Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskossa olevat, osaatteko kertoa mitä tämä on?

Vierailija
23.11.2017 |

Olen 21v nuori nainen. Tulin reilu puoli vuotta sitten uudelleen uskoon ja mitä kauneimalla tavalla ( olen kasvanut kristillisessä perheessä, mutta nuorena ei niin paljoa kiinnostanut).
Minulla oli hinku päästä Jumalan luokse ja saada Jeesus sydämeeni, mutta en osannut/uskaltanut lähteä kunnolla etsimään. Lopulta eräs nainen tuli yht'äkkiä luokseni työpäiväni aikana ja kertoi, että Jeesus rakastaa minua. Olin aivan ällikällä lyöty, sillä olin tutkaillut uskon asioita ja lukenut raamattua, mutta en ollut vielä ihan oikealla tiellä.
Noin kaksi viikkoa tästä ovelleni tuli Jehovan todistajia, jotka olen ottanut ilolla vastaan kotiini juttelemaan Raamatusta ja muista jutuista. Aivan uskomatonta miten Herra Jeesus näyttää tietä ja Jumala avaa meille oven, kun kolkutetaan.

Uskon siis 100%:sesti koko sydämestäni Herraan Jeesukseen sekä Taivaalliseen Isäämme ja heidän rakkauteensa.

Olen kuitenkin tullut siihen pisteeseen, että olen kerännyt nuoreen päähäni ehkä vähän liikaa tietoa. Muun muassa maailman menosta, siitä mitä agendaa ja asioita tapahtuu tälläkin hetkellä ja tulevassa. Olen oppinut, että joulua eikä halloweenia tulisi juhlistaa. Olen halloweenia pitänyt aina turhana juhlana, mutta nyt oivallan vaan joitakin juttuja paremmin.

Olen luonteeltani tosi ajattelevainen persoona ja saatan jäädä helposti kiinni ikäviin aiheisiin ja ylianalysoida niitä.

Ennen uskoon tuloani en esimerkiksi uskonut sen kummemmin henkimaailmaan, en uskonut demoneihin tai muihin tämmöisiin juttuihin. Nyt kuitenkin ymmärrän, että ne ovat ihan totista totta. Mua on alkanut pelottamaan nuo demonit. Tiedän, että Jumala ja Jeesus pitävät minut turvassa heiltä, mutta jotenkin olen nyt aiheuttanut niistä minulle päänvaivaa, jopa niin paljon, etten uskalla öisin nukkua kunnolla ja pelkään öisin yksin kotona olemista.

Tiedän ettei mulla ole mitään hätää, mutta miksi teen itselleni tällaista? Voisiko joku auttaa, selittää tai jakaa omia kokemuksia aiheesta?

Tiedän, että minulla on vielä paljon matkaa raamatun oppimisesta, Jumalan rakkaudesta ja mielen muutoksesta Pyhän hengen avulla, mutta janoan tietoa ja haluan päästä erittäin lähelle Jumalaa ja Jeesusta.

Kommentit (151)

Vierailija
21/151 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haistan psykoosin kehittymisen aloituksesta.. Iso osa meillä osastolla olevista nuorista naisista on raamatulla päähän lyötyjä, ja demonien pelko yleisin hoidettava harha. Olehan nyt tarkkana, ja ajattele niin, että jumala on armo ja rakkaus.

Vierailija
22/151 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo henkivaltojen pelkääminen on aika tavallista ainakin vain vähän aikaa uskoontulon jälkeen. Onhan se selvää, että jos nyt itselle on avautunut se että on olemassa myös hengellinen todellisuus, ja että sielläkin on paitsi auttavia ja pelastavia voimia, myös pahan voimia, että se ahdistaa. Jos ei ole missään vaiheessa ahdistanut, voi olla ettei niihin voimiin ole kovin vahvasti uskonut, vaikka Raamatussa niistä selvästi puhutaan. 

