Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Usko ja oma seksuaalisuus

Vierailija
20.11.2017 |

Oma kirkkoni katsoo minua kieroon. Elän parisuhteessa toisen naisen kanssa ja käymme molemmat kirkossa. Kumppanini ei ole uskossa mutta tulee mukaan minun vuokseni. Hän sanoo että meitä ei kirkossa kaivata. Olemme hänen mukaan kirkon silmissä jotenkin "viallisia" ja siten korjauksen tarpeessa. Itseäni tämä satuttaa kovasti ja mietin että onko asia todella niin, että kirkko ei täysin hyväksy ihmisiä joiden seksuaalinen suuntautuminen poikkeaa normista? Mistä tämä asenne kumpuaa ja kuinka voin toimia uskossani omana itsenäni?

Kommentit (151)

Vierailija
21/151 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies77 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä pelkään mennä kirkkoon tuosta syystä. Olen transsukupuolinen ja pelkään, että se vielä jotenkin näkyy tai joku saa sen selville. Ihmiset on vain niin... viallisia ja ikäviä. Mulla on liikaa huonoja kokemuksia. Olenkin pääasiassa lopettanut yhteisöjen hakemisen. Usko on mulle henkilökohtainen asia.

Sulla tuohon voi varmaan vaikuttaa sun oma epävarmuutesi. Ja onhan se niinkin, että jos on erilainen kuin muut niin porukkaan on vaikea päästä kunnolla mukaan. Sekin vaikuttaa jo, jos on esim. muita paljon nuorempi tai vanhempi.

Kyllä sinä kirkkoon voit mennä ihan huoleti, kirkolla ja kristinuskolla ei ole mitään tekemistä keskenään. Uskovien kokoontumisiin sinulla ei taas ole mitään asiaa, ennen kuin olet muuttanut mieltäsi, ja käynyt kasteella. Kukaan uskova ei tosin kasta perverssiä, joten se siitä. Niin tai näin, jos haluat astua Jumalan valtakunnan kansalaiseksi, eli tulla ns. uskoon, pitää perverssin menon elämässäsi loppua. Jollet siitä ole valmis luopumaan, unohda koko juttu.

Missä kirkossa sinä olet käynyt, jos sillä ei ollut tekemistä kristinuskon kanssa? Mielläpäin uskovat kokoontuu säännöllisesti kirkossa ja mukaan on tervetullut kuka tahansa.

Vierailija
22/151 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi käytte kirkossa? Ei uskoon kirkkoa tarvita. Päin vastoin. Aina parempi, jos osaa ajatella itse.

Jotkut myös osaavat ajatella itse ja tajuavat, että oma usko jää aika köyhäksi jos itsekseen pyristelee. Rukous ja Raamattu on toki tärkeitä ja kaikkien saatavilla seurakunnan ulkopuolellakin, mutta seurakuntayhteys ja ehtoollinen, jotka myös ovat osa uskon vahvistamista ja toteuttamista, harvemmin toteutuvat kotioloissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/151 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies77 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä pelkään mennä kirkkoon tuosta syystä. Olen transsukupuolinen ja pelkään, että se vielä jotenkin näkyy tai joku saa sen selville. Ihmiset on vain niin... viallisia ja ikäviä. Mulla on liikaa huonoja kokemuksia. Olenkin pääasiassa lopettanut yhteisöjen hakemisen. Usko on mulle henkilökohtainen asia.

Sulla tuohon voi varmaan vaikuttaa sun oma epävarmuutesi. Ja onhan se niinkin, että jos on erilainen kuin muut niin porukkaan on vaikea päästä kunnolla mukaan. Sekin vaikuttaa jo, jos on esim. muita paljon nuorempi tai vanhempi.

Kyllä sinä kirkkoon voit mennä ihan huoleti, kirkolla ja kristinuskolla ei ole mitään tekemistä keskenään. Uskovien kokoontumisiin sinulla ei taas ole mitään asiaa, ennen kuin olet muuttanut mieltäsi, ja käynyt kasteella. Kukaan uskova ei tosin kasta perverssiä, joten se siitä. Niin tai näin, jos haluat astua Jumalan valtakunnan kansalaiseksi, eli tulla ns. uskoon, pitää perverssin menon elämässäsi loppua. Jollet siitä ole valmis luopumaan, unohda koko juttu.

