Usko ja oma seksuaalisuus
Oma kirkkoni katsoo minua kieroon. Elän parisuhteessa toisen naisen kanssa ja käymme molemmat kirkossa. Kumppanini ei ole uskossa mutta tulee mukaan minun vuokseni. Hän sanoo että meitä ei kirkossa kaivata. Olemme hänen mukaan kirkon silmissä jotenkin "viallisia" ja siten korjauksen tarpeessa. Itseäni tämä satuttaa kovasti ja mietin että onko asia todella niin, että kirkko ei täysin hyväksy ihmisiä joiden seksuaalinen suuntautuminen poikkeaa normista? Mistä tämä asenne kumpuaa ja kuinka voin toimia uskossani omana itsenäni?
Kommentit (151)
Vierailija kirjoitti:
Mies77 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies77 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies77 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sananlaskut 12:18
Joku puhuu ajattelemattomasti kun miekan pistoin, mutta viisaiden kieli on kuin lääkitystä.Roomalaisille 2:1
Sen tähden et ole puolustettavissa, oi ihminen, oletpa kuka hyvänsä, jos tuomitset; sillä siinä missä tuomitset toisen, langetat tuomion itsellesi, koskapa sinä, joka tuimitset, harjoitat samoja tekoja.Markus 9:35
Niin hän istuutui ja kutsui ne kaksitoista ja sanoi heille: "Jos joku tahtoo olla ensimmäinen, niin hänen on oltava viimeinen kaikista ja kaikkien palvelija."Galatalaisille 5:22-23
Toisaalta hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, huomaavaisuus, hyvyys, usko, lempeys, itsehillintä. Sellaisia vastaan ei ole lakia.Sananlaskut 26:12
Iletko nähnyt miehen, joka on viisas omissa silmissään? Enemmän on toivoa typerästä kuin hänestä?Näilläkö perustelet perverssin homouden ?
Kuulut joukkoon omaksi eduksi siteeraajat, ja portilla puheesi punnitaan. Kun sinulta kysytään onko homous syntiä, niin mieti jo nyt mitä vastaat.En perustele näillä homoutta. Petustelen näillä sen, että meidän, sateenkaariväen, sanallinen tai kuvainnollinen ruoskiminen ja kiihtyminen on turhaa. En tiedä, onko homous syntiä. Olen kuullut, että Raamatun kääntäminen alkukielestä on mutkikasta. Raamatun siteeraaminen neutraalisti on hankalaa.
Onko puheesi meille lääkitystä? Vaikka ajateltaisiinkin, että olemme sairaita, niin emme parane muutoin kuin lempeällä ohjauksella, jos se on mahdollista. Jos se ei ole mahdollista, kuulumme maailmaan, joka aiheuttaa sinulle vain huonoja asioita, jolloin sinun pitäisi vain olla kuulumatta tähän järjestelmään ja olla huomioimatta meitä.
Jossakin homppeleiden omassa käännöksessä jossa kaikki terve väännetään ylösalaisin, tilanne voi olla eri, mutta ota mikä tahansa raamattu, tai käännös, homous on raamatussa synti, ja sen siteeraaminen ei ole hankalaa. Hankalaksi asian tekee ainoastaan oma jääräpäisyys, ja kiimaan verrattavissa oleva halu elää homouden synnissä!
Itse olen lukenut Jehovan todistajien käyttämää käännöstä. Tämä yhteisö on myös ollut mulle ystävällinen, koska itsekin olen ollut heille ystävällinen. En kuulu kyseiseen yhteisöön, enkä ehkä voikaan kuulua, mutta silti voin osallistua kokouksiin. Kuulemma transsukupuolisuuteni jakaa mielipiteitä, koska sinänsä Raamattu ei juuri ota siihen kantaa. Lisäksi mut on hyväksytty seuraan ihan vain ihmisenä. He pitävät biseksuaalisuuttani suurempana syntinä, mikä ei juuri ole ollut mulle ongelma, koska elän lähinnä selibaatissa. Mitään kiimaa ei siis itselläni ainakaan ole. Ehkä elän loppuun asti yksin. Esim. ystäväni, joka on tuon yhteisön kastettu jäsen ei näe mua itseään suurempana syntisenä ja tavallaan me kaksi kai myös olemme jonkinlainen oma seurakuntamme.
Ehkä kokemukseni olisi eri, jos olisin syntynyt Jehovan todistajaksi, mutta paikkakuntamme todistajat tuntuvat olevan aika mukavia ja avoimia.
Itse näen, että kyse on rakkaudesta tai jos ihminen on transsukupuolinen kuten itse olen, keho ja aivot ovat ristiriidassa. Jos Jumala tämän tuomitsee, hänellä on siihen kivenkovat perusteet. Hyväksyn tuomioni, kun aika on.
Mitään homppeleiden omaa käännöstä ei ole.
Myöskään Jehovan todistajilla ei ole kristinuskon kanssa mitään tekemistä. Suosittelen pysymään siitä lahkosta niin kaukana kuin ikinä mahdollista.
Voipi olla, mutta mulla on taipumus antaa mahdollisuus aikalailla kaikelle, jos en näe siitä koituvan juuri haittaa.
Homppelikäännöksiä he eivät kyllä tosissaan käytä. :D Sain heiltä Raamatun, joka on ainoa Raamattuni.
