Poikaystäväni sanoi että olen liian lihava
Kun olin äsken vaihtamassa vaatteita niin poikaystäväni katsoi minua ja sanoi että minun pitäisi alkaa enemmän liikkumaan sillä minulla on "hieman" ylimääräistä kuulemma mm. käsissä ja mahassa. Tiedän kyllä että pitäisi laihduttaa/kiinteyttää mutta tuntui todella pahalle.. En mielestäni ole kuitenkaan niin lihava että siitä pitäisi erikseen mainita. Poikaystäväni kyllä tietää että tykkään liikkua mutta elämäntilanne on nyt ollut hieman hankala enkä tällä hetkellä ole liikkunut niin paljon mitä olisin halunnut... Olen 160cm pitkä ja painan 58kg. Itkettää, oli pakko purkautua tänne...
Kommentit (130)
Tiedän tunteen, aiemmassa suhteessa olin aina läski ja löysä jne, vaikka pyörin normaalipainon alarajoilla. Nykyisessä suhteessa taas kerran mietin että ”pitäis varmaan vähän laihduttaa”, kun muutama rakkauskilo jäänyt pyörimään. Tähän mies sanoi et ”laihduta vaan jos se susta hyvältä tuntuu, mutta mulle oot täydellinen just noinkin”.
Miehiä on erilaisia, älä ikinä tyydy sellaiseen jolle et riitä. Oot just hyvä noin. 💖
Äitini poikaystävä oli aikoinaan sanonut hänelle aivan samoin, ja hän oli 160/47. Tuohan on lähinnä vallankäyttöä vain. Normaalipainoisella ei ole mitään syytä laihduttaa. Jos kumppanin on ehdottomasti oltava tietyn kokoinen, silloin ei pidä aloittaa suhdetta toisenlaisen kanssa.
Ap älä välitä noista haukkumakommenteista. Palstalla on sairas tyyppi, joka nauttii päästessään haukkumaan naisia. Jokainen näkee, että nuo laihduta olet läski-kommentit ovat kaikki sen yhden pipipään kirjoittamia, eivät eri ihmisten kirjoittamia.
Vierailija kirjoitti:
Ainoa hyvä puoli tässä on, että olette seurustelleet vasta viikon, eli n sekunnin. Et ole hukannut enempää aikaa. Nyt sanot poikkikselle moikka ja löhdet sinkkuna ulos katselemaan parempia poikaystäviä. On vielä pikkujouluaika ja bileitä joka puolella! Tuollaisesta törkimyksestä eroamiseen riittää tekstari. Lähetä se nyt ja sovi heti kaverien kanssa biletystä tuleviin iloihin. Ja käy ostamassa pikkujoulubaatteita ja glitterkynsilakkaa jne ja tunnet olosi taas kauniiksi. Kirjaudu myös tinderiin yms. Joulun jälkeen tulevat uudenvuodenbileet! ;)
Ap, huomaat kaiken selvemmin, kun sisäistät, että
tämä neuvo = ratkaisu
ja
alistava haukkuva poikkis = ongelma.
Eli hyvästit poikkikselle ja nokka kohti uusia seikkailuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoa hyvä puoli tässä on, että olette seurustelleet vasta viikon, eli n sekunnin. Et ole hukannut enempää aikaa. Nyt sanot poikkikselle moikka ja löhdet sinkkuna ulos katselemaan parempia poikaystäviä. On vielä pikkujouluaika ja bileitä joka puolella! Tuollaisesta törkimyksestä eroamiseen riittää tekstari. Lähetä se nyt ja sovi heti kaverien kanssa biletystä tuleviin iloihin. Ja käy ostamassa pikkujoulubaatteita ja glitterkynsilakkaa jne ja tunnet olosi taas kauniiksi. Kirjaudu myös tinderiin yms. Joulun jälkeen tulevat uudenvuodenbileet! ;)
tämä neuvo = ratkaisu
ja
Eli hyvästit poikkikselle ja nokka kohti uusia seikkailuja.
Jssap, mammojen ratkaisu kaikkiin erimielisyyksiin.
Vierailija kirjoitti:
Kun olin äsken vaihtamassa vaatteita niin poikaystäväni katsoi minua ja sanoi että minun pitäisi alkaa enemmän liikkumaan sillä minulla on "hieman" ylimääräistä kuulemma mm. käsissä ja mahassa. Tiedän kyllä että pitäisi laihduttaa/kiinteyttää mutta tuntui todella pahalle.. En mielestäni ole kuitenkaan niin lihava että siitä pitäisi erikseen mainita. Poikaystäväni kyllä tietää että tykkään liikkua mutta elämäntilanne on nyt ollut hieman hankala enkä tällä hetkellä ole liikkunut niin paljon mitä olisin halunnut... Olen 160cm pitkä ja painan 58kg. Itkettää, oli pakko purkautua tänne...
Sun poikaystävä on idiootti. Ensinnäkään, kukaan fiksu ihminen ei vahtaa toisen ihmisen vartaloa tuolla tavalla syynäten, jotta saa ilmoittaa tälle "vioista", jotka pitää korjata. Fiksu poikaystävä kehuisi niistä piirteistä, mitkä kokee kauniiksi ja pitää suunsa supussa toisen heikommista kohdista. Jokainen ihminen kyllä kritisoi itse itseään riittävästi ja tietää omat puutteensa. Muiden ei tarvitse siihen enää tulla sorkkimaan ja lisäämään huonoa oloa. Rakastunut poikaystävä taas tuskin edes huomaisi tuollaisia pikkuvirheitä, vaan pystyisi näkemään tyttöystävänsä kokonaisena ihmisenä, eikä vain pelkkinä ruumiinosia, joita arvostella.
Toisekseen, jos sun poikaystävä tietää, että sinulla on tällä hetkellä raskasta ja sen vuoksi liikkuminen on jäänyt vähemmälle, niin miksi hän haluaa sinua parjata lisää? Tuo on huolestuttavaa, että hän välittää enemmän siitä, miltä sinun mahasi tai käsivartesi näyttävät kuin siitä, että sinulla on tällä hetkellä vaikea elämäntilanne. Miksi hän ei tue sinua, vaan yrittää saada sinut tuntemaan olosi vieläkin huonommaksi vaikean tilanteen keskellä?
Kehottaisin vakavasti harkitsemaan, haluatko oikeasti olla moisen ihmisen kanssa. Teillä on hyvin tuore suhde ja nyt on vielä helppo siitä irtautua. Mieti kuinka paljon mielipahaa hän jatkossa aiheuttaa, kun olet henkisesti jo hyvin sitoutunut häneen, etkä pysty näkemään hänen tekemäänsä vahinkoa ja loukkauksia objektiivisesti? Alat uskoa hänen sanoihinsa yhä enemmän ja etsimään myös itse vartalostasi pelkkiä korjattavia virheitä sen sijaan, että arvostaisit omaa kehoasi. Tuollainen virheiden etsiminen alkaa nakertaa todella pahasti itsetuntoa, etkä välttämättä ajattele edes ansaitsevasi parempaa poikaystävää, jos jäät tuohon tilanteeseen. Se saattaakin olla yksi poikaystäväsi loukkauksien alitajuinen motiivi: romahduttaa itsetuntosi, jolloin olet täysin hänen johdateltavissaan. Sellainen ihminen ei ole hyvä kumppani. Irtaudu nyt kun vielä voit. Kun sinulla on vielä itsetuntoa jäljellä. Keskity itseesi ja pääsemään vaikean tilanteesi yli positiivisten ja sinusta välittävien ystävien, perheen jne. kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tämä neuvo = ratkaisu
ja
Eli hyvästit poikkikselle ja nokka kohti uusia seikkailuja.Jssap, mammojen ratkaisu kaikkiin erimielisyyksiin.
Jos erimielisyys on sitä, että toisen pitää muokata kroppaansa toisen mieltymysten mukaan, se on loppumaton tie. Loppupeleissä kyse on aina jostain muusta. Ap voi laihduttaa vaikka lapsettomaksi asti ja sitten syy haukkuihin onkin se. Tuollaiset tyypit ei lopeta, he keksivät aina uuden syyn kontrolloida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan ensiksi kannattaa lempata poikaystävä, kannatan täysillä kommentteja 3 ja 6, ei siksi että hän sanoi sinua lihavaksi vaan ylipäätänsä siksi että hän koki tarvetta arvostella sinua ja myös teki sen. Sitten keräät voimasi ja alat tehdä asialle jotakin jos tunnet tarvetta sellaiseen. Varmasti löytyy jokin liikuntamuoto mistä pidät ja itseksesi voit tehdä sellaisia aterioita kun haluat ja treenata miten haluat ilman poikaystävän tuomia rajoitteita tai mukavalmennusta.
Pidä huolta itsestäsi, joka elämänalueella.
Kyllä nykyisinä tasa-arvoisina aikoina myös miehillä tulee olla oikeus arvostella kumppaniaan.
Mitä siitä tulisi jos yhä vain naiset arvostelisivat miehiä, mutta toisin päin se ei kävisi..
Ei saa naiset arvostella miehiäkään. Miehet tosin harvemmin tuovat esille loukkaantumisensa ennen laukkujen pakkaamista.
Mutta tuohan on eräs yleisimmistä harrastuksista.
