Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Usko ja oma seksuaalisuus

Vierailija
20.11.2017 |

Oma kirkkoni katsoo minua kieroon. Elän parisuhteessa toisen naisen kanssa ja käymme molemmat kirkossa. Kumppanini ei ole uskossa mutta tulee mukaan minun vuokseni. Hän sanoo että meitä ei kirkossa kaivata. Olemme hänen mukaan kirkon silmissä jotenkin "viallisia" ja siten korjauksen tarpeessa. Itseäni tämä satuttaa kovasti ja mietin että onko asia todella niin, että kirkko ei täysin hyväksy ihmisiä joiden seksuaalinen suuntautuminen poikkeaa normista? Mistä tämä asenne kumpuaa ja kuinka voin toimia uskossani omana itsenäni?

Kommentit (151)

Vierailija
81/151 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen suuresti järkyttynyt siitä tulikivestä, jota ap on saanut niskaansa. Lue rakastettusi kanssa psalmia 139. Sinut on nähty jo ennen syntymääsi, idullasi. Sinut on muovattu sellaiseksi kuin olet. Olet rakastettu.

Raamattua voi tulkita monella tavalla. Mies77 tulkitsee sitä omalla tavallaan tuomiten muut näkemykset. Kylmyys, viha ja välinpitämättömyys toisen ihmisen todellisuudesta hyökyy päälle.

Ev.lut. kirkossa on yhä lisääntynyt ymmärrys siitä, että sukupuolinen suuntautuminen ei ole oma valinta. On sateenkaarijumalanpalveluksia, monet papit siunaavat parisuhteita, jopa vihkivät, vaikka kirkkolaki ei vielä sitä suo. Mutta ymmärrys ja rakkaus lisääntyvät jakäytännöt muuttuvat, vaikkakin hitaammin kuin asianosaiset toivoisivat. Toivon hartaasti, että löydätte kirkossanne, oli se sitten ev.lut. tai jokin muu, hyväksyvän ja ongelmoimattoman vastaanoton.

Perustelen näin kokemuksen kautta, että sukupuolinen suuntautuminen ei ole valinta. Itse heterona en voisi kuvitella suhdetta omaan sukupuoleeni. Se, joka on syntynyt omaan sukupuoleensa suuntautuvaksi, ei taas voi kuvitella olevansa suhteessa vastakkaisen sukupuolen kanssa (poislukien biseksuaalit). Entä ne lapset, jotka ovat syntyneet ilman selkeitä sukupuolisia tuntomerkkejä. Valitsivatko he syntyä juuri sellaisiksi?

Olkaa rauhassa. Käykää kirkossa. Olette Jumalan luomia ja hyväksymiä.

Kiitokset kauniista sanoistasi! Toivoisin että kaikki ihmiset ajattelisivat yhtä avarasti kuin sinä. Minusta tuntuu että ymmärrät minua täysin vaikka lähtökohtasi onkin erilainen. Todellakin, en koe itse valinneeni mitään syntistä tietä, enkä myöskään siten halua tuntea syyllisyyttä.

Vierailija
82/151 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies77 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies77 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sananlaskut 12:18

Joku puhuu ajattelemattomasti kun miekan pistoin, mutta viisaiden kieli on kuin lääkitystä.

Roomalaisille 2:1

Sen tähden et ole puolustettavissa, oi ihminen, oletpa kuka hyvänsä, jos tuomitset; sillä siinä missä tuomitset toisen, langetat tuomion itsellesi, koskapa sinä, joka tuimitset, harjoitat samoja tekoja.

Markus 9:35

Niin hän istuutui ja kutsui ne kaksitoista ja sanoi heille: "Jos joku tahtoo olla ensimmäinen, niin hänen on oltava viimeinen kaikista ja kaikkien palvelija."

Galatalaisille 5:22-23

Toisaalta hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, huomaavaisuus, hyvyys, usko, lempeys, itsehillintä. Sellaisia vastaan ei ole lakia.