Jos lontoo taipuu, osta King James (KJV), jos ei taivu, suomalainen Toivo Koilon 1980 tehty, suuri ilosanoma on hyvä käännös! Heitä se jehovan todistajien raamattu tynnyriin, bensaa päälle ja tuleen, ettei vahingossakaan kukaan muukaan erehdy lukemaan. Todella huono ja valheellinen käännös. Siitä se homma sitten lähtee.
Olen aina avoin, joten ehkä tutustun noihinkin käännöksiin. Englanti menee, vaikka suomeksi mieluiten luen. Raamattuja en kyllä mene polttamaan. Tai kirjoja yleensä. Kirjojen polttaminen on mun etiikkani vastaista. Asioiden tutkiminen on aina hyvä asia kuitenkin.
Jehovan todistajilla on aivan oma käännöksensä. Kannattaa tutustua myös lahkon syntyyn ja historiaan, samoin siihen kuinka todistajia nykypäivänäkin ohjataan ja hallitaan.
Pysyn jatkossa poissa niistä porukoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, en toivo sinulle ja sinun asemassasi oleville mitään muuta kuin hyvää. Raamattu kehottaa meitä rakastamaan läheisiämme, se on totta. Jumala on rakastanut juuri sinua, niin kuin myös koko maailman ihmisiä, niin paljon, että antoi ainoan Poikansa kuolla meidän syntiemme tähden.
Ei ole rakkautta painaa asioita villaisella. Ei ole rakkautta katsoa, kun läheinen kävelee kielekkäältä alas. Ei ole rakkautta hyssytellä ja sanoa, että kaikki on ok kun ei niin ole. Kirkko ja ihmiset voivat muuttua, olla epäuskoisia, ja ajatukset ym. muuttuvat ajan mukana. Mutta Herra on aina uskollinen, ja hän on sama Jumala nyt ja aina. Raamatussakin sanotaan, että ihmisen on toteltava ennemmin Jumalaa kuin ihmistä. Raamattua lukemalla voit selvittää myös, mitä Jumala tarkoittaa rakkaudella - meidän ihmisten rakkaus niin kuin myös ymmärryskin on hyvin vajavaista. Jumala on rakkaus, mutta hän on muutakin: oikeanmukainen, kiivas, hyvä jne.
On väärin, jos sinua kohdellaan huonosti kenenkään suunnalta. Mutta se ei poista sitä tosiasiaa, että myös homous on syntiä. Mutta homouskin on vain yksi synti muiden joukossa. Voit miettiä, rukoilla ja lukea Raamattua - selvittää, ketä haluat elämässäsi rakastaa ja ketä palvella. Raamatusta löydät kaikki nämä vastaukset, jos sitä luet. Tärkeintä on päättää elämässäsi, mihin haluat uskoa. Uskotko vain tämän elämän takia, vai uskotko tulevan vuoksi? Ajatteletko, että Raamattu on tosi ja Jumalan Sanaa, vai ihmisten kirjoittama, jotain, josta voit valita itsellesi sopivat asiat?
Raamatut käteen ja teologia kuntoon, ihmiset! Ei siellä sanota, että homous sinänsä eli homoseksuaalisuus tai taipumus rakastua samaan sukupuoleen, miten sitä nyt haluaa kutsua, syntiä olisi. Syntiä on seksin harjoittaminen tilanteissa, joihin sitä ei ole tarkoitettu. Jumala loi ihmisen mieheksi ja naiseksi ja seksin heidän välilleen avioliittoon, joten homoseksistä kyllä kirjoitetaan Raamatussa selkein sanoin, oli mikä kieli tai käännös tahansa. Jopa näin konservatiivisesti tulkittuna selibaatissa elävällä on siis siltä osin kaikki kunnossa Jumalan kanssa, oli seksuaalinen suuntautuminen mikä tahansa. Joitakin Jumala "eheyttää" ja seksuaalinen suuntautuminen muuttuu uskoontulon myötä, mutta toiset joutuvat kamppailemaan taipumuksensa kanssa lopun elämää, eikä se tee heistä yhtään sen huonompia tai syntisempiä. Meillä kaikilla on omat heikot kohtamme.
Niin, homoseksuaalisuus kuten mainitsit on synti muiden joukossa, jonka mukaan ei tule elää niin kuin Raamattu opettaa. Se on asia, jota uskova ei voi hyväksyä ja synti, niin kuin muutkin, jonka hän tunnustaa Jumalansa edessä. Raamattu sanoo myös että jo joka himoiten katsoo toista, on tehnyt jo aviorikoksen, tai vastaavasti että että kymmenessä käskyssä sanotaan että "älä tapa" mutta joka sanoo veljelleen "sinä hullu" on jo ansainnut oikeuden tuomion. Ihminen ei siis tässäkään asiassa itse pysty asialle mitään, eihän meistä kukaan pysty elämään tekemättä näitä asioita. Sen takia pelastuksessa onkin kysymys armosta, lahjasta, jonka Jumala tarjoaa meille, ja jonka ihminen voi päättää ottaa vastaan ja myös olla ottamatta. Uskoon tullessa ihminen ei enää edes _halua_ tehdä syntiä eli elää vastoin Jumalan tahtoa. Ei meistä tule täydellisiä uskoon tultuammekaan, mutta kysymys on enemmänkin siitä, että uskova ihminen ei yksinkertaisesti voi elää esim. ns. julkisynnissä, vaikka meillä onkin kaikilla vielä omat "piikit lihassammekin". Jumalan tahto ei myöskään muutu meidän mielipidegallupien mukaan.
