En ymmärrä miksi naisten on niin vaikeaa pysytellä hoikkana
Jos mä olisin nainen, niin mä ainakin olisin hoikka.
Kommentit (186)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ehdi liikkumaan. Joko olen töissä 10h niinä päivinä kun en ole koulussa tai olen koulussa sen 8h ja sitten pitäisi vielä kotona tehdä koulutöitä.
Liikkumattomuutta on turha syyttää lihomisesta, paino riippuu syömisistä.
Niinhän se riippuu - tätä ei tunnu jostain syystä monikaan käsittävän. Urheilin viel'ä joitakin vuosia sitten viisi kertaa viikossa kunnes molempien jalkojen akillesjänteiden katkeaminen lopetti kaikki urheiluharrastukseni kuin seinään. Nykyään hikoilen ehkä kerran parissa viikossa, mutta painoni on pysynyt samana tai oikeastaan tippunut muutaman kilon lihasten kadotessa. Kilpaurheiluaikoina söin huomattavasti enemmän koska kulutin myös paljon enemmän. Nyt minulle riittää kevyt aamianen&iltapala sekä yksi lämmin ateria päivässä. Myöskin herkkujen ja makean syöntiä olen vähentänyt tuntuvasti ja liikakiloja ei ole päässyt kertymään vaikka liikuntamääräni ovat romahtaneet täysin.
Mies 36v 186cm/80kg
Vierailija kirjoitti:
Googlaa se artikkeli, jossa kerrotaan miksi nykynaisilla on vaikeampaa pysyä hoikkana kuin heidän äideillään.
Löytääkö joku tätä artikkelia? Yritin mutta en onnistunut. Kiinnostaisi lukea.
Se on tosi vaikeeta ymmärtää jos ei ole siinä tilanteessa itse. Sinä et miehenä voi tietää miten naisten hormonit vaikuttavat lihomiseen ja myös aktiivisuuteen. Itsekin hoikempana ja hyväkuntoisena ajattelin noin, mutta kun terveys pettää, kunto rapistuu ja muutama kilo pääsee hiipimään, niin siitä kierteestä on hirveän vaikeaa päästä pois.
Olen hoikka mutta hoikkuudesta ei ole koskaan ollut mulle mitään hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen mies, tuo evoluution bottom of the barrel. En ottaisi enää ikinä moista töykeää, tyhmää, läskiä, pienimunaista reppanaa.
Alapeukutin, vaikka olen nainen. Suomalainen mies on paras. Isäni, veljeni, poikani ja miesystäväni ovat upeita, arvostettavia, rakastettavia, ihania ihmisiä. Niin myös miespuoliset ystäväni ja lukemattomat muut suomalaiset miehet. Minä arvostan suomalaisia miehiä ja niin onneksi arvostavat useimmat muutkin naiset.
Itseltäni on pudonnut muutamia kiloja aina silloin, kun fyysinen aktiviteettini on noussut huomattavasti. Toisaalta on kyllä mahdollista myös se, että söin silloin vähemmän.
Trolli se jaksaa, läskinä miehenä en kyllä kehtaisi, mutta päänaukominen se palstakahjon ainoa osaaminen ja sekin suht heikkoa.
Ja sulla rassukalla on ymmärryksessä vikaa... Niin se on, ei kukaan liene täysin virheetön.
Totuus on se, että naiset ovat luontaisesti taipuvaisempia lihomaan. Poikkeuksia toki on, mutta ne ovat suhteellisen harvassa. Naisen vartalo on luotu synnytystä varten, ja siksi se kerää helpommin rasvaa jotta vauva pääsee kehittymään kunnolla siellä kohdussa. Tässä asiassa ei tietenkään suositella liiallisuuksia mutta tämä on kuitenkin realiteetti. Naisille asetetaan ihan naurettavia ja epärealistisia vaatimuksia painon suhteen, heidän odotetaan olevan langanlaihoja. Se ei ole luonnollista, ja saattaa pahimmassa tapauksessa aiheuttaa ongelmia hedelmällisyyden ja kuukautiskierron kanssa. Naisilla on luontaisesti enemmän ihonalaista rasvaa, joten normaalipainoisenakin nainen on ns. lihaisan ja muodokkaan näköinen.
