Olen kahvilassa töissä ja se työ on ihan paskaa
Äksyjä ja rasittuneita työkavereita. Lisäksi olen heidän silmissään roskaa, koska olen vuokrafirmalainen. Asiakkaille pitäisi aina olla niin mielin kielin ja nuolla kynnys heidän edessään. Koska on se asiakaspalvelu niin palveluammatti.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Asiakas on aina oikeassa. Nyt vaan positiivisuutta, niin hyvin menee. :)
Ei ole. Tuo on niin väärinymmärretty sanonta ettei toista löydy.
Ohis
Rupee sossupummiksi niin pääset helpommalla elämässä.
No höh, katselett varmaan uutta työtä, toivottavasti tärppää.
Mutta muuta nyt ihmeessä asennettasi vähän, ei kenenkään edestä tarvitse kynnystä nuolla. Itsekin aspa-alalla ja kohtelen asiakkaita ja kanssaihmisiä ihan normaalilla kohteliaisuudella, mutta kynnyksiä tai perseitä minusta ei ole nuolemaan 😂
Ei vitsi, haluaisin töihin sellaiseen tylyn/paskan palvelun kahvilaan. Olisin elementissäni.
"Se olis viisi euroa, mahtaakohan sun rahat riittää"
"Kaivappa nyt ne kolikot hiukka vikkelämmin taskustas"
Vierailija kirjoitti:
No höh, katselett varmaan uutta työtä, toivottavasti tärppää.
Mutta muuta nyt ihmeessä asennettasi vähän, ei kenenkään edestä tarvitse kynnystä nuolla. Itsekin aspa-alalla ja kohtelen asiakkaita ja kanssaihmisiä ihan normaalilla kohteliaisuudella, mutta kynnyksiä tai perseitä minusta ei ole nuolemaan 😂
Juuri näin, ihan peruskohteliaisuus ja -ystävällisyys riittää aspatyössä, ap:n heitto kynnyksen nuolemisesta on naurettava (vaikka lieneekin vertauskuvallinen). Mutta toki jos oikeasti tuolta tuntuu niin kandee hakea muuta työtä muualta. Sitä peruskohteliaisuutta ja -ystävällisyyttä vaan tarvitaan muuallakin, että...
Olen töissä picnicissä ja meillä kaikkia kohdellaan samalla tavalla. Vuokratyöntekijät pelastavat tilanteen, tulevat paikkaamaan jonkun vakkarin paikan.
Harmi, että koet sinua kohdellaan huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Äksyjä ja rasittuneita työkavereita. Lisäksi olen heidän silmissään roskaa, koska olen vuokrafirmalainen. Asiakkaille pitäisi aina olla niin mielin kielin ja nuolla kynnys heidän edessään. Koska on se asiakaspalvelu niin palveluammatti.
Asiakaspalvelu on muuttunut teennäiseksi. Kahvilamyyjät hymy korvissa teennäisesti yrittävät saada lisämyyntiä ja palvella asiakasta ylitsepursuavan ystävällisesti. Ei jotenkin istu Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No höh, katselett varmaan uutta työtä, toivottavasti tärppää.
Mutta muuta nyt ihmeessä asennettasi vähän, ei kenenkään edestä tarvitse kynnystä nuolla. Itsekin aspa-alalla ja kohtelen asiakkaita ja kanssaihmisiä ihan normaalilla kohteliaisuudella, mutta kynnyksiä tai perseitä minusta ei ole nuolemaan 😂
Juuri näin, ihan peruskohteliaisuus ja -ystävällisyys riittää aspatyössä, ap:n heitto kynnyksen nuolemisesta on naurettava (vaikka lieneekin vertauskuvallinen). Mutta toki jos oikeasti tuolta tuntuu niin kandee hakea muuta työtä muualta. Sitä peruskohteliaisuutta ja -ystävällisyyttä vaan tarvitaan muuallakin, että...
Ei sillä, on kyllä ihan oikeastikin olemassa ihmisiä, jotka vaativat kovaan ääneen kuut ja planeetat, koska ovathan Maksavia Asiakkaita, mutta siitä huolimatta, peruskohteliaisuus riittää.
