Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Usko ja oma seksuaalisuus

Vierailija
20.11.2017 |

Oma kirkkoni katsoo minua kieroon. Elän parisuhteessa toisen naisen kanssa ja käymme molemmat kirkossa. Kumppanini ei ole uskossa mutta tulee mukaan minun vuokseni. Hän sanoo että meitä ei kirkossa kaivata. Olemme hänen mukaan kirkon silmissä jotenkin "viallisia" ja siten korjauksen tarpeessa. Itseäni tämä satuttaa kovasti ja mietin että onko asia todella niin, että kirkko ei täysin hyväksy ihmisiä joiden seksuaalinen suuntautuminen poikkeaa normista? Mistä tämä asenne kumpuaa ja kuinka voin toimia uskossani omana itsenäni?

Kommentit (151)

Vierailija
41/151 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muuten itse olet tekemisissä meidän perverssien kanssa? Kysyn vain. Olen tuo transsukupuolinen. Olen avoin kaikenlaiselle tulkinnalle, enkä hae henkikökohtaista pelastusta. Miten käännytät meidät ilman Raamatussa kuulutettua rakkaudellista kärsivällisyyttä? Jokainen on virheellinen ja epätäydellinen. Miksi me perverssit olemme muita epäpuhtaampia? Raamattu sanoo monien asioiden olevan väärin, mutta on tärkeää olla nöyrä ja kärsivällinen muita kohtaan. Jeesus sanoi opetuslapsilleen, että se, joka haluaa olla ensimmäinen, sen on oltava viimeinen.

Olen poiminut paljon erilaisia lauseita ja kappaleita Raamatusta aiheeseen liittyen. Voin laittaa niitä tähänkin, jos joku haluaa.

Vierailija
42/151 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän sanoo että meitä ei kirkossa kaivata. Olemme hänen mukaan kirkon silmissä jotenkin "viallisia" ja siten korjauksen tarpeessa.

Minua jäi eniten mietityttämään nämä kumppanisi negatiiviset mielipiteet. Mistä hän tietää nämä asiat sinua paremmin, vaikkei ole kirkon jäsen? Voisiko olla, että hän yrittää saada sinua luopumaan uskosta väittämällä, ettei sinua kirkkoon kaivata?

Niin ja minä en itse ole uskovainen, jos joku nyt luulee, että yritän houkutella ap:n pysymään uskossa tai että pelkään hänen sielunsa puolesta. Minusta ei vain ole kovin hyvä asia, että kumppani puhuu tuohon tyyliin asiasta, joka toiselle on tärkeä. Epäilen siis hieman hänen motiivejaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/151 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä usko? Suomen ortodoksiyhteisössä otetaan kaikki mieluusti vastaan (avioliittoon ei saa vihkiä mutta hyväksytään kyllä ja esim meillä käyty siunaamassa koti vaikka homopari ollaan). Tuntuisiko se omalta?

Vierailija
44/151 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies77 kirjoitti:

Oikeita Jumalan mielenmukaisia seurakuntia on nykyisin hävyttömän vähän. Näihin liberaaleihin lahkoihin voit mennä rellestämään kaltaistesi seuraan ihan huoleti

Ok en tarkoittanut että edes kiinnostaisi mikään jyrkin mahdollinen lahko. Haluaisin olla osa suurta perhettä ihan tavallisten tallaajien seassa. Haluaisin että minut hyväksytään edes tuolla "liberaalissa lahkossa" omana itsenäni.

Sinne vain sitten rellestämään muun sateenkaarisakin kanssa, sellaisia porukoita on Suomi pullollaan, ja jotkut kehtaavat esiintyä kristillisellä ulkokuorella. Raamatun mukainen kristinusko on mainitsemasi jyrkkä ja fundamentalistinen usko! Kuten raamattukin sen sanoo vertauksin kertomuksessa miehestä, joka löysi arvokkaan maton. Hän myi kaiken mitä hänellä oli, jotta voisi ostaa kyseisen arvokkaan maton. Sellaista on kristinusko, on pidettävä kaikkea muuta toisarvoisena verrattuna Jumalaan. Sinä arvostat perverssioita enemmän kuin Jumalaa, ja raamatun mukaan näin ollen et ole Jumalalle sovelias.

