Paras paistinpannu?
pitäisi hommata uusi paistinpannu, ei nyt mitään ökyhintaista mutta hyvälaatuista kuitenkin. Ei siis mitään kympin vempulaa. Vinkkejä ottaisin mielelläni vastaan mikä pannu olisi hyvä, kun välillä itse valitut ei ole vastannut odotuksia. Tulee käyttöön keraamiselle liedelle.
Kommentit (184)
Rönneby brukin valurautapannut toimineet jo vuosia. Eikä ole ongelmia tarttumisen kanssa, kerran vain ihmettelin kun kaikki tarttui kiinni ja vieraani kertoi pesseensä pannun pesuaineella joten siitä johtui. Laitoin vaan öljyä pintaan ja kuumensin hellalla pannun niin että öljy alkoi savuttaa pannulla sellasen 10 min ja on taas toiminut puoli vuotta kohta jo siitä moitteetta, tuntuu että vain paranee käytössä.
ei pinnoitetuille. Teflon yms. materiaalit jotain ihan älytöntä, muovia ruuan kuumennukseen jonka tiedetään tappavan linnutkin jos sattuvat samassa tilassa olemaan jossa teflon pannu kuumenee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ärsyttää jatkuva paistinpannujen ostelu, niin osta valurautapannu! Se kestää loppuelämäsi etkä joudu enää koskaan turhautumaan paistinpannun huonoon laatuun.
Miksi niin moni suosittelee valurautaa vaikka hiiliteräs on kaikilla mittareilla yhtä hyvä tai parempi?
No ei ole tarvinnut hiiliteräkseen turvautua, kun olen valurautapannun löytänyt. Millä tavalla se hiiliteräspannu on parempi? Ihan vilpittömästi kiinnostaa.
Meillä on siis käytössä pelkkä valurautapannu. No wokpannu on myös, mutta tosi harvoin sitä tulee käytettyä ja sekin on valurautaa. Yhden hengen wok valmistuu paistinpannulla ihan hyvin. Mihin sitä hiiliteräspannua tarvitaan, jos on jo valurautapannu? Kestääkö sekin käytössä vuosikymmeniä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ärsyttää jatkuva paistinpannujen ostelu, niin osta valurautapannu! Se kestää loppuelämäsi etkä joudu enää koskaan turhautumaan paistinpannun huonoon laatuun.
Miksi niin moni suosittelee valurautaa vaikka hiiliteräs on kaikilla mittareilla yhtä hyvä tai parempi?
No ei ole tarvinnut hiiliteräkseen turvautua, kun olen valurautapannun löytänyt. Millä tavalla se hiiliteräspannu on parempi? Ihan vilpittömästi kiinnostaa.
Meillä on siis käytössä pelkkä valurautapannu. No wokpannu on myös, mutta tosi harvoin sitä tulee käytettyä ja sekin on valurautaa. Yhden hengen wok valmistuu paistinpannulla ihan hyvin. Mihin sitä hiiliteräspannua tarvitaan, jos on jo valurautapannu? Kestääkö sekin käytössä vuosikymmeniä?
Se on hieman kevyempi käsitellä, ei ole huokoinen joten se ei ota makuja itseensä ja on myös sen johdosta helpompi käsitellä ja pitää puhtaana sekä toimintakuntoisena.
Ei vaihto valuraudasta hiiliteräkseen ole järkevää, mutta jos ei ole kumpaakaan niin itse ostaisin ehdottomasti sen hiiliteräspannun.
Vierailija kirjoitti:
Se on hieman kevyempi käsitellä, ei ole huokoinen joten se ei ota makuja itseensä ja on myös sen johdosta helpompi käsitellä ja pitää puhtaana sekä toimintakuntoisena.
Ei vaihto valuraudasta hiiliteräkseen ole järkevää, mutta jos ei ole kumpaakaan niin itse ostaisin ehdottomasti sen hiiliteräspannun.
Kiitos tästä. Tuolla Paista.fi -verkkokaupan sivustolla käyttäjät perkuloivat rasvapolton kanssa, että 10-12 polttoa jopa ennen käyttöönottoa pitää tehdä. Kuulostaa kauhean työläältä. Ja silti yksi mummeli valitti pannun painavuutta, eli ilmeisestikään ei ole merkittävästi kevyempi kuin valurautapannu.
Itsellemme emme varmaankaan lähde vaihtamaan, mutta lapsi muuttaa ensi vuonna omaan kotiin ja hänelle olisi tarkoitus ostaa paistinpannu, jolla pärjää sitten hautaan saakka. Halkaisijasta tinkimällä saa hieman kevyemmän. Meillä taitaa olla 28cm joten kyllä sitä kaksin käsin saa nostella. 26cm pannu olisi jo hieman kevyempi.