Ja totta kyllä tuokin, harvassa ovat ne työt, jossa ei oikeasti tarvitse olla tekemisissä yhtään kenenkään kanssa missään tapauksessa. Eli aina tarvii kuitenkin niitä käytöstapoja ja jonkun näköistä sosiaalista taitoa.
Tiedän, se on vittumaista työtä. Sympatiat on sun puolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiakas on aina oikeassa. Nyt vaan positiivisuutta, niin hyvin menee. :)
Ei ole. Tuo on niin väärinymmärretty sanonta ettei toista löydy.
Ohis
Aivan - asiakkaan pitää antaa luulla olevansa oikeassa.
T: kokki-tarjoilija
Vierailija kirjoitti:
Ei vitsi, haluaisin töihin sellaiseen tylyn/paskan palvelun kahvilaan. Olisin elementissäni.
"Se olis viisi euroa, mahtaakohan sun rahat riittää"
"Kaivappa nyt ne kolikot hiukka vikkelämmin taskustas"
Suomessa saa välillä joissakin paikoissa tuollaista asiakaspalvelua. Esimerkiksi paikoissa joissa santsikuppi kuuluu hintaan on kysytty että monesko santsikuppi sinulla on jo menossa (ensimmäinen oli, nautiskelin kahvista enkä tiennyt että pitää kerralla kulauttaa kurkkuun) tai jos ei kuulu hintaan ja olen käynyt ostamassa toisen kupillisen on todettu että taasko ostat kahvia.
Symppaaaan!!!
Tänään joku vanha akka alkoi määrymään minulle, kun olin hänen mielestä liian hidas. Ei ollut hänen erikoisannosta valmiina, niin piti tehdä sellainen. Tein sen tahallani hitaammin. Hähäh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vitsi, haluaisin töihin sellaiseen tylyn/paskan palvelun kahvilaan. Olisin elementissäni.
"Se olis viisi euroa, mahtaakohan sun rahat riittää"
"Kaivappa nyt ne kolikot hiukka vikkelämmin taskustas"
Suomessa saa välillä joissakin paikoissa tuollaista asiakaspalvelua. Esimerkiksi paikoissa joissa santsikuppi kuuluu hintaan on kysytty että monesko santsikuppi sinulla on jo menossa (ensimmäinen oli, nautiskelin kahvista enkä tiennyt että pitää kerralla kulauttaa kurkkuun) tai jos ei kuulu hintaan ja olen käynyt ostamassa toisen kupillisen on todettu että taasko ostat kahvia.
Taksikuski on myös kerran kysynyt onko minulla rahaa maksaa kyydistä ennen kuin lähti liikkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vitsi, haluaisin töihin sellaiseen tylyn/paskan palvelun kahvilaan. Olisin elementissäni.
"Se olis viisi euroa, mahtaakohan sun rahat riittää"
"Kaivappa nyt ne kolikot hiukka vikkelämmin taskustas"
Suomessa saa välillä joissakin paikoissa tuollaista asiakaspalvelua. Esimerkiksi paikoissa joissa santsikuppi kuuluu hintaan on kysytty että monesko santsikuppi sinulla on jo menossa (ensimmäinen oli, nautiskelin kahvista enkä tiennyt että pitää kerralla kulauttaa kurkkuun) tai jos ei kuulu hintaan ja olen käynyt ostamassa toisen kupillisen on todettu että taasko ostat kahvia.
Taksikuski on myös kerran kysynyt onko minulla rahaa maksaa kyydistä ennen kuin lähti liikkeelle.
Minulle sanottiin eräässä lounaspaikassa, että ruoan saamiseksi tarvitaan rahaa...
Vierailija kirjoitti:
Äksyjä ja rasittuneita työkavereita. Lisäksi olen heidän silmissään roskaa, koska olen vuokrafirmalainen. Asiakkaille pitäisi aina olla niin mielin kielin ja nuolla kynnys heidän edessään. Koska on se asiakaspalvelu niin palveluammatti.