Vierailija
45/151 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies77 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies77 kirjoitti:

Jumalan kanssa on tehtävä liitto, ja siinä liitossa sinä kuolet itsellesi, ja tälle maailmalle, ja alat elää Jumalalle. Jos tämän liiton teet, sinun pitää myös kuolla perverssioillesi, muuten et tule koskaan pääsemään ns. ahtaasta portista sisälle, josta käydään sisälle Jumalan valtakuntaan.

Sanasi satuttavat, koska mielestäni en ole mitenkään perverssi ja tuntuisi täysin väärältä heittää pois se rakkaus kumppaniini, jonka olen saanut kokea. Miksi ihmeessä Jumala olisi antanut meidän rakastua toisiimme, jos se olisi totaalisen väärin? Jos olen hyvä kaikille niin eikö se riitä?

Kristinuskoon ei kuulu kohtalonusko, vaan kristinuskossa niin makaa kuin petaa! Ei Jumala estä sinua ajamasta autoasi päin kalliota, ei estä! Jos sen päin kalliota itse ajat, on aivan turhaa sanoa että tämän täytyi olla Jumalan tahto, koska Jumala ei estänyt sitä. Sillä ei ole mitään merkitystä että mikä sinä olet itsesi mielestä. Jumalan silmissä olet iljetys, niin kauan kun homoseksuaalisuutta harrastat. Joka haluaa päästä Jumalan yhteyteen, sellaisen on hylättävä synti! Se että homous mainitaan raamatussa iljetykseksi Jumalan edessä, se kertoo että kyseessä ei todellakaan ole mikään yhdentekevä asia, vaan hyvin vakava synti ja Jumalaa vastaan rikkominen. Sinä voit valita joko elämän homostelun kanssa, tai Jumalan kanssa, mutta et mitenkään voi saada molempia samaan aikaan. Itse sen päätät, kumpaa rakastat enemmän, ja niin makaat kuin petaan.

Minut tekee surulliseksi kommenttiesi kiivaus. Miksi luulet, että minä olen valinnut rakastumisen kumppaniini. Oletko itse koskaan kokenut rakkauden syntymistä? Se on ihmeellistä ja ihanaa! En suoraan sanottuna saa sitä mitenkään rinnastettua tahallaan kalliota päin ajamiseen.

Miksi teen vakavan rikoksen Jumalaa kohtaan? Kaikki läheiseni pitävät minua hyvänä ihmisenä. Itsekin haluaisin ajatella niin. En usko että oikeudenmukainen Jumala tuomitsee minua kadotukseen.

Vierailija
46/151 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies77 kirjoitti:

Jumalan kanssa on tehtävä liitto, ja siinä liitossa sinä kuolet itsellesi, ja tälle maailmalle, ja alat elää Jumalalle. Jos tämän liiton teet, sinun pitää myös kuolla perverssioillesi, muuten et tule koskaan pääsemään ns. ahtaasta portista sisälle, josta käydään sisälle Jumalan valtakuntaan.

Sanasi satuttavat, koska mielestäni en ole mitenkään perverssi ja tuntuisi täysin väärältä heittää pois se rakkaus kumppaniini, jonka olen saanut kokea. Miksi ihmeessä Jumala olisi antanut meidän rakastua toisiimme, jos se olisi totaalisen väärin? Jos olen hyvä kaikille niin eikö se riitä?

Ei Jumala ohjaa ihmistä vaan asettaa esteitä tämän polulle. Sinä lankesit, mutta voit tehdä parannuksen katumalla ja luopumalla synnistä. Portti taivasten valtakuntaan on kapea, eikä kaikkien ole tarkoituskaan sinne päästä. Oma valintasi...

Vierailija
47/151 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamattuhan se uskonnon säännöt sanelee. Mä en usko raamattuihin enkä uskontoihin, mutta Jumalaan uskon. Ja uskon, että se rakastaa ihan jokaista riippumattaa siitä kehen on rakastunut.

Vierailija
48/151 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä klikkaamalla löydät tukea .

Myös Setassa on ihmisiä, jotka ymmärtävät tilanteesi.