Ei kukaan laske meidän syntiemmä määrää, ainakaan siinä vaiheessa, kun olet ottanut Jumalan valmistavan pelastuksen vastaan. Kaikki ovat syntiä tehneet, jotta armo tulisi suureksi ja ettei kukaan voisi ylpeillä. Kaikki ollaan siis samalla linjalla, en tarkoittanut että kukaan olisi toista huonompi kristityjen kesken - ollaanhan me kaikki saman ruumiin jäseniä.
Kyllä se niin on että taivaitten valtakuntaan eivät portit aukea niille syntisille, jotka eivät syntejään kadu. Raamattu on asiassa aivan selkeä. Täältä poimit vain haureelliseen elämääsi sopivia Saatanan seireenilurituksia. Rukoilen sielusi puolesta.
Minä uskon Jumalaan, joka rakastaa kaikkia ihmisiä tasavertaisesti. Homoja, lesboja, murhamiehiä, lampaan nussijoita yms. Se ei kuitenkaan tarkoita että Jumalani rakastaisi tekoja, mitä nuo ihmiset pakkomielteisti haluavat harrastaa. Tarkoitan, että Jumalani katsoo rakastavasti sitä homoa tai lampaan ystävää, joka jaksaa kantaa vaivansa Jumalan tahdon mukaisesti ja olla toteuttamatta haureutta. Yhtä lailla homoseksuaalisuuden toteuttaminen iljettää Jumalaa kuin se maajussin hyppääminen lampaan selässä. Teko on väärin jo ajatuksen tasolla. Kuitenkin perisynnin alaisina, me kaikki lankeamme syntiin jokaikinen päivä, vähintään ajatuksen tasolla. Kukaan ei voi sanoa olevansa tässä asiassa toistaan onnistuneempi. Kuitenkin Jumala on armollinen ja katuva saa kaiken anteeksi. Vain tuntemalla armollisen ja elävän Jumalan, voit ymmärtää tämän. Ja myös tällaiset maalliset hömpötykset, kuten samaa sukupuolta olevan ihmisen kanssa homostelu, jää toisarvoiseksi kun tunnet oikeasti Jumalan. Ja silloin voit olla oikeasti onnellinen ja saat myös voimaa kantaa ristiäsi. Homous kuten lampaiden himoitseminenkin on raskas risti. Toivon voimia sinulle! Rukoile Jumalaa! Hän kuulee kaikkien rukoukset, äänettömätkin ajatuksen tasolla olevat pyynnöt, hän kuulee huutona! Etsi seurakuntaa jossa saat Jumalan rauhan sydämellesi, sen jälkeen sinulla on kaikki. Sen jälkeen tulet huomaamaan että ihminen voi vasta silloin olla onnellinen kun tuntee lempeän ja armollisen Jumalan.
Vierailija kirjoitti:
Mies77 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies77 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies77 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sananlaskut 12:18
Joku puhuu ajattelemattomasti kun miekan pistoin, mutta viisaiden kieli on kuin lääkitystä.Roomalaisille 2:1
Sen tähden et ole puolustettavissa, oi ihminen, oletpa kuka hyvänsä, jos tuomitset; sillä siinä missä tuomitset toisen, langetat tuomion itsellesi, koskapa sinä, joka tuimitset, harjoitat samoja tekoja.Markus 9:35
Niin hän istuutui ja kutsui ne kaksitoista ja sanoi heille: "Jos joku tahtoo olla ensimmäinen, niin hänen on oltava viimeinen kaikista ja kaikkien palvelija."Galatalaisille 5:22-23
Toisaalta hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, huomaavaisuus, hyvyys, usko, lempeys, itsehillintä. Sellaisia vastaan ei ole lakia.Sananlaskut 26:12
Iletko nähnyt miehen, joka on viisas omissa silmissään? Enemmän on toivoa typerästä kuin hänestä?Näilläkö perustelet perverssin homouden ?
Kuulut joukkoon omaksi eduksi siteeraajat, ja portilla puheesi punnitaan. Kun sinulta kysytään onko homous syntiä, niin mieti jo nyt mitä vastaat.En perustele näillä homoutta. Petustelen näillä sen, että meidän, sateenkaariväen, sanallinen tai kuvainnollinen ruoskiminen ja kiihtyminen on turhaa. En tiedä, onko homous syntiä. Olen kuullut, että Raamatun kääntäminen alkukielestä on mutkikasta. Raamatun siteeraaminen neutraalisti on hankalaa.
Onko puheesi meille lääkitystä? Vaikka ajateltaisiinkin, että olemme sairaita, niin emme parane muutoin kuin lempeällä ohjauksella, jos se on mahdollista. Jos se ei ole mahdollista, kuulumme maailmaan, joka aiheuttaa sinulle vain huonoja asioita, jolloin sinun pitäisi vain olla kuulumatta tähän järjestelmään ja olla huomioimatta meitä.
Jossakin homppeleiden omassa käännöksessä jossa kaikki terve väännetään ylösalaisin, tilanne voi olla eri, mutta ota mikä tahansa raamattu, tai käännös, homous on raamatussa synti, ja sen siteeraaminen ei ole hankalaa. Hankalaksi asian tekee ainoastaan oma jääräpäisyys, ja kiimaan verrattavissa oleva halu elää homouden synnissä!
