Uskossa olevat, osaatteko kertoa mitä tämä on?
Olen 21v nuori nainen. Tulin reilu puoli vuotta sitten uudelleen uskoon ja mitä kauneimalla tavalla ( olen kasvanut kristillisessä perheessä, mutta nuorena ei niin paljoa kiinnostanut).
Minulla oli hinku päästä Jumalan luokse ja saada Jeesus sydämeeni, mutta en osannut/uskaltanut lähteä kunnolla etsimään. Lopulta eräs nainen tuli yht'äkkiä luokseni työpäiväni aikana ja kertoi, että Jeesus rakastaa minua. Olin aivan ällikällä lyöty, sillä olin tutkaillut uskon asioita ja lukenut raamattua, mutta en ollut vielä ihan oikealla tiellä.
Noin kaksi viikkoa tästä ovelleni tuli Jehovan todistajia, jotka olen ottanut ilolla vastaan kotiini juttelemaan Raamatusta ja muista jutuista. Aivan uskomatonta miten Herra Jeesus näyttää tietä ja Jumala avaa meille oven, kun kolkutetaan.
Uskon siis 100%:sesti koko sydämestäni Herraan Jeesukseen sekä Taivaalliseen Isäämme ja heidän rakkauteensa.
Olen kuitenkin tullut siihen pisteeseen, että olen kerännyt nuoreen päähäni ehkä vähän liikaa tietoa. Muun muassa maailman menosta, siitä mitä agendaa ja asioita tapahtuu tälläkin hetkellä ja tulevassa. Olen oppinut, että joulua eikä halloweenia tulisi juhlistaa. Olen halloweenia pitänyt aina turhana juhlana, mutta nyt oivallan vaan joitakin juttuja paremmin.
Olen luonteeltani tosi ajattelevainen persoona ja saatan jäädä helposti kiinni ikäviin aiheisiin ja ylianalysoida niitä.
Ennen uskoon tuloani en esimerkiksi uskonut sen kummemmin henkimaailmaan, en uskonut demoneihin tai muihin tämmöisiin juttuihin. Nyt kuitenkin ymmärrän, että ne ovat ihan totista totta. Mua on alkanut pelottamaan nuo demonit. Tiedän, että Jumala ja Jeesus pitävät minut turvassa heiltä, mutta jotenkin olen nyt aiheuttanut niistä minulle päänvaivaa, jopa niin paljon, etten uskalla öisin nukkua kunnolla ja pelkään öisin yksin kotona olemista.
Tiedän ettei mulla ole mitään hätää, mutta miksi teen itselleni tällaista? Voisiko joku auttaa, selittää tai jakaa omia kokemuksia aiheesta?
Tiedän, että minulla on vielä paljon matkaa raamatun oppimisesta, Jumalan rakkaudesta ja mielen muutoksesta Pyhän hengen avulla, mutta janoan tietoa ja haluan päästä erittäin lähelle Jumalaa ja Jeesusta.
Kommentit (151)
Muistathan lukiessasi, että alkukielellä suora käännös heti Raamatun ensimmäisestä lauseesta on monikossa; Ja Jumalat loivat... Yksikön käyttö on vain käännösvirhe, vahingossa tai tarkoituksella. Opiskele Raamattusi huomioiden käännös- ja tulkintavirheet, ja ota huomioon myös kyseisen ajan tavat, sekä poliittinen ilmapiiri aikana jolloin kirjat ovat kirjoitettu. Ne kaikki vaikuttavat sisältöön erittäin voimakkaasti.
Vierailija kirjoitti:
Jep, älä enää päästä Jehovantodistajia sisään. Ovat kyllä aikamoisia lieroja. Juttelevat alkuun mukavia ja myötäilevät ihmistä ja ovat hyvin rakkaudellisen oloisia. Sitten, kun ihminen on "tarttunut koukkuun" alkaa käännytys, hienovarainen ja oikeasti sellainen taitava psykologinen peli, ja kohta olet vanki. Alat pitää totena oppeja, jotka on kaukana kristillisyydestä ja Jeesuksen sanomasta.
Jokainen löytää kyllä sen oman paikkansa ja yhteisönsä. Itse pidän turvallisimpina ihan vaan luterilaista kirkkoamme, tai sen sisällä toimivia järjestöjä, kuten vaikka Kansan Raamattuseura tai Herättäjäyhdistys. Mutta Jumala voi toimia kaikkialla. Jehovia pidän kyllä vastapuolen hommina :( .
