Usko ja oma seksuaalisuus
Oma kirkkoni katsoo minua kieroon. Elän parisuhteessa toisen naisen kanssa ja käymme molemmat kirkossa. Kumppanini ei ole uskossa mutta tulee mukaan minun vuokseni. Hän sanoo että meitä ei kirkossa kaivata. Olemme hänen mukaan kirkon silmissä jotenkin "viallisia" ja siten korjauksen tarpeessa. Itseäni tämä satuttaa kovasti ja mietin että onko asia todella niin, että kirkko ei täysin hyväksy ihmisiä joiden seksuaalinen suuntautuminen poikkeaa normista? Mistä tämä asenne kumpuaa ja kuinka voin toimia uskossani omana itsenäni?
Kommentit (151)
Mies 77. Jeesus ei edes maininnut homoutta. Miksi? Ei pitänyt pitkiä tai lyhyitä saarnoja. Eikö tämä millään lailla hillitse omaa intoasi saarnata asiasta? Muualla Raamatussa homous mainitaan negatiivisessa valossa. Jeesus ei puhunut mitään. Onko meidänkään pakko asiaa millään lailla korostaa.
En itse tiedä mikä on totuus, mutta tämä Jeesuksen hiljaisuus asian edessä pistää varovaiseksi.
Onko se naimisissa olo ainoa onnellisen elämän tae? Oma onnellisuus asuu omassa pääkopassa.
Entäs jos on synnynnäistä taipumusta eläimiin? Aletaanko tasa-arvon nimissä vaatimaan heillekin avioliitolle siunausta? Entäs moniavioliitot? Lapsiavioliitot?
Cat kirjoitti:
Mies 77. Jeesus ei edes maininnut homoutta. Miksi? Ei pitänyt pitkiä tai lyhyitä saarnoja. Eikö tämä millään lailla hillitse omaa intoasi saarnata asiasta? Muualla Raamatussa homous mainitaan negatiivisessa valossa. Jeesus ei puhunut mitään. Onko meidänkään pakko asiaa millään lailla korostaa.
En itse tiedä mikä on totuus, mutta tämä Jeesuksen hiljaisuus asian edessä pistää varovaiseksi.
Kyllä tämä homous on mainittu raamatussa iljetykseksi, ja raamatussa on sanottu että sellaisen harjoittajat eivät peri taivasten valtakuntaa. Asia on täysin itsestään selvä, niin selvä että asiasta ei ole mitään keskusteltavaa, koska se jo toorassa, eli mooseksen kirjoissa varsin selvästi kerrottu, että Jeesus ei asiaa toistellut. Jeesus ei toistellut itsestään selviä asioita, sillä joka ei Jumalan tahtoa halua noudattaa, se ei sitä noudata vaikka kuinka paljon toistelisi. Tämän kaltainen ihminen pistää itsensä varovaiseksi, täysin itsestään selvienkin asioiden edessä. Mm. Tällaisia ihmisiä varten Jeesus sanoi että älkää antako helmiä sioille.
Mies77, oletko sinä sattuimoisin itse eheytynyt yksilö? Tunteikkuus kolahti hieman.
Mies77 kirjoitti:
Cat kirjoitti:
En itse tiedä mikä on totuus, mutta tämä Jeesuksen hiljaisuus asian edessä pistää varovaiseksi.Kyllä tämä homous on mainittu raamatussa iljetykseksi, ja raamatussa on sanottu että sellaisen harjoittajat eivät peri taivasten valtakuntaa. Asia on täysin itsestään selvä, niin selvä että asiasta ei ole mitään keskusteltavaa, koska se jo toorassa, eli mooseksen kirjoissa varsin selvästi kerrottu, että Jeesus ei asiaa toistellut. Jeesus ei toistellut itsestään selviä asioita, sillä joka ei Jumalan tahtoa halua noudattaa, se ei sitä noudata vaikka kuinka paljon toistelisi. Tämän kaltainen ihminen pistää itsensä varovaiseksi, täysin itsestään selvienkin asioiden edessä. Mm. Tällaisia ihmisiä varten Jeesus sanoi että älkää antako helmiä sioille.