Itse olen lukenut Jehovan todistajien käyttämää käännöstä. Tämä yhteisö on myös ollut mulle ystävällinen, koska itsekin olen ollut heille ystävällinen. En kuulu kyseiseen yhteisöön, enkä ehkä voikaan kuulua, mutta silti voin osallistua kokouksiin. Kuulemma transsukupuolisuuteni jakaa mielipiteitä, koska sinänsä Raamattu ei juuri ota siihen kantaa. Lisäksi mut on hyväksytty seuraan ihan vain ihmisenä. He pitävät biseksuaalisuuttani suurempana syntinä, mikä ei juuri ole ollut mulle ongelma, koska elän lähinnä selibaatissa. Mitään kiimaa ei siis itselläni ainakaan ole. Ehkä elän loppuun asti yksin. Esim. ystäväni, joka on tuon yhteisön kastettu jäsen ei näe mua itseään suurempana syntisenä ja tavallaan me kaksi kai myös olemme jonkinlainen oma seurakuntamme.
Ehkä kokemukseni olisi eri, jos olisin syntynyt Jehovan todistajaksi, mutta paikkakuntamme todistajat tuntuvat olevan aika mukavia ja avoimia.
Itse näen, että kyse on rakkaudesta tai jos ihminen on transsukupuolinen kuten itse olen, keho ja aivot ovat ristiriidassa. Jos Jumala tämän tuomitsee, hänellä on siihen kivenkovat perusteet. Hyväksyn tuomioni, kun aika on.
Mitään homppeleiden omaa käännöstä ei ole.
Myöskään Jehovan todistajilla ei ole kristinuskon kanssa mitään tekemistä. Suosittelen pysymään siitä lahkosta niin kaukana kuin ikinä mahdollista.
Voipi olla, mutta mulla on taipumus antaa mahdollisuus aikalailla kaikelle, jos en näe siitä koituvan juuri haittaa.
Homppelikäännöksiä he eivät kyllä tosissaan käytä. :D Sain heiltä Raamatun, joka on ainoa Raamattuni.
Jos lontoo taipuu, osta King James (KJV), jos ei taivu, suomalainen Toivo Koilon 1980 tehty, suuri ilosanoma on hyvä käännös! Heitä se jehovan todistajien raamattu tynnyriin, bensaa päälle ja tuleen, ettei vahingossakaan kukaan muukaan erehdy lukemaan. Todella huono ja valheellinen käännös. Siitä se homma sitten lähtee.
Juuri näin, tästä olen mies77:n kanssa täysin samaa mieltä. Monesta muustakin asiasta mutta olen myös sen kannalla että asia otetaan paremmin vastaan kun se esitetään hiukan ystävällisemmin.
Voi olla suora ja rehellinen, silti toista kunnioittava ja ystävällinen.
Silloin kun en mitään kunnioitettavaa näe, en minä sellaista rupea kunnioittamaan. Ei tarvitse kuin tutkia maailmanhistoriaa, ja tulee hyvin nopeasti selville, että hyvinvointi on Jumalan lahja uskoville. Missä uskovien määrä vähenee, vähenee myös hyvinvointikin. Ateistiset järjestelmät ovat tästä paras esimerkki, sillä kun koko kansa hylkää sen, jolta kaikki hyvä tulee, kuinka paljon hyvää jää jäljelle. Missä ikinä jumalattomat ovat johtaneet, siellä kansa huokaa. Ateistisissa järjestelmissä jälki on pääasiassa todella karmeaa, eikä kuolonuhrien määrää pystytä aina edes laskemaan 10 miljoonankaan tarkkuudella. Mitä enemmän ruokoton ja perverssi elämänmeno lisääntyy, sitä enemmän Jumala ottaa suojelevat kätensä kyseisen maan yläpuolelta pois. Minä en mitenkään pysty kunnioittamaan perverssejä, jotka tekevät toiminnallaan tästäkin maasta helvetin! Jumala kyllä omistaan pitää huolen, mutta kun Jumala, jumalattomuuden mätäpaiseen puhkaisee, se roiskuu kovasti ja joka puolelle. Tästä syystä en näe mitään syytä olla ystävällinen, kohtelias, enkä pysty mitenkään kunnioittamaan noita perversseitä, jotka tätä maata käytöksellään tuhoon ajavat. Nuoleskelemalla ei kukaan muuta yhtään mitään, totuus, sellaisena kuin se on, on parasta lääkettä. Jolleivat sitä ota vastaan, tekojensa mukaan heille tulee mitä kuuluukin, ja se on hyvä.
Mies77, miksi et anna muitten elää niin kuin haluavat? Eikö mielestäsi kaikilla ihmisillä ole sama itseisarvo? Se tarkoittaa että muita ei halveksuta heidän taipumustensa vuoksi, etenkään kun ne taipumukset eivät mitenkään loukkaa tai uhkaa sinua.
Oletko rehellisesti tyytyväinen omaan käytökseesi etkä näe siinä moitteen sijaa?
Me olemme täällä tutkimassa elämän eri puolia. Mies 77 tutkii tuomitsemista, AP tutkii rakkautta oman sukupuolensa kanssa. Lopussa on vain rakkaus.