Just tämä. Mä oon yksi näistä varoittelijoista täällä ja noinhan se menee. Ovat äärettömän ystävällisiä ja ihania ja kohtapian sitä onkin koukussa. En ollenkaan epäile etteikö oikeastikin jehovantodistajissakin olisi aidosti mukavia ihmisiä, niinkuin nyt ihmiskunnassa muutenkin on, mutta ovat opetettu kuinka toimia hienosti. Säälikin tulee koska ovat niin aivopestyjä että uskovat tuohon harhaan, eli itsekin eksytettyjä.
Joskus aikoinaan ihan ystävällisesti vähän aikaa heidän kanssaan juttelin ja kyselin suoraan tiettyjä asioita, menivät hiukan hämilleen kun eivät osanneet odottaa jotta joku "osaa" myös raamattua. Toki ei heidän raamattuaan. Ei tullut sitten kunnolla vastausta, luulen että ehkä eivät itse olleet hoksanneet tuumiakkaan tiettyjä juttuja.
Ja tämän vuoden puolella kysyin yhdeltä jehovalaiselta että mitä merkitystä koko uskolla on jos vain tietty määrä porukkaa pääsee ikuiseen valtakuntaan, ja muut ihmiset yksinkertaisesti lakkaavat olemasta. Eli ei tietoa eikä tajua mistään, ei vaan ole olemassa millään muotoa. En saanut mitään järkevää vastausta.
lapsikasteessa et ole koskaan uudestisyntynyt, uskovien kaste vahvistaa uskoasi
uskootulossa ihminen uudestisyntyy kun Jeesus asuu jo sydämessä
karta teemu laajasalon oppia, ei ole helsingin piispakaan uudestityntynyt koskaan
Mies77 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 21v nuori nainen. Tulin reilu puoli vuotta sitten uudelleen uskoon ja mitä kauneimalla tavalla ( olen kasvanut kristillisessä perheessä, mutta nuorena ei niin paljoa kiinnostanut).
Minulla oli hinku päästä Jumalan luokse ja saada Jeesus sydämeeni, mutta en osannut/uskaltanut lähteä kunnolla etsimään. Lopulta eräs nainen tuli yht'äkkiä luokseni työpäiväni aikana ja kertoi, että Jeesus rakastaa minua. Olin aivan ällikällä lyöty, sillä olin tutkaillut uskon asioita ja lukenut raamattua, mutta en ollut vielä ihan oikealla tiellä.
Noin kaksi viikkoa tästä ovelleni tuli Jehovan todistajia, jotka olen ottanut ilolla vastaan kotiini juttelemaan Raamatusta ja muista jutuista. Aivan uskomatonta miten Herra Jeesus näyttää tietä ja Jumala avaa meille oven, kun kolkutetaan.Uskon siis 100%:sesti koko sydämestäni Herraan Jeesukseen sekä Taivaalliseen Isäämme ja heidän rakkauteensa.
Olen kuitenkin tullut siihen pisteeseen, että olen kerännyt nuoreen päähäni ehkä vähän liikaa tietoa. Muun muassa maailman menosta, siitä mitä agendaa ja asioita tapahtuu tälläkin hetkellä ja tulevassa. Olen oppinut, että joulua eikä halloweenia tulisi juhlistaa. Olen halloweenia pitänyt aina turhana juhlana, mutta nyt oivallan vaan joitakin juttuja paremmin.
Olen luonteeltani tosi ajattelevainen persoona ja saatan jäädä helposti kiinni ikäviin aiheisiin ja ylianalysoida niitä.
Ennen uskoon tuloani en esimerkiksi uskonut sen kummemmin henkimaailmaan, en uskonut demoneihin tai muihin tämmöisiin juttuihin. Nyt kuitenkin ymmärrän, että ne ovat ihan totista totta. Mua on alkanut pelottamaan nuo demonit. Tiedän, että Jumala ja Jeesus pitävät minut turvassa heiltä, mutta jotenkin olen nyt aiheuttanut niistä minulle päänvaivaa, jopa niin paljon, etten uskalla öisin nukkua kunnolla ja pelkään öisin yksin kotona olemista.