Kevyt pannu ei varaa lämpöä joten ei se tosiaan mikään höyhen ole. Selvästi valurautaa kevyempi kuitenkin, mutta ei se minkään reumasairaan vanhuksen pannu kuitenkaan ole. Rasvapolttoahan tuo ei tarvi lainkaan (kun ei niitä huokosia kerran ole), mutta toki ominaisuudet paranee kun pintaa alkaa muodostumaan.
Paras kombo on mielestäni hiiliteräs + Ikean halpa teflon.
Vierailija kirjoitti:
Ostin tänään Lidlistä Ernesto-paistinpannun. Todella tukeva ja hyväntuntuinen pannu, olen paistellut sillä tänään jo vaikka mitä. Käytän myös keraamisella liedellä, hintakaan ei kukkaroa kovin keventänyt, 13,99€. Edelliset pannut ovat olleet kalliita merkkipannuja, mutta vuodessa nekin on aina loppuun käytetty. Katsotaan nyt, kuinka kauan tämä kestää.
Tuo nyt ei kerro kovin paljoa siitä, millainen ostamasi pannu on. Lidlin pannut ovat kaikki Ernesto-merkkisiä tällä erää. Lidlin tuotemerkit vaihtuvat aika ajoin, tiedä sitten, vaihtuuko silloin myös itse tuote. Eli niitä pannuja on sekä alumiinisia että teräksisiä, sitten on teflon- ja keraamisia pinnoitteita, ja päältä emaloituja jne. Kokemukseni mukaan kyllä hyviä pannuja, varsinkin hintaisikseen.
Vierailija kirjoitti:
Teräspannu ja valurauta paistamiseen, pinnoitettu munakkaan tekoon, blinipannu, lettupannu nimensä mukaisiin toimiin, paellapannu paellaan, pyttikseen ja silakan paistoon, muurinpohja lettuihin ja hampurilaisiin. Pinnoitetut pannut sopii neiti-ihmisten yleispannuiksi niille keraamisille liesille, jotka ei ole liesiä nähnytkään. Niin ja paistorasvaksi sian tai ankanrasva, voi sekä öljy. Margariinit sopii pyllyrasvaksi perspanoihin.
Nyt on päässyt wok-pannu unohtumaan?
Onko kenelläkään kokemusta lasisesta paistinpannusta?
Tefalin pannuihin olen tykästynyt, ei meillä muita olekaan.
Minulla on amerikkalainen kiillotettupintainen Stargazer-valurautapannu. Mielestäni paras pannu ikinä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri pannu eri tarkoitukseen. Paistan mieluummin tortillat valuraudalla kuin hiiliteräksellä.
Mulla on ollut kaikenlaisia pannuja vuosien varrella.Kaikki ovat olleet jonkin ajan kuluttua huonoja.Ruoka on tarttunut pohjaan.Nyt ostin kirpparilta valurautapannun kahdeksalla eurolla.Ikinä en siitä luovu.On se vaan paras.
Ruotsissa Aftonbladet testasi 19 paistinpannua ja tässä on voittaja.
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/21052/ghhmt/Scanpan-CTX-paistin…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teräspannu ja valurauta paistamiseen, pinnoitettu munakkaan tekoon, blinipannu, lettupannu nimensä mukaisiin toimiin, paellapannu paellaan, pyttikseen ja silakan paistoon, muurinpohja lettuihin ja hampurilaisiin. Pinnoitetut pannut sopii neiti-ihmisten yleispannuiksi niille keraamisille liesille, jotka ei ole liesiä nähnytkään. Niin ja paistorasvaksi sian tai ankanrasva, voi sekä öljy. Margariinit sopii pyllyrasvaksi perspanoihin.
Nyt on päässyt wok-pannu unohtumaan?
Aika harvalla on mahdollisuutta käyttää wok-pannua keittiössä. Käytännössä vaatisi joko avoliekin tai sellaisen ”induktiokuopan” jonne sen pannun voi asettaa. Sellainen marketin kuperaseinäinen kasari on tosiaan myyntinimikkeestään huolimatta ihan vaan kasari.
Vierailija kirjoitti:
Ruotsissa Aftonbladet testasi 19 paistinpannua ja tässä on voittaja.
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/21052/ghhmt/Scanpan-CTX-paistin…
Paska pannu, jonka pinnoite hajoaa ajan kanssa kuten hoitohjeista voi helposti päätellä...Oikea paistinpannu on teräs tai valurauta.