Usko ja oma seksuaalisuus
Oma kirkkoni katsoo minua kieroon. Elän parisuhteessa toisen naisen kanssa ja käymme molemmat kirkossa. Kumppanini ei ole uskossa mutta tulee mukaan minun vuokseni. Hän sanoo että meitä ei kirkossa kaivata. Olemme hänen mukaan kirkon silmissä jotenkin "viallisia" ja siten korjauksen tarpeessa. Itseäni tämä satuttaa kovasti ja mietin että onko asia todella niin, että kirkko ei täysin hyväksy ihmisiä joiden seksuaalinen suuntautuminen poikkeaa normista? Mistä tämä asenne kumpuaa ja kuinka voin toimia uskossani omana itsenäni?
Kommentit (151)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumala ei ole oikeudenmukainen
Voitko kertoa esimerkin, jossa Jumala ei ole oikeudenmukainen?
Kuinka oikeudenmukaista oli, että ristin ryöväri pääsi paratiisiin? Hän katui syntejään, myös tekemäämsä murhaa vain minuutteja ennen kuolemaa. Monen mielestä se ei ihan vastaa oikeudenmukaisuutta. Mutta jokaisella on mahdollisuus pelastua, useimpia se ei vois vähempää kiinnostaa.
Itse olen ateisti ja tässä keskustelussa silmiini pisti eniten se että jokainen perustaa jumalankuvan jonkinlaiseksi oman egonsa kopioksi. Hahmoksi joka jakaa omat arvot ja näkemykset ja on automaattisesti samaa mieltä itsen kanssa. Tämä siis "kummallakin puolella". Itse olen aina enemmän liberaalimmalla kannalla, koska jos minusta jumala olisi olemassa, niin tämä toimisi niinkuin tervepäinen isä lapsiensa kanssa, eikä hakkaisi heti ensimmäisen erimielisyyden sattuessa kuvioihin. Mutta kuten sanoin, jumala on täysin tulkinnanvarainen hahmo. Edes raamatusta ei voi rakentaa mitään selkeää näkemystä, sillä jokainen valitsee sieltä itselleen sopivimmat kohdat ja jopa huomaamattaan ohittaa ne jotka eivät merkitse itselle mitään.
Vierailija kirjoitti:
Tuomitsemisesta puheen ollen. Raamatussa sanotaan myös näin:
"Peratkaa pois vanha hapatus, että teistä tulisi uusi taikina, niinkuin te olettekin happamattomat; sillä onhan meidän pääsiäislampaamme, Kristus, teurastettu.
Viettäkäämme siis juhlaa, ei vanhassa hapatuksessa eikä ilkeyden ja pahuuden hapatuksessa, vaan puhtauden ja totuuden happamattomuudessa. Minä kirjoitin teille kirjeessäni, ettette seurustelisi huorintekijäin kanssa; en tarkoittanut yleensä tämän maailman huorintekijöitä tai ahneita tai anastajia tai epäjumalanpalvelijoita, sillä silloinhan teidän täytyisi lähteä pois maailmasta.
Vaan minä kirjoitin teille, että jos joku, jota kutsutaan veljeksi, on huorintekijä tai ahne tai epäjumalanpalvelija tai pilkkaaja tai juomari tai anastaja, te ette seurustelisi ettekä söisikään semmoisen kanssa. Sillä onko minun asiani tuomita niitä, jotka ovat ulkopuolella? Ettekö tekin tuomitse vain niitä, jotka ovat sisäpuolella?
Mutta ulkopuolella olevat tuomitsee Jumala. "Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha." 1. Kor.5:7-13
Seurakuntaan kuuluu oikeanlainen synnin tuomitseminen.
Jumalattomille pitää saarnata totuutta! Jumalattomalta ei kuitenkaan voi vaatia totuudessa elämistä, koska eihän suolaisesta lähteestä voi saada makeaa vettä! Mieltä siinä pitää muuttaa, eli tehdä ns. parannus. Vasta sen jälkeen voi lähteestä saada makeaa ja raikasta juomavettä.