Tiedän ettei mulla ole mitään hätää, mutta miksi teen itselleni tällaista? Voisiko joku auttaa, selittää tai jakaa omia kokemuksia aiheesta?
Tiedän, että minulla on vielä paljon matkaa raamatun oppimisesta, Jumalan rakkaudesta ja mielen muutoksesta Pyhän hengen avulla, mutta janoan tietoa ja haluan päästä erittäin lähelle Jumalaa ja Jeesusta.
Missä kohdassa raamattua Jeesus puhuu että hänet pitäisi ottaa sydämeen? Miten Jeesus otetaan sydämeen? Jeesus puhuu kyllä monesti että seuraa minua, ja uskonelämää kuvaillaan vaelluksena, mutta että Jeesus pitäisi ottaa sydämeen? Kirjoitit: "Uskon siis 100%:sesti koko sydämestäni Herraan Jeesukseen sekä Taivaalliseen Isäämme ja heidän rakkauteensa." Missä kohdassa raamattua lukee että uskoontuloon liittyy jotenkin usko Jumalan rakkauteen? Raamatussa on 35000 jaetta, ja vain alle 40 puhuu jotain Jumalan rakkaudesta, siis vain promille raamatusta puhuu jotain Jumalan rakkaudesta. Olisitkohan käsittänyt asiat nyt jotenkin totaalisesti pieleen.
Kirjoittamasi laittaa epäilemään että onkohan koko homma lähtenyt ihan oikeille raiteille. Kerrotko minulle että miten tullaan uskoon? Jos kerran uskoon olet tullut.
En ole ap, mutta uskovainen kuitenkin. On Kaanaan kieltä (uskovien kieltä) sanoa, että "Jeesus otetaan sydämeen" tätä ei jumalaton ymmärrä, mutta tarkoittaa, että teemme parannuksen elämässämme, pyydämme Jeesukselta syntejämme anteeksi ja annamme elämämme Jeesuksen Kristuksen hallintaan ja johtoon.
Jokainen, joka on aidosti uskossa Jeesukseen, tuntee tuon Jumalan ihmeellisen ja erittäin voimakkaan rakkauden ja sen rauhan, joka on ymmärrystä ylempi.
Ikävä kyllä huomaan, että olet kyllä kirjanoppinut, mutta et tunne kolmiyhteistä Jumalaa; Et Isää, et Jeesusta Kristusta etkä Pyhää Henkeäkään - koska et muuten ihmettelisi Jumalan rakkautta noin suuresti, sillä jokainen aidosti uskoontullut ei mitenkään voi kyseenalaistaa osakseen vääjäämättä Jumalalta tulevaa niin niin voimakasta rauhaa ja rakkautta.
Vierailija kirjoitti:
Tie totuus ja elämä kirjoitti:
Demonit tulevat harhaopeista eli jehovan todistajista, sillä ei ole merkitystä vietätkö joulua vai ei, moni uskovainenkaan ei vietä, koska Jeesus syntyi oikeastaan lehtimajajuhlien aikana syksyllä ei jouluna
pidä perusasiat kunnossa ja suhde Jeesukseen puhtaana ettet saisi väärää Jeesusta, lisäksi etsi joku muu srk kuin jehovan todistajat joilla ei ole Pyhää Henkeä, ota uskovien kaste ja mene aluksi vaikka one way missioniin tai helluntaisrkntaan
2. kor. 11
2 Sillä minä kiivailen teidän puolestanne Jumalan kiivaudella; minähän olen kihlannut teidät miehelle, yhdelle ainoalle, asettaakseni Kristuksen eteen puhtaan neitsyen.
3 Mutta minä pelkään, että niinkuin käärme kavaluudellaan petti Eevan, niin teidän mielenne ehkä turmeltuu pois vilpittömyydestä ja puhtaudesta, joka teissä on Kristusta kohtaan.
4 Sillä jos joku tulee ja saarnaa jotakin toista Jeesusta kuin sitä, jota me olemme saarnanneet, tai jos te saatte toisen hengen, kuin minkä olette saaneet, tai toisen evankeliumin, kuin minkä olette vastaanottaneet, niin sen te hyvin kärsitte
Jeesuksen JUMALUUS näkyy selkeästi Johanneksen evankeliumin 1. luvussa jo,
I) pre-existenssi ja asema Luojana ja maailman Valkeus
1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten VALKEUS
5 Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.
