Kun kristityt avaavat sanaisen arkkunsa ja kertovat uskostaan, alkavat jumalattomat koputtelemaan päätään, koska eivät ymmärrä Jumalan maailman totuuksia, eivätkä he voikaan.

Vierailija
113/151 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki uskonnot on turhaa hömppää. ei mul muut

Vierailija
114/151 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurakunnat voi olla mitä vaan, pastoritkin on aina ollut mitä sattuu. Ei kannata niiden.perässä juosta. Etsi luterilaisen, ortodoksisen tai vapaiden suuntien.joku raamattu- tai rukouspiiri, siellä on todennäköisesti viisaita mummoja joilla on tolkun sanoja nuoremmillekin uskoon tulleille. Seurakuntaan vaan, siellä saat vertaistukea, oppia ja esirukousta. Onnea ja siunausta sinne!

Vierailija
115/151 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seurakunnat voi olla mitä vaan, pastoritkin on aina ollut mitä sattuu. Ei kannata niiden.perässä juosta. Etsi luterilaisen, ortodoksisen tai vapaiden suuntien.joku raamattu- tai rukouspiiri, siellä on todennäköisesti viisaita mummoja joilla on tolkun sanoja nuoremmillekin uskoon tulleille. Seurakuntaan vaan, siellä saat vertaistukea, oppia ja esirukousta. Onnea ja siunausta sinne!

Tässä on hyvä neuvo. Etsi itsellesi jokin raamattupiiri, jossa saat rauhassa kysellä asioita ja käytte läpi raamattua yhdessä muiden kanssa.

Yksikseen kun lukee Raamattua ja kaikenlaisia hurujuttuja internetistä, niin tulee vaivattua päätään ihan turhilla asioilla. Muiden seurassa saa hieman perspektiiviä asioihin.

Olen muutamassa raamattupiirissa ollut vuosien varrella ja on ihan positiivista nähdä, kun uskossaan nuoret kasvavat ohi kaikenlaisista foliohattuteorioista ja äärimmäisyyksistä sellaiseen rauhallisuuteen ja luottamukseen.

Vierailija
116/151 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun näyt asuvan Pirkanmaalla, voisin ehdottaa sinulle muutamaa paikkaa jossa itse kävin aikoinaan tullessani uskoon. Kävin lähestulkoon kaikki Pirkanmaan uskonnollisen tarjonnan läpi ja törmäsin kyllä aivan pimeään opetukseen, joita en ehdottelisi edes pahimmalle vihamiehelleni (ei mulla ole vihamiehiä :-)

Metodistit on yksi hyvä vaihtoehto, sillä siellä raamatuntulkinta ja opetus on hyvin lähellä kansankirkkomme tapaa uskoa ja elää uskoaan todeksi.

Toinen, ainakin kymmenisen vuotta sitten miellyttäväksi kokemani paikka, on Henotes seurakunta. Sain sieltä aikoinaan aikuiskasteen ja koin sen paikan hyvin lämpimäksi ja siihen aikaan ongelmalliseen elämääni sopivaksi.

Nyt vuosien mittaan seurakunnissa käyminen on jäänyt, mutta uskon että Jumalan armo koskettaa niitä jotka Hänen apuaan eniten tarvitsevat ja saatuani elämääni uskon ja rauhan, en enää niin paljon tarvitse tähän nykyään hyvään olotilaani tukea seurakunnan muodossa.

Olen kanssasi hyvin samoilla linjoilla ja Tampereella asuessani koin myös ihan karmeina samoin nuo vierailut noihin harhaoppiseurakuntiin ( hellarit, vapis, citysrk ym).

Henotesissa en koskaan käynyt, koska kummallinen "tittelinkipeys" ilmoituksissa oudoksutti minua Metodistit ja Baptistit koin ihan positiivisina paikkoina, nytemmin Tampereelta poismuuttaneena ja yli 30 vuotta uskossa olleena en juuri käy missään erityisesti - pidämme hartauksia lähinnä omassa perheessä vain päivittäin ja edelleenkin olemme saaneet Jumalalta suurta lohtua ja tukea kaikkiin asioihimme, kun olemme niitä Häneltä pyytäneet.