Vierailija kirjoitti:
Mies77, miksi et anna muitten elää niin kuin haluavat? Eikö mielestäsi kaikilla ihmisillä ole sama itseisarvo? Se tarkoittaa että muita ei halveksuta heidän taipumustensa vuoksi, etenkään kun ne taipumukset eivät mitenkään loukkaa tai uhkaa sinua.
Oletko rehellisesti tyytyväinen omaan käytökseesi etkä näe siinä moitteen sijaa?
Jos joku näkee minun käytöksessäni moitteen sijaa, minä toivon että siitä sanotaan suoraan ja kaunistelematta, eteenkin jos olen johonkin perverssioon syyllinen. Totuuden kertomisessa ei mielestäni ole mitään moitittavaa. Ihmisillä tuntuu vain olevan sellainen valtava heikkous että he kovin mielellään keskittyvät siihen, kuka sanoi? Miten hän sen sanoi? Kun pitäisi keskittyä siihen että MITÄ sanottiin!
Onko sinun mielestäsi kaikilla ihmisillä sama ihmisarvo? Ja että muita ei pidä halveksua heidän taipumustensa vuoksi? Mitenkäs murhamiehet, elukoihin sekaantujat, raiskaajat, portot, pedo*iilit, varkaat ym. vääryydentekijät? Homous on mielestäni perverssio siinä missä nuo edellisetkin, ja mielestäni perverssiota ei voi perustella rakkaudella.
Vierailija kirjoitti:
Me olemme täällä tutkimassa elämän eri puolia. Mies 77 tutkii tuomitsemista, AP tutkii rakkautta oman sukupuolensa kanssa. Lopussa on vain rakkaus.
Sinä et sitten ole ymmärtänyt höykäsen pölähdystä siitä mitä olen kirjoittanut. En edes kehota sinua lukemaan uudelleen, sillä ei ole mitään syytä olettaa tilanteen siitä muuttuvan sen paremmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Minä uskon Jumalaan, joka rakastaa kaikkia ihmisiä tasavertaisesti. Homoja, lesboja, murhamiehiä, lampaan nussijoita yms. Se ei kuitenkaan tarkoita että Jumalani rakastaisi tekoja, mitä nuo ihmiset pakkomielteisti haluavat harrastaa. Tarkoitan, että Jumalani katsoo rakastavasti sitä homoa tai lampaan ystävää, joka jaksaa kantaa vaivansa Jumalan tahdon mukaisesti ja olla toteuttamatta haureutta. Yhtä lailla homoseksuaalisuuden toteuttaminen iljettää Jumalaa kuin se maajussin hyppääminen lampaan selässä. Teko on väärin jo ajatuksen tasolla. Kuitenkin perisynnin alaisina, me kaikki lankeamme syntiin jokaikinen päivä, vähintään ajatuksen tasolla. Kukaan ei voi sanoa olevansa tässä asiassa toistaan onnistuneempi. Kuitenkin Jumala on armollinen ja katuva saa kaiken anteeksi. Vain tuntemalla armollisen ja elävän Jumalan, voit ymmärtää tämän. Ja myös tällaiset maalliset hömpötykset, kuten samaa sukupuolta olevan ihmisen kanssa homostelu, jää toisarvoiseksi kun tunnet oikeasti Jumalan. Ja silloin voit olla oikeasti onnellinen ja saat myös voimaa kantaa ristiäsi. Homous kuten lampaiden himoitseminenkin on raskas risti. Toivon voimia sinulle! Rukoile Jumalaa! Hän kuulee kaikkien rukoukset, äänettömätkin ajatuksen tasolla olevat pyynnöt, hän kuulee huutona! Etsi seurakuntaa jossa saat Jumalan rauhan sydämellesi, sen jälkeen sinulla on kaikki. Sen jälkeen tulet huomaamaan että ihminen voi vasta silloin olla onnellinen kun tuntee lempeän ja armollisen Jumalan.
Sinun Jumalakuva on kokolailla väärä. Lukaiseppas vanhatestamentti läpi, sieltä tulee kaikkea muuta kuin lempeä Jumalakuva! Tämä Jumala on sama tänään, eilen ja huomenna. Vanhatestamentti kertoo että minkälainen Jumala on, ja miksi tarvitsemme ja miksi meidän pitää anoa häneltä armoa! Uusi testamentti taas kertoo että miten armoa anotaan. Älä opeta väärin! Katuva ei esim. saa kaikkea anteeksi, on yksi synti jota ei anneta ihmiselle anteeksi. Johanneksen evankeliumin luvun 3 lopussa on todellinen pienoisevankeliumi. Muistaakseni ja 37-41 tai jotain. Joka ei ole pojalle kuuliainen, hän ei ole elämää näkevä, ja Jumalan VIHA pysyy hänen päällänsä. Raamatun Jumala rakastaa AINA oikeudenmukaisuutta enemmän kuin ihmistä. Hän on AINA valmis hävittämään ihmisen oikeudenmukaisuuden tähden. Amerikkalainen popcorn evankeliumi on tehnyt ihmisissä tehtävänsä, ja heillä ei ole enää hajuakaan, kuinka kiivas raamatun Jumala oikeastaan onkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi hakeutua eheytykseen ja etsiä itsellesi joku mukava mies.