9 Totinen valkeus, joka valistaa jokaisen ihmisen, oli tulossa maailmaan.
10 Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut.
toiseksi Jeesus lihansa päivinä sanoi olevansa MAAILMAN VALKEUS, eli lihansa päivinäkin Hän oli maailman valkeus ei ainoastaan ennen inkarnoitumistaan, jos Hän olisi alentunut pelkäksi ihmiseksi ei Hänellä olisi ollut auktoriteettia sanoa niin
Joh. 8:12 Niin Jeesus taas puhui heille sanoen: "Minä olen maailman valkeus; joka minua seuraa, se ei pimeydessä vaella, vaan hänellä on oleva elämän valkeus".
Joh. 9:5 Niin kauan kuin minä maailmassa olen, olen minä maailman valkeus."
II) Auktoriteetti tehdä ihmisestä Jumalan lapsia
12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
3 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
toinen käännös sanoo "Oikeuden tulla Jumalan lapsiksi", Jeesus sanoo että hänellä oli valta antaa syntejä anteeksi, ainoastaan Jumalalla on
tällaiset valtuudetMatt 9: 6 Mutta tietääksenne, että Ihmisen Pojalla on valta maan päällä antaa syntejä anteeksi, niin" -hän sanoi halvatulle-"nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi."
Muuten asia, paitsi tuo uskovien kaste. Enkä nyt sen enempää ala riitelelmään kasteopista, mutta jotta AP ei ajattele että kaikki uskovat ajattelevat asiasta samoin niin sanon: yksi kaste riittää! Jos olet jo kastettu, ei tarvitse mennä uudestaan. Pikemminkin se on Jumalan pilkkaa ja epäuskoa, ettei muka ensimmäinen kaste olisi pätevä! Pyhä Henki on todellisesti läsnä kasteessa aina, oli kastettava sitten vauva tai vaari. Saa palata kasteen armoon, tehdä parannuksen, katua ja jatkaa Jumalan lapsena :)
Paitsi että lapsikastetta et raamatusta löydä, se on sitä kirkollista eksytystä. Lapsikaste ei ole pätevä, eikä sitä edes suoriteta upotuskasteena, joka on ainoa kaste jonka raamattu tuntee. Kasteessa tehdään ns. liitto Jumalan kanssa, eikä kastetta voi ottaa sellainen joka ei ymmärrä kenen kanssa on liittoa tekemässä ja miksi. Kaste on vain aikuisia varten, ja se on otettava tietoisena päätöksenä kuolla tälle maailmalle ja sen himolle sekä omalle itselle.
Suosittelen sinua myös jättämään nämä Jehovan todistajat, niin pian kuin suinkin mahdollista. Heidän oppinsa on kuin rotanmyrkkyä. Osa siitä on ihan syötävää, mutta loppu sellaista joka johtaa varmaan kuolemaan.
Vierailija kirjoitti:
Tämä yllä oleva kappale viittaisi kyllä siihen, että olet mahdollisesti sairastumassa psykoosiin. Varsinkin jos et pysty nukkumaan, tai pelot alkavat tuntua liian todellisilta, ota ne oireet vakavasti ja mene lääkäriin.
Ikävä kyllä sinun iässä osa sairastuu ja oireena on usein myös tuo mainitsemasi uskoontulo. Se on tavallaan hajoavan mielen viimeinen oljenkorsi sisäistä kaaosta vastaan.
Hae apua, älä jää yksin.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Mies77 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin kaksi viikkoa tästä ovelleni tuli Jehovan todistajia, jotka olen ottanut ilolla vastaan kotiini juttelemaan Raamatusta ja muista jutuista. Aivan uskomatonta miten Herra Jeesus näyttää tietä ja Jumala avaa meille oven, kun kolkutetaan.Uskon siis 100%:sesti koko sydämestäni Herraan Jeesukseen sekä Taivaalliseen Isäämme ja heidän rakkauteensa.