Itse asiassa olen ollut näiden uskovienkin kokouksissa kun musta vielä näkyi selvästi, että olen mikä olen. Tiedän, etten voi kuulua heidän yhteisöönsä, eivätkä he mua kastaisi tällaisena. Kuitenkin he olivat mulle ystävällisempiä kuin tuntemattomat yleensä olivat. Halusin oppia lisää Raamatusta ja hyvä ystäväni kuuluu tähän yhteisöön. He noudattaa Raamattua ja Jeesuksen esimerkkiä. Jeesus olisi ollut ystävällinen. Saan käydä kokouksissa ja etsiä tietoa ihan vapaasti, mutten voi kuulua yhteisöön. Tämä ystäväni saa olla kanssani tekemisissä ja me tutkitaan Raamattua usein. Se on musta mielenkiintoista.

Mulle on aika samantekevää, miten mulle käy, jos ilmestyskirja käy toteen. Jos en pääse paratiisiin, niin en pääse. Se on parempi paikka kuin tämä maailma, ja jos tällaisena kuolen lopullisesti, niin kuolen. Toivon, että maailma muuttuisi paremmaksi. Mun käy sitten, miten käy. Jos näen, että elinaikanani maailmanloppua pukkaa raamatulliseen tapaan, niin olen Jumalan puolella.

Tämän ystäväni yhteisölle toivon kaikkea hyvää. En odota, että mut sinne hyväksyttäisiin, mutta siellä kokouksissa saa istua kuka vain oppimassa.

Siitä olen kyllä osittain samaa mieltä, että kirkko on etääntynyt Raamatusta paljon.

Raamatun mukaiseen Kristuksen seurakuntaan, eli ns. uskovien kokoontumisiin ei ole jumalattomilla mitään asiaa! He eivät näin ollen noudata raamatun esimerkkiä, ja Jeesus oli muuten kaikkea muuta kuin ystävällinen, Jumalattomia väärintekijöitä kohtaan, jotka eivät halunneet muuttaa mieltänsä! Jos kerran istut heidän kanssaan, sinä kuulut jo heidän yhteisöönsä! Jos sinulle on yhdentekevää, miten sinulle käy kun tämä maailma loppuu, miksi uskonasiat yleensä kiinnostavat sinua? Sinä et voi valita olevasi Jumalan puolella, ja kuvitella että se pelastaa sinut. Jumalan kanssa on tehtävä liitto, ja siinä liitossa sinä kuolet itsellesi, ja tälle maailmalle, ja alat elää Jumalalle. Jos tämän liiton teet, sinun pitää myös kuolla perverssioillesi, muuten et tule koskaan pääsemään ns. ahtaasta portista sisälle, josta käydään sisälle Jumalan valtakuntaan.

Vierailija
24/151 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskossa on kyse siitä, että pitää tuntea Jeesus henkilökohtaisesti, uudestisyntyä ylhäältä.

Jokainen meistä on syntinen ja tarvitsee syntien anteeksiantoa, vain yksin Jeesus voi pestä ihmisen kaikesta saastasta.

Voin luvata, että ihan jokainen, joka saa kohdata elävän Vapahtajan, ei jää entiselleen, vaan pikkuhiljaa ihminen muuttuu.

Olet homo tai transu, alkoholisti tai muuten tavallinen ihminen, ei kukaan pääse Jumalan luo, muuta kuin Jeesuksen kautta.

Jeesus sanookin: Minä olen tie, totuus ja elämä.

Ihmisen on aika mahdoton itseään muuttaa, mutta Jeesus pystyy siihen, Hänellä on niin valtavasti rakkautta, armoa ja anteeksiantamusta meitä ihmisiä kohtaan.

Tutkikaa mitä Raamatussa sanotaan, Jeesus puhuu ihmisille tänäkin päivänä Raamatun kautta.

Vierailija
25/151 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies77 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä kirkossa sinä olet käynyt, jos sillä ei ollut tekemistä kristinuskon kanssa? Mielläpäin uskovat kokoontuu säännöllisesti kirkossa ja mukaan on tervetullut kuka tahansa.

Tuossa te menettekin heti alkumetreillä täysin pieleen. Uskovien yhteyteen ei ole yhdelläkään jumalattomalla mitään asia. Tämä siis jos puhutaan raamatun Kristuksen veljesrakkauden seurakuntamallista. Raamatussa sanotaan että vähäinenkin hapatus pilaa koko taikinan, poistakaa hapatus keskuudestanne. Jumalattomat ihmiset ei muuta olekaan kuin tätä hapatusta, mutta teidän seurakuntaan on kuka tahansa tervetullut?!?!?!? Älkää nyt pelleilkö, jos haluatte olla Kristuksen seurakunta, yrittäkää nyt edes alkeissa olla Mestarillenne kuuliaisia, jollette ole, älkää leikkikö.