Ne on aivan eri säännöt, mitkä koskevat Kristuksen seurakuntaa ja ulkopuolella olevia Jumalattomia, mutta synti on kaikille sama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumala ei ole oikeudenmukainen
Voitko kertoa esimerkin, jossa Jumala ei ole oikeudenmukainen?
Kuinka oikeudenmukaista oli, että ristin ryöväri pääsi paratiisiin? Hän katui syntejään, myös tekemäämsä murhaa vain minuutteja ennen kuolemaa. Monen mielestä se ei ihan vastaa oikeudenmukaisuutta. Mutta jokaisella on mahdollisuus pelastua, useimpia se ei vois vähempää kiinnostaa.
Sehän oli täysin oikeudenmukaista! Ryöväri teki mielenmuutoksen, eli ns. paranuksen hieman ennen kuolemaansa, ja olisiko se ollut oikeutta, jos tätä ei olisi otettu vastaan? Jumala näkee sydämet, ja uskon että jos ryöväri olisi otettu ristiltä alas ja hoidettu kuntoon, olisi täysin uudenlainen elämä alkanut tuosta hetkestä eteenpäin. Nyt ryöväri sai rangaistuksen teoistaan, mutta viimehetkin katumuksensa tähden hän astui sisään kirkkauden valtakuntaan! Hienoa ryöväri, kerta kaikkiaan hienoa olen niin iloinen hänen puolestaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumala ei ole oikeudenmukainen, ja sinun omilla uskomuksillasi ei ole merkitystä. Vaikka uskottelet olevasi uskossa, niin teet vastoin Raamatun ohjeita.
Tulkinnet myös Raamatun opetuksia omaksi eduksesi. Joku nimitys tuollaisille on, olisiko tekopyhä tms.
Pedofiilikin varmaan sanoo, että voi kun jumalasi salli ja anteeksipyyntö pyyhkii synnit pois ja uutta syntiä taas tekemään. Onhan nää nyt nähty...Jos vastasit mulle, niin vastaan nyt vielä.
En ole uskossa. Sitä lahjaa en ole saanut. Mulla on vain toivoa. Jokainen on kykenemätön pelastumaan omillaan, ja itse tuskin pelastun lainkaan. En tiedä, vaikuttaako transsukupuolisuuteni asiaan vai ei.
Uskon Jumalan olevan järkevä ja mahdollisimman oikeudenmukainen. Jos hän tahtoo, että kuolen, sille on kivenkovat perusteet. Syntiä ja virheitä ei mikään pyyhi pois. Omat valinnat ja teot ratkaisevat. Jokainen ei voi elää paratiisissa ja ylläpitää sen rauhaa, vaikka toivoisin niin olevan, jos paratiisi vielä tulee.
Sinun toivon pelastuvan vielä.
Kaikkia meitä kutsutaan, enkä itsekään ole synnitön. Mutta olen muuttanut elämäni ja saanut Pyhän hengen kosketuksen. Koskaan ei ole liian myöhäistä, ja Jeesus lunasti meidän syntimme ristillä. Lue Raamattua, ja saatat vielä löytää tien pelastukseen, joka on usko itsessään. Tie ei ole helppo, sen myönnän, etenkään transsukupuolisille ja homoille. Ja sydämessäni toivon että heidän syntinsä olisi sovitettu myös ristillä, ja oma usko pelastaisi heidät. Raamattu tosin toista sanoo.
Siinä kaikki...
Ymmärrän, että sulla on pohjimmiltaan hyvä tahto. Kiitos siitä. Toivon, että sanasi todella kumpuavat hyvästä tahdosta. Se on totta, että meille tie on vaikea, kaikki tiet ovat. Jos voisin olla olematta transsukupuolinen, olisin. Se olisi todella hienoa. Se on vahingoittanut mua itseäni aivan suunnattomasti. Mut on kasvatettu ateistiksi, joten olen aloittanut myöhään. En tiedä mistään mitään.
Mä olen rukoillut paljon, ja saanut vastauksia. Olen pystynyt parantamaan elämääni, mutta tämä "tahra" on ja pysyy. Raamattu on monitulkintainen. Kuka tietää, mitä sen lukuisissa käännösprosesseissa on tapahtunut jne.