Missä kohdassa raamattua Jeesus puhuu että hänet pitäisi ottaa sydämeen? Miten Jeesus otetaan sydämeen? Jeesus puhuu kyllä monesti että seuraa minua, ja uskonelämää kuvaillaan vaelluksena, mutta että Jeesus pitäisi ottaa sydämeen? Kirjoitit: "Uskon siis 100%:sesti koko sydämestäni Herraan Jeesukseen sekä Taivaalliseen Isäämme ja heidän rakkauteensa." Missä kohdassa raamattua lukee että uskoontuloon liittyy jotenkin usko Jumalan rakkauteen? Raamatussa on 35000 jaetta, ja vain alle 40 puhuu jotain Jumalan rakkaudesta, siis vain promille raamatusta puhuu jotain Jumalan rakkaudesta. Olisitkohan käsittänyt asiat nyt jotenkin totaalisesti pieleen.
Kirjoittamasi laittaa epäilemään että onkohan koko homma lähtenyt ihan oikeille raiteille. Kerrotko minulle että miten tullaan uskoon? Jos kerran uskoon olet tullut.
En ole ap, mutta uskovainen kuitenkin. On Kaanaan kieltä (uskovien kieltä) sanoa, että "Jeesus otetaan sydämeen" tätä ei jumalaton ymmärrä, mutta tarkoittaa, että teemme parannuksen elämässämme, pyydämme Jeesukselta syntejämme anteeksi ja annamme elämämme Jeesuksen Kristuksen hallintaan ja johtoon.
Jokainen, joka on aidosti uskossa Jeesukseen, tuntee tuon Jumalan ihmeellisen ja erittäin voimakkaan rakkauden ja sen rauhan, joka on ymmärrystä ylempi.
Ikävä kyllä huomaan, että olet kyllä kirjanoppinut, mutta et tunne kolmiyhteistä Jumalaa; Et Isää, et Jeesusta Kristusta etkä Pyhää Henkeäkään - koska et muuten ihmettelisi Jumalan rakkautta noin suuresti, sillä jokainen aidosti uskoontullut ei mitenkään voi kyseenalaistaa osakseen vääjäämättä Jumalalta tulevaa niin niin voimakasta rauhaa ja rakkautta.
Lueppas uudestaan mitä minä kirjoitin ja oikein ajatuksella, jatketaan aiheesta sen jälkeen lisää.
Mene jonnekin seurakuntaan; vapaasrk, helluntaisrk tai vaikka ev.lut. kirkon joku herätysliike (Kansanlähetys, Kansanraamattuseura jne). Jätä valo päälle yöllä, jos pelottaa. Monella on pimeänpelkoa. Voit pyytää myös rukousta sen puolesta, että menee ohi. Radionkin voi jättää päälle hiljaiselle yöllä, jos helpottaa, esim. Radio Dei tai kohta taas starttaava Jouluradio on kivoja.
ei lapsikaste auta ketään eikä pelasta kirjoitti:
karta teemu laajasalon oppia, ei ole helsingin piispakaan uudestityntynyt koskaan
Missäs raaamatunkohdassa sanotaankaan, että lapsikaste ei riitä? Aivan, sellaista ei ole!
Esim. ..."kun hänen perhekuntansa oli kastettu..." APt.16:15. Perhekunta sisältää myös lapset, eri-ikäisiä.
Vapaissa suunnissa on paljon hyvä, mutta valitettavasti tässä kasteasiassa ei opeta täysin raamatullisesti. Meitä on valtavasti uskovaisia, jotka eletään Sanasta ja sakramenteistä, todellakin ollaan elävässä uskossa, ja meillä on "vain" lapsikaste. Se on ihana aarre minulle, oma lapsikasteeni, silloin sain Jeesuksen omakseni <3
kaikki "herätysliikkeet" Suomessa ovat yleensä eksytystä ja harhaoppia, kuten myös Jehovan todistajat. Tai tämä on ainakin minun käsitykseni. Lisäksi tässä ketjussa mainitut One way missionit ja helluntaiseurakunnat ovat AIVAN eksytystä, koska siellä ihmistä manipuloidaan ja ihminen voi menettää mielenterveytensä sekä tod-näk. nuo pelot johtuvat kaikista eksytyksistä, koska jos olisit jutellut uskovan ihmisen kanssa, sinulle olisi tullut varmaan hyvä olo eikä pelkotiloja. aina jos tuntuu, että joku ylittää sinun rajasi/johdattelee/pakottaa, niin kieltäydy ja vetäydy sen ihmisen vaikutuspiiristä. manipulointi on hyvin yleistä, sekä esim. mormonit, Jehovat pyrkivät hyvin hienovaraisella lähestymisellä (ystävällisyys, keskustelu, kuuntelu) saamaan ihmisen koukkuun ja sitten he viimein koittavat saada ihmisen liittymään. ja kun ihminen liittyy niiden seurakuntaan, sitä ei aiota päästää enää pois. usein manipuloivat nuoria, ja jotkut jopa saattavat käyttää nuoruusiän normaalia kiinnostusta vastakkaiseen sukupuoleen manipulaatiovälineenä, esim. mormoneissa nuoret miehet juttelevat nuorille naisille kadulla... tai itse olen tällaisen käsityksen muodostanut. eli älä hyökkää kiireellä mihinkään seurakuntaan, ja varo kaikkia tahoja, jotka ovat liian "kiirehtiviä" ja hoputtavia että pitäisi liittyä ja jotka ovat sairaalloisen kiinnostuneita keskustelemaan tuntikaupalla (siis ei normaalilla tavalla, vaan liian intensiivisellä ja vaikuttamisyrityksen sisältävällä tavalla.)