Sananlaskut 26:12

Iletko nähnyt miehen, joka on viisas omissa silmissään? Enemmän on toivoa typerästä kuin hänestä?

Näilläkö perustelet perverssin homouden ?

Kuulut joukkoon omaksi eduksi siteeraajat, ja portilla puheesi punnitaan. Kun sinulta kysytään onko homous syntiä, niin mieti jo nyt mitä vastaat.

En perustele näillä homoutta. Petustelen näillä sen, että meidän, sateenkaariväen, sanallinen tai kuvainnollinen ruoskiminen ja kiihtyminen on turhaa. En tiedä, onko homous syntiä. Olen kuullut, että Raamatun kääntäminen alkukielestä on mutkikasta. Raamatun siteeraaminen neutraalisti on hankalaa.

Onko puheesi meille lääkitystä? Vaikka ajateltaisiinkin, että olemme sairaita, niin emme parane muutoin kuin lempeällä ohjauksella, jos se on mahdollista. Jos se ei ole mahdollista, kuulumme maailmaan, joka aiheuttaa sinulle vain huonoja asioita, jolloin sinun pitäisi vain olla kuulumatta tähän järjestelmään ja olla huomioimatta meitä.

Jossakin homppeleiden omassa käännöksessä jossa kaikki terve väännetään ylösalaisin, tilanne voi olla eri, mutta ota mikä tahansa raamattu, tai käännös, homous on raamatussa synti, ja sen siteeraaminen ei ole hankalaa. Hankalaksi asian tekee ainoastaan oma jääräpäisyys, ja kiimaan verrattavissa oleva halu elää homouden synnissä!

Itse olen lukenut Jehovan todistajien käyttämää käännöstä. Tämä yhteisö on myös ollut mulle ystävällinen, koska itsekin olen ollut heille ystävällinen. En kuulu kyseiseen yhteisöön, enkä ehkä voikaan kuulua, mutta silti voin osallistua kokouksiin. Kuulemma transsukupuolisuuteni jakaa mielipiteitä, koska sinänsä Raamattu ei juuri ota siihen kantaa. Lisäksi mut on hyväksytty seuraan ihan vain ihmisenä. He pitävät biseksuaalisuuttani suurempana syntinä, mikä ei juuri ole ollut mulle ongelma, koska elän lähinnä selibaatissa. Mitään kiimaa ei siis itselläni ainakaan ole. Ehkä elän loppuun asti yksin. Esim. ystäväni, joka on tuon yhteisön kastettu jäsen ei näe mua itseään suurempana syntisenä ja tavallaan me kaksi kai myös olemme jonkinlainen oma seurakuntamme.

Ehkä kokemukseni olisi eri, jos olisin syntynyt Jehovan todistajaksi, mutta paikkakuntamme todistajat tuntuvat olevan aika mukavia ja avoimia.

Itse näen, että kyse on rakkaudesta tai jos ihminen on transsukupuolinen kuten itse olen, keho ja aivot ovat ristiriidassa. Jos Jumala tämän tuomitsee, hänellä on siihen kivenkovat perusteet. Hyväksyn tuomioni, kun aika on.

Mitään homppeleiden omaa käännöstä ei ole.

Myöskään Jehovan todistajilla ei ole kristinuskon kanssa mitään tekemistä. Suosittelen pysymään siitä lahkosta niin kaukana kuin ikinä mahdollista.

Voipi olla, mutta mulla on taipumus antaa mahdollisuus aikalailla kaikelle, jos en näe siitä koituvan juuri haittaa.

Homppelikäännöksiä he eivät kyllä tosissaan käytä. :D Sain heiltä Raamatun, joka on ainoa Raamattuni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/151 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen suuresti järkyttynyt siitä tulikivestä, jota ap on saanut niskaansa. Lue rakastettusi kanssa psalmia 139. Sinut on nähty jo ennen syntymääsi, idullasi. Sinut on muovattu sellaiseksi kuin olet. Olet rakastettu.