Tapasin hiljattain perheensä hylkäämän lesbon, joka usko Jumalaan. Sen itseinhon yms. määrä on käsittämätön. En tiedä, mitä Jumala haluaa, mutta itse en näe, miten se tyttö olisi pahempi kuin muutkaan. Meissä on liikaa vikoja. LGBT-porukan keskuudesta löytyy ihan etsimättäkin hyvin rikkinäisiä ihmisiä, joilla on todella surullinen elämäntarina. Jumala näkee, mutta en tiedä, millä mittapuulla hän tuomitsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sananlaskut 12:18
Joku puhuu ajattelemattomasti kun miekan pistoin, mutta viisaiden kieli on kuin lääkitystä.Roomalaisille 2:1
Sen tähden et ole puolustettavissa, oi ihminen, oletpa kuka hyvänsä, jos tuomitset; sillä siinä missä tuomitset toisen, langetat tuomion itsellesi, koskapa sinä, joka tuimitset, harjoitat samoja tekoja.Markus 9:35
Niin hän istuutui ja kutsui ne kaksitoista ja sanoi heille: "Jos joku tahtoo olla ensimmäinen, niin hänen on oltava viimeinen kaikista ja kaikkien palvelija."Galatalaisille 5:22-23
Toisaalta hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, huomaavaisuus, hyvyys, usko, lempeys, itsehillintä. Sellaisia vastaan ei ole lakia.Sananlaskut 26:12
Iletko nähnyt miehen, joka on viisas omissa silmissään? Enemmän on toivoa typerästä kuin hänestä?Näilläkö perustelet perverssin homouden ?
Kuulut joukkoon omaksi eduksi siteeraajat, ja portilla puheesi punnitaan. Kun sinulta kysytään onko homous syntiä, niin mieti jo nyt mitä vastaat.En perustele näillä homoutta. Petustelen näillä sen, että meidän, sateenkaariväen, sanallinen tai kuvainnollinen ruoskiminen ja kiihtyminen on turhaa. En tiedä, onko homous syntiä. Olen kuullut, että Raamatun kääntäminen alkukielestä on mutkikasta. Raamatun siteeraaminen neutraalisti on hankalaa.
Onko puheesi meille lääkitystä? Vaikka ajateltaisiinkin, että olemme sairaita, niin emme parane muutoin kuin lempeällä ohjauksella, jos se on mahdollista. Jos se ei ole mahdollista, kuulumme maailmaan, joka aiheuttaa sinulle vain huonoja asioita, jolloin sinun pitäisi vain olla kuulumatta tähän järjestelmään ja olla huomioimatta meitä.
Jossakin homppeleiden omassa käännöksessä jossa kaikki terve väännetään ylösalaisin, tilanne voi olla eri, mutta ota mikä tahansa raamattu, tai käännös, homous on raamatussa synti, ja sen siteeraaminen ei ole hankalaa. Hankalaksi asian tekee ainoastaan oma jääräpäisyys, ja kiimaan verrattavissa oleva halu elää homouden synnissä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumala ei ole oikeudenmukainen, ja sinun omilla uskomuksillasi ei ole merkitystä. Vaikka uskottelet olevasi uskossa, niin teet vastoin Raamatun ohjeita.
Tulkinnet myös Raamatun opetuksia omaksi eduksesi. Joku nimitys tuollaisille on, olisiko tekopyhä tms.
Pedofiilikin varmaan sanoo, että voi kun jumalasi salli ja anteeksipyyntö pyyhkii synnit pois ja uutta syntiä taas tekemään. Onhan nää nyt nähty...Jos vastasit mulle, niin vastaan nyt vielä.
En ole uskossa. Sitä lahjaa en ole saanut. Mulla on vain toivoa. Jokainen on kykenemätön pelastumaan omillaan, ja itse tuskin pelastun lainkaan. En tiedä, vaikuttaako transsukupuolisuuteni asiaan vai ei.
Uskon Jumalan olevan järkevä ja mahdollisimman oikeudenmukainen. Jos hän tahtoo, että kuolen, sille on kivenkovat perusteet. Syntiä ja virheitä ei mikään pyyhi pois. Omat valinnat ja teot ratkaisevat. Jokainen ei voi elää paratiisissa ja ylläpitää sen rauhaa, vaikka toivoisin niin olevan, jos paratiisi vielä tulee.