Olen harkinnut nuorempana eheytystä, mutta rakkauteni kumppaniini on liian suurta rikottavaksi. En koe itseäni syntiseksi eli omatuntoni on puhdas. Olen ainoastaan surullinen siitä, jos minua ei hyväksytä täysipainoisena seurakuntani jäsenenä. En todellakaan usko, että tosi Jumala tuomitsee minut.
Jos et usko, että tosi Jumala tuomitsee sinut, uskot eri Jumalaan kuin kristityt pääasiassa. Ei sillä, että se olisi huono asia, mutta kristityiltä homoseksuaalisuus ei tule saamaan muuta kuin tuomitsemista.
Vierailija kirjoitti:
Oma kirkkoni katsoo minua kieroon. Elän parisuhteessa toisen naisen kanssa ja käymme molemmat kirkossa. Kumppanini ei ole uskossa mutta tulee mukaan minun vuokseni. Hän sanoo että meitä ei kirkossa kaivata. Olemme hänen mukaan kirkon silmissä jotenkin "viallisia" ja siten korjauksen tarpeessa. Itseäni tämä satuttaa kovasti ja mietin että onko asia todella niin, että kirkko ei täysin hyväksy ihmisiä joiden seksuaalinen suuntautuminen poikkeaa normista? Mistä tämä asenne kumpuaa ja kuinka voin toimia uskossani omana itsenäni?
Jumala antoi sinulle vapaan tahdon, jotta voisit elää omannäköistä elämääsi. Jos Jumala tuomitsisi sinua tekemistäsi valinnoistasi, ei se olisi sitten enää vapaata tahtoa. Mikä järki vapaassa tahdossa olisi, jos sen käytöstä tuomittaisiin. Ei mikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumala antoi sinulle vapaan tahdon, jotta voisit elää omannäköistä elämääsi. Jos Jumala tuomitsisi sinua tekemistäsi valinnoistasi, ei se olisi sitten enää vapaata tahtoa. Mikä järki vapaassa tahdossa olisi, jos sen käytöstä tuomittaisiin. Ei mikään.
Tuo on juuri sitä "evankeliumia" jossa Jumala siivotaan kuvioista kokonaan pois. Ihmiset haluavat elämän jossa murhamiehillä, varkailla, portoilla ja homoilla on kaikilla onnellinen elämä, ja taivaspaikka avoinna kaikille. Ainoa jota tässä mielettömien paratiisissa ei kaivata on Jumala.
Ihmiset haluavat kaikki Sodoman ja Gomorran synnit ja iankaikkisen elämän samassa paketissa, mutta tämä kun ei vain käy oikeamielisyyttä ja totuutta enemmän kuin ihmistä rakastavalle Jumalalle. Ihmiselle nimen omaan annettiin vapaa tahto joko totella Jumalaa tai olla tottelematta. Myös ihmiselle kerrottiin molempien valintojen seuraamukset. Ainoa missä ei ole järkeä, ei sitten vähääkään, on olla tottelematta! Siinä ihminen aiheuttaa vain vahingon itselleen ja saa rangaistuksen tottelemattomuudestaan.
Sinä kysyt ihan samaa kuin käden asettamista kuumalle levylle. Mitäs vapaata tahtoa siinä on, että käsi palaa kuumalla levyllä?? Ymmärsitkö??
Otsikon aihe on puhuttanut itseäkin viime aikoina paljon.
Olen myös miettinyt Jeesuksen sanoja, kun hän toteaa että "alussa ei niin ollut."
Alussa oli synnitöntä.
Olen alkanut vähitellen ymmärtää niitä ihmisiä, jotka sanovat että ovat syntyneet tietynlaisiksi. En usko että kaikki ovat "vaihtaneet seksuaalisen kiinnostuksensa samaan sukupuoleen" vaan ovat sitä ihan syntymästään asti. Esimerkkinä nuori pastori Patric Tiainen, jonka blogia ja tilannetta olen netistä seurannut.
On varmasti ihan oikeita naisia, jotka ovat aivoiltaa ja ajatuksiltaan mies ja on miehiä, jotka ovat naisia. Ja on myös niitä, jotka ovat saaneet "ajatuksen päähänsä" vasta paljon syntymää myöhemmin.
Erään suomalainen pikkukaupungin vapaakirkon pastori on pohtinyt, miten oikeasti pitäisi kohdata seurakuntaan tuleva sateenkaariperhe. Ei meidän tehtävämme ole ensimmäisenä suoltaa tiukka ja kiukkuinen totuus näiden ihmisten elämäntavasta. On Jumalan tehtävä muuttaa ihmistä. Me ihmiset helposti pelottelemme ihmiset pois seurakunnista kaikenmaailman vaatimuksilla. Toisten synti näkyy toista enemmän. Pastorini on myös todennut että "kaikki me olemme seksisyntisiä." Pitää paikkansa. Katson peiliin ja siellä on yksi iso rietastelija jonka pitää tehdä parannusta. Jumala minut muuttaa, jälleen kerran oman aikatalulunsa mukaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Otsikon aihe on puhuttanut itseäkin viime aikoina paljon.
Olen myös miettinyt Jeesuksen sanoja, kun hän toteaa että "alussa ei niin ollut."
Alussa oli synnitöntä.
Olen alkanut vähitellen ymmärtää niitä ihmisiä, jotka sanovat että ovat syntyneet tietynlaisiksi. En usko että kaikki ovat "vaihtaneet seksuaalisen kiinnostuksensa samaan sukupuoleen" vaan ovat sitä ihan syntymästään asti. Esimerkkinä nuori pastori Patric Tiainen, jonka blogia ja tilannetta olen netistä seurannut.