Vierailija
49/151 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sananlaskut 12:18

Joku puhuu ajattelemattomasti kun miekan pistoin, mutta viisaiden kieli on kuin lääkitystä.

Roomalaisille 2:1

Sen tähden et ole puolustettavissa, oi ihminen, oletpa kuka hyvänsä, jos tuomitset; sillä siinä missä tuomitset toisen, langetat tuomion itsellesi, koskapa sinä, joka tuimitset, harjoitat samoja tekoja.

Markus 9:35

Niin hän istuutui ja kutsui ne kaksitoista ja sanoi heille: "Jos joku tahtoo olla ensimmäinen, niin hänen on oltava viimeinen kaikista ja kaikkien palvelija."

Galatalaisille 5:22-23

Toisaalta hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, huomaavaisuus, hyvyys, usko, lempeys, itsehillintä. Sellaisia vastaan ei ole lakia.

Sananlaskut 26:12

Iletko nähnyt miehen, joka on viisas omissa silmissään? Enemmän on toivoa typerästä kuin hänestä?

Vierailija
50/151 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala ei ole oikeudenmukainen, ja sinun omilla uskomuksillasi ei ole merkitystä. Vaikka uskottelet olevasi uskossa, niin teet vastoin Raamatun ohjeita.

Tulkinnet myös Raamatun opetuksia omaksi eduksesi. Joku nimitys tuollaisille on, olisiko tekopyhä tms.

Pedofiilikin varmaan sanoo, että voi kun jumalasi salli ja anteeksipyyntö pyyhkii synnit pois ja uutta syntiä taas tekemään. Onhan nää nyt nähty...

Vierailija
51/151 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumala ei ole oikeudenmukainen

Voitko kertoa esimerkin, jossa Jumala ei ole oikeudenmukainen?

Vierailija
52/151 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku puhuu ajattelemattomasti kun miekan pistoin, mutta viisaiden kieli on kuin lääkitystä.

Sen tähden et ole puolustettavissa, oi ihminen, oletpa kuka hyvänsä, jos tuomitset; sillä siinä missä tuomitset toisen, langetat tuomion itsellesi, koskapa sinä, joka tuimitset, harjoitat samoja tekoja.

Niin hän istuutui ja kutsui ne kaksitoista ja sanoi heille: "Jos joku tahtoo olla ensimmäinen, niin hänen on oltava viimeinen kaikista ja kaikkien palvelija."

Toisaalta hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, huomaavaisuus, hyvyys, usko, lempeys, itsehillintä. Sellaisia vastaan ei ole lakia.

Iletko nähnyt miehen, joka on viisas omissa silmissään? Enemmän on toivoa typerästä kuin hänestä?

Näilläkö perustelet perverssin homouden ?

Kuulut joukkoon omaksi eduksi siteeraajat, ja portilla puheesi punnitaan. Kun sinulta kysytään onko homous syntiä, niin mieti jo nyt mitä vastaat.

Vierailija
53/151 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi muuten itse olet tekemisissä meidän perverssien kanssa? Kysyn vain. Olen tuo transsukupuolinen. Olen avoin kaikenlaiselle tulkinnalle, enkä hae henkikökohtaista pelastusta. Miten käännytät meidät ilman Raamatussa kuulutettua rakkaudellista kärsivällisyyttä? Jokainen on virheellinen ja epätäydellinen. Miksi me perverssit olemme muita epäpuhtaampia? Raamattu sanoo monien asioiden olevan väärin, mutta on tärkeää olla nöyrä ja kärsivällinen muita kohtaan. Jeesus sanoi opetuslapsilleen, että se, joka haluaa olla ensimmäinen, sen on oltava viimeinen.

Olen poiminut paljon erilaisia lauseita ja kappaleita Raamatusta aiheeseen liittyen. Voin laittaa niitä tähänkin, jos joku haluaa.