Kaikkia meitä kutsutaan, enkä itsekään ole synnitön. Mutta olen muuttanut elämäni ja saanut Pyhän hengen kosketuksen. Koskaan ei ole liian myöhäistä, ja Jeesus lunasti meidän syntimme ristillä. Lue Raamattua, ja saatat vielä löytää tien pelastukseen, joka on usko itsessään. Tie ei ole helppo, sen myönnän, etenkään transsukupuolisille ja homoille. Ja sydämessäni toivon että heidän syntinsä olisi sovitettu myös ristillä, ja oma usko pelastaisi heidät. Raamattu tosin toista sanoo.
Siinä kaikki...
Sellainen uskova joka on saanut vain Pyhänhengen kosketuksen, sellaisessa uskossa on jotain heikkoa! Pyhänhengen pitäisi ASUA uskovassa, eikä käydä vain koskettamassa. Tämä asia on luettavissa myös kirjoituksesi perusteella.
Ongelmia tulee on siinä, kun ei ymmärretä rakkauden merkitystä. Mitä pahaa rakkaudessa voisi olla? Maailmallinen rakkaus on toista kuin Raamatusta löytyvä rakkaus. Maailmallinen rakkaus on sitä, että suvaitaan ja hyväksytään kaikkea. Ei se muuta voikaan, koska siinä ei ole voimaa. Jumalan rakkaus on sitä, että hän antoi ainoan poikansa meidän edestä ristille. Se on sitä, että saamme tulla tämän uhrin ansiosta hänen luokseen sellaisena kuin olemme; syntisinä, heikkoina ja puutteellisina. Mutta siinä on muuttava voima. Kun ihminen tulee ensin rakastetuksi sellaisena kuin hän on, se saa hänet muuttumaan sellaiseksi kuin hänen tulisi olla. Se ei ole vaatimus, vaan rakkauden parantavan työn vaikutus. Mitä syvemmin ihminen ymmärtää, kokee ja omaksuu Jumalan rakkauden omalle kohdalleen, se saa hänet muuttumaan ja rakastamaan itsekin muita, jopa vihollista. Mutta ei se lähde omasta voimasta. Tätä ei voi tapahtua jos ihminen ei uskalla nähdä itseään syntisenä, heikkona ja puuttellisena. Raamatussa sanotaan kuitenkin että käykäämme uskalluksella armonistuimen eteen. Ne jotka peittelemättömin katsovat Kristuksen kirkkautta, muuttuvat itsekin saman kuvan kaltaiseksi.
"Sillä ei meillä ole sellainen ylimmäinen pappi, joka ei voi sääliä meidän heikkouksiamme, vaan joka on ollut kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä.
Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan." Hepr. 4:15-16
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä kaikki...Ymmärrän, että sulla on pohjimmiltaan hyvä tahto. Kiitos siitä. Toivon, että sanasi todella kumpuavat hyvästä tahdosta. Se on totta, että meille tie on vaikea, kaikki tiet ovat. Jos voisin olla olematta transsukupuolinen, olisin. Se olisi todella hienoa. Se on vahingoittanut mua itseäni aivan suunnattomasti. Mut on kasvatettu ateistiksi, joten olen aloittanut myöhään. En tiedä mistään mitään.
Mä olen rukoillut paljon, ja saanut vastauksia. Olen pystynyt parantamaan elämääni, mutta tämä "tahra" on ja pysyy. Raamattu on monitulkintainen. Kuka tietää, mitä sen lukuisissa käännösprosesseissa on tapahtunut jne.
Tapasin hiljattain perheensä hylkäämän lesbon, joka usko Jumalaan. Sen itseinhon yms. määrä on käsittämätön. En tiedä, mitä Jumala haluaa, mutta itse en näe, miten se tyttö olisi pahempi kuin muutkaan. Meissä on liikaa vikoja. LGBT-porukan keskuudesta löytyy ihan etsimättäkin hyvin rikkinäisiä ihmisiä, joilla on todella surullinen elämäntarina. Jumala näkee, mutta en tiedä, millä mittapuulla hän tuomitsee.