On varmasti ihan oikeita naisia, jotka ovat aivoiltaa ja ajatuksiltaan mies ja on miehiä, jotka ovat naisia. Ja on myös niitä, jotka ovat saaneet "ajatuksen päähänsä" vasta paljon syntymää myöhemmin.
Erään suomalainen pikkukaupungin vapaakirkon pastori on pohtinyt, miten oikeasti pitäisi kohdata seurakuntaan tuleva sateenkaariperhe. Ei meidän tehtävämme ole ensimmäisenä suoltaa tiukka ja kiukkuinen totuus näiden ihmisten elämäntavasta. On Jumalan tehtävä muuttaa ihmistä. Me ihmiset helposti pelottelemme ihmiset pois seurakunnista kaikenmaailman vaatimuksilla. Toisten synti näkyy toista enemmän. Pastorini on myös todennut että "kaikki me olemme seksisyntisiä." Pitää paikkansa. Katson peiliin ja siellä on yksi iso rietastelija jonka pitää tehdä parannusta. Jumala minut muuttaa, jälleen kerran oman aikatalulunsa mukaisesti.
Tämä on juuri mitä ihmiset eivät nykyisin meinaa millään ymmärtää että koko seurakuntajärjestys on täysin väärä! Kirkollinen oppi on pesiytynyt niin pahasti seurakuntiin että kukaan ei tunnu ymmärtävän että mikä on raamatullinen Kristuksen seurakunta. Seurakunta on USKOVIEN veljien ja sisarien veljesrakkauteen perustuva yhteys! Tämä on ns. "intiimi" yhteys, veljien ja sisarien välillä, eikä sinne ole yhdelläkään jumalattomalla mitään asiaa.
Kristuksen seurakunnassa, kun uskovat ovat sisällä, ovi laitetaan lukkoon! Kristuksen seurakuntaan ei pidä ottaa yhtäkään sellaista joka ei ole ns. elävässä uskossa! Sinne ei ole perversseillä, murhamiehillä, varkailla, juopoilla eikä muillakaan synnissä elävillä ihmisillä mitään asiaa. Kristuksen seurakunnassa ei ole pastoreita eikä pappeja! Ainoastaan vanhemmisto, jotka hekin ovat ennemminkin palvelijoita.
Kristuksen seurakunnassa ei tarvitse ikinä pohtia että miten sateenkaariväki otetaan vastaan, kun heitä ei yksinkertaisesti oteta vastaan. Kristuksen seurakunnassa uskovalla ei ole jumalattomalle muuta asiaa kuin mielenmuutoksen, eli ns. parannuksenteon evankeliumi. Tätä evankeliumia julistetaan seurakunnan ulkopuolella, ulkopuolella oleville. Joka sen ottaa vastaan, muuttaa mieltään, eli tekee ns. parannuksen ja sen merkiksi käy kasteella, hän on tervetullut sisälle seurakuntaan, koska on nyt yksi veljistä ja sisarista.
Patric Tiainen, entinen word of faith seurakunnan pastori, ja hänen seurakuntantansa oli ja on edelleen täysin erilainen järjestelmä, kuin se mitä raamatusta löydät. Nämä raamatun kanssa erilaiset seurakunnat karahtavat karille yksi toisensa jälkeen, sillä jos seurakunnan perustus muutetaan joksikin muuksi kuin mitä se raamatussa on, ei se voi pysyä pystyssä. Tai jos pysyykin, toimii tällainen seurakunta eksyttäjänä, ei totuuden julistajana ja totuuden opettajana. Uskosta osattoman nimen omaan pitää oikein häätää seurakunnasta ulos, sillä kuten Jeesus sanoi, vähäinen hapatus pilaa koko taikinan, poistakaa hapatus keskuudestanne.
Kristuksen seurakunnasta pitää häätää jopa sellainen uskovakin, joka elää julkisynnissä, ja joka ei halua muuttaa mieltään syntiä kohtaan, eli tehdä ns. parannusta. Raamatun mukaan tällaista veljeä pitää nuhdella, jollei usko, ottaa kaksi tai kolme veljeä mukaan. Jos ei usko vieläkään, olkoon hän kuten jumalattomat. Näin se homma menee raamatullisessa seurakunnassa, eikä muunlaisia Kristuksen seurakuntia olekaan.
Mies77 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku näkee minun käytöksessäni moitteen sijaa, minä toivon että siitä sanotaan suoraan ja kaunistelematta, eteenkin jos olen johonkin perverssioon syyllinen. Totuuden kertomisessa ei mielestäni ole mitään moitittavaa. Ihmisillä tuntuu vain olevan sellainen valtava heikkous että he kovin mielellään keskittyvät siihen, kuka sanoi? Miten hän sen sanoi? Kun pitäisi keskittyä siihen että MITÄ sanottiin!
Onko sinun mielestäsi kaikilla ihmisillä sama ihmisarvo? Ja että muita ei pidä halveksua heidän taipumustensa vuoksi? Mitenkäs murhamiehet, elukoihin sekaantujat, raiskaajat, portot, pedo*iilit, varkaat ym. vääryydentekijät? Homous on mielestäni perverssio siinä missä nuo edellisetkin, ja mielestäni perverssiota ei voi perustella rakkaudella.