Vierailija kirjoitti:
Muistathan lukiessasi, että alkukielellä suora käännös heti Raamatun ensimmäisestä lauseesta on monikossa; Ja Jumalat loivat...
lähde?
Vierailija kirjoitti:
ei lapsikaste auta ketään eikä pelasta kirjoitti:
Missäs raaamatunkohdassa sanotaankaan, että lapsikaste ei riitä? Aivan, sellaista ei ole!
Esim. ..."kun hänen perhekuntansa oli kastettu..." APt.16:15. Perhekunta sisältää myös lapset, eri-ikäisiä.
Vapaissa suunnissa on paljon hyvä, mutta valitettavasti tässä kasteasiassa ei opeta täysin raamatullisesti. Meitä on valtavasti uskovaisia, jotka eletään Sanasta ja sakramenteistä, todellakin ollaan elävässä uskossa, ja meillä on "vain" lapsikaste. Se on ihana aarre minulle, oma lapsikasteeni, silloin sain Jeesuksen omakseni <3
Kaste on hieno juttu mutta eihän se edes ole välttämätön pelastumiseen vrt. ryöväri ristillä.
Vierailija kirjoitti:
Muistathan lukiessasi, että alkukielellä suora käännös heti Raamatun ensimmäisestä lauseesta on monikossa; Ja Jumalat loivat... Yksikön käyttö on vain käännösvirhe, vahingossa tai tarkoituksella. Opiskele Raamattusi huomioiden käännös- ja tulkintavirheet, ja ota huomioon myös kyseisen ajan tavat, sekä poliittinen ilmapiiri aikana jolloin kirjat ovat kirjoitettu. Ne kaikki vaikuttavat sisältöön erittäin voimakkaasti.
Aivan, siis tarkemmin sanottuna tuo monikko tarkoittaa siis Pyhää kolminaisuutta, joka loi koko maailmankaikkeuden ja tämä tulee esiin myös ihan 33/34 käännöksessä ihan suoraan seuraavissa jakeissa:
Vanha testamentti: I Moos 1:26 Ja Jumala sanoi: Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat.
I Moos 3:22 Ja Herra Jumala sanoi: Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan. Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!
I Moos 11:7 Tulkaa, astukaamme alas ja sekoittakaamme siellä heidän kielensä, niin ettei toinen ymmärrä toisen kieltä.
Näissä käytetään monikollista substantiivia "Elohim", joka tarkoittaa enemmän kuin kahta, kolminaisuutta.
Myös Uuden Testamentin puolella Pyhä kolminaisuus tulee selkeästi esille: Mat 28:19,
Joh 16:26 ja Joh 14:16-31
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistathan lukiessasi, että alkukielellä suora käännös heti Raamatun ensimmäisestä lauseesta on monikossa; Ja Jumalat loivat...
lähde?