Pidempään uskoon olleilla useimmiten luottamus Jumalaan voittaa henkivaltoja, omaa lihan mieltä, eksytystä tms kohtaan tunnettuja pelkoja. Itse tulin uskoon jo lapsena ja pelkäsin kyllä henkivaltoja ihan tosissani, samoin sitä että joku oma syntini katkaisee yhteyden Jumalaan, paadun ja luovun uskosta ja joudun helvettiin. Mutta kyllä se ajan kanssa on tullut luottamus että tapahtuu mitä tapahtuu, hyvä Jumala tätä lopulta hallitsee ja pitää huolen lapsistaan. Koetella voi, mutta ei hylkää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/151 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin usein uskoon tulon jälkeen jehovan todistavat tulevat ovelle. Älä enää päästä!

Niin, minä en ainakaan usko että aloituksen mainitsema kohtaus työpaikalla ja perään jehovien ilmestyminen kotiovelle olisi mikään sattuma tai korkeamman voiman johdatus. Jehovat kyttää sopivia saaliita työpaikoillakin.

Vierailija
24/151 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon vastauksistanne, erityisesti 5 ja 7! 

Jumalalla on todellakin suunnitelma minua varten. Ja uskon tulisi tehdä vapaaksi, eikä kahlita ketään pelkoon. Olen itse itselleni aiheuttanut tämän tilan, keskittynyt vääriin asioihin, kun olen kuunnellut muita ja ylianalysoinut asioita. Jumalalla on suunnitelma koko maailmaa varten, ei mun tarvitse huolehtia muusta. 

Tuli todella hyvä mieli teidän teksteistä ja saitte minut hieman rauhoittumaan. 

En tiennyt tuota, että Jehovat kiistävät kolminaisuuden ja ristikuoleman. Mulla on ollut käsitys, että uskovat Jeesuukseen.... Olen heidän kanssaan tosiaan jutellut ja mulle on tullut sellainen tunne, että uskovat Herraan ja Jeesuukseen. 

Tuosta joulusta en halunnut mitään kärhämää. Mä olen vain pohtinut tuota itsekseni. Olen myös miettinyt, että tekisinkö pahaa, jos minä juhlisin sitä esimerkiksi ilman kuusta ja joulupukkia perheeni kanssa. Kotonamme lapsuudessa ei koskaan pukkia käynyt, mutta kuusi oli ja lahjoja...  En näe periaattessa Messiaan syntymän juhlimisessa mitään vikaa, mutta täytyykö sitä juhlia juuri samaan aikaan, kun on Satrunaalia juhlat ja muut pakanalliset riitit meneillään. 

AP

Vierailija
25/151 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jehivan todistajat eivät ole kristittyjä vaan "kristikansaa". Jeesus on heille tärkeä profeetta mutta ei Vapahtaja ja siksi kannattaa etsiä raamatullisempi seurakunta. Missä päin asut? Itse suosittelen pieniä tunnustuksellisia luterilaisia seurakuntia (esim. STLK tai LHPK), kaikki pastorit varmuudella uskossa verrattuna normisrk.

Lue Raamattua paljon, etsi uskovaisia ihmisiä ympärillesi, käy ehtoollisella. Kun henkivallat pelottaa, lue Isän Meidän rukousta tai vaikka Psalmia 23, ne helpottaa. Kaikkea hyvää kasvun ja elämän tiellesi <3

Vierailija
26/151 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos paljon vastauksistanne, erityisesti 5 ja 7! 

Jumalalla on todellakin suunnitelma minua varten. Ja uskon tulisi tehdä vapaaksi, eikä kahlita ketään pelkoon. Olen itse itselleni aiheuttanut tämän tilan, keskittynyt vääriin asioihin, kun olen kuunnellut muita ja ylianalysoinut asioita. Jumalalla on suunnitelma koko maailmaa varten, ei mun tarvitse huolehtia muusta. 

Tuli todella hyvä mieli teidän teksteistä ja saitte minut hieman rauhoittumaan. 

