Selvitys: Helsingin kaupunkibulevardit aiheuttaisi massiiviset ruuhkat ja miljardien kustannukset
https://www.is.fi/autot/art-2000005458356.html
Toivottavasti tälle Vihreiden hölmöilylle pistetään loppu!
Kommentit (58)
Voi itku kaupunki laajenee, syytän kostoksi vihreitä ja keksin kaikkea typerää, kun en saa ajaa autollani keskustaan asti täysiä..
No, mä asun Espoossa ja käyn ytimessä vappuna ja harvoin bilettämässä, joten vihreät voi saartaa koko keskustan kävelykaduilla, kunhan taksilla pääsee baarista kotiin. Mulla on 2 km bussipysäkille ja autoilen joka paikkaan. Keskustassa käyn joskus autolla ja jätän hetkeksi postitalon eteen auton. Jos vielä hankaloituu, niin tilaan netistä sen mitä keskustasta tarvii. Muuttukoon toimistokeskustaksi ja kaatukoon keskustan Stokka. Ajelen ostoksille Selloon, Itixeen tai Ikeaan, stadista en kaipaa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin sensaatiohakuinen artikkeli, tyypillistä iltapäivälehtien roskaa.
Helsinki sijaitsee järjettömän pienellä niemellä, luonnollinen kasvusuunta on bulevardit. Bulevardien hidastava vaikutus on ihan minimaalinen hyötyihin nähden. Ulkopaikkakuntalaiset eivät maksa mitään siitä, että pääsevät nykyisin huristelemaan lähes keskustaan asti motareita pitkin, joten miksi Helsingin pitäisi antaa heille jotain mikä pitkällä tähtäimellä on kaupungin kehitykselle haitaksi?
Tosin sen verran kyllä täytyy sanoa, ettei Suomen väkiluvulla ja arkkitehtuuriosaamisella noista tule mitään idyllisiä katuja kuppiloineen ja muine kivijalkapalveluineen. Kaikki on kuitenkin parannusta nykyisiin motarien kaivamiin käytäviin estevaikuuksineen nähden.
Suurin osa noista ulkopaikkakuntalaisista käy Helsingissä töissä, yksityisen tai julkisen palveluksessa. Pitkällä aikavälillä kaupungin kehittäminen pelkästään sen omilla eikä koko seudun ehdoilla iskee omaan nilkkaan: jo nyt moni firma on siirtänyt toimintansa pois Helsingistä kehä kolmosen liepeille siksi, että liikenneolosuhteet ovat mahdottomat joko työvoimalle tai firman muulle logistiikalle. Nykyisissä liikennesuunnitelmissa pitää huomioida laajemmin pääkaupunkiseudun ja kehyskuntien hyvät yhteydet sekä alueen elinkeinoelämän tulevaisuus. Mikäli siis Helsinki haluaa saada yritysverotuloja jatkossakin.
Yllättävän moni siellä Nurmijärvellä ja Kirkkonummella asujista haluaisi muuttaa Helsinkiin jos täältä vain löytyisi kohtuuhintaisia perheasuntoja. Liikenteellisestikin parasta olisi rakentaa lisää asuntoja kaupunkiin. Kun jo asuu ja työskentelee laajennetussa kantakaupungissa niin ei tarvitse huristaa tänne moottoritietä pitkin.
No kuule tänne Nurmijärvelle on muutettu juuri siksi, että ei haluta asua Helsingissä :D Ja kaikki nurmijärveläiset eivät suinkaan käy Helsingissä töissä ja osa käyvistä käyttää julkista liikennettä. Täällä kuitenkin saa palvelut kohtuuajassa, ei ole liikaa mamuja ja runsaasti luontoa.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos Helsingille monista hyvistä nauruista.
T: turkulainen
tämän jälkeein voikin sitten laittaa tietullit koska ruuhkat. Ja muuten, Turku seuraa esimerkkiä sitten ja laittaa tullit kans.
Voi kakka kun en saa ajaa täysiä autollani keskustaan, voi kakka sentään, onneksi on vihreät joita haukkua, kun en oikein ymmärrä miksi kehitystä pitää sallia.
Se luonnonlaki on että Helsinkiin tarvitaan lisää asuntoja!
Mä en halua muuttaa Nurmijärvelle.
Itse en haluaisi asua noiden bulevardien varrella. Liikennettä niillä kuitenkin tulee olemaan todella paljon, ja pienhiukkaset ja muut typpioksidit tunkee ikkunoista sisään kun uudet talot rakennetaan käytännössä ihan huurujen viereen. Jokainen tietää kuinka hengenvaarallista on asua vilkkaasti liikennöityjä katuja.
Vierailija kirjoitti:
Kuulutko niihin jotka pitävät itä-helsingin asukkaista?
Vierailija kirjoitti:
No, mä asun Espoossa ja käyn ytimessä vappuna ja harvoin bilettämässä, joten vihreät voi saartaa koko keskustan kävelykaduilla, kunhan taksilla pääsee baarista kotiin. Mulla on 2 km bussipysäkille ja autoilen joka paikkaan. Keskustassa käyn joskus autolla ja jätän hetkeksi postitalon eteen auton. Jos vielä hankaloituu, niin tilaan netistä sen mitä keskustasta tarvii. Muuttukoon toimistokeskustaksi ja kaatukoon keskustan Stokka. Ajelen ostoksille Selloon, Itixeen tai Ikeaan, stadista en kaipaa mitään.