Raamattua voi tulkita monella tavalla. Mies77 tulkitsee sitä omalla tavallaan tuomiten muut näkemykset. Kylmyys, viha ja välinpitämättömyys toisen ihmisen todellisuudesta hyökyy päälle.

Ev.lut. kirkossa on yhä lisääntynyt ymmärrys siitä, että sukupuolinen suuntautuminen ei ole oma valinta. On sateenkaarijumalanpalveluksia, monet papit siunaavat parisuhteita, jopa vihkivät, vaikka kirkkolaki ei vielä sitä suo. Mutta ymmärrys ja rakkaus lisääntyvät jakäytännöt muuttuvat, vaikkakin hitaammin kuin asianosaiset toivoisivat. Toivon hartaasti, että löydätte kirkossanne, oli se sitten ev.lut. tai jokin muu, hyväksyvän ja ongelmoimattoman vastaanoton.

Perustelen näin kokemuksen kautta, että sukupuolinen suuntautuminen ei ole valinta. Itse heterona en voisi kuvitella suhdetta omaan sukupuoleeni. Se, joka on syntynyt omaan sukupuoleensa suuntautuvaksi, ei taas voi kuvitella olevansa suhteessa vastakkaisen sukupuolen kanssa (poislukien biseksuaalit). Entä ne lapset, jotka ovat syntyneet ilman selkeitä sukupuolisia tuntomerkkejä. Valitsivatko he syntyä juuri sellaisiksi?

Olkaa rauhassa. Käykää kirkossa. Olette Jumalan luomia ja hyväksymiä.

Kiitokset kauniista sanoistasi! Toivoisin että kaikki ihmiset ajattelisivat yhtä avarasti kuin sinä. Minusta tuntuu että ymmärrät minua täysin vaikka lähtökohtasi onkin erilainen. Todellakin, en koe itse valinneeni mitään syntistä tietä, enkä myöskään siten halua tuntea syyllisyyttä.

Puhui sinulle ihan täyttä pa*kaa suut ja silmät täyteen, ja niistä kauniista korulauseista sinä ihastuit ja hihkut! Korvasyyhyyn haluat kuulla juuri niitä asioita jotka korvasyyhyyn auttavat, mutta totuus ei kiinnosta hetkeäkään. Tottakai sinä itse valitset sen tien mitä kuljet, kuka muukaan se tien valitsee? Kiellät tämän asian vain täydellisen itsepetoksen tähden!

Vierailija
84/151 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies77 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies77 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies77, Voitko vastasta rehellisesti mistä kiihtymyksesi johtuu? Yritätkö oikeasti luotsata eksyneitä lampaita kohti kotia vai ohjaako suuttumustasi ainoastaan juntti pelko erilaisuudesta?

Mistä sinä sait päähäsi että minä olisin jotenkin kiihtynyt tai suuttunut???? Koko ajatuksesi asetelma on lähtökohtaisesti väärä, joten en voi vastata sinulle mistä sellaiset asiat johtuvat, joita ei ole olemassakaan. Asetelma on vähän sama kuin minä kysyisin sinulta että, miksi sinulla on tällä hetkellä pää vaihtanut takapuolen kanssa paikkaa?

Viittaan siihen, että Ap on täällä esittänyt kipeän tuskansa ja olet hänet toistuvasti torjunut, syyllistänyt ja nimitellyt perverssiksi homppeliksi. Myötätuntoa tunteva ihminen ei toimi noin. Haluaisin siis tietää, mistä suuttumuksesi kumpuaa? (enkä muuten aio provosoitua, kunhan kysyn).