Millä mittapuulla Jumala tuomitsee? No tekojen mukaan, jollet ano armoa, ja tee liittoa Hänen kanssaan. Tässä liitossa kuollaan itselle, tälle maailmalle, sen synnille ja eletään Jumalalle. Pitää muuttaa mieltä, eli tehdä ns, parannus, ottaa kaste joka on se rajapyykki jossa astutaan taivasten valtakunnan kansalaiseksi. Siitä se uskonelämä vasta alkaakin, ja joka kestävänä säilyy loppuun asti eli ns. voittaa, saa iankaikkisen elämän.
Mies77, Voitko vastasta rehellisesti mistä kiihtymyksesi johtuu? Yritätkö oikeasti luotsata eksyneitä lampaita kohti kotia vai ohjaako suuttumustasi ainoastaan juntti pelko erilaisuudesta?
Mies77 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä kaikki...Sellainen uskova joka on saanut vain Pyhänhengen kosketuksen, sellaisessa uskossa on jotain heikkoa! Pyhänhengen pitäisi ASUA uskovassa, eikä käydä vain koskettamassa. Tämä asia on luettavissa myös kirjoituksesi perusteella.
Tulkitse sanojani niin kuin haluat, oma uskoni on tärkein, ei sinun tulkintasi. Olen kohdannut Saatanan, joten tiedän kuinka se kiertää ja etsii ihmisiä toimimaan puolestaan. Mutta hyvä että näet rikan lähimmäisesi silmässä.
Mies77 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku puhuu ajattelemattomasti kun miekan pistoin, mutta viisaiden kieli on kuin lääkitystä.Roomalaisille 2:1
Sen tähden et ole puolustettavissa, oi ihminen, oletpa kuka hyvänsä, jos tuomitset; sillä siinä missä tuomitset toisen, langetat tuomion itsellesi, koskapa sinä, joka tuimitset, harjoitat samoja tekoja.Markus 9:35
Niin hän istuutui ja kutsui ne kaksitoista ja sanoi heille: "Jos joku tahtoo olla ensimmäinen, niin hänen on oltava viimeinen kaikista ja kaikkien palvelija."Galatalaisille 5:22-23
Toisaalta hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, huomaavaisuus, hyvyys, usko, lempeys, itsehillintä. Sellaisia vastaan ei ole lakia.Sananlaskut 26:12
Iletko nähnyt miehen, joka on viisas omissa silmissään? Enemmän on toivoa typerästä kuin hänestä?Näilläkö perustelet perverssin homouden ?
Kuulut joukkoon omaksi eduksi siteeraajat, ja portilla puheesi punnitaan. Kun sinulta kysytään onko homous syntiä, niin mieti jo nyt mitä vastaat.En perustele näillä homoutta. Petustelen näillä sen, että meidän, sateenkaariväen, sanallinen tai kuvainnollinen ruoskiminen ja kiihtyminen on turhaa. En tiedä, onko homous syntiä. Olen kuullut, että Raamatun kääntäminen alkukielestä on mutkikasta. Raamatun siteeraaminen neutraalisti on hankalaa.
Onko puheesi meille lääkitystä? Vaikka ajateltaisiinkin, että olemme sairaita, niin emme parane muutoin kuin lempeällä ohjauksella, jos se on mahdollista. Jos se ei ole mahdollista, kuulumme maailmaan, joka aiheuttaa sinulle vain huonoja asioita, jolloin sinun pitäisi vain olla kuulumatta tähän järjestelmään ja olla huomioimatta meitä.
Jossakin homppeleiden omassa käännöksessä jossa kaikki terve väännetään ylösalaisin, tilanne voi olla eri, mutta ota mikä tahansa raamattu, tai käännös, homous on raamatussa synti, ja sen siteeraaminen ei ole hankalaa. Hankalaksi asian tekee ainoastaan oma jääräpäisyys, ja kiimaan verrattavissa oleva halu elää homouden synnissä!