En tiennyt tuota, että Jehovat kiistävät kolminaisuuden ja ristikuoleman. Mulla on ollut käsitys, että uskovat Jeesuukseen.... Olen heidän kanssaan tosiaan jutellut ja mulle on tullut sellainen tunne, että uskovat Herraan ja Jeesuukseen. 

Tuosta joulusta en halunnut mitään kärhämää. Mä olen vain pohtinut tuota itsekseni. Olen myös miettinyt, että tekisinkö pahaa, jos minä juhlisin sitä esimerkiksi ilman kuusta ja joulupukkia perheeni kanssa. Kotonamme lapsuudessa ei koskaan pukkia käynyt, mutta kuusi oli ja lahjoja...  En näe periaattessa Messiaan syntymän juhlimisessa mitään vikaa, mutta täytyykö sitä juhlia juuri samaan aikaan, kun on Satrunaalia juhlat ja muut pakanalliset riitit meneillään. 

AP

Ihmiset helposti tekee omia sääntöjä, niillä koittavat jotenkin kerätä lisäpisteitä, niin, keneltä? Jumalalata niitä ei irtoa, ehkä toisilta ihmisiltä? Joulun juhlimisessa ei ole mitään pahaa, se on Messiaan syntymäjuhla!

Vierailija
27/151 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli Jehovat ovat eksyttäjiä? 

Se nainen, joka tuli minulle kertomaan Jeesuksen rakkaudesta, ei ollut Jehova. Ei itseasiassa sanojensa mukaan kuulunut mihinkään kirkkoon tai sitten taisi mainita Vapaan kirkon. Mutta ei missään nimessä ollut Jehova eikä mikään lahkolainen. 

AP

Vierailija
28/151 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Demonit tulevat harhaopeista eli jehovan todistajista, sillä ei ole merkitystä vietätkö joulua vai ei, moni uskovainenkaan ei vietä, koska Jeesus syntyi oikeastaan lehtimajajuhlien aikana syksyllä ei jouluna

pidä perusasiat kunnossa ja suhde Jeesukseen puhtaana ettet saisi väärää Jeesusta, lisäksi etsi joku muu srk kuin jehovan todistajat joilla ei ole Pyhää Henkeä, ota uskovien kaste ja mene aluksi vaikka one way missioniin tai helluntaisrkntaan

2. kor. 11

2 Sillä minä kiivailen teidän puolestanne Jumalan kiivaudella; minähän olen kihlannut teidät miehelle, yhdelle ainoalle, asettaakseni Kristuksen eteen puhtaan neitsyen.

3 Mutta minä pelkään, että niinkuin käärme kavaluudellaan petti Eevan, niin teidän mielenne ehkä turmeltuu pois vilpittömyydestä ja puhtaudesta, joka teissä on Kristusta kohtaan.

4 Sillä jos joku tulee ja saarnaa jotakin toista Jeesusta kuin sitä, jota me olemme saarnanneet, tai jos te saatte toisen hengen, kuin minkä olette saaneet, tai toisen evankeliumin, kuin minkä olette vastaanottaneet, niin sen te hyvin kärsitte

Jeesuksen JUMALUUS näkyy selkeästi Johanneksen evankeliumin 1. luvussa jo,

I) pre-existenssi ja asema Luojana ja maailman Valkeus

1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.

2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.

3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.

4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten VALKEUS

5 Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.

9 Totinen valkeus, joka valistaa jokaisen ihmisen, oli tulossa maailmaan.

10 Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut.

toiseksi Jeesus lihansa päivinä sanoi olevansa MAAILMAN VALKEUS, eli lihansa päivinäkin Hän oli maailman valkeus ei ainoastaan ennen inkarnoitumistaan, jos Hän olisi alentunut pelkäksi ihmiseksi ei Hänellä olisi ollut auktoriteettia sanoa niin

Joh. 8:12 Niin Jeesus taas puhui heille sanoen: "Minä olen maailman valkeus; joka minua seuraa, se ei pimeydessä vaella, vaan hänellä on oleva elämän valkeus".

Joh. 9:5 Niin kauan kuin minä maailmassa olen, olen minä maailman valkeus."