En ole hoikka enkä haluakaan olla :D Mies ystäväni rakastaa minua juuri tälläisenä, enkä ole ikinä muutenkaan laihduttanut enkä aio laihduttaa. Valas en ole ,muodot on miesten mielestä kohdallaan, juuri oikeissa paikoissa ;) Pitäähän nainen lakanoista löytyä ja koirathan ne on luiden perään, ei miehet! Ja teille kaikki naiset, ikään tai kokoon katsomatta, olkaa juuri sellaisia missä kropassa itse viihdytte, nauttikaa elämästä ! :D
no kukapa ei haluaisi olla hoikka mutta noi hormoonit eivät aina ole samaa mieltä. Itse olen normipainoinen vielä mutta pakko sanoa että 25 ikävuoden jälkeen tämä kroppa on alkanut reistailemaan. Saatan yhtäkkiä saada 2kg nestettä kroppaan joista ei pääse eroon sitten millään ja muutenkin hoikkana pysyminen on ollut yhtä tappelua kun paino haluaa aina kivuta takaisin 66kg kun on viimein saanut siitä 2-3kg pois. Lääkärillä rampannut kyselemässä että miksi tämä painonhallinta on livennyt täysin käsistä eikä sielläkään osata mitään sanoa. Ainoa vaihtoehto mikä tulee mieleen syyksi tälle on pitkittynyt stressi ja koholla olevat kortisoli ja insuliiniarvot mikä aiheuttaa turvotusta ja vaikeuksia pudottaa painoa. En yhtään ihmettelisi jos se on nykyaikana se suurin syy miksi ylipainoa kertyy jopa niille joiden elintavat ovat terveet.
Hmmm, ehkä siksi, ettei ole yritystä, koska ei ole tarvetta. Siis jos hoikkuus on vaikkapa oma normaalipaino 20-vuotiaana.
Olen ollut aina hoikka, mutta siitä on kiittäminen vain nopeaa aineenvaihduntaani. Liikun kyllä, mutta en varmasti niin paljon, että paino pysyisi jatkuvasti normaalipainon alarajoilla.
Vierailija kirjoitti:
no kukapa ei haluaisi olla hoikka mutta noi hormoonit eivät aina ole samaa mieltä. Itse olen normipainoinen vielä mutta pakko sanoa että 25 ikävuoden jälkeen tämä kroppa on alkanut reistailemaan. Saatan yhtäkkiä saada 2kg nestettä kroppaan joista ei pääse eroon sitten millään ja muutenkin hoikkana pysyminen on ollut yhtä tappelua kun paino haluaa aina kivuta takaisin 66kg kun on viimein saanut siitä 2-3kg pois. Lääkärillä rampannut kyselemässä että miksi tämä painonhallinta on livennyt täysin käsistä eikä sielläkään osata mitään sanoa. Ainoa vaihtoehto mikä tulee mieleen syyksi tälle on pitkittynyt stressi ja koholla olevat kortisoli ja insuliiniarvot mikä aiheuttaa turvotusta ja vaikeuksia pudottaa painoa. En yhtään ihmettelisi jos se on nykyaikana se suurin syy miksi ylipainoa kertyy jopa niille joiden elintavat ovat terveet.
Joten sun on muutettava ruokavaliota. Suositusruoka ei tarkoita samaa kuin terve ruoka.
Hormonit. Erityisesti ne, mitä lähes jokainen lisää kroppaansa, siis ehkäisy. Lihoin vasta kun aloitin niiden napsimisen, syömisiä en lisännyt eikä muutkaan elintavat muuttuneet. Silti 6-7kg lisäkiloja hetkessä. No, mieluummin kilot kuin vauva, mutta kieltämättä vituttaa koska ennen oli niin helppoa pysyä hoikkana.
Vierailija kirjoitti:
En ehdi liikkumaan. Joko olen töissä 10h niinä päivinä kun en ole koulussa tai olen koulussa sen 8h ja sitten pitäisi vielä kotona tehdä koulutöitä.
Itselläni on työpäivän pituus joka arkipäivä se 10h. Ollut jo useiden vuosien ajan. Silti olen normaalipainon alarajoilla ja ehtinyt kasvattaa lihasmassaa. Tosin muuta elämää ei sitten juurikaan ole kuin työ ja treenit...
Ja jos mä olisin mies niin olisin fiksu. Eiku...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joten sun on muutettava ruokavaliota. Suositusruoka ei tarkoita samaa kuin terve ruoka.
niin helppohan se on niiden huudella joilla ei ole ongelmia painonhallinnan kanssa. luuletko etten ole viilannut ruokavaliota ja koittanut etsiä syytä tälle kaikelle? en minä mikään idiootti ole.
Samaa aina mietin. Olen kolmen lapsen äiti, kohta 40 v. ja painan 59 kg (174 pitkä). Lihastakin ja muotoja löytyy. Syön mitä sattuu mutta treenaan.
Aloitushan on selkeä provo. Toisaalta onhan niitä painonsa kanssa kamppailevia naisia, jotka eivät ymmärrä, että joillain laihoilla miehillä on ongelmana painon lisääminen, että kaipa teoriassa voisi olla joku yksinkertainen, joka ei ymmärrä jonkun lihovan helpommin kuin itse.