En ole koskaan käynyt gynekologilla enkä aio käydä vastaisuudessakaan
Ikää on 30, vakituinen suhde ja kymmenisen vuotta sitten aloitun seksielämän.
En aio koskaan mennä gynelle. Kysyttävää?
Kommentit (228)
Mitähän seuraavaksi? Ehdotus:
"En ole koskaan käynyt hammaslääkärissä"
"En ole koskaan pessyt hampaitani"
"En ole koskaan pessyt värkkejäni"
Ja ei, haluta kuulla yhtään tarkemmin.
En minäkään. Seksielämää takana 2 v. En keksi yhtäkään syytä miksi mun pitäis mennä levittämään torttuani jollekkin ventovieraalle? En näytä sitä edes seksikumppaneilleni. N28
En aio minäkään käydä. Käyn hammaslääkärillä kahden vuoden välein.
Vierailija kirjoitti:
Et siis mene ap aloituksesi mukaan koskaan gynelle. Et edes siinä tapauksessa, että sulla olisi selvästi jotain gynen tutkimusta vaativia oireita? Mitä siinä tapauksessa aiot tehdä?
Menen yleislääkärille.
Tosi noloa maata lettu levällään jonkun vieraan tonkiessa pillun pimeimpiä onkaloita.
Tai jos vaikka kiihottuu siinä.
Hyi vittu 😲
Pillu
Torttu
Lettu
Pimpsa
Pimpero
Pilde
Vierailija kirjoitti:
Et siis mene ap aloituksesi mukaan koskaan gynelle. Et edes siinä tapauksessa, että sulla olisi selvästi jotain gynen tutkimusta vaativia oireita? Mitä siinä tapauksessa aiot tehdä?
En ole ap vaan se eka vastaaja, 43 v koskaan gynellä käymätön.
Mutta minä siis aion siinä tapauksessa vaan kärsiä vaivani ja jos luonto niin määrää, kuolla niihin. En käytä mitään länsimaisen lääketieteen palveluita, koska länsilääketiede perustuu eläinkokeisiin joita en hyväksy. En pidä omaa elämääni mitenkään arvokkaampana kuin laboratoriohiiren elämää, joten hyväksyn oman kuolemani sitten kun luonto niin päättää ennen kuin pyydän uhraamaan eläinuhreja edestäni jotta saisin pitkittää elämääni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menen yleislääkärille.
Mitä eroa siinä on, tekeekö gynekologisen tutkimuksen yleislääkäri vai gyne? Paitsi että jälkimmäiselle mennessä saattaa säästää yhden käynnin, kun ei tarvitse käydä yleislääkärin kautta.
Olen itse ollut aina vastahakoinen käymään gynellä, ja mahdollisimman harvoin käynyt. Mutta onhan se aivan hemmetin hienoa, kun saa elämäänsä rajoittavaan vaivaan kunnon avun.
En aio minäkään käydä. Jos tulee jotain ongelmaa sinne alueelle, ihan yleislääkäri riittää, ilman alatutkimusta. Niinkuin tähänkin asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ap vaan se eka vastaaja, 43 v koskaan gynellä käymätön.
Mutta minä siis aion siinä tapauksessa vaan kärsiä vaivani ja jos luonto niin määrää, kuolla niihin. En käytä mitään länsimaisen lääketieteen palveluita, koska länsilääketiede perustuu eläinkokeisiin joita en hyväksy. En pidä omaa elämääni mitenkään arvokkaampana kuin laboratoriohiiren elämää, joten hyväksyn oman kuolemani sitten kun luonto niin päättää ennen kuin pyydän uhraamaan eläinuhreja edestäni jotta saisin pitkittää elämääni.
Tämä selvä, hyvää loppuelämää. Sujukoon se mahdollisimman terveenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menen yleislääkärille.
Mitä eroa siinä on, tekeekö gynekologisen tutkimuksen yleislääkäri vai gyne? Paitsi että jälkimmäiselle mennessä saattaa säästää yhden käynnin, kun ei tarvitse käydä yleislääkärin kautta.
Olen itse ollut aina vastahakoinen käymään gynellä, ja mahdollisimman harvoin käynyt. Mutta onhan se aivan hemmetin hienoa, kun saa elämäänsä rajoittavaan vaivaan kunnon avun.
Siis en edelleenkään alatutkimukseen suostu.
Jos ei vaivat muuten parane, sitten antaa olla.