II) Auktoriteetti tehdä ihmisestä Jumalan lapsia

12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,

3 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.

toinen käännös sanoo "Oikeuden tulla Jumalan lapsiksi", Jeesus sanoo että hänellä oli valta antaa syntejä anteeksi, ainoastaan Jumalalla on

tällaiset valtuudet

Matt 9: 6 Mutta tietääksenne, että Ihmisen Pojalla on valta maan päällä antaa syntejä anteeksi, niin" -hän sanoi halvatulle-"nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi."

Vierailija
29/151 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

...jatkuu

III) Johannes Kastajan todistus siitä että Jeesus on yli kaikkien ja on tullut taivaasta....

14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.

15 Johannes todisti hänestä ja huusi sanoen: "Tämä on se, josta minä sanoin: se, joka minun jälkeeni tulee, on ollut minun edelläni, sillä hän on ollut ennen kuin minä."

joh 3:

30 Hänen tulee kasvaa, mutta minun vähetä.

31 Hän, joka ylhäältä tulee, on yli kaikkien. Joka on syntyisin maasta, se on maasta, ja maasta on, mitä hän puhuu; hän, joka taivaasta tulee, on yli kaikkien.

32 Ja mitä hän on nähnyt ja kuullut, sitä hän todistaa; ja hänen todistustansa ei kukaan ota vastaan.

33 Joka ottaa vastaan hänen todistuksensa, se sinetillä vahvistaa, että Jumala on totinen.

Lisäksi tuossahan sanotaan että KATSELIMME HÄNEN KIRKKAUTTAAN, eli Jeesuksen ajan todistajat näkivät Jeesuksen kirkkauden jo Hänen eläessään Hän ei ollut vain ihmiseksi alentunut Jumalan Poika joka oli kuuliainen

siitä nyt on todistus kirkastuvuorella oleminenkin

matt 17:

1 Ja kuuden päivän kuluttua Jeesus otti mukaansa Pietarin sekä Jaakobin ja hänen veljensä Johanneksen ja vei heidät korkealle vuorelle, yksinäisyyteen.

2 Ja hänen muotonsa muuttui heidän edessään, ja hänen kasvonsa loistivat niinkuin aurinko, ja hänen vaatteensa tulivat valkoisiksi niinkuin valo.

3 Ja katso, heille ilmestyivät Mooses ja Elias, jotka puhuivat hänen kanssansa.

4 Niin Pietari rupesi puhumaan ja sanoi Jeesukselle: "Herra, meidän on tässä hyvä olla; jos tahdot, niin minä teen tähän kolme majaa, sinulle yhden ja Moosekselle yhden ja Eliaalle yhden".

5 Hänen vielä puhuessaan, katso, heidät varjosi valoisa pilvi; ja katso, pilvestä kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt; kuulkaa häntä".

6 Kun opetuslapset sen kuulivat, lankesivat he kasvoilleen ja peljästyivät kovin.

kolmanneksi se kirkkaus mistä Jeesus puhuu Joh 17 ei tarkoita sitä, että Jeesuksessa ei olisi ollut lihansa päivinä tuota kirkkautta OLLENKAAN, vaan Jeesus rukoili että tuo kirkkaus LISÄÄNTYISI opetuslapsissa

21 että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.

22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä-

23 minä heissä, ja sinä minussa-että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut.

24 Isä, minä tahdon, että missä minä olen, siellä nekin, jotka sinä olet minulle an

IV) Raamattu kansalle käyttää Ainokaisen Pojan sijaan ilmaisua Ainutsyntyinen Jumala,

18 Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.

= AINUTSYNTYINEN JUMALA joka on isän rinnalla on hänet ilmoittanut, samoin ARAMEAN tekstit samoilla sanoilla

Tuon pitäisi riittää

http://forum.netmission.fi/forum/hengelliset/uskonel%C3%A4m%C3%A4n-kysy…

Vierailija
30/151 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 7 :-)

Juhli joulua aivan vapaasti ja pidä perheesi kanssa hauskaa, aivan piittaamatta siitä kuin ongelmalliseksi jotkut ihmiset voivat yksinkertaisimmatkin asiat tehdä ja väitellä tuntikausia siitä onko joulu pakanallinen vai kristillinen juhla.