Vastaus kysymyksesi on helppo: Yhdelläkään kirkolla, ei ainoallakaan, ei ole mitään tekemistä Kristuksen seurakunnan kanssa, ei yhdelläkään kirkolla! Kirkko kyllä esittää Kristuksen "morsianta", mutta portto se on.

Vierailija
26/151 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies77 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies77 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa olen ollut näiden uskovienkin kokouksissa kun musta vielä näkyi selvästi, että olen mikä olen. Tiedän, etten voi kuulua heidän yhteisöönsä, eivätkä he mua kastaisi tällaisena. Kuitenkin he olivat mulle ystävällisempiä kuin tuntemattomat yleensä olivat. Halusin oppia lisää Raamatusta ja hyvä ystäväni kuuluu tähän yhteisöön. He noudattaa Raamattua ja Jeesuksen esimerkkiä. Jeesus olisi ollut ystävällinen. Saan käydä kokouksissa ja etsiä tietoa ihan vapaasti, mutten voi kuulua yhteisöön. Tämä ystäväni saa olla kanssani tekemisissä ja me tutkitaan Raamattua usein. Se on musta mielenkiintoista.

Mulle on aika samantekevää, miten mulle käy, jos ilmestyskirja käy toteen. Jos en pääse paratiisiin, niin en pääse. Se on parempi paikka kuin tämä maailma, ja jos tällaisena kuolen lopullisesti, niin kuolen. Toivon, että maailma muuttuisi paremmaksi. Mun käy sitten, miten käy. Jos näen, että elinaikanani maailmanloppua pukkaa raamatulliseen tapaan, niin olen Jumalan puolella.

Tämän ystäväni yhteisölle toivon kaikkea hyvää. En odota, että mut sinne hyväksyttäisiin, mutta siellä kokouksissa saa istua kuka vain oppimassa.

Siitä olen kyllä osittain samaa mieltä, että kirkko on etääntynyt Raamatusta paljon.

Raamatun mukaiseen Kristuksen seurakuntaan, eli ns. uskovien kokoontumisiin ei ole jumalattomilla mitään asiaa! He eivät näin ollen noudata raamatun esimerkkiä, ja Jeesus oli muuten kaikkea muuta kuin ystävällinen, Jumalattomia väärintekijöitä kohtaan, jotka eivät halunneet muuttaa mieltänsä! Jos kerran istut heidän kanssaan, sinä kuulut jo heidän yhteisöönsä! Jos sinulle on yhdentekevää, miten sinulle käy kun tämä maailma loppuu, miksi uskonasiat yleensä kiinnostavat sinua? Sinä et voi valita olevasi Jumalan puolella, ja kuvitella että se pelastaa sinut. Jumalan kanssa on tehtävä liitto, ja siinä liitossa sinä kuolet itsellesi, ja tälle maailmalle, ja alat elää Jumalalle. Jos tämän liiton teet, sinun pitää myös kuolla perverssioillesi, muuten et tule koskaan pääsemään ns. ahtaasta portista sisälle, josta käydään sisälle Jumalan valtakuntaan.

Halua, että ihmiset pelastuvat, tai suurin osa heistä. Itselläni ei ole mitään väliä. Olen enemmän kiinnostunut tästä maailmasta kuin itsestäni, koska ehkä olen käytännössä katsoen jo kuollut. Jos maailma tulee paremmaksi, niin sitten kuolen ihan mielelläni. En tiedä, miksi uskonasiat kiinnostavat. Olen ehkä vain utelias ja aika avoin. Pelastusta en ole koskaan pyytänyt itselleni.

Vierailija
27/151 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse biseksuaali ja uskossa, eikä ole kertaakaan tuntunut siltä että universumi olisi hylännyt vaikka sitä kuinka toitotetaan silloin tällöin.

Luulen, että oma epävarmuutesi johtuu siitä, että sinulla on valmiiksi ollut hieman sellaista tavallista epävarmuutta, mutta kumppanisi ahdistus uskosta on lisännyt sitä. Puhu partnerillesi ja kerro, miltä se tuntuu. Veikkaisin hänen asenteensa olevan se jota olisi syytä lähteä analysoimaan.