Miksi ihmeessä minun pitäisi tuntea myötätuntoa, ottaa vastaan, hyväksyä synnissä eläminen, ja valehdella että biseksuaali ei ole perverssi? Minulla on valtavasti myötätuntoa niitä ihmisiä kohtaan, jotka haluavat muuttaa mieltään, eli tehdän ns. parannus, ja alkaa elää Jumalan tahdon mukaan! Aiheen aloittajalla en millään mielikuvituksella huomaa tällaista halua, vaan hän haluaa että hänet hyväksyttäisiin sellaisena perverssinä kuin hän on. Jos sika haluaa rypeä rapakossa, minä en tunne pienintäkään surua tai myötätuntoa sitä kohtaan, että se on itsetekemänsä valinnan tähden, korviaan myöten kurassa. Ei siitä synnistä voi parannusta tehdä, jollei kukaan kerro totuutta! Jos kaikki vain hymistelevät ja mielistelevät sekä ihastelevat ympärillä, he tekevät vääryydessä elävälle vain ns. karhunpalveluksen. 

Koska hän edustaa kanssasi samaa eläinlajia; Hän on lajitoverisi! Sitä paitsi kaikkien ei tarvitse olla samanlaisia ja erilaisuuden voi oppia hyväksymään. Esimerkissäsi sika tekee huonon valinnan ja on kurassa. Sian estetiikka on kuitenkin täysin erilainen ja kuralätäkkö on hänelle oikein hyvä valinta. Kuinka Ap voi ikinä lähestyä ihmistä, joka ottaa hänet vastaan tuolla kiivaudella?

Vierailija
85/151 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies77 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies77 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies77, Voitko vastasta rehellisesti mistä kiihtymyksesi johtuu? Yritätkö oikeasti luotsata eksyneitä lampaita kohti kotia vai ohjaako suuttumustasi ainoastaan juntti pelko erilaisuudesta?

Mistä sinä sait päähäsi että minä olisin jotenkin kiihtynyt tai suuttunut???? Koko ajatuksesi asetelma on lähtökohtaisesti väärä, joten en voi vastata sinulle mistä sellaiset asiat johtuvat, joita ei ole olemassakaan. Asetelma on vähän sama kuin minä kysyisin sinulta että, miksi sinulla on tällä hetkellä pää vaihtanut takapuolen kanssa paikkaa?

Viittaan siihen, että Ap on täällä esittänyt kipeän tuskansa ja olet hänet toistuvasti torjunut, syyllistänyt ja nimitellyt perverssiksi homppeliksi. Myötätuntoa tunteva ihminen ei toimi noin. Haluaisin siis tietää, mistä suuttumuksesi kumpuaa? (enkä muuten aio provosoitua, kunhan kysyn).

Miksi ihmeessä minun pitäisi tuntea myötätuntoa, ottaa vastaan, hyväksyä synnissä eläminen, ja valehdella että biseksuaali ei ole perverssi? Minulla on valtavasti myötätuntoa niitä ihmisiä kohtaan, jotka haluavat muuttaa mieltään, eli tehdän ns. parannus, ja alkaa elää Jumalan tahdon mukaan! Aiheen aloittajalla en millään mielikuvituksella huomaa tällaista halua, vaan hän haluaa että hänet hyväksyttäisiin sellaisena perverssinä kuin hän on. Jos sika haluaa rypeä rapakossa, minä en tunne pienintäkään surua tai myötätuntoa sitä kohtaan, että se on itsetekemänsä valinnan tähden, korviaan myöten kurassa. Ei siitä synnistä voi parannusta tehdä, jollei kukaan kerro totuutta! Jos kaikki vain hymistelevät ja mielistelevät sekä ihastelevat ympärillä, he tekevät vääryydessä elävälle vain ns. karhunpalveluksen. 

Sian muuten rypevät rapakossa koska se on niiden tapa puhdistautua. Helppo myös olla myötätuntoinen ihmisiä kohtaan jotka ovat jo tehneet sen päätöksen muuttamisesta eivätkä tarvitse sinua enää mihinkään saarnoinesi. "Totuudenkin" (mitä se kullekin on) voi kertoa sellaisella tavalla että se on helpompi ottaa vastaan. Jos joku hyökkää niin ihmisen luontainen reaktion on puolustautua tai kivettyä enemmän. En ole ikänä nähnyt että ihmiset, joita pahoinpidellään tai ollaan hyökkääviä, muuttuvat avoimemmiksi. Lapsetkin muuttuvat pelokkaiksi sinun metodeilla. Pelottelu on helpompaa kuin kärsivällisesti toisen auttaminen kädestä pitäen.