Ap
Olen itsekin joskus äimistellyt tätä, kun joillain naisilla tuntuu olevan "oma gyne", jolla sitten säännöllisesti ramppaavat. Miksi ihmeessä? Omat seulonta- ja ehkäisyasiat ynnä muut ovat aina hoituneet yleislääkärin kautta. Miksi ihmeessä siellä erikoislääkärillä pitäisi käydä?
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt kannata tuollaista periaatetta ottaa, että et koskaan mene. Jos sinulla on gynekologinen sairaus, niin on erittäin outoa, jos ei halua siihen hoitoa. Yleislääkärit eivät niitä hoida.
Miten reiässä voi olla sairaus?
Mä otan mieluummin kivan gynesedän ropeltamaan haaroväliini kuin hammaslääkäritädin tunkemaan suuni täyteen instrumentteja, mut kukin tyylillään. :D
Minäpä olen vuotanut vuoden melkein putkeen, enkä siltikään ole menossa gynelle tai muullekaan lääkärille. Siis menkat 24/7, vain muutamia parin päivän/max. viikon taukoja koko viimeisen vuoden aikana. Kivat anemiat varmaan, taitaisin jo tarvita verensiirtoa. Vaan eipä se mitään, mikäs tässä kun työelämässäkään ei tarvitse olla ja sairas on muutenkin. Ei lääkäreitä ole minun asiani koskaan kiinnostaneet, olenhan vain sellainen persona non grata ja hysteerikko, joka kuvittelee vaivansa. :) Olisikin joku syöpä ja kuolisi edes siihen, ei haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen itsekin joskus äimistellyt tätä, kun joillain naisilla tuntuu olevan "oma gyne", jolla sitten säännöllisesti ramppaavat. Miksi ihmeessä? Omat seulonta- ja ehkäisyasiat ynnä muut ovat aina hoituneet yleislääkärin kautta. Miksi ihmeessä siellä erikoislääkärillä pitäisi käydä?
Mä olen käynyt erikoislääkärillä siksi, että hormonitoimintani ei ole lähellekään normaali. Oma gyne siksi, että just tämä gyne on hoidosta kanssani samoilla linjoilla: hoidetaan oireet siedettäviksi, mutta ei nyt lähdetä sittenkin yrittämään lasta, ettei vanhana vain kaduttaisi.
Vierailija kirjoitti:
En aio minäkään käydä. Käyn hammaslääkärillä kahden vuoden välein.
Menisit yleislääkärille vaan, yhtä paljon se yleislääkäri tajuaa niin naisten sairauksista kuin hampaidenkin.
Munkaan mielestä naisten ei tarvitse käydä koko ajan värkkiään näyttämässä, etenkään jos mitään vaivoja ei ole.
Mutta mulla on kyllä ollut aika ikäviä alapään tulehduksia, joihin olen tarvinnut lääkkeitä, ja luulen, että yleislääkärikin olisi halunnut tehdä alatutkimuksen näissä tapauksissa. Mutta ap:n onni, että on säästynyt näiltä vaivoilta eikä ole sairauden takia tarvinnut hakeutua hoidettavaksi, tai että kestää nämä vaivat ilman hoitoa.
Papa-kokeissa käyn myös.
Vierailija kirjoitti:
Minäpä olen vuotanut vuoden melkein putkeen, enkä siltikään ole menossa gynelle tai muullekaan lääkärille. Siis menkat 24/7, vain muutamia parin päivän/max. viikon taukoja koko viimeisen vuoden aikana. Kivat anemiat varmaan, taitaisin jo tarvita verensiirtoa. Vaan eipä se mitään, mikäs tässä kun työelämässäkään ei tarvitse olla ja sairas on muutenkin. Ei lääkäreitä ole minun asiani koskaan kiinnostaneet, olenhan vain sellainen persona non grata ja hysteerikko, joka kuvittelee vaivansa. :) Olisikin joku syöpä ja kuolisi edes siihen, ei haittaa.
Odottele rauhassa vaan, epämääräiset vuodot voivat olla syövän oire.
Onneksi on tullut käytyä papa-seulonnoissa. Saattaisin ilman niitä olla nyt kuollut kohdunkaulansyöpään. Mutta asia hoidettiin kuntoon ajoissa. Ei, en olisi halunnut oman välinpitämättömyyteni vuoksi kuolla alle viisikymppisenä.