Joulusta on muodostunut perheen ja lasten juhla, joten onko sillä lopultakaan pienintäkään merkitystä miksi silloin kokoonnutaan yhteen, syödään hyvin ja annetaan lahjoja toisillemme.

Itse en vietä joulua, sillä ärsyttää se hemmetinmoinen tohina koko homman ympärillä, eikä minulla enää ole pieniä lapsiakaan joiden jouluiloa oli hauska aikoinaan seurata.

Vietän hiljaisen joulun vaimoni kanssa, ilman jouluaterioita tai lahjoja, mutta se ei johdu uskostamme, sillä voisimme valita myös toisin jos haluaisimme.

Vierailija
31/151 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulutko johonkin seurakuntaan.

Esim. Vapaaseurakunta ja helluntaiseurakunta järjestävät myös nuorille omaa toimintaa, kannattaa käydä tutustumassa.

Muiden uskovaisten tuki on tärkeää ja saat näkökantoja tulkita Raamattua.

Älä anna pelon vallita sinua, usko on jotain henkilökohtaista ja hyvää, jumalan suojelee sinua kaikelta pahalta.

Vierailija
32/151 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli Jehovat ovat eksyttäjiä? 

Se nainen, joka tuli minulle kertomaan Jeesuksen rakkaudesta, ei ollut Jehova. Ei itseasiassa sanojensa mukaan kuulunut mihinkään kirkkoon tai sitten taisi mainita Vapaan kirkon. Mutta ei missään nimessä ollut Jehova eikä mikään lahkolainen. 

AP

Kyllä, jehovantodistajat ovat eksyttäjiä. Uskovat Jeesuksen olemassaoloon, mutta eivät usko Hänen ristinkuolemaansa eikä syntien sovitukseen. Eivätkä usko Pyhään Henkeen. Jos kysyt heiltä Jeesuksesta ja noista asioista, osaavat todella taitavasti vastata "ympäripyöreitä" etkä välttämättä huomaa ettet saanut vastausta siihen mitä kysyit. Paljon muutakin harhaoppia siellä on. Ja ovat muokanneet raamatussa monia kohtia omia tarpeitaan palveleviksi hölynpölyksi. Ja ihan turha ruveta heidän kanssaan vänkäämään, ovat niin taitavasti opetettuja että sekaisin menet näin uskon alkutaipaleella.

Usko nyt vain siihen mitä Jeesus itse sanoi; Kaikki on sallittua mutta kaikki ei ole hyödyksi, tai jotenkin noin. Eli tarkoittaa juuri näitä asioita kuten joulun vietto. Sillä ei ole mitään merkitystä että se on ollut pakanallinen juhla joskus, pääasiahan on se jotta nyt sitä voi viettää Jeesuksen synttäreitä juhlien. Eikä joulun tarkoitus ole tämä mälytön ja järjetön lahjojen ostaminen ja materian palvonta. 

Vierailija
33/151 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on ammattiavun tarpeessa, akuutti mielenterveyshäiriö.

Vierailija
34/151 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

joulun vietto myös helluntaisrkssa on jotenkin tylsää ja uskonnollista, samoin lutherilaisissa kirkoissa, ei tule hyvä eelis jouluna, vaikka olenkin uskova,

se mitä jehovat sanoo on muutenkin paskaa, koska heillä ei ole Jeesusta ristiinnaulittuna, senkin kieltävät ja väittävät että Jeesus naulittiin paaluun

kaikki on siellä väärin kuten mormoneillakin,, kyllä nyt perusopit oppii kujn lukee itse raamattua

ota kaste (uskovien upotuskaste) ja käy vaikak vapaissa suuunnissa, ilmaisen raamatun saat gogple plysta AND BIBLE ja sieltä raamattu kansalle, on nykyään paras suomalainen käännös, 1992 kännös on liberaali ja ei hyvä eikä tarkka