Vierailija
86/151 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, en toivo sinulle ja sinun asemassasi oleville mitään muuta kuin hyvää. Raamattu kehottaa meitä rakastamaan läheisiämme, se on totta. Jumala on rakastanut juuri sinua, niin kuin myös koko maailman ihmisiä, niin paljon, että antoi ainoan Poikansa kuolla meidän syntiemme tähden.

Ei ole rakkautta painaa asioita villaisella. Ei ole rakkautta katsoa, kun läheinen kävelee kielekkäältä alas. Ei ole rakkautta hyssytellä ja sanoa, että kaikki on ok kun ei niin ole. Kirkko ja ihmiset voivat muuttua, olla epäuskoisia, ja ajatukset ym. muuttuvat ajan mukana. Mutta Herra on aina uskollinen, ja hän on sama Jumala nyt ja aina. Raamatussakin sanotaan, että ihmisen on toteltava ennemmin Jumalaa kuin ihmistä. Raamattua lukemalla voit selvittää myös, mitä Jumala tarkoittaa rakkaudella - meidän ihmisten rakkaus niin kuin myös ymmärryskin on hyvin vajavaista. Jumala on rakkaus, mutta hän on muutakin: oikeanmukainen, kiivas, hyvä jne.

On väärin, jos sinua kohdellaan huonosti kenenkään suunnalta. Mutta se ei poista sitä tosiasiaa, että myös homous on syntiä. Mutta homouskin on vain yksi synti muiden joukossa. Voit miettiä, rukoilla ja lukea Raamattua - selvittää, ketä haluat elämässäsi rakastaa ja ketä palvella. Raamatusta löydät kaikki nämä vastaukset, jos sitä luet. Tärkeintä on päättää elämässäsi, mihin haluat uskoa. Uskotko vain tämän elämän takia, vai uskotko tulevan vuoksi? Ajatteletko, että Raamattu on tosi ja Jumalan Sanaa, vai ihmisten kirjoittama, jotain, josta voit valita itsellesi sopivat asiat?

Vierailija
87/151 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kai jonkinlainen vanhoillinen uskovainen ei lut. Kristus on tärkein. Loppu on mitä on. Mene sinne kirkkoon. Luetaan yhdessä se Isä meidän ja muu liturgia. Kristus on tärkein. Kukaan ei katso kieroon. Hyvää joulua teille!

Vierailija
88/151 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska Jeesus ei sanonut kertaakaan sanaa homous, olen päättänyt, että ei tarvitse minunkaan.

Vierailija
89/151 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies77 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies77 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku puhuu ajattelemattomasti kun miekan pistoin, mutta viisaiden kieli on kuin lääkitystä.

Sen tähden et ole puolustettavissa, oi ihminen, oletpa kuka hyvänsä, jos tuomitset; sillä siinä missä tuomitset toisen, langetat tuomion itsellesi, koskapa sinä, joka tuimitset, harjoitat samoja tekoja.

Niin hän istuutui ja kutsui ne kaksitoista ja sanoi heille: "Jos joku tahtoo olla ensimmäinen, niin hänen on oltava viimeinen kaikista ja kaikkien palvelija."

Toisaalta hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, huomaavaisuus, hyvyys, usko, lempeys, itsehillintä. Sellaisia vastaan ei ole lakia.

Iletko nähnyt miehen, joka on viisas omissa silmissään? Enemmän on toivoa typerästä kuin hänestä?

Kuulut joukkoon omaksi eduksi siteeraajat, ja portilla puheesi punnitaan. Kun sinulta kysytään onko homous syntiä, niin mieti jo nyt mitä vastaat.

