Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä luokkasi hikipingosta tuli isona?

Vierailija
21.11.2017 |

Kovistyttökeskustelun innoittamana.

Minä aloitan:
toinen (poika) joutui parikymppisenä huumerikoksesta vankilaan, ja toinen (tyttö) lähti miehen perässä ulkomaille yläasteen jälkeen, sai teini-iässä 2 lasta ja ilmeisesti on vieläkin kotiäitinä vaikka lapset on jo teinejä.

Kommentit (322)

Vierailija
41/322 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ylempi korkeakoulututkinto on taskussa, ja melko hyvin palkatuissa töissä on tullut oltua.

Olin priimus, mutta en oikeastaan mikään hikipinko.

Vierailija
42/322 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googletin luokkamme priimuksen, kun hävisi kuin tuhka tuuleen lukion jälkeen. Opiskeli Helsingin yliopistossa tietojenkäsittelyä tai jotain sinne päin ja väitteli tohtoriksi.  Viimeisin tieto löytyy "PhD, Senior Data Scientist, Innovation center Basel, Switzerland"...

Kaikkea hyvää hänelle, oli jo silloin fiksuin tuntemani tyyppi ja muutenkin mukava. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/322 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin priimus, mutten varsinaisesti hikipinko... Hammaslääkäriksi valmistun.

Toinen hyvästä koulumenestyksestä stipendin saanut on FM kemialta. Tarkkoja työtehtäviä en tiedä.

Vierailija
44/322 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin priimus ja hikipinko. Nyt alle kolmevitosena kapean luonnontieteenalan dosentti ja kahden lapsen äiti. Hylkäsin juuri ulkomaisen yliopiston professuurin, jossa palkka olisi ollut liki kymppitonni, sillä haluan keskittyä perustamani firman menestykseen ja asua Suomessa perheeni kanssa. Että harmittaako, kun en teininä pyörinyt rööki huulessa kylillä vaan luin...?

Vierailija
45/322 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin noilla on mennyt. Ylempiä toimihenkilöitä ja dirikoita on tullut lähes jokaisesta. Yksi matemaattisesti erittäin lahjakas kaverini oli nuorempana vähän elämäntapaintiaani, mutta nyt hänkin on asettunut ihan keskiluokkaiseen elämään.

Itse en juuri kouluun panostanut, mutta keskiarvo oli kuitenkin päättärissäkin selkeästi yli kasin ja jotkut pitivät jopa pinkona. Kirjoitukset menivät keskiverrosti. Akateemiseen ja hyvin palkattuun ammattiin päädyin. Minussakin on ollut elämäntapaintiaanin vikaa, mutta tärkeisiin päämääriin olen panostanut rajusti.

Vierailija
46/322 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taidan olla ainoa tohtori meidän luokalta. Viiletin poikien perässä, kun muut pänttäs kokeeseen. Ikinä en tehny läksyjä tai lukenu kotona mitään. Hikipingot ihan tavis opettajia ja insinöörejä. Ei mitään huippumenestyjiä.

Jaahas, tässä ketjun ainoa tohtori on kerännyt alapeukut. Alapeukkujen syynä ainoastaan tuon oman arvon esille tuominen. Sitähän ei palstailija yleensä siedä, jos joku on oikeasti jotakin.

Luuletko tosiaan, että alapeukut johtuvat tittelistä?

Vierailija
47/322 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyipä googlata kun ei olla oltu tekemisissä sitten yläasteen. Research and development Engineer näyttäisi olevan.

Vierailija
48/322 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjastonhoitaja, toisesta tuli historiantutkija :D

Vierailija
49/322 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri

Vierailija
50/322 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmesta koulussa tosi hyvin menestyneestä tiedän, mihin päätyivät. Ovat lääkäri, DI ja taiteilija.

Vierailija
51/322 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

PeruskoulunnKA oli 9.8 jolloin 10- oli sama kuin epäonnistuminen. Lukio nukkumalla läpi 8.5/3xL & 2xM. En nyt varsinaisedti hikipinko, mutta jotain sinne päin.

Nyt päälle nelikybäisenä kaikkeen mahdolliseen kyrpiintynyt ins/DI jota ei oikeastaan kiinnosta mikään mikä liittyy työntekemiseen tai rahaan. Asema rivi-inssi eikä todellakaan mitään intoja "nousta", vaikka joskus pomosetänäkin ollut.

Vierailija
52/322 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjä, liikevaihto yli 30 milj. e/v, näköjään tulotkin verotietojen mukaan yli 280 000 e/v.

Lääkäri, tutkijana jossain neurobiologiaan liittyvässä hankeessa samaan aikaan kun tekee perustyötään.

Vierailija
53/322 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä oli kaksi. Nyt, paljon myöhemmin, molemmat matkalla tutkijoiksi.

Vierailija
54/322 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentäjä, yhdestä joku matemaatikko ja opettajia.

Vierailija
55/322 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri.

Vierailija
56/322 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri. Nainen kyseessä. On myös neljän lapsen äiti ja edelleen hyvännäköinenkin.

Vierailija
57/322 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menestynyt kuvantamisfyysikko, tulot nähtävästi 300 000 euroa vuodessa.

Vierailija
58/322 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöstä psykologi, pojasta DI. Molemmilla taitaa olla lukioaikaiset puolisot ja kaksi lasta.

Vierailija
59/322 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tytöstä psykologi, pojasta DI. Molemmilla taitaa olla lukioaikaiset puolisot ja kaksi lasta.

Ai niin, yhdestä hikarista, maalaistalon lapsesta tuli ylipainoinen, työtön, Crockseissa laahustava, kahden lapsen YH, joka asuu edelleen nyt jo kuolleen isänsä maatilalla korvessa eläintensä keskellä ja miettii että myisikö metsää vai sinnittelisikö työttömyyskorvauksikka ja osinkotuloilla, joita saa isänsä perinnöstä. Äitinsä taitaa asua siellä edelleen.

Vierailija
60/322 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin matikkalinjalla ja meidän yo-luokassa oli 14 poikaa ja 4 tyttöä. Kukaan ei ollut hikipinko, mutta kaikki olivat hyviä matemaattisissa aineissa. Pojat menivät polille tai lääkikseen, tytöistä yksi opiskeli hammaslääkäriksi, kaksi meni kauppakorkeaan ja yhdestä tuli proviisori ja myöhemmin apteekkari.

Jäädään pian kaikki eläkkeelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan