Mitä mieltä länsimetrosta?
Itse jouduin pettymään pahemman kerran, kun työmatka ei oikeestaan lyhentynytkään. Matka salille on nyt kätevämpi, mutta no. Aina ei voi voittaa. Mitä mieltä?
Kommentit (21)
Metrosta tykkään. Aikaisemmin vaihdoin metroon Ruoholahdessa, nyt kävelymatka Lauttasaaren asemalle josta metroon. Ei merkittävää muutosta matka-ajassa.
Mutta toinen asia on tämä suomalaisten ammattitaidottomuus rakentamisessa, järjestelmissä ja projektin hallinnassa. Ei koskaan pysytä aikataulussa, budjetit ei pidä ja laatu on aika sekundaa.
Onhan se kivempaa odotella metroasemalla kuin ulkopysäkillä näillä säillä. Ja on myös kiva kun ei tarvitse nyt vaihtaa bussista metroon. Asun itse Espoossa ja käyn Herttoniemessä töissä. Ennen vaihdoin aina metroon Ruoholahdessa tai Kampissa mutta nyt matkustan metrolla koko matkan.
Vierailija kirjoitti:
Metrosta tykkään. Aikaisemmin vaihdoin metroon Ruoholahdessa, nyt kävelymatka Lauttasaaren asemalle josta metroon. Ei merkittävää muutosta matka-ajassa.
Mutta toinen asia on tämä suomalaisten ammattitaidottomuus rakentamisessa, järjestelmissä ja projektin hallinnassa. Ei koskaan pysytä aikataulussa, budjetit ei pidä ja laatu on aika sekundaa.
Ilmeisesti monella on harhaluulo, että muualla maailmassa pysyttäisiin aikataulussa ja/tai budjetissa ja että laatu olisi priimaa. Totuus: ei pysytä ja ei ole. Suomessa nämä hommat hoituvat itse asiassa aika hyvin.
Tänään tuli testattua. Käytän metroa muutenkin miltei päivittäin, mutta Espooseen on harvoin asiaa. Nyt oli mobiiliseutulippu tarjouksessa, joten ajelin sitten huvikseni Matinkylään ja kävin Isossa Omenassa. No ihan kiva muuten, mutta mielummin matkustaisin maanpinnalla maisemia katsellen. Miksi ihmeessä piti rakentaa tunnelit eikä metro voi kulkea maan päällä niin kuin idässä? No kai siihen joku syy on. Mutta länsimetro on mielestäni positiivinen juttu.
Yritän vältellä julkisia viimeiseen saakka. Menen joko omalla autolla, prätkällä tai kävellen. Jos tieliikennelaki kieltää ajamisen päihtymyksen takia, silloin taivun taksiin. Kaikki tämä on mahdollista kun asuu kantakaupungissa.
Mukavasti työmatka lyheni larusta 10-15min riippuen kellonajasta. Nyt kivasti alle puolen tunnin verstaalla.
Ei ole näkyny vielä tässä Ylä-Lohjan metsäkulmilla. Odottelen vielä tovin ja lähden takaisin pirttiini. Termari on tyhjä ja on jo vähä väsy ja kylmäkin..
Koulumatka on metrolla kaksinkertainen. Bussilla kulkee nopeammin, puolessa tunnissa.
Kyllä kelpaa Espoon neekereiden ajella.
Ukko35 kirjoitti:
Yritän vältellä julkisia viimeiseen saakka. Menen joko omalla autolla, prätkällä tai kävellen. Jos tieliikennelaki kieltää ajamisen päihtymyksen takia, silloin taivun taksiin. Kaikki tämä on mahdollista kun asuu kantakaupungissa.
Mutta halusit kuitenkin kommentoida tähän ketjuun, jonka otsikko on mitä mieltä länsimetrosta?
Vierailija kirjoitti:
Itse jouduin pettymään pahemman kerran, kun työmatka ei oikeestaan lyhentynytkään.
Tarkoitatko todella, että tämä tuli sinulle yllätyksenä?
Vierailija kirjoitti:
Metrosta tykkään. Aikaisemmin vaihdoin metroon Ruoholahdessa, nyt kävelymatka Lauttasaaren asemalle josta metroon. Ei merkittävää muutosta matka-ajassa.
Mutta toinen asia on tämä suomalaisten ammattitaidottomuus rakentamisessa, järjestelmissä ja projektin hallinnassa. Ei koskaan pysytä aikataulussa, budjetit ei pidä ja laatu on aika sekundaa.
Ai suomalaisten ammattitaidottomuus. Projektit pitää lain mukaan kilpailuttaa ja kilpailutusta ei voi rajata Suomen rajojen sisälle. Eiköhän se ammattitaidottomuus löydy rajojen ulkopuolelta.
Vierailija kirjoitti:
Tänään tuli testattua. Käytän metroa muutenkin miltei päivittäin, mutta Espooseen on harvoin asiaa. Nyt oli mobiiliseutulippu tarjouksessa, joten ajelin sitten huvikseni Matinkylään ja kävin Isossa Omenassa. No ihan kiva muuten, mutta mielummin matkustaisin maanpinnalla maisemia katsellen. Miksi ihmeessä piti rakentaa tunnelit eikä metro voi kulkea maan päällä niin kuin idässä? No kai siihen joku syy on. Mutta länsimetro on mielestäni positiivinen juttu.
asemien olisi pitäny olla länärin varressa sen sijaan, että ovat kauppakeskuksissa.
Tiesin jo etukäteen, että matka-aikani Espoosta Kamppiin pitenee. Mutta se oli yllätys, että Helsingin rautatieasemaltakin lähtiessä on nopeampi kävellä Kamppiin ja jatkaa sieltä Espooseen bussilla kuin mennä Espooseen metrolla, jos Matinkylästä pitää pitää jatkaa eteenpäin bussilla. Hämmästyin myös sitä, että matka Matinkylästä Otaniemeen on metrolla vain 1,5 minuuttia nopeampi kuin bussilla, jos otetaan metron liukuportaissa kuluva aika mukaan.
Plussana sentään se, että Matinkylässä metrosta bussiin vaihtaessa voi hoitaa ostos- ja kirjastoasioita.
Kokeilin avajaispäivänä, ajoin autolla Tapanilan parkkihallilabyrinttiin ja menin metrolla Ruoholahteen. So far so good. Palatessa en löytänyt kauppakeskuksen ruokakauppaa vaikka kiertelin pitkään, ja parkkihallin hissille oli pitkä jono, sitten piti kierrellä autolla pitkään ennenkuin löysin ulospääsyreitin.
Länsimetro parantaa liikenneyhteyksiä niillä jotka asuvat metroasemien lähellä, muilla heikentää. Epäilen hiukan pätkämetron kapasiteetin riittävyyttä. Yöllä ei myöskään pääse liikkumaan metrolla.
Vierailija kirjoitti:
Kokeilin avajaispäivänä, ajoin autolla Tapanilan parkkihallilabyrinttiin ja menin metrolla Ruoholahteen. So far so good. Palatessa en löytänyt kauppakeskuksen ruokakauppaa vaikka kiertelin pitkään, ja parkkihallin hissille oli pitkä jono, sitten piti kierrellä autolla pitkään ennenkuin löysin ulospääsyreitin.
Länsimetro parantaa liikenneyhteyksiä niillä jotka asuvat metroasemien lähellä, muilla heikentää. Epäilen hiukan pätkämetron kapasiteetin riittävyyttä. Yöllä ei myöskään pääse liikkumaan metrolla.
Anteeksi, Tapiolan.
Siis et löytänyt Ruoholahden vai Tapiolan ruokakauppaa? Ruoholahdessa Cittari alakerrassa, s-market katutasossa. Tapiolassa market-tasossa (heti katutason alla) kaksi ruokakauppaa: KSupermarket ja Stockmann Herkku. Hyvät ruokakaupat onkin. Paljon olen käyttänyt.
Pakotetut vaihdot työmatkaan pilaavat sen kokonaan. Metro on vielä niin epämukava väline, ettei siinä voi tehdä mitään. Tietysti erinomainen juttu niille, joiden ei tarvitse vaihtaa.