En perustele näillä homoutta. Petustelen näillä sen, että meidän, sateenkaariväen, sanallinen tai kuvainnollinen ruoskiminen ja kiihtyminen on turhaa. En tiedä, onko homous syntiä. Olen kuullut, että Raamatun kääntäminen alkukielestä on mutkikasta. Raamatun siteeraaminen neutraalisti on hankalaa.

Onko puheesi meille lääkitystä? Vaikka ajateltaisiinkin, että olemme sairaita, niin emme parane muutoin kuin lempeällä ohjauksella, jos se on mahdollista. Jos se ei ole mahdollista, kuulumme maailmaan, joka aiheuttaa sinulle vain huonoja asioita, jolloin sinun pitäisi vain olla kuulumatta tähän järjestelmään ja olla huomioimatta meitä.

Jossakin homppeleiden omassa käännöksessä jossa kaikki terve väännetään ylösalaisin, tilanne voi olla eri, mutta ota mikä tahansa raamattu, tai käännös, homous on raamatussa synti, ja sen siteeraaminen ei ole hankalaa. Hankalaksi asian tekee ainoastaan oma jääräpäisyys, ja kiimaan verrattavissa oleva halu elää homouden synnissä!

Itse olen lukenut Jehovan todistajien käyttämää käännöstä. Tämä yhteisö on myös ollut mulle ystävällinen, koska itsekin olen ollut heille ystävällinen. En kuulu kyseiseen yhteisöön, enkä ehkä voikaan kuulua, mutta silti voin osallistua kokouksiin. Kuulemma transsukupuolisuuteni jakaa mielipiteitä, koska sinänsä Raamattu ei juuri ota siihen kantaa. Lisäksi mut on hyväksytty seuraan ihan vain ihmisenä. He pitävät biseksuaalisuuttani suurempana syntinä, mikä ei juuri ole ollut mulle ongelma, koska elän lähinnä selibaatissa. Mitään kiimaa ei siis itselläni ainakaan ole. Ehkä elän loppuun asti yksin. Esim. ystäväni, joka on tuon yhteisön kastettu jäsen ei näe mua itseään suurempana syntisenä ja tavallaan me kaksi kai myös olemme jonkinlainen oma seurakuntamme.

Ehkä kokemukseni olisi eri, jos olisin syntynyt Jehovan todistajaksi, mutta paikkakuntamme todistajat tuntuvat olevan aika mukavia ja avoimia.

Itse näen, että kyse on rakkaudesta tai jos ihminen on transsukupuolinen kuten itse olen, keho ja aivot ovat ristiriidassa. Jos Jumala tämän tuomitsee, hänellä on siihen kivenkovat perusteet. Hyväksyn tuomioni, kun aika on.

Myöskään Jehovan todistajilla ei ole kristinuskon kanssa mitään tekemistä. Suosittelen pysymään siitä lahkosta niin kaukana kuin ikinä mahdollista.

Voipi olla, mutta mulla on taipumus antaa mahdollisuus aikalailla kaikelle, jos en näe siitä koituvan juuri haittaa.

Homppelikäännöksiä he eivät kyllä tosissaan käytä. :D Sain heiltä Raamatun, joka on ainoa Raamattuni.

Jos lontoo taipuu, osta King James (KJV), jos ei taivu, suomalainen Toivo Koilon 1980 tehty, suuri ilosanoma on hyvä käännös! Heitä se jehovan todistajien raamattu tynnyriin, bensaa päälle ja tuleen, ettei vahingossakaan kukaan muukaan erehdy lukemaan. Todella huono ja valheellinen käännös. Siitä se homma sitten lähtee.