paskaa
ELOHIM on monikkomuoto Jumalasta ja tarkoittaa Isää, Poikaa ja Pyhää Henkeä
lisäksi "loi" on yksikkömuodossa BARA eikä monikossa "loivat" (Baraim) siitäkin näkee että vaikka Elohim on monikomuoto sanasta EL, ei sanota Elohim "loivat" eli "jumalat loivat", vaan ELOHIM (mon) LOI (yksikkö)
opettele lapsi lukemaan hepreaa
http://www.scripture4all.org/OnlineInterlinear/OTpdf/gen1.pdf
Vierailija kirjoitti:
Mene jonnekin seurakuntaan; vapaasrk, helluntaisrk tai vaikka ev.lut. kirkon joku herätysliike (Kansanlähetys, Kansanraamattuseura jne). Jätä valo päälle yöllä, jos pelottaa. Monella on pimeänpelkoa. Voit pyytää myös rukousta sen puolesta, että menee ohi. Radionkin voi jättää päälle hiljaiselle yöllä, jos helpottaa, esim. Radio Dei tai kohta taas starttaava Jouluradio on kivoja.
radio dei hupuui-uskonnollisuus ja löydä tekopyhä kristillinen humppa-musiikki ei pelota demoneita kyllä minnekään, lähinnä nauravat että radio deihän siellä soi
Täälläkin palstalla liikkuu todella paljon besserwissereitä, jotka postaavat kaikenlaisia omia käsityksiään, ja joitain tekstejä kun lukee, niin en voi mitään mut tulee vähän semmonen olo että mitähän huumeita on vedetty. no en itsekään jaksa kirjoittaa mitään kielioppitekstiä että varmaan aika vajaa kuva voi monelle tulla, mutta noista joistain teksteistä tulee kyllä aivan foliohatut mieleen... että tässä vain muistutus kaikille, kaikki ihmisten käsitykset ja neuvot eivät todellakaan ole terveellisiä, eivätkä kaikki Raamatun mukaisia. Joskus jos joku kysyy kristinuskosta, niin sinne jopa jotkut vastaajat sekoittelevat ihan sujuvasti juttuja kaikista muista uskonnoista, uskonlahkoista, omia harhakäsityksiään, kaikkia kuulemaansa... huh huh...
Et usko tarpeeksi tai oikella lailla, jos tuollaisia ajatuksia päähäsi päästät.
Voitelu opettaa teitä kaikessa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
lähde?
paskaa
ELOHIM on monikkomuoto Jumalasta ja tarkoittaa Isää, Poikaa ja Pyhää Henkeä
lisäksi "loi" on yksikkömuodossa BARA eikä monikossa "loivat" (Baraim) siitäkin näkee että vaikka Elohim on monikomuoto sanasta EL, ei sanota Elohim "loivat" eli "jumalat loivat", vaan ELOHIM (mon) LOI (yksikkö)
opettele lapsi lukemaan hepreaa
http://www.scripture4all.org/OnlineInterlinear/OTpdf/gen1.pdf
Uteliaisuuttani kysyn onko heprean kielessä verbeillä monikkomuotoa?
Eli kun tuossa ihan alussa on tuo verbi "he-created" niin sehän viittaa yksikkötekijään ... jos Elohim tulkittaisiin moneksi niin olisi joku heprealainen "they-created" verbi?
Mies77 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tie totuus ja elämä kirjoitti:
Demonit tulevat harhaopeista eli jehovan todistajista, sillä ei ole merkitystä vietätkö joulua vai ei, moni uskovainenkaan ei vietä, koska Jeesus syntyi oikeastaan lehtimajajuhlien aikana syksyllä ei jouluna
pidä perusasiat kunnossa ja suhde Jeesukseen puhtaana ettet saisi väärää Jeesusta, lisäksi etsi joku muu srk kuin jehovan todistajat joilla ei ole Pyhää Henkeä, ota uskovien kaste ja mene aluksi vaikka one way missioniin tai helluntaisrkntaan
2. kor. 11
2 Sillä minä kiivailen teidän puolestanne Jumalan kiivaudella; minähän olen kihlannut teidät miehelle, yhdelle ainoalle, asettaakseni Kristuksen eteen puhtaan neitsyen.
3 Mutta minä pelkään, että niinkuin käärme kavaluudellaan petti Eevan, niin teidän mielenne ehkä turmeltuu pois vilpittömyydestä ja puhtaudesta, joka teissä on Kristusta kohtaan.
4 Sillä jos joku tulee ja saarnaa jotakin toista Jeesusta kuin sitä, jota me olemme saarnanneet, tai jos te saatte toisen hengen, kuin minkä olette saaneet, tai toisen evankeliumin, kuin minkä olette vastaanottaneet, niin sen te hyvin kärsitte
Jeesuksen JUMALUUS näkyy selkeästi Johanneksen evankeliumin 1. luvussa jo,
I) pre-existenssi ja asema Luojana ja maailman Valkeus
1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten VALKEUS
5 Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.