No sinä olet ainakin niin kaukana Jeesuksesta kuin itä on lännestä. Jeesus ei koskaan olisi tuominnut ja raivonnut tuolla tavalla. Missä lämpö,missä armo? Aivan,ei missään. Luulisi sinun haluavan ennen kaikkea Jeesuksen kaltaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Mies77, oletko sinä sattuimoisin itse eheytynyt yksilö? Tunteikkuus kolahti hieman.
Hiljaisuus tarkoittaa yleensä yhtä asiaa. Ehkä taustalla on Ap:n ongelmaa kipeämpi asia. Voisivat olla toisilleen tueksi.
Miksi naisilla on niin kova hinku kirkkoon joka vihaa naisia ja joka on levittänyt naisvihaa koko historian ajan? Kirkko on syyttänyt teitä miehen seksihaluista, kirkko on syyttänyt VAIN naisia avioliiton ulkopuolisista suhteista ja prostituutiosta. Kirkko halusi sulkea naisen kotiin ja viedä kaikki oikeudet. Opetelkaa päästämään irti teitä halventavista yhteisöistä. Kirkko ei ole halunnut antaa naisille yhtäkään oikeutta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi naisilla on niin kova hinku kirkkoon joka vihaa naisia ja joka on levittänyt naisvihaa koko historian ajan? Kirkko on syyttänyt teitä miehen seksihaluista, kirkko on syyttänyt VAIN naisia avioliiton ulkopuolisista suhteista ja prostituutiosta. Kirkko halusi sulkea naisen kotiin ja viedä kaikki oikeudet. Opetelkaa päästämään irti teitä halventavista yhteisöistä. Kirkko ei ole halunnut antaa naisille yhtäkään oikeutta.
Kirkko voi muuttua ja onkin muuttunut! Kirkon sisällä on myös paljon moderneja ja liberaaleja voimia.
Vierailija kirjoitti:
Kirkko voi muuttua ja onkin muuttunut! Kirkon sisällä on myös paljon moderneja ja liberaaleja voimia.
Kannattaako tai voiko lähtökohtaisesti mätää asiaa tuoreuttaa vai olisiko aika vaihtaa viitekehystä kokonaan? Itse luulen että meneillään on kirkon ja uskonnollisuuden joutsenlaulu, joka kestää vielä sukupolven.
Kaikki ei ole avioon kelpaavia:
Sillä on niitä, jotka syntymästään, äitinsä kohdusta saakka, ovat avioon kelpaamattomia, ja on niitä, jotka ihmiset ovat tehneet avioon kelpaamattomiksi, ja niitä, jotka taivasten valtakunnan tähden ovat tehneet itsensä avioon kelpaamattomiksi. Joka voi sen itseensä sovittaa, se sovittakoon."
Matteus 19:12
Jeesus sanoi "Joka minun perässäni tahtoo kulkea, hän kieltäköön itsensä, ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua"
Ja Jeesus myös sanoi "joka ei ota ristiään ja seuraa minua, se ei ole minulle sovelias"
Jeesus myös sanoi:
Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon. Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne. Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä."
Matteus 11:28-30
Jotka Jeesuksen luokse tulevat niille Jeesus on itse luvannut, levon ja rauhan sielulle.
Hän on luvannut, että Hänen kuormansa on keveä, ei raskas.
Jos usko on jotain muuta kun mitä Jeesus tässä lupasi, silloin henkilö ei tunne oikeasti Kristusta.
Ja vielä Jeesus lupasi antaa janoiselle sielulle, elävää vettä niin, ettei hänen tule enää koskaan jano.
Ihmiset jotka janoaa ja himoitsee, eikä koskaan saa kylliksi, eivät ole tulleet tuntemaan Kristusta, niin kuin tuntea tulisi.
Kun Jeesus tulee Hän tulee tuomitsemaan maailman, laittakaa ihmiset asiat tärkeysjärjestykseen, laittakaa asiat kuntoon Jumalan kanssa, aika on lyhyt.
"Katso, Herra tulee tuhannen tuhansine pyhinensä tuomitsemaan kaikkia ja rankaisemaan kaikkia jumalattomia kaikista heidän jumalattomista teoistansa, joita he jumalattomuudessaan ovat tehneet, ja kaikesta julkeasta, mitä nuo jumalattomat syntiset ovat häntä vastaan puhuneet".
Juudaksen kirje 1:14-15