Vierailija
90/151 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies77 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies77 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska hän edustaa kanssasi samaa eläinlajia; Hän on lajitoverisi! Sitä paitsi kaikkien ei tarvitse olla samanlaisia ja erilaisuuden voi oppia hyväksymään. Esimerkissäsi sika tekee huonon valinnan ja on kurassa. Sian estetiikka on kuitenkin täysin erilainen ja kuralätäkkö on hänelle oikein hyvä valinta. Kuinka Ap voi ikinä lähestyä ihmistä, joka ottaa hänet vastaan tuolla kiivaudella?

Minä en ole eläinlajia, minä ole ihminen, eikä ihminen ole eläin. Erilaisuuden hyväksyn kyllä, mutta syntiä en. Sinä et ymmärtänyt sika vertauksesta sitä ajatusta miksi sen kirjoitin, joten ei aiheesta sen enempää. Ei Ap:n minua tarvitsekaan lähestyä. Uskonasioista kun keskustellaan, riittää että lähestyy Jumalaa, ja se taas ei onnistu ilman halua syntien hylkäämiseen. Ei totuudessa ole mitään ns. kiivasta. Maailma joka rypee vääryydessä, kokee vain totuuden julistamisen lähes vallankumouksellisena tekona.

Vierailija
91/151 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka iikka meistä synnin mutalätäkössä kierii. Jos siihen kantaa täytyy ottaa, niin jokaisella jossain falskaa. Siksi sinne kirkkoon mennään, vajavaiset yhdessä.

En tiedä, mikä on lopullinen totuus homoudesta ja onko sitä edes. Ei ole minun asiani, kun siis Jeesus ei asiasta luentoa pitänyt. Luettu on, mutta ei löydy.

Eli ei kun adventtia juhlimaan varsin pian!

Vierailija
92/151 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies77 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies77 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies77 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lontoo taipuu, osta King James (KJV), jos ei taivu, suomalainen Toivo Koilon 1980 tehty, suuri ilosanoma on hyvä käännös! Heitä se jehovan todistajien raamattu tynnyriin, bensaa päälle ja tuleen, ettei vahingossakaan kukaan muukaan erehdy lukemaan. Todella huono ja valheellinen käännös. Siitä se homma sitten lähtee.

Olen aina avoin, joten ehkä tutustun noihinkin käännöksiin. Englanti menee, vaikka suomeksi mieluiten luen. Raamattuja en kyllä mene polttamaan. Tai kirjoja yleensä. Kirjojen polttaminen on mun etiikkani vastaista. Asioiden tutkiminen on aina hyvä asia kuitenkin.

Vierailija
93/151 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos näistä! Itsellänikin oli mielessä laittaa vähän siteerausta hengen hedelmistä eräälle ketjun keskustelijalle muistutukseksi... Huomaavaisuus, hyvyys, lempeys... Hän ei tainnut ottaa kuuleviin korviinsa, mutta ainakin muut keskustelun lukijat voivat nyt näiden jakeiden avulla pohtia, kuina oikeaoppista kristillisyyttä moinen kommentointi edustaa.

Vierailija
94/151 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä itse itseäsi ole luonut. Jos uskot Jumalaan, hän hyväksyy sinut sellaisena kuin olet.

Vierailija
95/151 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Room 1:26-32

26 Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;

27 samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.

28 Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.

29 He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä;

30 ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia,

31 vailla ymmärrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta;

32 jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ovat kuoleman ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.

Vierailija
96/151 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala on siis hyljännyt homoseksuaalit omien paheidensa valtaan

Vierailija
97/151 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies77 kirjoitti:

Minä en ole eläinlajia, minä ole ihminen, eikä ihminen ole eläin.

Tosimaailmassa ihminen on faktisesti ja tieteellisen luokituksen mukaan eläin.

Ja kyllä, ymmärsin sikailusi. Toin ainoastaan esille kuinka huono esimerkkisi oli.

Kaikkea hyvää sulle.

Vierailija
98/151 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi hakeutua eheytykseen ja etsiä itsellesi joku mukava mies.