Ei tämä Saatanan vallassa oleva maailma sinua hylkääkään, mutta Jos uskoon tulet, hylkää saman tien! Jos olet biseksuaali, ja harjoitat homoseksuaalisuutta, sinä et ole uskova, et vaikka mitä väittäisit. Jos väität että homoseksuaalisuutta harrastava voi tehdä liiton Jumalan kanssa, sinä et tiedä uskosta etkä uskoontulosta yhtään mitään, et edes alkeiden alkeita. Sinulta puuttuu Jumalan sisäinen tunteminen, ja sitä kautta sinulta puuttuu AIVAN KAIKKI.  

Vierailija
28/151 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko avoliitossa lapsensa saanut jätetty nainen päästä kasteelle, jos liittyy vaikka hellareihin? Vai onko siellä jotain rajoituksia tähän?

En ole ainakaan ikinä kuullut, että tuohon olisi rajoituksia hellareilla tai muillakaan kristillisillä seurakunnilla, enkä äkkiseltään itsekään keksi syytä, miksi olisi. Mennyt elämä on mennyttä. Useat kirkot eivät kasta toista kertaa, mutta jos sinua ei ole vielä kastettu, niin rohkeasti vaan seurakuntaan yhteyttä  niin kertovat varmasti mielellään miten homma toimii :) Ja jos sinut on jo aikaisemmin kastettu niin seurakuntaan liittyminen ei välttämättä kastetta vaadi.

Vierailija
29/151 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanassa tosiaan sanotaan että Jumala loi miehen Hänen kuvakseen, ja naisen miehelle miehen kylkiluusta. Mies ja nainen on luotu olemaan yhtä lihaa, mies ja mies taikka nainen ja nainen eivät voi olla sitä. Sanassa myös kielletään miesten makaavasta miesten kanssa niinkuin naisten kanssa maataan.

Ja mies menee naimisiin naisen kanssa, mies ja nainen on luotu toisilleen.

Saatana eksyttää näinä lopun aikoina niin paljon että vain ja ainoastaan ne ketkä ovat hereillä ja ketkä herätetään näkevät sen. Homoseksuaalisuus on syntiä, synti tarkoittaa Jumalan vastaisia asioita eli kun Jumala kieltää jotain niin se on syntiä.

Jumala ei vihaa luomakuntaansa eli meitä ihmisiä mutta vihaa syntiä.

Kirkkojen ei tulisi käännyttää teitä ovelta mutta heidän tulisi auttaa teitä, teidän tulisi haluta synnistä pois. Jumala sanoo ettei uskovien tule oleskella ei-uskovien kanssa ellei tarkoitus ole auttaa ja jakaa heille ilosanomaa Jeesusesta Kristuksesta. Se on ikävää että saatana on saanut homoseksuaali parien välille tunteita, mutta ne eivät Jumalasta. Jumala tarjoaa paljon enemmän, ja tulisikin rakastaa ensin ja eniten Jumalaa ja Jeeususta Kristusta. Sitten rakastetaan muita ja itseä viimeisempänä. Sanassa puhutaan paljon itsensä kieltämisestä ja siitä tulisi jättää kaikki ja seurata Jeesusta Kristusta. Jeesuksen opetuslapsi ei voi olla ellei ole valmis luopumaan perheestä ja kaikesta. Jumalaa rakastaa sinua mutta vihaa syntiäsi, toivon että haluat miellyttää ensin Jumalaa kuin ihmisiä.

Vierailija
30/151 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi hakeutua eheytykseen ja etsiä itsellesi joku mukava mies.

Olen harkinnut nuorempana eheytystä, mutta rakkauteni kumppaniini on liian suurta rikottavaksi. En koe itseäni syntiseksi eli omatuntoni on puhdas. Olen ainoastaan surullinen siitä, jos minua ei hyväksytä täysipainoisena seurakuntani jäsenenä. En todellakaan usko, että tosi Jumala tuomitsee minut.

Se syntisenä oleminen ei perustukaan sinun kokemukseesi, vaan siihen että Jumala määrää täällä säännöt, ja niitä joko noudatetaan tai ei. Kaikki mikä on Jumalan tahtoa vastaan, on syntiä. Raamatussa sanotaan noin "pähkinänkuoressa" että joka rakastaa ihmistä enemmän kuin Jumalaa, se ei ole Jumalalle sovelias. Jos rakastat homouttasi enemmän kuin Jumalaa, sinä et ole Jumalalle sovelias, ja väärässä olet jos kuvittelet että Jumala hyväksyy sinun homoseksuaalisuutesi, Hän ei hyväksy sitä, eikä tule koskaan hyväksymäänkään.  