Itse olen lukenut Jehovan todistajien käyttämää käännöstä. Tämä yhteisö on myös ollut mulle ystävällinen, koska itsekin olen ollut heille ystävällinen. En kuulu kyseiseen yhteisöön, enkä ehkä voikaan kuulua, mutta silti voin osallistua kokouksiin. Kuulemma transsukupuolisuuteni jakaa mielipiteitä, koska sinänsä Raamattu ei juuri ota siihen kantaa. Lisäksi mut on hyväksytty seuraan ihan vain ihmisenä. He pitävät biseksuaalisuuttani suurempana syntinä, mikä ei juuri ole ollut mulle ongelma, koska elän lähinnä selibaatissa. Mitään kiimaa ei siis itselläni ainakaan ole. Ehkä elän loppuun asti yksin. Esim. ystäväni, joka on tuon yhteisön kastettu jäsen ei näe mua itseään suurempana syntisenä ja tavallaan me kaksi kai myös olemme jonkinlainen oma seurakuntamme.
Ehkä kokemukseni olisi eri, jos olisin syntynyt Jehovan todistajaksi, mutta paikkakuntamme todistajat tuntuvat olevan aika mukavia ja avoimia.
Itse näen, että kyse on rakkaudesta tai jos ihminen on transsukupuolinen kuten itse olen, keho ja aivot ovat ristiriidassa. Jos Jumala tämän tuomitsee, hänellä on siihen kivenkovat perusteet. Hyväksyn tuomioni, kun aika on.
Mitään homppeleiden omaa käännöstä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Mies77, Voitko vastasta rehellisesti mistä kiihtymyksesi johtuu? Yritätkö oikeasti luotsata eksyneitä lampaita kohti kotia vai ohjaako suuttumustasi ainoastaan juntti pelko erilaisuudesta?
Mistä sinä sait päähäsi että minä olisin jotenkin kiihtynyt tai suuttunut???? Koko ajatuksesi asetelma on lähtökohtaisesti väärä, joten en voi vastata sinulle mistä sellaiset asiat johtuvat, joita ei ole olemassakaan. Asetelma on vähän sama kuin minä kysyisin sinulta että, miksi sinulla on tällä hetkellä pää vaihtanut takapuolen kanssa paikkaa?
Vierailija kirjoitti:
Mies77 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen lukenut Jehovan todistajien käyttämää käännöstä. Tämä yhteisö on myös ollut mulle ystävällinen, koska itsekin olen ollut heille ystävällinen. En kuulu kyseiseen yhteisöön, enkä ehkä voikaan kuulua, mutta silti voin osallistua kokouksiin. Kuulemma transsukupuolisuuteni jakaa mielipiteitä, koska sinänsä Raamattu ei juuri ota siihen kantaa. Lisäksi mut on hyväksytty seuraan ihan vain ihmisenä. He pitävät biseksuaalisuuttani suurempana syntinä, mikä ei juuri ole ollut mulle ongelma, koska elän lähinnä selibaatissa. Mitään kiimaa ei siis itselläni ainakaan ole. Ehkä elän loppuun asti yksin. Esim. ystäväni, joka on tuon yhteisön kastettu jäsen ei näe mua itseään suurempana syntisenä ja tavallaan me kaksi kai myös olemme jonkinlainen oma seurakuntamme.
Ehkä kokemukseni olisi eri, jos olisin syntynyt Jehovan todistajaksi, mutta paikkakuntamme todistajat tuntuvat olevan aika mukavia ja avoimia.
Itse näen, että kyse on rakkaudesta tai jos ihminen on transsukupuolinen kuten itse olen, keho ja aivot ovat ristiriidassa. Jos Jumala tämän tuomitsee, hänellä on siihen kivenkovat perusteet. Hyväksyn tuomioni, kun aika on.
Mitään homppeleiden omaa käännöstä ei ole.
Myöskään Jehovan todistajilla ei ole kristinuskon kanssa mitään tekemistä. Suosittelen pysymään siitä lahkosta niin kaukana kuin ikinä mahdollista.