Useamman naisen kohdatessa alkaa yleensä vertailu siitä kenen mies on hirvein kaikista.
Onpas sinulla outo tuttavapiiri. Kyllä mun ystäväporukassa pidettäisiin hyvin kummallisena, jos joku alkaisi haukkumaan miesystäväänsä, jonka kanssa on seurustellut vajaan viikon. Siinä vaiheessa pitäisi olla lähinnä rakastumisen huumassa, ei etsimässä vikoja uudesta seurustelukumppanistaan.
Jos joku minun naispuolisista ystävistäni noin lyhyen seurustelun jälkeen jo miehestä haukuttavaa keksisi, minä kehottaisin häntä miettimään, kannattaako koko seurustelua jatkaa. Jos noin alussa tuntee tarvetta muuttaa kumppania, ei se kauhean ruusuista tulevaisuutta lupaa kummankaan kannalta.
Teininä se vielä menee mutta aikuisena alkaa jo katsoa isää lapsellekin (paitsi jos ei aio hankkia lapsia) ja kun tietää kuinka vartalo muuttuu raskauden aikana ei tuollainen tyyppi pysy perässä. Aikuinen mies aikuiselle naiselle.
Ap ei ole hoikka, muttei myöskään läski. Ap on normaalipainoinen. Tästäkin keskustelusta taas nähdään miten normaaliuden käsite on hämärtynyt ja lisäksi että ihmisillä on typerä halu kärjistää ja nähdä asiat mustavalkoisina.
Vierailija kirjoitti:
160 cm ja 58 kg ei kyllä ole mikään jäätävä pläski vaikka normaali bmi:n ylärajoilla liikutaankin.
http://www.mybodygallery.com/search.html?gender=female&height=160&age=a…
Lyhyet naiset voi jakaa kahteen ryhmään. On niitä luonnostaan siroja ja sitten taas harteikkaimpia ja muodokkaampia. Tällainen lihaksikas, harteikas, rintava tai muuten jykevämpi voi olla vielä yllättävänkin timmi esim. 160/60 mitoilla, kun taas sillä sirommalla olisi jo (reilusti) ylimääräistä samoilla mitoilla.
Monet ihmiset eivät ole "jäätäviä läskejä" vaikka virallista ylipainoa olisi 3-7kg. Silloin tuo ylimääräinen näkyy pieninä jenkkakahvoina vyötäröllä tai peffan tuntumassa. Yleensä tissit saavat oman osansa ylimääräisestä rasvasta, mikä voi toisinaan olla mukavaakin.
Se missä liikkumattomuus helposti näkyy niin reisien selluliittina. Siihen auttaa kiinteytys, joka ei ole sama asia kuin painon lasku. Jalkajumpat ja stepperi auttavat tuon alueen kiinteytymisenä.
Jos kirjoitellaan että kovat ovat naisten toiveet nykyään, niin voisi samalla sanoa että kovat ovat miesten luulot. Pitäisi olla pieni vyötärö ja silti kivan kokoiset tissit. Jos ihmisen paino putoaa ja rasvaa sulaa, se sulaa tasaisesti koko kropasta ja tissit valitettavasti pienenevät samaa vauhtia.
Kyllä kuulostaa surulliselta... ja tutulta tarinalta, kuin omasta nuoruudestani. Et todellakaan ole ylipainoinen ja poikaystäväsi on kypsymätön ja typerä arvostellessasi sinun kehoasi. Älä jää tuohon suhteeseen tai yritä muuttaa itseäsi vaan sen takia, että kelpaisit ja tulisit rakastetuksi. Maailmassa on fiksumpiakin miehiä ja ansaitset parempaa kohtelua, meistä jokainen ansaitsee. Tsemppiä sinulle!
Ehkä tarkoituksena oli vain kannustaa liikkumaan, mutta tuli ulos vähän tökerösti.
Olisit ap onnellinen kun se on rehellinen sua kohtaan. Aika kevyttäpä on rakkautesi, jos läskeistäsi ei saa totuudenmukaisesti puhua.
Vierailija kirjoitti:
Ei sussa ole mitään vikaa. Jätä se.
Jätä mielummin ne ylimääräiset kilot.
Pitää sanoa ”rakas sinusta on tullut pullukka”.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen 165 cm ja painan 92 kg ja olen just sopiva!
Olet lyllertävä sydänkohtaus.
Niin, joskus totuuden kuuleminen voi sattua. Oli varmasti hyvä herätellä tässä vaiheessa, kun ylipainoa ei ole montaa kiloa. Ei jää sitten nahat roikkumaan.
No jos poikkis antoi mahdollisuuden laihduttaa. Kyllä viikossa pitäisi jo näkyä nutrilettkuurin tuloksia.