Vierailija
31/151 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse biseksuaali ja uskossa, eikä ole kertaakaan tuntunut siltä että universumi olisi hylännyt vaikka sitä kuinka toitotetaan silloin tällöin.

Luulen, että oma epävarmuutesi johtuu siitä, että sinulla on valmiiksi ollut hieman sellaista tavallista epävarmuutta, mutta kumppanisi ahdistus uskosta on lisännyt sitä. Puhu partnerillesi ja kerro, miltä se tuntuu. Veikkaisin hänen asenteensa olevan se jota olisi syytä lähteä analysoimaan.

Olet varmaan oikeassa. Myönnän että tunnen asiassa suurta epävarmuutta. Minua pelottaa sellainen asennoituminen kuin esimerkiksi tässä viestiketjussa viestissä #11 (Mies77). Vaikka tuo taitaakin olla ihan vaan verkkokiusaamista, minua pelottaa jos joku seurakunnassa ajattelee noin minut nähdessään ja ehkä olen niin kuvitellutkin. 

En harrasta verkkokiusaamista, mutta totuuden kertomista kylläkin. Lue raamatusta että minkälainen on raamatun mukainen Kristuksen seurakunta, kiinnitä huomiota nimenomaan yksityiskohtiin, ja huomaat että se on täysin erilainen järjestelmä kuin nämä kirkot. Alkuseurakunnan kokoontumisiin ei ollut uskottomilla eikä perversseillä mitään asiaa, eikä tämä malli ole Jumalan silmissä muuttunut yhtään miksikään! Oikeita Jumalan mielenmukaisia seurakuntia on nykyisin hävyttömän vähän. Näihin liberaaleihin lahkoihin voit mennä rellestämään kaltaistesi seuraan ihan huoleti, mutta älä nyt vain erehdy pitämään sitä Kristuksen seurakuntana.

Vierailija
32/151 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi asetat omat seksuaaliset halusi Jumalan opetuksen edelle.

Kaikkia rusinoita ei voi noukkia pullasta, valitan.

Lue Raamattua ja mitä siellä sanotaan teikäläisistä.

Vierailija
33/151 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä täällä sataa tulta ja tulikiveä aidosti seurakuntayhteyttä etsiville. Jos asutte pienellä paikkakunnalla, tilanne on varmasti haasteellisempi kuin pääkaupunkiseudulla, jossa sateenkaariväelle löytyy kyllä armollinen yhteys. Kirkon virassa on jo nyt samaa sukupuolta olevia pareja, tai ainakin niin että toinen on kirkon virassa.

Jos nyt jätettäisiin se tuomitseminen Jumalan tehtäväksi. Synnit sovitettiin jo ristinpuulla.

Vierailija
34/151 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskominen on helpompaa, jos sitä voi tehdä yhdessä. Älä luovuta, kyllä sä voit vielä löytää sellasen kristillisen yhteisön, missä koet olevas hyväksytty!

Yhteisön voit löytää missä koet olevasi hyväksytty, mutta yksikään kristillinen yhteisö ei ikinä voi hyväksyä sinun perverssiotasi, eikä näin ollen sinulla ei ole mitään asiaa oikeaan, raamatun mukaiseen kristilliseen yhteisöön. Totuus on tämä, kestit sinä sen tai et. 

Vierailija
35/151 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies77 kirjoitti:

Jumalan kanssa on tehtävä liitto, ja siinä liitossa sinä kuolet itsellesi, ja tälle maailmalle, ja alat elää Jumalalle. Jos tämän liiton teet, sinun pitää myös kuolla perverssioillesi, muuten et tule koskaan pääsemään ns. ahtaasta portista sisälle, josta käydään sisälle Jumalan valtakuntaan.

Sanasi satuttavat, koska mielestäni en ole mitenkään perverssi ja tuntuisi täysin väärältä heittää pois se rakkaus kumppaniini, jonka olen saanut kokea. Miksi ihmeessä Jumala olisi antanut meidän rakastua toisiimme, jos se olisi totaalisen väärin? Jos olen hyvä kaikille niin eikö se riitä?

Vierailija
36/151 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä täällä sataa tulta ja tulikiveä aidosti seurakuntayhteyttä etsiville. Jos asutte pienellä paikkakunnalla, tilanne on varmasti haasteellisempi kuin pääkaupunkiseudulla, jossa sateenkaariväelle löytyy kyllä armollinen yhteys. Kirkon virassa on jo nyt samaa sukupuolta olevia pareja, tai ainakin niin että toinen on kirkon virassa.

