En ole koskaan käynyt gynekologilla enkä aio käydä vastaisuudessakaan
Ikää on 30, vakituinen suhde ja kymmenisen vuotta sitten aloitun seksielämän.
En aio koskaan mennä gynelle. Kysyttävää?
Kommentit (228)
Omapa on asiansa, mutta ihmetyttää kyllä, että jos jopa minä transmiehenä pystyin käymään gynekologilla, enkä edes harrastanut penetratiivista seksiä, miten asia on kynnyskysymys tavalliselle naiselle. Onneksi kumppani arvostaa terveyttään ja käy joskus tarkastuksissa, vaikkemme sattuneista syistä pillereitä tarvitsekaan.
Enpä voi sanoa, että mäkään olen koskaan gynellä käynyt. Joku lääkäri toisinaan on vilkassut ja papat otettu.
N45
Olen 39 ja olen käynyt kerran, lähes 20 vuotta sitten. Papa-kokeissa kuitenkin käyn, ovat olleet normaaleja.
Ehkäisynä kondomi ja sen kanssa ei ole ollut ongelmia.
Täällä myös yksi joka ei käy. 6kertaa aborttia tehdessä joutunut paikkoja näyttämään, muuta ei ole tehty.
Vierailija kirjoitti:
Minäpä olen vuotanut vuoden melkein putkeen, enkä siltikään ole menossa gynelle tai muullekaan lääkärille. Siis menkat 24/7, vain muutamia parin päivän/max. viikon taukoja koko viimeisen vuoden aikana. Kivat anemiat varmaan, taitaisin jo tarvita verensiirtoa. Vaan eipä se mitään, mikäs tässä kun työelämässäkään ei tarvitse olla ja sairas on muutenkin. Ei lääkäreitä ole minun asiani koskaan kiinnostaneet, olenhan vain sellainen persona non grata ja hysteerikko, joka kuvittelee vaivansa. :) Olisikin joku syöpä ja kuolisi edes siihen, ei haittaa.
olipa hauska provo, hehheh.
kyllä mä menisin lääkäriin jos vuotaisin kuiviin, vaikka gynekologille ei vielä koskaan ole tarvetta ollut.
Vierailija kirjoitti:
Mitähän seuraavaksi? Ehdotus:
"En ole koskaan käynyt hammaslääkärissä"
"En ole koskaan pessyt hampaitani"
"En ole koskaan pessyt värkkejäni"Ja ei, haluta kuulla yhtään tarkemmin.
Nämä on tarpeellisia asioita kaikille ihmisille,
toisin kuin gynekologi.
Ihme kuppapilluja av:llakun täytyy jatkuvasti tohtorilla ravata.
Käyn vain jos on jotain vaivaa, seitsemän vuotta on mennyt ilman vaivoja. Papakokeessa olen käynyt julkisella kahdesti tuona aikana.
Vierailija kirjoitti:
En aio minäkään käydä. Jos tulee jotain ongelmaa sinne alueelle, ihan yleislääkäri riittää, ilman alatutkimusta. Niinkuin tähänkin asti.
juuri näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onnea vaan valitsemallasi tiellä. Siellä voi muhia syövän esiaste tai kasvain joita ei huomata ajoissa. Mutta onhan se ällöä käydä lääkärillä.
No niin voi muuallakin kehossa.
Miksi juuri alapää on se jota täytyisi hysteerisesti vahdata?
Kumpi nyt on oikeasti hysteriaa, gynekäynti tarpeelliseksi katsotuin väliajoin vai gynen välttely viimeiseen saakka?
Olette aika estyneen kuuloisia, te jotka välttelette gyneä syöpään kuolemisen uhallakin. Ei siinä teidän värkissä ole mitään ihmeellistä. Kehon osa siinä missä vaikka munuainen tai käsikin. Mutta olkaa vaan epävarmoja ja estyneitä, eipä tuo ole minulta mitenkään pois.
Itse ainakin aion käydä gynen tarkastuksessa aina muutaman vuoden välein, varsinkin nyt kun äidiltäni löydettiin syövän esiaste tarkastuksessa. Onneksi löytyi varhain ja pystyttiin hoitamaan.
Oma valintasi. Itse olen käynyt joka toinen vuosi ja onneksi olen. Kerran löytyi oireeton mutta todella iso myooma joka poistettiin leikkauksella. Ei sitä olisi ilman tarkistusta löytynyt tai ehkä olisi vielä isompana aiheuttanut oireita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä näitä gyne-estyneitä. Ei se muusta lääkärintarkastuksesta poikkea. Ei siellä ole joka vuosi pakko ravata, mutta kyllä nyt esim. 3-5 vuoden väliin ainakin kerran tai nyt ylipäätään.
Käytkö ap muuten hammaslääkärissä?
Kyllä minä hammaslääkärissä käyn, niinkuin miehenikin joka ei myöskään käy tutkituttamassa vehjettään aika ajoin.
Tässä on muuten vinha perä. Olen joskus naureskellut ajatukselle, että mieheni marssisi lääkäriin ja löisi lerssin tiskiin, että "katsopa tuota". Luultavasti lekuri kysyisi, että niin miksi? Ei minullakaan ole tarvetta esitellä toosaani tohtorille esim. kerran vuodessa ilman mitään syytä.
Niinpä. Jotkut naiset tuntuvat kuvittelevan että toosan omistaminen on sairaus. Joka paikassa pitää käydä levittelemässä, ihan varmuuden vuoksi.
Hohhoijaa, jos kuvittelisin samoin, ampuisin itseni. On tää naisena oleminen muutenkin jo ihan tarpeeksi haastavaa, pitääkö sitä vielä ehdointahdoin vaikeuttaa ja epämukavoittaa. Helvetti soikoon, EI.
VierailijaEn ole koskaan käynyt gynekologilla enkä aio käydä vastaisuudessakaan kirjoitti:
En aio koskaan mennä gynelle. Kysyttävää?
( ) kiinnostaa
(x) ei kiinnosta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä näitä gyne-estyneitä. Ei se muusta lääkärintarkastuksesta poikkea. Ei siellä ole joka vuosi pakko ravata, mutta kyllä nyt esim. 3-5 vuoden väliin ainakin kerran tai nyt ylipäätään.
Kyllä minä hammaslääkärissä käyn, niinkuin miehenikin joka ei myöskään käy tutkituttamassa vehjettään aika ajoin.
Tässä on muuten vinha perä. Olen joskus naureskellut ajatukselle, että mieheni marssisi lääkäriin ja löisi lerssin tiskiin, että "katsopa tuota". Luultavasti lekuri kysyisi, että niin miksi? Ei minullakaan ole tarvetta esitellä toosaani tohtorille esim. kerran vuodessa ilman mitään syytä.
Niinpä. Jotkut naiset tuntuvat kuvittelevan että toosan omistaminen on sairaus. Joka paikassa pitää käydä levittelemässä, ihan varmuuden vuoksi.
Hohhoijaa, jos kuvittelisin samoin, ampuisin itseni. On tää naisena oleminen muutenkin jo ihan tarpeeksi haastavaa, pitääkö sitä vielä ehdointahdoin vaikeuttaa ja epämukavoittaa. Helvetti soikoon, EI.
Mutta aloittaja on siis sitä mieltä, että ei gyneä eikä alatutkimusta, vaikka olisi jotain gynekologisia oireita. Kun omalta kohdaltani mietin, alle 10 minuuttia kestänyt, kivuton ja koko ajan ystävällisesti toimenpidettä selittäen tehty tutkimus ja toisella käynnillä muutaman minuutin operaatio. Tai sitten runsaat ja kivuliaat kuukautiset, jotka estivät kotoa poistumisen kolmena, neljänä päivänä kuukaudessa. Kumpikohan mun elämääni enemmän vaikeutti?
Ei ihme että niiltä joita ausein alakerrasta ronklataan gynekologilla, kaikkia pöpöjä ja kasvaimia alkaa ajan mittaan löytymään. Selvähän se on mitä kautta ne bakteerit ovat sinne kulkeneet muhimaan.
Olen nähnyt videon, miten ne levittävät värkin jollain levittimellä valtavaksi onkaloksi, järkyttävä näky, se aukko oli valtava. jos sinne mitään pöpöjä ei siinä vaiheessa kulkeudu, pitäisi toimenpide suorittaa vähintään kliinisessä eristetyssä tilassa. Hyi hitto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et siis mene ap aloituksesi mukaan koskaan gynelle. Et edes siinä tapauksessa, että sulla olisi selvästi jotain gynen tutkimusta vaativia oireita? Mitä siinä tapauksessa aiot tehdä?
Menen yleislääkärille.
Alkaa mennä jo vähän liian pitkälle. Jos menetkin yleislääkärille niin aika reippaasti lähettävät sut alaan erikoistuneelle joka sattuu olemaan gynekologi.
Vierailija kirjoitti:
VierailijaEn ole koskaan käynyt gynekologilla enkä aio käydä vastaisuudessakaan kirjoitti:
En aio koskaan mennä gynelle. Kysyttävää?( ) kiinnostaa
(x) ei kiinnosta
Kuitenkin avasit ja luit ketjun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta aloittaja on siis sitä mieltä, että ei gyneä eikä alatutkimusta, vaikka olisi jotain gynekologisia oireita. Kun omalta kohdaltani mietin, alle 10 minuuttia kestänyt, kivuton ja koko ajan ystävällisesti toimenpidettä selittäen tehty tutkimus ja toisella käynnillä muutaman minuutin operaatio. Tai sitten runsaat ja kivuliaat kuukautiset, jotka estivät kotoa poistumisen kolmena, neljänä päivänä kuukaudessa. Kumpikohan mun elämääni enemmän vaikeutti?
Joo, ei minulla olekaan mitään sitä vastaan, että ongelmiin ja sairauksiin haetaan apua. Ihmettelen vain niitä jotka ihan muuten vain juoksevat gynekologilla levittelemässä, siinä en näe mitään järkeä, enkä niin tee itsekään.
No onneksi ei tarvitse valita kuin tuo jälkimmäinen.
Ap