Vierailija
35/151 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, älä enää päästä Jehovantodistajia sisään. Ovat kyllä aikamoisia lieroja. Juttelevat alkuun mukavia ja myötäilevät ihmistä ja ovat hyvin rakkaudellisen oloisia. Sitten, kun ihminen on "tarttunut koukkuun" alkaa käännytys, hienovarainen ja oikeasti sellainen taitava psykologinen peli, ja kohta olet vanki. Alat pitää totena oppeja, jotka on kaukana kristillisyydestä ja Jeesuksen sanomasta.

Jokainen löytää kyllä sen oman paikkansa ja yhteisönsä. Itse pidän turvallisimpina ihan vaan luterilaista kirkkoamme, tai sen sisällä toimivia järjestöjä, kuten vaikka Kansan Raamattuseura tai Herättäjäyhdistys. Mutta Jumala voi toimia kaikkialla. Jehovia pidän kyllä vastapuolen hommina :( .

Vierailija
36/151 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 21v nuori nainen. Tulin reilu puoli vuotta sitten uudelleen uskoon ja mitä kauneimalla tavalla ( olen kasvanut kristillisessä perheessä, mutta nuorena ei niin paljoa kiinnostanut).

Minulla oli hinku päästä Jumalan luokse ja saada Jeesus sydämeeni, mutta en osannut/uskaltanut lähteä kunnolla etsimään. Lopulta eräs nainen tuli yht'äkkiä luokseni työpäiväni aikana ja kertoi, että Jeesus rakastaa minua. Olin aivan ällikällä lyöty, sillä olin tutkaillut uskon asioita ja lukenut raamattua, mutta en ollut vielä ihan oikealla tiellä.

Noin kaksi viikkoa tästä ovelleni tuli Jehovan todistajia, jotka olen ottanut ilolla vastaan kotiini juttelemaan Raamatusta ja muista jutuista. Aivan uskomatonta miten Herra Jeesus näyttää tietä ja Jumala avaa meille oven, kun kolkutetaan.

Uskon siis 100%:sesti koko sydämestäni Herraan Jeesukseen sekä Taivaalliseen Isäämme ja heidän rakkauteensa.

Olen kuitenkin tullut siihen pisteeseen, että olen kerännyt nuoreen päähäni ehkä vähän liikaa tietoa. Muun muassa maailman menosta, siitä mitä agendaa ja asioita tapahtuu tälläkin hetkellä ja tulevassa. Olen oppinut, että joulua eikä halloweenia tulisi juhlistaa. Olen halloweenia pitänyt aina turhana juhlana, mutta nyt oivallan vaan joitakin juttuja paremmin.

Olen luonteeltani tosi ajattelevainen persoona ja saatan jäädä helposti kiinni ikäviin aiheisiin ja ylianalysoida niitä.

Ennen uskoon tuloani en esimerkiksi uskonut sen kummemmin henkimaailmaan, en uskonut demoneihin tai muihin tämmöisiin juttuihin. Nyt kuitenkin ymmärrän, että ne ovat ihan totista totta. Mua on alkanut pelottamaan nuo demonit. Tiedän, että Jumala ja Jeesus pitävät minut turvassa heiltä, mutta jotenkin olen nyt aiheuttanut niistä minulle päänvaivaa, jopa niin paljon, etten uskalla öisin nukkua kunnolla ja pelkään öisin yksin kotona olemista.

Tiedän ettei mulla ole mitään hätää, mutta miksi teen itselleni tällaista? Voisiko joku auttaa, selittää tai jakaa omia kokemuksia aiheesta?

Tiedän, että minulla on vielä paljon matkaa raamatun oppimisesta, Jumalan rakkaudesta ja mielen muutoksesta Pyhän hengen avulla, mutta janoan tietoa ja haluan päästä erittäin lähelle Jumalaa ja Jeesusta.