Jos nyt jätettäisiin se tuomitseminen Jumalan tehtäväksi. Synnit sovitettiin jo ristinpuulla.

Sellaiselle synnille josta ei halua muuttaa mieltään, sellaiselle ei ole sovitusta. Tuomitseminen on Jumalan tehtävä, mutta uskovien tehtävä on sanoa synti synniksi, julistaa totuutta, eikä hyväksyä kaikkea törkyä mitä maa päällään kantaa. Edelleen kirkon virassa on kaikenlaisia perverssejä, ja sinne nuo sateenkaarenväriset perverssitkin ovat tervetulleita, mutta kuten olen monta kertaa sanonut, kirkko EI OLE se kristuksen seurakunta jonka raamatusta löydät.

Vierailija
37/151 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeesushan rakasti nimenomaan syntisiä, heikkoja ja vajavaisia. Eivät täydelliset häntä tarvinneetkaan. Rakkautta, vain usko ratkaisee. <3

..ööö..ja ketkä kuuluvat mihinkin ryhmään?

Naispari = syntinen / heikko / vajavainen?

Ja syntinen on...öö kuka? Kuka on synnitön?

Vierailija
38/151 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies77 kirjoitti:

Jumalan kanssa on tehtävä liitto, ja siinä liitossa sinä kuolet itsellesi, ja tälle maailmalle, ja alat elää Jumalalle. Jos tämän liiton teet, sinun pitää myös kuolla perverssioillesi, muuten et tule koskaan pääsemään ns. ahtaasta portista sisälle, josta käydään sisälle Jumalan valtakuntaan.

Sanasi satuttavat, koska mielestäni en ole mitenkään perverssi ja tuntuisi täysin väärältä heittää pois se rakkaus kumppaniini, jonka olen saanut kokea. Miksi ihmeessä Jumala olisi antanut meidän rakastua toisiimme, jos se olisi totaalisen väärin? Jos olen hyvä kaikille niin eikö se riitä?

Kristinuskoon ei kuulu kohtalonusko, vaan kristinuskossa niin makaa kuin petaa! Ei Jumala estä sinua ajamasta autoasi päin kalliota, ei estä! Jos sen päin kalliota itse ajat, on aivan turhaa sanoa että tämän täytyi olla Jumalan tahto, koska Jumala ei estänyt sitä. Sillä ei ole mitään merkitystä että mikä sinä olet itsesi mielestä. Jumalan silmissä olet iljetys, niin kauan kun homoseksuaalisuutta harrastat. Joka haluaa päästä Jumalan yhteyteen, sellaisen on hylättävä synti! Se että homous mainitaan raamatussa iljetykseksi Jumalan edessä, se kertoo että kyseessä ei todellakaan ole mikään yhdentekevä asia, vaan hyvin vakava synti ja Jumalaa vastaan rikkominen. Sinä voit valita joko elämän homostelun kanssa, tai Jumalan kanssa, mutta et mitenkään voi saada molempia samaan aikaan. Itse sen päätät, kumpaa rakastat enemmän, ja niin makaat kuin petaan.

Vierailija
39/151 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies77 kirjoitti:

Oikeita Jumalan mielenmukaisia seurakuntia on nykyisin hävyttömän vähän. Näihin liberaaleihin lahkoihin voit mennä rellestämään kaltaistesi seuraan ihan huoleti

Ok en tarkoittanut että edes kiinnostaisi mikään jyrkin mahdollinen lahko. Haluaisin olla osa suurta perhettä ihan tavallisten tallaajien seassa. Haluaisin että minut hyväksytään edes tuolla "liberaalissa lahkossa" omana itsenäni.

Vierailija
40/151 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi käytte kirkossa? Ei uskoon kirkkoa tarvita. Päin vastoin. Aina parempi, jos osaa ajatella itse.

Jotkut myös osaavat ajatella itse ja tajuavat, että oma usko jää aika köyhäksi jos itsekseen pyristelee. Rukous ja Raamattu on toki tärkeitä ja kaikkien saatavilla seurakunnan ulkopuolellakin, mutta seurakuntayhteys ja ehtoollinen, jotka myös ovat osa uskon vahvistamista ja toteuttamista, harvemmin toteutuvat kotioloissa.

Mutta pitää tarkkaan miettiä mihin ehtoolliseen osallistuu! Sillä joka osallistuu kirkon ehtoolliseen, sillä on osallisuus myös kaikkiin niihin synteihin joita kirkko tekee. Uskovat pysyvät kaukana kirkon ehtoollisesta!