Vierailija
117/151 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen kääntymään mielenterveyspalvelujen puoleen. 

No siitä nyt on varmaan kaikkein vähiten hyötyä - se vaan on niin, että kun ihminen tulee Jeesus uskoon ja hänen silmänsä avautuvat, se on kertakaikkiaan niin suuri tajunnan räjäyttävä asia, kun yhtäkkiä tajuaa, miten kaikki asiat oikeasti ovatkaan, että menee vähän aikaa siinä tasapainoillessa ja ihmetellessä asioita, että silloin juuri myös vihollisen joukot iskevät helposti, sillä saatana on erittäin vihainen, kun se on menettänyt jälleen yhden lapsensa Jeesukselle!

Psykoosi on myös tila, jossa järkkynyt mieli kokee asiat "tajunnan räjäyttävänä", ja samaan kuvioon kuuluu, että ihminen voi alkaa kuvitella jonkun fiktiivisen olennon tai olentojen (vrt. personoito paha eli "saatana" ja ap:n mainitsemat demonit) haluavan juuri hänelle pahaa. 

Oikeasti, se puolueeton keskusteluapu olisi ap:lle ihan hyvä ratkaisu, eikä kaltaistesi hihhuleiden paniikinlietsonta. Pahoittelen sanavalintaani, mutta et tosiaan kuulosta kovin paljon tasapainoisemmalta kuin ap:kaan :/

Voi voi - eihän jumalattomat voikaan tajuta uskovien ja Jumalan maailmaa, niinhän Raamattukin sanoo:

1 Kor 1 : 18  Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.

Vierailija
118/151 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustele miksi Messiaan syntymää ei tulisi juhlistaa.

Raamatussa ei sanota missään, että ihmisten tulisi juhlia Kristuksen syntymää. Opetuslapsetkaan eivät juhlineet Hänen syntymäpäiväänsä. Raamatussa ei myöskään mainita mitään joulukuusesta, joulupukista ja tästä päättömästä materian shoppailusta. Totta kai Jeesuksen syntymä on upea ja aivan uskomattoman ihana asia, mutta sitä ei näin pitäisi juhlia miten sitä ollaan jo pitkään juhlittu. Katolinen kirkko otti pakanoiden tavat ja istutti ne kristinuskoon... Ainakin omasta mielestäni tätä juhlaa ei kuulu juhlia ja pyrin tekemään omantuntoni ja Sanan mukaan. 

AP

Jeesuksen syntymää juhlittiin raamatun mukaan runsaita lahjoilla. Lue uudestaan luukaksen evankeliumi. Tietäjät toi lahjoja.

Tosin olen sitä mieltä että älä hyvä ihminen sekoita päätäsi uskonnolla.

Vierailija
119/151 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies77 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kaikki "herätysliikkeet" Suomessa ovat yleensä eksytystä ja harhaoppia, kuten myös Jehovan todistajat. Tai tämä on ainakin minun käsitykseni. Lisäksi tässä ketjussa mainitut One way missionit ja helluntaiseurakunnat ovat AIVAN eksytystä, koska siellä ihmistä manipuloidaan ja ihminen voi menettää mielenterveytensä sekä tod-näk. nuo pelot johtuvat kaikista eksytyksistä, koska jos olisit jutellut uskovan ihmisen kanssa, sinulle olisi tullut varmaan hyvä olo eikä pelkotiloja. aina jos tuntuu, että joku ylittää sinun rajasi/johdattelee/pakottaa, niin kieltäydy ja vetäydy sen ihmisen vaikutuspiiristä. manipulointi on hyvin yleistä, sekä esim. mormonit, Jehovat pyrkivät hyvin hienovaraisella lähestymisellä (ystävällisyys, keskustelu, kuuntelu) saamaan ihmisen koukkuun ja sitten he viimein koittavat saada ihmisen liittymään. ja kun ihminen liittyy niiden seurakuntaan, sitä ei aiota päästää enää pois. usein manipuloivat nuoria, ja jotkut jopa saattavat käyttää nuoruusiän normaalia kiinnostusta vastakkaiseen sukupuoleen manipulaatiovälineenä, esim. mormoneissa nuoret miehet juttelevat nuorille naisille kadulla... tai itse olen tällaisen käsityksen muodostanut. eli älä hyökkää kiireellä mihinkään seurakuntaan, ja varo kaikkia tahoja, jotka ovat liian "kiirehtiviä" ja hoputtavia että pitäisi liittyä ja jotka ovat sairaalloisen kiinnostuneita keskustelemaan tuntikaupalla (siis ei normaalilla tavalla, vaan liian intensiivisellä ja vaikuttamisyrityksen sisältävällä tavalla.)