Mies77 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sinä sait päähäsi että minä olisin jotenkin kiihtynyt tai suuttunut???? Koko ajatuksesi asetelma on lähtökohtaisesti väärä, joten en voi vastata sinulle mistä sellaiset asiat johtuvat, joita ei ole olemassakaan. Asetelma on vähän sama kuin minä kysyisin sinulta että, miksi sinulla on tällä hetkellä pää vaihtanut takapuolen kanssa paikkaa?
Viittaan siihen, että Ap on täällä esittänyt kipeän tuskansa ja olet hänet toistuvasti torjunut, syyllistänyt ja nimitellyt perverssiksi homppeliksi. Myötätuntoa tunteva ihminen ei toimi noin. Haluaisin siis tietää, mistä suuttumuksesi kumpuaa? (enkä muuten aio provosoitua, kunhan kysyn).
Mies77 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No täällä on toinen kommentoja joka saa vähän pelottavan vaikutelman sinun teksteistä. Enkä ole edes uskovainen. Tuntuu vain että työnnän kaikkia kauemmaksi sen sijaan että antaisit tilaa muutokselle niille jotka sitä tarvitsevat ja haluavat. Olet enemmän hyökkäävä ja tuomitseva "vääränlaisia" ihmisiä kohtaan kuin ohjaava ja auttava. Tuossakin kommentissasi syyllistit heti kommentoijan joka kehtaisi mainita että olet vähän pelottava etkä tule millään tavalla vastaan. En saa empaattista kuvaa.
Olen suuresti järkyttynyt siitä tulikivestä, jota ap on saanut niskaansa. Lue rakastettusi kanssa psalmia 139. Sinut on nähty jo ennen syntymääsi, idullasi. Sinut on muovattu sellaiseksi kuin olet. Olet rakastettu.
Raamattua voi tulkita monella tavalla. Mies77 tulkitsee sitä omalla tavallaan tuomiten muut näkemykset. Kylmyys, viha ja välinpitämättömyys toisen ihmisen todellisuudesta hyökyy päälle.
Ev.lut. kirkossa on yhä lisääntynyt ymmärrys siitä, että sukupuolinen suuntautuminen ei ole oma valinta. On sateenkaarijumalanpalveluksia, monet papit siunaavat parisuhteita, jopa vihkivät, vaikka kirkkolaki ei vielä sitä suo. Mutta ymmärrys ja rakkaus lisääntyvät jakäytännöt muuttuvat, vaikkakin hitaammin kuin asianosaiset toivoisivat. Toivon hartaasti, että löydätte kirkossanne, oli se sitten ev.lut. tai jokin muu, hyväksyvän ja ongelmoimattoman vastaanoton.
Perustelen näin kokemuksen kautta, että sukupuolinen suuntautuminen ei ole valinta. Itse heterona en voisi kuvitella suhdetta omaan sukupuoleeni. Se, joka on syntynyt omaan sukupuoleensa suuntautuvaksi, ei taas voi kuvitella olevansa suhteessa vastakkaisen sukupuolen kanssa (poislukien biseksuaalit). Entä ne lapset, jotka ovat syntyneet ilman selkeitä sukupuolisia tuntomerkkejä. Valitsivatko he syntyä juuri sellaisiksi?
Olkaa rauhassa. Käykää kirkossa. Olette Jumalan luomia ja hyväksymiä.
Mies77 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä kaikki...Ymmärrän, että sulla on pohjimmiltaan hyvä tahto. Kiitos siitä. Toivon, että sanasi todella kumpuavat hyvästä tahdosta. Se on totta, että meille tie on vaikea, kaikki tiet ovat. Jos voisin olla olematta transsukupuolinen, olisin. Se olisi todella hienoa. Se on vahingoittanut mua itseäni aivan suunnattomasti. Mut on kasvatettu ateistiksi, joten olen aloittanut myöhään. En tiedä mistään mitään.
Millä mittapuulla Jumala tuomitsee? No tekojen mukaan, jollet ano armoa, ja tee liittoa Hänen kanssaan. Tässä liitossa kuollaan itselle, tälle maailmalle, sen synnille ja eletään Jumalalle. Pitää muuttaa mieltä, eli tehdä ns, parannus, ottaa kaste joka on se rajapyykki jossa astutaan taivasten valtakunnan kansalaiseksi. Siitä se uskonelämä vasta alkaakin, ja joka kestävänä säilyy loppuun asti eli ns. voittaa, saa iankaikkisen elämän.