Sanopas, missä kahvilassa olet töissä.
Kierrämme kaukaa, niin kitkerää lienee siellä ilmapiiri ja kahvi kans?
Sellainen paikka on konkurssikypsä, kun jokainen on kuin omaa pa......ansa niellyt.
Joten älä sure, saat sieltä pian lähdöt kotisohvallesi ellet yhtään osaa edes näytellä iloista asennetta asiakkaille.
 Jos omistaisin kyseisen paikan, laittaisin luudan heilumaan. Olisit kiitollinen, että olet päässyt ovesta luikahtamaan sisälle.
Moni tulisi mielellään tilallesi. Joten Herää Jo!
Lahjattonko oot kirjoitti:
Sanopas, missä kahvilassa olet töissä.
Kierrämme kaukaa, niin kitkerää lienee siellä ilmapiiri ja kahvi kans?
Sellainen paikka on konkurssikypsä, kun jokainen on kuin omaa pa......ansa niellyt.
Joten älä sure, saat sieltä pian lähdöt kotisohvallesi ellet yhtään osaa edes näytellä iloista asennetta asiakkaille.Jos omistaisin kyseisen paikan, laittaisin luudan heilumaan. Olisit kiitollinen, että olet päässyt ovesta luikahtamaan sisälle.
Moni tulisi mielellään tilallesi. Joten Herää Jo!
Miks asiakkaille pitäis näyttää iloista asennetta?
Ei kuulu työnkuvaan.
Sulla on kuitenkin työpaikka. Monella ei ole. Tuo vuokratyöntekijöihin suhtautuminen on tietenkin syvältä, se on sellaista kiusaamismeininkiä, jota ei saisi olla.
Asiakaspalvelussa ei pidemmän päälle jaksa, jos ei opi olemaan ottamatta mitään henkilökohtaisesti. Se sun osa on rooli, et edusta asiakkaalle itseäsi siinä vaan sitä yritystä. Muistuta itseäsi tästä koko ajan, älä mene tunteella mukaan mihinkään tilanteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Sulla on kuitenkin työpaikka. Monella ei ole. Tuo vuokratyöntekijöihin suhtautuminen on tietenkin syvältä, se on sellaista kiusaamismeininkiä, jota ei saisi olla.
Asiakaspalvelussa ei pidemmän päälle jaksa, jos ei opi olemaan ottamatta mitään henkilökohtaisesti. Se sun osa on rooli, et edusta asiakkaalle itseäsi siinä vaan sitä yritystä. Muistuta itseäsi tästä koko ajan, älä mene tunteella mukaan mihinkään tilanteeseen.
Ai että jos mua syytetään hitaaksi, kutsutaan palvelusväeksi tai ehdotellaan pikaisia auton takapenkillä, niin en saa sanoa mitään?
Teen oman vakityön ohessa vuokrafirman kautta extraushommia, enkä ole koskaan vielä kokenut mitään väheksyntää tai ylenkatsomista vakihenkilökunnan taholta, harmi, että sinulle on niin sattunut.
Asennoidun työhöni niin, että asiakkaalla on toiveita ja minun hommani on täyttää ne. Ajattelen myös, että olen onnistunut työssäni jos asiakas lähtee hyväntuulisempana mitä oli tullessaan.
MUTTA: Asiakaspalvelu ei ole sitä, että asiakas voi ja saa sanoa ja käyttäytyä miten tahansa ja minä hymyilen ja sanon kiitos, e-hei! Arvostan omaa työtäni ja osaamistani, aina ei asiakas arvosta. Olen oppinut olemaan ottamatta asiatonta negatiivisuutta henkilökohtaisesti - eihän se tyyppi minua tunne. Joskus joku osaa sanoa niin pahasti, että se tuntuu, mutta siitä täytyy vaan päästä yli.
Asiakaspalvelu ei kyllä ole sitäkään, että ollaan mielin kielin...
Asiakas on aina oikeassa. Nyt vaan positiivisuutta, niin hyvin menee. :)