Missä kohdassa raamattua Jeesus puhuu että hänet pitäisi ottaa sydämeen? Miten Jeesus otetaan sydämeen? Jeesus puhuu kyllä monesti että seuraa minua, ja uskonelämää kuvaillaan vaelluksena, mutta että Jeesus pitäisi ottaa sydämeen? Kirjoitit: "Uskon siis 100%:sesti koko sydämestäni Herraan Jeesukseen sekä Taivaalliseen Isäämme ja heidän rakkauteensa." Missä kohdassa raamattua lukee että uskoontuloon liittyy jotenkin usko Jumalan rakkauteen? Raamatussa on 35000 jaetta, ja vain alle 40 puhuu jotain Jumalan rakkaudesta, siis vain promille raamatusta puhuu jotain Jumalan rakkaudesta. Olisitkohan käsittänyt asiat nyt jotenkin totaalisesti pieleen.

Kirjoittamasi laittaa epäilemään että onkohan koko homma lähtenyt ihan oikeille raiteille. Kerrotko minulle että miten tullaan uskoon? Jos kerran uskoon olet tullut.

Vierailija
37/151 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustele miksi Messiaan syntymää ei tulisi juhlistaa.

Raamatussa ei sanota missään, että ihmisten tulisi juhlia Kristuksen syntymää. Opetuslapsetkaan eivät juhlineet Hänen syntymäpäiväänsä. Raamatussa ei myöskään mainita mitään joulukuusesta, joulupukista ja tästä päättömästä materian shoppailusta. Totta kai Jeesuksen syntymä on upea ja aivan uskomattoman ihana asia, mutta sitä ei näin pitäisi juhlia miten sitä ollaan jo pitkään juhlittu. Katolinen kirkko otti pakanoiden tavat ja istutti ne kristinuskoon... Ainakin omasta mielestäni tätä juhlaa ei kuulu juhlia ja pyrin tekemään omantuntoni ja Sanan mukaan. 

AP

Noin periaatteessa juutalaiset eivät juhli syntymäpäiviä. Tai kai niitä nykyään juhlitaan kun länsimaistuminen leviää, mutta ei ainakaan Jeesuksen aikana niitä juhlittu. Jeesus ei myöskään ole syntynyt jouluna, vaan silloin on pakanallisen auringonjumalan syntymäpäivä. Lähes kaikilla kristillisillä juhlilla on pakanalliset perinteet. Jos oikeasti valitset tuon tien, niin lue, lue ja lue, lue ennakkoluulottomasti kaikkea aiheeseen liittyvää, ja pidä mielesi avoimena. Nykyinen kristinoppi on jo kaukana Jeesuksen opetuksista.

Vierailija
38/151 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En näe periaattessa Messiaan syntymän juhlimisessa mitään vikaa, mutta täytyykö sitä juhlia juuri samaan aikaan, kun on Satrunaalia juhlat ja muut pakanalliset riitit meneillään. 

AP

Paljonpa suomalaiset ovat juhlineet saturnaalioita, ja paljonpa sitä enää juhlitaan yhtään missään.

Joka päivä jossain on aina menossa joku pakanajuhla joten sinun logiikallasi kristitty ei voisi koskaan juhlia yhtään mitään.

Vierailija
39/151 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jehovan todistajat opettavat harhaoppia. He kiistävät kolminaisuuden ja ristinkuoleman (uskovat sen sijaan paalukuolemaan). He eivät ole kristittyjä.

Jm

Aivan, eivätkä he usko Jeesuksen jumaluuteenkaan, he pitävät Jeesusta vain "profeettana" tai korkeintaan "Jumalan poikana", mutta eivät pelastavana Jumalana. Mormonit ovat samoilla lijoilla.

