Paras paistinpannu?
pitäisi hommata uusi paistinpannu, ei nyt mitään ökyhintaista mutta hyvälaatuista kuitenkin. Ei siis mitään kympin vempulaa. Vinkkejä ottaisin mielelläni vastaan mikä pannu olisi hyvä, kun välillä itse valitut ei ole vastannut odotuksia. Tulee käyttöön keraamiselle liedelle.
Kommentit (184)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valurauta on paras nyt ja vielä lastenlapsillasikin.
Valurauta on ihan hyvä, mutta hiiliteräs on kaikilta ominaisuuksiltaan vielä parempi.
Paitsi jos tykkää esim. tomaattikastikkeista niin silloin ei hiiliteräs sovi.
Steelsafe Heirol. Kestää kaikkea ja helppo puhdistaa.
Valurauta ja kaveriksi hiiliteräspannu, niillä pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valurauta on paras nyt ja vielä lastenlapsillasikin.
Valurauta on ihan hyvä, mutta hiiliteräs on kaikilta ominaisuuksiltaan vielä parempi.
Paitsi jos tykkää esim. tomaattikastikkeista niin silloin ei hiiliteräs sovi.
Miksi ei?
Ostit minkä pannun nyt hyvänsä, niin pidät vaan huolen ettei pohja joka on vasten keraamista pintaa, ole alumiinia. Se ei käy sille liedelle.
Mul on Opan pannu.
Vierailija kirjoitti:
Ostit minkä pannun nyt hyvänsä, niin pidät vaan huolen ettei pohja joka on vasten keraamista pintaa, ole alumiinia. Se ei käy sille liedelle.
Mul on Opan pannu.
Kyllä se käy, kunhan liesi ei toimi induktiolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mul on Opan pannu.Kyllä se käy, kunhan liesi ei toimi induktiolla.
En muusta tiedä mut meidän bosch on keraaminen ja käyttöohjeissa sanotaan nimenomaan ettei alumiinista pohjaa.
Osta kunnon pannu ja siihen kannattaa panostaa. Vähän kalliimpi niin hyvä pitkäikäinen on. Itse tykkään ostaa kalliimpia niin hyvä hinta suhde.
https://www.google.com/search?q=keraaminen+liesi+alumiini&oq=keraaminen…
Näin ohjeistus nimenomaan keraamisen lieden ja alumiinipohjien kanssa.
Swiss Diamond. Käytän aina vain puolta tehoa, vain muovi- tai puulasta ruuan käsittelyyn. Pesu ja KUIVAUS heti käytön jälkeen. Kaapissa ollessa patalappu väliin, jos päälle tulee muuta. Painava on, mutta ihan parasta laatua. Ei missään nimessä astianpesukoneeseen.
Kymmeniä vuosia kuolasin tätä pannua ja nyt kun se on hankittu, harmittaa etten raaskinut ostaa sitä aiemmin. Ruuanlaitto muuttui kerralla ylelliseksi.
Mulla on Onyx, ollut jo pidemmän aikaa ja on edelleen kuin uusi. Paistaa erittäin hyvin. Ainoa miinuspuoli on painavuus tavalliseen tefloniin verrattuna. Ei mitään turhanpäiväisiä käsittelytapoja, senkun paistaa ja pesee koneessa. https://onyxcookware.fi/
En tullut lukeneeksi, mitä tuotetta täällä on mainostettu, mutta minun suosikkini on WMF.
Ymmärrän toki, jotta niitä on hieman hankala saada eli löytää ostettavaksi. WMF on saksalainen tuote, mutta valitettavasti sen tuotanto on siirretty pois Saksasta. Toivottavasti laatuvalvonta kuitenkin säilyy ennallaan.
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Et pety.
Fiskars Hard Face paistokasari kannella 26 cm
petyin jo. pinnotteet irtosi
olenko ainoa, joka on ostanut ruostumattoman pinnoittamattoman pannun. voi laittaa vaikka pesukoneeseen. vielä ei ole paljon kokemusta. onko muilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valurauta, puuvarsi.
Muuten hyvä, mutta ei voi laittaa uuniin, eikä rasvapolttaa tai muutenkaan huoltaa. Itse valitsisin kokometallisen pannun valmistusmateriaalista riippumatta, silloin se käy uuniin ja jopa puuhellallekin.
Miksi ei voi rasvapolttaa tai käyttää puuhellalla. Kun laitat uuniin, en kyllä tiedä miksi sen uuniin laittaisin, niin ruuvaamvarsi irti. Uuniin laitan valurautapadan.
Rasvapolttoa ei tarvitse tehdä kuin käyttöön ottaessa. Paitsi jos joku vahingossa on sen pessyt tiskiaineella tai pannut koneeseen. Kalliimmat on jo valmiiksi rasvapoltettu. Honkkarista ostettiin kerran yksi, rasvapoltettiin ja hyvä on ollut. Vanhin paistinpannu on meillä n. 40 vuotta vanha.
Minkälainen on puukahvainen paistinpannu, josta kahvan saa ruuvilla helposti irti? Itselläni on ruotsalainen Ronnebyn pannu, josta kahva ei irtoa millään opilla. Puuhellalla käytettäessä puukahvan alapinta on pikkuhiljaa mustunut (siis hiiltynyt). Tuosta kun se vielä huononee, niin pannu menee vaihtoon.
Tuosta rasvapolttoasiasta olen kyllä samaa mieltä.
sulla on siis hiilipuupannu. sitä ei kannata heittää pois. siitä saa hyvän nuotiopannun toisin kuin noista kertakäyttö teflon paskoista
3 erilaista pannua pitäis olla joka taloudessa joka kokkaa muutakin kuin kalapuikkoja ja maksalaatikkoa.
Fiskarssit voi nakkaa vesilinnuille. Ihan poskettoman huonoja.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on Onyx, ollut jo pidemmän aikaa ja on edelleen kuin uusi. Paistaa erittäin hyvin. Ainoa miinuspuoli on painavuus tavalliseen tefloniin verrattuna. Ei mitään turhanpäiväisiä käsittelytapoja, senkun paistaa ja pesee koneessa. https://onyxcookware.fi/
Alkoi kiinnostaa toi kasari, saattaapa olla et riipasen ton testiin 👍
Alumiini kertyy aivoihin ja aiheuttaa alzheimeria. Sama ongelma pinnotteiden kanssa, joita myös irtoaa pikkuhitusina ja kertyy elimistöön. Nam.