9 Totinen valkeus, joka valistaa jokaisen ihmisen, oli tulossa maailmaan.
10 Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut.
toiseksi Jeesus lihansa päivinä sanoi olevansa MAAILMAN VALKEUS, eli lihansa päivinäkin Hän oli maailman valkeus ei ainoastaan ennen inkarnoitumistaan, jos Hän olisi alentunut pelkäksi ihmiseksi ei Hänellä olisi ollut auktoriteettia sanoa niin
Joh. 8:12 Niin Jeesus taas puhui heille sanoen: "Minä olen maailman valkeus; joka minua seuraa, se ei pimeydessä vaella, vaan hänellä on oleva elämän valkeus".
Joh. 9:5 Niin kauan kuin minä maailmassa olen, olen minä maailman valkeus."
II) Auktoriteetti tehdä ihmisestä Jumalan lapsia
12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
3 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
toinen käännös sanoo "Oikeuden tulla Jumalan lapsiksi", Jeesus sanoo että hänellä oli valta antaa syntejä anteeksi, ainoastaan Jumalalla on
tällaiset valtuudetMatt 9: 6 Mutta tietääksenne, että Ihmisen Pojalla on valta maan päällä antaa syntejä anteeksi, niin" -hän sanoi halvatulle-"nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi."
Muuten asia, paitsi tuo uskovien kaste. Enkä nyt sen enempää ala riitelelmään kasteopista, mutta jotta AP ei ajattele että kaikki uskovat ajattelevat asiasta samoin niin sanon: yksi kaste riittää! Jos olet jo kastettu, ei tarvitse mennä uudestaan. Pikemminkin se on Jumalan pilkkaa ja epäuskoa, ettei muka ensimmäinen kaste olisi pätevä! Pyhä Henki on todellisesti läsnä kasteessa aina, oli kastettava sitten vauva tai vaari. Saa palata kasteen armoon, tehdä parannuksen, katua ja jatkaa Jumalan lapsena :)
Paitsi että lapsikastetta et raamatusta löydä, se on sitä kirkollista eksytystä. Lapsikaste ei ole pätevä, eikä sitä edes suoriteta upotuskasteena, joka on ainoa kaste jonka raamattu tuntee. Kasteessa tehdään ns. liitto Jumalan kanssa, eikä kastetta voi ottaa sellainen joka ei ymmärrä kenen kanssa on liittoa tekemässä ja miksi. Kaste on vain aikuisia varten, ja se on otettava tietoisena päätöksenä kuolla tälle maailmalle ja sen himolle sekä omalle itselle.
Suosittelen sinua myös jättämään nämä Jehovan todistajat, niin pian kuin suinkin mahdollista. Heidän oppinsa on kuin rotanmyrkkyä. Osa siitä on ihan syötävää, mutta loppu sellaista joka johtaa varmaan kuolemaan.
Paitsi että lapsikaste löytyy Raamatusta, mm. aiempanakin mainittu Apostolien teot ja perhekuntien kasteet. Oli varmasti sylivauvoja niissäkin perheissä.
Kasteessa ei ole kysymys ihmisestä tai hänen halustaan tai teoistaan, vaan ainostaan ja yksin Jumalan teoista! Niinkuin avuton vauva ottaa Jeesuksen vastaan, tulisi jokaisen ottaa. Ei itse tiristämällä ymmärrystä tai halua, vaan ainostaan vastaanottaa suunnaton Jeesuksen aarre. Muutenhan pitäisi evätä pelastus vaikkapa kehitysvammaiselta, jonka äly ei riitä sinun vaatimaasi tietoisuuden tasoon.
Kuulepa sinäkin Jumalan rakas luotu, ei ole kyse sinusta ja sinun hyvästä tahdostasi ymmärtää, vaan ainostaan Jeesus on lain täyttänyt <3 Älä ota siitä piiruakaan pois, mutta älä myöskään yritä lisätä. Yksin armosta!
Koettele henget. Se on sinun oikeutesi
Paavali puhuu tässä Jumalan seurakunnalle - siis uskoville: "Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;" 1. Joh. 4:2