En minä olekaan tekemisissä perverssien kanssa, mistä moista olet saanut päähäsi? Minulle on ihan sama mihin sinä uskot, minkälaisia tulkintoja haet, ja sinun kiinnostumisesi pelastusta kohtaan. Minä kerron vain sitä totuutta mikä raamatusta löytyy. Mistä olet saanut päähäsi että raamatussa kuulutetaan rakkaudellista kärsivällisyyttä perverssejä kohtaan? Jeesus ei todellakaan ollut korrekti ainoatakaan synnintekijää kohtaan, kyykäärmeiden sikiöiksikin heitä kutsui. Raamattu ei missään kohtaa sano että tärkeää on olla nöyrä ja kärsivällinen muita kohtaan. Omasta seurakunnastaan hän sanoi että olkoon teillä keskinäinen rakkaus ja kärsikää toinen toisianne. Jeesus sanoi nimen omaan opetuslapsilleen että joka haluaa olla ensimmäinen, hän olkoon muiden palvelija, mutta perverssien tekoja ei uskova voi katsoa läpi sormien eikä hyväksyä! Ei uskova voi antaa sellaista asiaa anteeksi jumalattomalle, jota ei Jumalakaan hyväksy. Sinähän nyt ihan hulluja kirjoittelet! Voihan sitä raamatusta poimia lauseita vaikka kuinka paljon, mutta pitäisi ensin ymmärtää että mitä ne tarkoittavat, ennen kuin niitä mihinkään käyttää.

Vierailija
54/151 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuomitsemisesta puheen ollen. Raamatussa sanotaan myös näin:

"Peratkaa pois vanha hapatus, että teistä tulisi uusi taikina, niinkuin te olettekin happamattomat; sillä onhan meidän pääsiäislampaamme, Kristus, teurastettu.

Viettäkäämme siis juhlaa, ei vanhassa hapatuksessa eikä ilkeyden ja pahuuden hapatuksessa, vaan puhtauden ja totuuden happamattomuudessa. Minä kirjoitin teille kirjeessäni, ettette seurustelisi huorintekijäin kanssa; en tarkoittanut yleensä tämän maailman huorintekijöitä tai ahneita tai anastajia tai epäjumalanpalvelijoita, sillä silloinhan teidän täytyisi lähteä pois maailmasta. 

Vaan minä kirjoitin teille, että jos joku, jota kutsutaan veljeksi, on huorintekijä tai ahne tai epäjumalanpalvelija tai pilkkaaja tai juomari tai anastaja, te ette seurustelisi ettekä söisikään semmoisen kanssa. Sillä onko minun asiani tuomita niitä, jotka ovat ulkopuolella? Ettekö tekin tuomitse vain niitä, jotka ovat sisäpuolella?

Mutta ulkopuolella olevat tuomitsee Jumala. "Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha." 1. Kor.5:7-13

Seurakuntaan kuuluu oikeanlainen synnin tuomitseminen. 

Vierailija
55/151 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumala ei ole oikeudenmukainen

Voitko kertoa esimerkin, jossa Jumala ei ole oikeudenmukainen?

Siten että vain uskovat pelastuvat, ja heistäkin vain ne jotka elävät. Raamatun oppien mukaan. Edes vanhurskaus tai hyvät teot eivät pelasta jos usko puuttuu. Eikö ole epäreilua ja epäoikeudenmukaista ?

Jeesus sanoi: ”Totisesti, totisesti: se, joka kuulee minun sanani ja uskoo minun lähettäjääni, on saanut ikuisen elämän. Hän ei joudu tuomittavaksi, vaan hän on jo siirtynyt kuolemasta elämään.” (Joh. 5:24)

Synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme. (Room. 6:23)

Vierailija
56/151 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumala ei ole oikeudenmukainen, ja sinun omilla uskomuksillasi ei ole merkitystä. Vaikka uskottelet olevasi uskossa, niin teet vastoin Raamatun ohjeita.

Tulkinnet myös Raamatun opetuksia omaksi eduksesi. Joku nimitys tuollaisille on, olisiko tekopyhä tms.

Pedofiilikin varmaan sanoo, että voi kun jumalasi salli ja anteeksipyyntö pyyhkii synnit pois ja uutta syntiä taas tekemään. Onhan nää nyt nähty...

Jos vastasit mulle, niin vastaan nyt vielä.

En ole uskossa. Sitä lahjaa en ole saanut. Mulla on vain toivoa. Jokainen on kykenemätön pelastumaan omillaan, ja itse tuskin pelastun lainkaan. En tiedä, vaikuttaako transsukupuolisuuteni asiaan vai ei.

Uskon Jumalan olevan järkevä ja mahdollisimman oikeudenmukainen. Jos hän tahtoo, että kuolen, sille on kivenkovat perusteet. Syntiä ja virheitä ei mikään pyyhi pois. Omat valinnat ja teot ratkaisevat. Jokainen ei voi elää paratiisissa ja ylläpitää sen rauhaa, vaikka toivoisin niin olevan, jos paratiisi vielä tulee.

Sinun toivon pelastuvan vielä.

Vierailija
57/151 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus sanoi: Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät; mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät (Matt 7:13-14).

Vierailija
58/151 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä eätoivomasi asenne kumpuaa Raamatusta. Miksi käyt kirkossa, jos Raamatun sisältö ei kiinnosta? Ei sieltä voi ottaa vain sitä mikä tuntuu hyvältä :( Kaikki tai ei mitään. (Tässä vaiheessa tiedoksi, että Vanha Testamentti kertoo juutalaisten historiasta ja heidän perinnäissäädöksistään, ja edellä mainitut ei koske meitä. Homous on kielletty myös UT:Ssa, siksi se valitettavasti on edelleen väärin)

Vai oletko rehellisesti hyvällä omallatunnolla kirkossa? Uskon että sisimmässäsi tiedät tekeväsi väärin. Jos et, pitää lukea enemmän Raamattua. Jumala ei halua väkisin muuttaa ketään.

Vierailija
59/151 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vastasit mulle, niin vastaan nyt vielä.

En ole uskossa. Sitä lahjaa en ole saanut. Mulla on vain toivoa. Jokainen on kykenemätön pelastumaan omillaan, ja itse tuskin pelastun lainkaan. En tiedä, vaikuttaako transsukupuolisuuteni asiaan vai ei.

Uskon Jumalan olevan järkevä ja mahdollisimman oikeudenmukainen. Jos hän tahtoo, että kuolen, sille on kivenkovat perusteet. Syntiä ja virheitä ei mikään pyyhi pois. Omat valinnat ja teot ratkaisevat. Jokainen ei voi elää paratiisissa ja ylläpitää sen rauhaa, vaikka toivoisin niin olevan, jos paratiisi vielä tulee.

Sinun toivon pelastuvan vielä.

Kaikkia meitä kutsutaan, enkä itsekään ole synnitön. Mutta olen muuttanut elämäni ja saanut Pyhän hengen kosketuksen. Koskaan ei ole liian myöhäistä, ja Jeesus lunasti meidän syntimme ristillä. Lue Raamattua, ja saatat vielä löytää tien pelastukseen, joka on usko itsessään. Tie ei ole helppo, sen myönnän, etenkään transsukupuolisille ja homoille. Ja sydämessäni toivon että heidän syntinsä olisi sovitettu myös ristillä, ja oma usko pelastaisi heidät. Raamattu tosin toista sanoo.

Siinä kaikki...

Vierailija
60/151 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näilläkö perustelet perverssin homouden ?

Kuulut joukkoon omaksi eduksi siteeraajat, ja portilla puheesi punnitaan. Kun sinulta kysytään onko homous syntiä, niin mieti jo nyt mitä vastaat.

En perustele näillä homoutta. Petustelen näillä sen, että meidän, sateenkaariväen, sanallinen tai kuvainnollinen ruoskiminen ja kiihtyminen on turhaa. En tiedä, onko homous syntiä. Olen kuullut, että Raamatun kääntäminen alkukielestä on mutkikasta. Raamatun siteeraaminen neutraalisti on hankalaa.

Onko puheesi meille lääkitystä? Vaikka ajateltaisiinkin, että olemme sairaita, niin emme parane muutoin kuin lempeällä ohjauksella, jos se on mahdollista. Jos se ei ole mahdollista, kuulumme maailmaan, joka aiheuttaa sinulle vain huonoja asioita, jolloin sinun pitäisi vain olla kuulumatta tähän järjestelmään ja olla huomioimatta meitä.