Olen harkinnut nuorempana eheytystä, mutta rakkauteni kumppaniini on liian suurta rikottavaksi. En koe itseäni syntiseksi eli omatuntoni on puhdas. Olen ainoastaan surullinen siitä, jos minua ei hyväksytä täysipainoisena seurakuntani jäsenenä. En todellakaan usko, että tosi Jumala tuomitsee minut.

Jumala kyllä tuomitsee, se on Jumalan funktio. Suosittelen sitä eheytystä ja lopetat tuollaiset lesbojutut.

Vierailija
99/151 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, en toivo sinulle ja sinun asemassasi oleville mitään muuta kuin hyvää. Raamattu kehottaa meitä rakastamaan läheisiämme, se on totta. Jumala on rakastanut juuri sinua, niin kuin myös koko maailman ihmisiä, niin paljon, että antoi ainoan Poikansa kuolla meidän syntiemme tähden.

Ei ole rakkautta painaa asioita villaisella. Ei ole rakkautta katsoa, kun läheinen kävelee kielekkäältä alas. Ei ole rakkautta hyssytellä ja sanoa, että kaikki on ok kun ei niin ole. Kirkko ja ihmiset voivat muuttua, olla epäuskoisia, ja ajatukset ym. muuttuvat ajan mukana. Mutta Herra on aina uskollinen, ja hän on sama Jumala nyt ja aina. Raamatussakin sanotaan, että ihmisen on toteltava ennemmin Jumalaa kuin ihmistä. Raamattua lukemalla voit selvittää myös, mitä Jumala tarkoittaa rakkaudella - meidän ihmisten rakkaus niin kuin myös ymmärryskin on hyvin vajavaista. Jumala on rakkaus, mutta hän on muutakin: oikeanmukainen, kiivas, hyvä jne.

On väärin, jos sinua kohdellaan huonosti kenenkään suunnalta. Mutta se ei poista sitä tosiasiaa, että myös homous on syntiä. Mutta homouskin on vain yksi synti muiden joukossa. Voit miettiä, rukoilla ja lukea Raamattua - selvittää, ketä haluat elämässäsi rakastaa ja ketä palvella. Raamatusta löydät kaikki nämä vastaukset, jos sitä luet. Tärkeintä on päättää elämässäsi, mihin haluat uskoa. Uskotko vain tämän elämän takia, vai uskotko tulevan vuoksi? Ajatteletko, että Raamattu on tosi ja Jumalan Sanaa, vai ihmisten kirjoittama, jotain, josta voit valita itsellesi sopivat asiat?

Raamatut käteen ja teologia kuntoon, ihmiset! Ei siellä sanota, että homous sinänsä eli homoseksuaalisuus tai taipumus rakastua samaan sukupuoleen, miten sitä nyt haluaa kutsua, syntiä olisi. Syntiä on seksin harjoittaminen tilanteissa, joihin sitä ei ole tarkoitettu. Jumala loi ihmisen mieheksi ja naiseksi ja seksin heidän välilleen avioliittoon, joten homoseksistä kyllä kirjoitetaan Raamatussa selkein sanoin, oli mikä kieli tai käännös tahansa. Jopa näin konservatiivisesti tulkittuna selibaatissa elävällä on siis siltä osin kaikki kunnossa Jumalan kanssa, oli seksuaalinen suuntautuminen mikä tahansa. Joitakin Jumala "eheyttää" ja seksuaalinen suuntautuminen muuttuu uskoontulon myötä, mutta toiset joutuvat kamppailemaan taipumuksensa kanssa lopun elämää, eikä se tee heistä yhtään sen huonompia tai syntisempiä. Meillä kaikilla on omat heikot kohtamme.

Vierailija
100/151 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies77 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies77 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies77 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin, tästä olen mies77:n kanssa täysin samaa mieltä. Monesta muustakin asiasta mutta olen myös sen kannalla että asia otetaan paremmin vastaan kun se esitetään hiukan ystävällisemmin.

Voi olla suora ja rehellinen, silti toista kunnioittava ja ystävällinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi