Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ole koskaan käynyt gynekologilla enkä aio käydä vastaisuudessakaan

Vierailija
20.11.2017 |

Ikää on 30, vakituinen suhde ja kymmenisen vuotta sitten aloitun seksielämän.
En aio koskaan mennä gynelle. Kysyttävää?

Kommentit (228)

Vierailija
41/228 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään ole.

En minäkään käynyt ennen selkäkipuja, joita hoidettiin pitkään työterveydessä. Luin nettiä kipujen jatkuessa, kävin gynekologilla ja endometrioosin vuoksi poistettiin kohtu ja toinen munasarja. Endometrioosi oli kiertynyt virtsarakon ja suoliston ympärille ja menetin verta.

Jäin lapsettomaksi.

Ihan turhia tuollaiset gynekäynnit.

No itse en tahdo lapsia.

Ap

Hyvä päätös. Mielestäni vain fiksuimpien kannattaa lisääntyä.

Mielestäni suurimman osan ei kannattaisi lisääntyä. Tuskin sinunkaan geeneissä on mitään niin ihmeellistä että niitä kannattaisi jakaa eteenpäin :)

On. Minä osaan käyttää pistettä. :) Mm. sinulle suosittelen selibaattia.

Vierailija
42/228 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi teille suurimmalle osalle on järkytys ettei ap tahdo käydä pillutohtorissa?

Olette varsinaisia lampaita!

No eipä tämä järkyttämään pääse, pidän ihmistä hieman typeränä jos ei ennaltaehkäise asioita jotka olisi mahdollisesti hoidettavissa ennen vakavaa sairautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/228 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Villi veikkaus että ap:n koulutus on jäänyt nippanappa peruskouluun.

Olen koulutukseltani merkonomi, mutta miten se liittyy alapäähäni?

Miksi kiihdyt?

Ap

Merkonomi, eli melkein KTT.

Vierailija
44/228 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

46-vuotias olen ja ikinä en ole käynyt, enkä mene! Silloin kun nuorempana tarvitsin e-pillereitä, niille kirjoitettiin resepti ja eipä siinä mitään tutkimuksia tehty. Terve olen ollut aina ja jos siellä "muhii joku syövän esiaste", siinähän muhii. Johan täällä ollaan kohta puoli vuosisataa pyöritty, alkaa riittämäänkin!

Vierailija
45/228 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä näitä gyne-estyneitä. Ei se muusta lääkärintarkastuksesta poikkea. Ei siellä ole joka vuosi pakko ravata, mutta kyllä nyt esim. 3-5 vuoden väliin ainakin kerran tai nyt ylipäätään.

Käytkö ap muuten hammaslääkärissä?

Kyllä minä hammaslääkärissä käyn, niinkuin miehenikin joka ei myöskään käy tutkituttamassa vehjettään aika ajoin.

Onko teillä samanlaiset alapäät?

Vierailija
46/228 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään ole.

En minäkään käynyt ennen selkäkipuja, joita hoidettiin pitkään työterveydessä. Luin nettiä kipujen jatkuessa, kävin gynekologilla ja endometrioosin vuoksi poistettiin kohtu ja toinen munasarja. Endometrioosi oli kiertynyt virtsarakon ja suoliston ympärille ja menetin verta.

Jäin lapsettomaksi.

Ihan turhia tuollaiset gynekäynnit.

No itse en tahdo lapsia.

Ap

Hyvä päätös. Mielestäni vain fiksuimpien kannattaa lisääntyä.

Mielestäni suurimman osan ei kannattaisi lisääntyä. Tuskin sinunkaan geeneissä on mitään niin ihmeellistä että niitä kannattaisi jakaa eteenpäin :)

On. Minä osaan käyttää pistettä. :) Mm. sinulle suosittelen selibaattia.

No sun jälkeläiset sitten varmaan tulevaisuudessa keksivät parannuksen pillusyöpiin kun olet niin helvetin älykäs ja omaat noinkin mahtavat geenit että ihan pistettä osaat käyttää.

Vierailija
47/228 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan käynyt enkä mene. Ikä 56.

En ole kokenut tarpeelliseksi. Lapsia ei ole ja sinkkuna olen elänyt viimeiset 16 vuotta.

Vierailija
48/228 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et käy varmaan hammaslääkärissäkään. Miksi hampaita pitäisi vahdata hysteerisesti? Mitä väliä, että pienen reiän paikkaaminen olisi helpompaa ja halvempaa kuin juurihoito, johon sitten päädytään, kun tilanne on saanut kehittyä pitkälle? Yli nelikymppisenä pitäisi alkaa käydä silmälääkärissä. Silmänpainesairaus tuhoaa silmää ja on oireeton. Mutta mitä turhaan hysterisoida juuri silmiä, eihän näkökyky nyt niin tärkeää ole? 45-vuotiaana pitäisi alkaa käydä mammografiassa. Mutta miksi niitä rintojakaan pitäisi hysteerisenä kytätä. Eihän sillä niin väliä, paitsi että levinnyt rintasyöpä on kuolemaan johtava sairaus, kun paikallisesta kasvaimesta voi selvitä pienellä leikkauksella. Verikokeissakin pitäisi käydä, mutta miksi juuri haiman ja maksan toimintaa pitäisi hysteerisenä kytätä, jostain kolesterolista ja verenpaineesta puhumattakaan? Korkea verenpaine voi olla oireeton ja johtaa hoitamattomana kuolemaan, mutta samapa tuo.

En itsekään ravaa vuosittain turhissa tutkimuksissa. Mutta on sulaa hulluutta olla käymättä ilmaisissa seulonnoissa. Esimerkiksi papa-kokeet ovat vähentäneet naisten kuolleisuutta kohdunkaulasyöpään 80%. Ennen muinoin gynekologiset syövät olivat hyvin yleisiä. Nykyään niihin ei enää tarvitse kuolla, koska naiset käyvät lääkärissä ja papa-kokeissa.

Mutta luultavasti vaihdevuosioireet viimeistään ajavat sinut gynelle. Sitten varmaan nolottaa, kun ei ole ennen käynyt. Kuulostat kyllä tosi lapselliselta.

Toistan; käyn tutkimuksissa jos jotain vaivaa ilmenee.

Yleensä rintasyöpä on jo pitkällä, jos sen itse tuntee. Samoin särkevä hampaassa on jo iso reikä, joka on voinut pahimmillaan levittää tulehdusta koko kehoon. Lisäksi monet sairaudet ovat täysin oireettomia. Esimerkiksi aivohalvaus voi viedä kertalaakista ihmisen, joka ei ole edes tiennyt kärsivänsä korkeasta verenpaineesta. Samoin sydän- ja verisuonitaudit voivat rauhassa kehittyä, kun kolesterolia ei mitata, jotta siihen voisi puuttua. Esidiabeetikot voivat vielä saada taudin estettyä, jos saavat ajoissa tiedon poikkeavista sokeriarvoista. Ja kohdunkaulasyöpä on myös jo edennyt pitkälle, jos alkaa olla kipuja ja vuotoja. Seulonnassa löydetään syövän täysin oireettomat esiasteet, jotka voidaan hoitaa pois ennen syövän kehittymistä.

Vierailija
49/228 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitä tarvitsee täällä julistaa?

Vierailija
50/228 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et käy varmaan hammaslääkärissäkään. Miksi hampaita pitäisi vahdata hysteerisesti? Mitä väliä, että pienen reiän paikkaaminen olisi helpompaa ja halvempaa kuin juurihoito, johon sitten päädytään, kun tilanne on saanut kehittyä pitkälle? Yli nelikymppisenä pitäisi alkaa käydä silmälääkärissä. Silmänpainesairaus tuhoaa silmää ja on oireeton. Mutta mitä turhaan hysterisoida juuri silmiä, eihän näkökyky nyt niin tärkeää ole? 45-vuotiaana pitäisi alkaa käydä mammografiassa. Mutta miksi niitä rintojakaan pitäisi hysteerisenä kytätä. Eihän sillä niin väliä, paitsi että levinnyt rintasyöpä on kuolemaan johtava sairaus, kun paikallisesta kasvaimesta voi selvitä pienellä leikkauksella. Verikokeissakin pitäisi käydä, mutta miksi juuri haiman ja maksan toimintaa pitäisi hysteerisenä kytätä, jostain kolesterolista ja verenpaineesta puhumattakaan? Korkea verenpaine voi olla oireeton ja johtaa hoitamattomana kuolemaan, mutta samapa tuo.

En itsekään ravaa vuosittain turhissa tutkimuksissa. Mutta on sulaa hulluutta olla käymättä ilmaisissa seulonnoissa. Esimerkiksi papa-kokeet ovat vähentäneet naisten kuolleisuutta kohdunkaulasyöpään 80%. Ennen muinoin gynekologiset syövät olivat hyvin yleisiä. Nykyään niihin ei enää tarvitse kuolla, koska naiset käyvät lääkärissä ja papa-kokeissa.

Mutta luultavasti vaihdevuosioireet viimeistään ajavat sinut gynelle. Sitten varmaan nolottaa, kun ei ole ennen käynyt. Kuulostat kyllä tosi lapselliselta.

Yleensä rintasyöpä on jo pitkällä, jos sen itse tuntee. Samoin särkevä hampaassa on jo iso reikä, joka on voinut pahimmillaan levittää tulehdusta koko kehoon. Lisäksi monet sairaudet ovat täysin oireettomia. Esimerkiksi aivohalvaus voi viedä kertalaakista ihmisen, joka ei ole edes tiennyt kärsivänsä korkeasta verenpaineesta. Samoin sydän- ja verisuonitaudit voivat rauhassa kehittyä, kun kolesterolia ei mitata, jotta siihen voisi puuttua. Esidiabeetikot voivat vielä saada taudin estettyä, jos saavat ajoissa tiedon poikkeavista sokeriarvoista. Ja kohdunkaulasyöpä on myös jo edennyt pitkälle, jos alkaa olla kipuja ja vuotoja. Seulonnassa löydetään syövän täysin oireettomat esiasteet, jotka voidaan hoitaa pois ennen syövän kehittymistä.

Jos minulla jotain olisikin, en tahdo tietää.

Sitten on aika lähteä.

Eipä tämä elämä nyt ihmeellistä ole.

Vierailija
51/228 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei varmaan ole sinun päätettävissäsi jos sinulle tulee gynekologinen sairaus. Ellet sitten aio jättää sairautta hoitamatta ja pahimmassa tapauksessa kuolla siihen.

Vierailija
52/228 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en käytä mitään hormonaalista ehkäisyä, mutta en jättäisi terveystarkistuksia väliin mistään hinnasta. En ymmärrä, miksi jotkut eivät välitä terveydestään yhtään.

Tämä nyt taas oli vain typerä kommentti. Mitä ihmeen terveystarkastuksia? Viimeksi olen sellaisessa ollut vaihtaessani työpaikkaa vuonna 2007, sitä ennen vissiin koulussa. Eikä kummallakaan kerralla asiaan kuulunut pilluni tutkiminen.

Jos sinä haluat rampata lääkärissä vaikka kerran kuukaudessa, be my guest. Kaikki eivät koe tarvetta moiseen, eikä se tarkoita, ettenkö välittäisi terveydestäni. Menen lääkäriin, jos olen kipeä, myös gynekologille. Tosin jälkimmäiselle on ollut tarvetta tasan kerran.

Vierailija
53/228 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole käynyt etkä aio käydä ilmaisissa papa-seulonnoissa?

Vierailija
54/228 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole käynyt etkä aio käydä ilmaisissa papa-seulonnoissa?

No en aio.

Ap

Vierailija
55/228 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun perusteella jotenkin välittyy ap:sta sellainen kovin vihainen ja ylimielinen, kenties sisimmässään epävarma kuva. Mistä kaikki tuo viha ja iva kumpuaa?

Vierailija
56/228 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 45, en ole koskaan käynyt gynekologilla. En harrasta enää seksiäkään, vaikka ei se tähän liity, kai.. Mutta gynekologilla tuntuvat ramppaavan ne "korkean käyttöasteen niaset", eli vaimot, jotka toimivat miestensä pathoina, sekä prostituoidut. Joten selvästi ongelmia löytyy vain jos on aina pantavana.

En aio koskaan mennäkään gynekologille, ellei alapäässäni ilmene jotain pahaa vikaa.

En jaksa ymmärtää naisia, jotka tuntuvat juoksevan siellä alvariinsa "varmuuden vuoksi" koko elämänsä.

Ne tuntuvat myös kuvittelevan, että se kuuluu kaikkien naisten normaaliin elämään. No ei minulla ainakaan ole koskaan kuulunut. Lääkärillä käyn kun jotain on pielessä, alapäälääkäriä en ole vielä mihinkään tarvinnut.

Jos vaihdevuodet aiheuttavat ongelmia, menen tavalliselle lääkärille, tuskin sillonkaan on pakko antaa alapäätä kaivella.

Vierailija
57/228 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos minulla jotain olisikin, en tahdo tietää.

Sitten on aika lähteä.

Eipä tämä elämä nyt ihmeellistä ole.

Luulet niin nyt. Mutta kun oikeasti vaikka syöpä iskee, sitten kidut sytostaattihoidoissa ja noidut, miksi et käynyt seulonnassa, niin olisi päässyt vähemmällä. Miksi ihmeessä joku ei haluaisi tietää, että hänellä on helposti pois hoidettava syövän esiaste? Ihan oikeasti, et halua tietää, että sinulla on reikä hampaassa tai verenpainetta? Olet ilmeisesti siinä iässä vielä, että todellisuudessa kuvittelet olevasi kuolematon.

Vierailija
58/228 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä näitä gyne-estyneitä. Ei se muusta lääkärintarkastuksesta poikkea. Ei siellä ole joka vuosi pakko ravata, mutta kyllä nyt esim. 3-5 vuoden väliin ainakin kerran tai nyt ylipäätään.

Käytkö ap muuten hammaslääkärissä?

Kyllä minä hammaslääkärissä käyn, niinkuin miehenikin joka ei myöskään käy tutkituttamassa vehjettään aika ajoin.

Tässä on muuten vinha perä. Olen joskus naureskellut ajatukselle, että mieheni marssisi lääkäriin ja löisi lerssin tiskiin, että "katsopa tuota". Luultavasti lekuri kysyisi, että niin miksi? Ei minullakaan ole tarvetta esitellä toosaani tohtorille esim. kerran vuodessa ilman mitään syytä.

Vierailija
59/228 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koskaan tarvinut käydä ja olen "jo" 42 vuotias.

Jos jotain ilmenee, menen yleislääkärille enkä silloinkaan tahdo alapäätäni kaiveltavan.

Ilman papa-kokeita selvitty tähänkin asti.

Av:llä on melko hysteeristä porukkaa.

Vierailija
60/228 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et siis mene ap aloituksesi mukaan koskaan gynelle. Et edes siinä tapauksessa, että sulla olisi selvästi jotain gynen tutkimusta vaativia oireita? Mitä siinä tapauksessa aiot tehdä?