Joten pysyttele ap ainakin heistä erossa - samoin kavahda äärikarismaatikoita, jotka melskaavat enkelioppeja ja ihmetekoja sekä jankkaavat mandrana musiikkejaan saaden ihmiset outoon tilaan. Jeesustakin muodon vuoksi huutavat, mutta ihmeet ja merkit ovat heille tärkeimpiä. He ovat harhaoppisia, eivätkä tunne Jeesusta ollenkaan, palvovat loppupeleissä vain enkeleitä ja ihmisiä sekä vievät ihmisten rahat omiin taskuihinsa.

Vierailija
40/151 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tie totuus ja elämä kirjoitti:

Demonit tulevat harhaopeista eli jehovan todistajista, sillä ei ole merkitystä vietätkö joulua vai ei, moni uskovainenkaan ei vietä, koska Jeesus syntyi oikeastaan lehtimajajuhlien aikana syksyllä ei jouluna

pidä perusasiat kunnossa ja suhde Jeesukseen puhtaana ettet saisi väärää Jeesusta, lisäksi etsi joku muu srk kuin jehovan todistajat joilla ei ole Pyhää Henkeä, ota uskovien kaste ja mene aluksi vaikka one way missioniin tai helluntaisrkntaan

2. kor. 11

2 Sillä minä kiivailen teidän puolestanne Jumalan kiivaudella; minähän olen kihlannut teidät miehelle, yhdelle ainoalle, asettaakseni Kristuksen eteen puhtaan neitsyen.

3 Mutta minä pelkään, että niinkuin käärme kavaluudellaan petti Eevan, niin teidän mielenne ehkä turmeltuu pois vilpittömyydestä ja puhtaudesta, joka teissä on Kristusta kohtaan.

4 Sillä jos joku tulee ja saarnaa jotakin toista Jeesusta kuin sitä, jota me olemme saarnanneet, tai jos te saatte toisen hengen, kuin minkä olette saaneet, tai toisen evankeliumin, kuin minkä olette vastaanottaneet, niin sen te hyvin kärsitte

Jeesuksen JUMALUUS näkyy selkeästi Johanneksen evankeliumin 1. luvussa jo,

I) pre-existenssi ja asema Luojana ja maailman Valkeus

1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.

2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.

3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.

4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten VALKEUS

5 Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.

9 Totinen valkeus, joka valistaa jokaisen ihmisen, oli tulossa maailmaan.

10 Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut.

toiseksi Jeesus lihansa päivinä sanoi olevansa MAAILMAN VALKEUS, eli lihansa päivinäkin Hän oli maailman valkeus ei ainoastaan ennen inkarnoitumistaan, jos Hän olisi alentunut pelkäksi ihmiseksi ei Hänellä olisi ollut auktoriteettia sanoa niin

Joh. 8:12 Niin Jeesus taas puhui heille sanoen: "Minä olen maailman valkeus; joka minua seuraa, se ei pimeydessä vaella, vaan hänellä on oleva elämän valkeus".

Joh. 9:5 Niin kauan kuin minä maailmassa olen, olen minä maailman valkeus."

II) Auktoriteetti tehdä ihmisestä Jumalan lapsia

12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,

3 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.

toinen käännös sanoo "Oikeuden tulla Jumalan lapsiksi", Jeesus sanoo että hänellä oli valta antaa syntejä anteeksi, ainoastaan Jumalalla on

tällaiset valtuudet

Matt 9: 6 Mutta tietääksenne, että Ihmisen Pojalla on valta maan päällä antaa syntejä anteeksi, niin" -hän sanoi halvatulle-"nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi."

Muuten asia, paitsi tuo uskovien kaste. Enkä nyt sen enempää ala riitelelmään kasteopista, mutta jotta AP ei ajattele että kaikki uskovat ajattelevat asiasta samoin niin sanon: yksi kaste riittää! Jos olet jo kastettu, ei tarvitse mennä uudestaan. Pikemminkin se on Jumalan pilkkaa ja epäuskoa, ettei muka ensimmäinen kaste olisi pätevä! Pyhä Henki on todellisesti läsnä kasteessa aina, oli kastettava sitten vauva tai vaari. Saa palata kasteen armoon, tehdä parannuksen, katua ja jatkaa Jumalan lapsena :)