Niin,se ero noissa vaan on että kaikki muut satuttavat toisia ihmisiä paitsi homot. Jos kaksi homoa rakastaa toisiaan ja kohtelee toisiaan hyvin,miten voit rinnastaa sen murhaajan tai pedo*iilin satuttavaan,tuhoavaan käytökseen? Sairasta.
Minä uskon että Jumala loi ne homotkin juuri sellaisiksi kuin ovat.
Vierailija kirjoitti:
Mies77 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin,se ero noissa vaan on että kaikki muut satuttavat toisia ihmisiä paitsi homot. Jos kaksi homoa rakastaa toisiaan ja kohtelee toisiaan hyvin,miten voit rinnastaa sen murhaajan tai pedo*iilin satuttavaan,tuhoavaan käytökseen? Sairasta.
Minä uskon että Jumala loi ne homotkin juuri sellaisiksi kuin ovat.
Jos otetaan kristinusko ja raamattu näkövinkkeliin, niin homot satuttavat itseään, toisiaan, ja loukkaavat Jumalaa, kuten aivan kaikki synti tekee, ja mahdollisesti käytöksellään viekoittelevat muitakin saman synnin kanssa horjuvia toteuttamaan iljettävää tekoaan. Rakkaus on Jumalasta, mutta ihmisellä on tapana vääntää kaikki hyvä mikä on Jumalasta kieroon ja tehdä siitä perverssiä, omat perverssit muunnelmansa! Joka ei tunne Jumalaa, sen on mahdotonta ymmärtää tätä. Kaikki mikä on Jumalan tahtoa vastaan on syntiä, kaikki mikä on syntiä, on ihmiselle haitallista, ymmärsi ihminen sen haitalliseksi tai ei. Kaikki synti on tuhoavaa käytöstä, myös homous. Jumala ei tuonut syntiä tähän maailmaan, ihminen toi synnin tähän maailmaan.
Huomaatteko, kuinka mies77 alkaa "pehmenemään" kommenteissaan? Alussa kommentointi oli kovaa ja tuomitsevaa. Tämähän ei ole oikea tapa lähestyä kyselevällä mielellä olevaa. Hiljaisuudella ja pelolla vastaa, kun sinun autuutesi perustusta kysytään.. Eikö AP:n epäilyt kerro siitä kuinka epävarma hän on tekonsa oikeellisuudesta? Tässä tilanteessa on toki oikein julistaa synti synniksi. Olenkin monessa asiassa samaa mieltä mies77:n kanssa vaikkakaan kunnon mies ei lähesty lähimmäistään tuolla tyylillä. Nykyajan maallistunut Ev.Lut kirkko ei enää saarnaa syntejä synniksi, vaan saarnaa sen mukaan mikä voisi kuulijasta voisi kuulostaa hyvältä. Sateenkaarimessu ei siis ole paras vaihtoehto hänelle, joka haluaa tietää hyväksyykö Jumala homoseksin toteuttamisen. Raamattua lukemalla ja rukoilemalla Jumalalta oikeaa ymmärrystä lukemaansa, saa tietää mikä on Jumalan tahto ja myös sen mikä on Jumalan edessä syntiä. Meidän tehtävä ei ole tuomita, vaan arasti ja altapäin nostaa, mikäli huomaamme lähimmäisen vajoavan synnin syövereihin.
Väinö Havaksen joululaulun sanoin toivotan Rauhallista Joulun aikaa kaikille.
1. Oi saavu, suuri rauhan juhla, sinne,
minne turman ukkospilvi nous’.
Missä tyyni metsäkummun rinne
on kuin jännitetty surman jous’!
Anna rauhan virttä huminoida malmin,
valtavasti soida kiitospsalmin!
2. Oi saavu, joulu, pienokaisen lailla
mahtimiesten neuvospöydän luo,
katso silmilläsi autuailla,
kimmel aamuruskon mailta tuo,
katso kunnes korskat kumartavat päänsä
kuullen tunnon ääntä, syyttäjäänsä.
3. Ja sinne, missä pientä sortaa suuri,
väkivalta oikeutta on,
missä kolkon vankiholvin muuri
kätkee marttyyrien kohtalon!
Sinne saata viesti seimen-ristin tieltä;
siellä voitto, missä uhrimieltä!
4. Oi rauhan juhla, enkelsiivet nosta
ylle tuskan valtaan lyödyn maan,
päästä mielet vallan hurmiosta,
köyhät heikot auta kunniaan.
Saavu rohkeutta tuoden paimenille,
kalleintansa yössä kaitseville!
5. Myös luokseni käy rauhan tuoja ainoo,
kun mun sielussani taisto soi;
hengen työtä turman pistin vainoo.
Rietas henki iskee, minkä voi! –
Jos on raskas ristin tie ja ristin koulu,
onhan matkan päässä ikijoulu!
Ne jotka iloitsevat siitä että ev.lut. kirkko on tullut nykyaikaan jne.
Jeesus sanoi että löytääkö hän uskoa maan päältä kun tulee takaisin ja että uskovat eivät saa mukautua maailmanmenoon vaikka maailmassa elävätkin. Suuresta luopumuksesta ja eksytyksestäkin hän puhuu.
Eli ainakin minussa se herättää epäilyjä sen suhteen että kirkon liberalisoituminen olisi hyvä asia.