Älä sotke Elävän Jumalan One Way Missionia näihin harhaliikeisiin - itse olen yli 30 vuotta ollut elävässä uskossa Jeesukseen Kristukseen ja tiedän, että One Wayssä on opetus tasapainoista ja raamatullista, sillä käyn itse siellä usein sunnuntaikokouksessa ja opetus ja musiikki on ollut siellä ihan opillista.

Näin ei ole ollut ihan aina - sillä One Wayhin oli pujahtanut muutamia kerettiläisiä, mutta kun asiasta sanottiin usealta taholta, ajoi Tapani Suonto nuo hapatuksen tuojat ulos seurakunnasta ja nyt voi taas sanoa, että ilma on siellä jo aika raikasta.

Helluntaiseurakuntiin en kyllä ainakaan itse menisi ikinä, sillä niistä on todella huonot kokemukset, samoin vapaakirkosta - ne ovat täysin äärikarismoituneet ja harhojen vallassa. 

Puhumattakaan jostain ei-kristillisistä jehovista ja mormoneista.

Teidän nettisivuille kun menee, siellä ei mainita sanallakaan, miten uskoon tullaan. kaste asiakin on lakaistu maton alle, ja kaikki käy periaate oikein huutaa. Teidän kokouksiin on jumalattomatkin tervetulleita, mikä ei ollut alkuseurakunnan toimintamalli. Jos teidän nettisivuja ei tarvitse selata kuin minuutti, ja homma lähtee heti epäraamatulliselle tielle, mitä siltä lopultakaan saattaa odottaa. Vuodet eivät kerro yhtään mitään, vaikka 30 vuotta olisit ollut ja missä. Se kertoo paljon enemmän, miten olet ne vuodet käyttänyt. Hukassa voi olla vaikka 30 vuotta, ja se joka on ollut oikealla tiellä yhden vuoden, on pidemmällä kuin se joka on ollut hukassa.

One Way Mission lähetysjärjestön seurakunta on nimeltään House srk - täältä löydät vastauksia etsimiisi kysymyksiin pelastumisesta, kasteesta ym. http://www.houseseurakunta.fi/

Ihmettelit sitä miten myös jumalattomat pääsevät tilaisuuksiin?

Kummallinen kysymys  - Kyllä kaikkialla ja kaikkina aikoina srk;n tilaisuudet ovat olleet aivan kaikille avoimia ja varsinkin jumalattomille, jotka ovat juuri srk:n kokouksissa löytäneet Jeesuksen elämäänsä, kun alttarikutsu on esitetty.

Itse olen ollut tosiaan yli 30 vuotta uskossa, mutta en suinkaan One Wayssa montakaan vuotta, sillä olen asunut muualla.

Vierailija
120/151 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Justiinsa joo. Saatko tavata ei jehova sukulaisia. Pahinta on tientenkin jehovien harhaopista pois kääntyneet jotka ovat kuin spitaalisia. 

Siinä sitten hengen rakkautta oikein roppakaupalla. "Rakasta lähimmäistäsi kuten itseäsi" Jeesus opetti. 

Aivan - Et ole näköjään ollenkaan lukenut kirjoituksia täällä, joissa nimenomaan nimetään jehovat harhaoppisiksi - etkä varmaan lue tätäkään...