Ainoa tapa, jolla voisin tuon tehdä, on vetäytyä ihmisten keskuudesta kokonaan. Näkisin senkin syntinä, koska en voisi enää auttaa ketään. Keskittyisin liikaa itseeni, eikä kukaan hyötyisi siitä. Tuo kaste on ihmisten symboliikkaa alkavalle matkalle. Jumala päättää, kuka herää paratiisiin. Henkilökohtaisia vaatimuksia mulla ei ole. Mua ei ole kastettu, enkä sitä nyt hyväksyisi.
En näe tätä voittaja-häviäjä-juttuna. Kenties en voita, mutta jos edes joku voi voittaa, mikäli siis näihin juttuihin on uskominen, olen valmis iskemään käteni ja polveni mutaan ja toimimaan korokkeena tälle voittajalle. Uskon, että Jumala haluaa parasta maailmalle ja ihmisille. Jos mun on sen eteen kuoltava, niin se on sitten niin.
Vierailija kirjoitti:
Mies77 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viittaan siihen, että Ap on täällä esittänyt kipeän tuskansa ja olet hänet toistuvasti torjunut, syyllistänyt ja nimitellyt perverssiksi homppeliksi. Myötätuntoa tunteva ihminen ei toimi noin. Haluaisin siis tietää, mistä suuttumuksesi kumpuaa? (enkä muuten aio provosoitua, kunhan kysyn).
Miksi ihmeessä minun pitäisi tuntea myötätuntoa, ottaa vastaan, hyväksyä synnissä eläminen, ja valehdella että biseksuaali ei ole perverssi? Minulla on valtavasti myötätuntoa niitä ihmisiä kohtaan, jotka haluavat muuttaa mieltään, eli tehdän ns. parannus, ja alkaa elää Jumalan tahdon mukaan! Aiheen aloittajalla en millään mielikuvituksella huomaa tällaista halua, vaan hän haluaa että hänet hyväksyttäisiin sellaisena perverssinä kuin hän on. Jos sika haluaa rypeä rapakossa, minä en tunne pienintäkään surua tai myötätuntoa sitä kohtaan, että se on itsetekemänsä valinnan tähden, korviaan myöten kurassa. Ei siitä synnistä voi parannusta tehdä, jollei kukaan kerro totuutta! Jos kaikki vain hymistelevät ja mielistelevät sekä ihastelevat ympärillä, he tekevät vääryydessä elävälle vain ns. karhunpalveluksen.
Sillä ei ole pienintäkään merkitystä että kuinka hyvänä sinun läheiset tai sinä itse pidät itseäsi. Ainoa merkitys on sillä, minä Jumala pitää sinua, ja raamatussa sanotaan että homous on jumalan silmissä iljetys, ja jotka sellaista tekevät ovat Jumalan silmissä iljetys. Tottakai olen kokenut rakkauden syttymisen Jumalan tarkoittamalla tavalla, niin että mies rakastuu naiseen, ja se on ihanaa. Homoseksuaalisuutta harrastamalla sinä todellakin ajat henkilökohtaisen elämäsi ja Jumalasuhteesi päin kalliota. Synnillä on aina synnin seuraamus, vaikka synnin tekeminen kuinka ihanalta tuntuisikin. Juuri sen tähden että Jumala on oikeudenmukainen, hän tuomitsee kaikki synnintekijät, jotka eivät muuta mieltään ja luovu synneistään. Ainoastaan anomalla armoa, ja tekemällä liitto Jumalan kanssa, johon liittyy synnissä elämisen hylkääminen, on ihmisen mahdollista välttää tämä tuomio joka muuten tulee jokaisen teon mukaan täysin oikeudenmukaisesti.
Jos totuuteen perustuvat kommenttini sekä niiden kiivaus tekee sinut surulliseksi, tähän totean ainoastaan että hyvä! Totuushan on tunnetusti se mikä kaikkein kipeintä tekee paatuneeseen sydämeen.