Näin juuri. Ja koska tulijoita riittää, tulee Helsingin lähiöt ghettoutumaan väkisinkin. Maksukykyinen väestö muuttaa pois ja asioi Kehä I ja III ulkopuolella käytännössä 90%:sti. Eipä minuakaan oikeastaan mikään muu kuin ooppera, teatteri ja taidegalleriat vedä keskustaan. Ajan kanssa nekin siirtyy, koska lähistöllä asuu vain cityvihreitä ja kulttuureita, joissa musiikki on kielletty, eli asiakkaita ei riitä.
Ytimessä on enää kahviloita, ravintoloita ja ketjuliikkeitä.
Stokka möi jo herkkunsa pois.
Keskustassa näkyy nuoria, narkkeja, ulkomaalaisia, muutama turisti ja työmatkailijoita.
Elääkö keskusta pelkällä rättikaupalla, kahvilla ja kaljalla?
No, sehän nähdään..
Vierailija kirjoitti:
Voi kakka kun en saa ajaa täysiä autollani keskustaan, voi kakka sentään, onneksi on vihreät joita haukkua, kun en oikein ymmärrä miksi kehitystä pitää sallia.
Olet nyt spämmännyt tätä samaa kommenttia ahkerasti, joten uskon kyllä, ettei sinulla ole mitään järkiargumentteja puolustaa virheiden suunnitelmia.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään halua muutta nurmijärvelle,mutta ehkä toisista syistä googlaa hakusana: Nurmijärvi rikastuu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin juuri. Ja koska tulijoita riittää, tulee Helsingin lähiöt ghettoutumaan väkisinkin. Maksukykyinen väestö muuttaa pois ja asioi Kehä I ja III ulkopuolella käytännössä 90%:sti. Eipä minuakaan oikeastaan mikään muu kuin ooppera, teatteri ja taidegalleriat vedä keskustaan. Ajan kanssa nekin siirtyy, koska lähistöllä asuu vain cityvihreitä ja kulttuureita, joissa musiikki on kielletty, eli asiakkaita ei riitä.
Tämä. Kumpikaan teistä ei käy nimekseenkään Helsingin kantakaupungissa, mutta kumminkin teillä on energiaa vastustaa asuntojen rakentamista Helsinkiin ja kantakaupungin leviämistä. Miksi? Ettehän te käy täällä nytkään. Miten ne asunnot teitä haittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksukykyinen väki tosiaan asuu alueella Espoo, Kauniainen, Nurmijärvi jne, omakotitaloissa ja ovat perheellisiä. Tuskin Lauttasaaren varakkaatkaan istuvat bussissa matkalla mattokauppaan ytimeen, helpompi ajella Mersulla muualle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet nyt spämmännyt tätä samaa kommenttia ahkerasti, joten uskon kyllä, ettei sinulla ole mitään järkiargumentteja puolustaa virheiden suunnitelmia.
Tämä on vain kehitystä, sinä et omaa mitään järkevää selitystä miten sitä vastustetaan, kun se tapahtuu joka tapauksessa ennemmin tai myöhemmin. Kyse ei muuten ole mitenkään virheistä joita esität kehityksen syyksi vailla perusteluita, vaan siitä että tämä kaupunki laajenee. Onko vaikeuksia ymmärtää ja hyväksyä kehitystä? Ymmärrän muutos on pahasta ja sinä syytät siitä vihreitä, todella älykästä.
Vierailija kirjoitti:
Lol. Kukas tuon miljardihankkeen maksaa? Maaseudutko? Ei tipu penniäkään. Saatte kuule ihan vaan haaveilla moisesta ja rakennella niitä betonighettoja. Oleten että keeneröinti jatkuu entiseen malliin kehän sisälle. Pitäkääkin ne siellä.
Ihan vaan sivuhuomautuksena: maaseudulla ei ole varaa maksaa YHTIKÄS MITÄÄN. Kaupungit ja varsinkin pääkaupunkiseutu elättävät muuta Suomea.
Eihän siellä landella enää edes asu ketään! Taloilla ei ole enää arvoa koska kukaan ei halua muuttaa sinne.
"Pidetään koko Suomi asuttuna"..... lol.
Vierailija kirjoitti:
Musta tuosta selvityksestä jäi sivuun perussyy kaupunkibulevardeille. Kun autoileva toimittaja itse vastustaa asiaa niin hän kertoo asiasta aika värittyneesti ja valikoiden.
Ja se syy on että kaupunkibulevardin ympärille pystytään kaavoittamaan tuhansia uusia asuntoja. Kantakaupungissa on huutava asuntopula, ihmiset haluat asua ratikkalinjan päässä Helsingin keskustasta ei Nurmijärvellä. Kaupunkimainen asuminen ja asumisympäristö on IN ympäri maailmaa. Asuntopula aiheuttaa tällä hetkellä ihan sairaita hintoja asumisessa Helsingissä. Pikkukaksio Kontulassa, vuokra yli tuhat euroa kuussa.
Ehkä köhtyvän Euroopan keskiluokka haaveilee asunnosta betonikennossa julkisenliikenten reitin varrella. Ei Pohjois-Amerikan, Australian tai nousevien talousmahtien. Noista vauraista maista tulevat koulutetut maahanmuuttajat kaipaavat isoja omakotitaloja joihin heidän yhteiskuntaluokassaan on siellä totuttu.
pitäisi rakentaa motarit tunnelleihin helsingin alle. Muuten ei tule mitään bulevardeista.