Olen kahvilassa töissä ja se työ on ihan paskaa
Äksyjä ja rasittuneita työkavereita. Lisäksi olen heidän silmissään roskaa, koska olen vuokrafirmalainen. Asiakkaille pitäisi aina olla niin mielin kielin ja nuolla kynnys heidän edessään. Koska on se asiakaspalvelu niin palveluammatti.
Kommentit (53)
Asiakas kun menee paikkaan, jossa otetaan palvelusta ja tuotteesta hinta, ei se voi myyjän taholta olla joku mielenosoitustilaisuus. Kuuluu olla ystävällinen, koska vain siten yritys pärjää. Edustat ko. yritystä. Sen perustaminen on tullut maksamaan paljon ja ylläpito maksaa koko ajan.
Miten olet sinne tiskin taakse mennyt, jos olet tosi tollo?
Vierailija kirjoitti:
Minuahan ei mikään itsekeskeinen akka komentele, ei töissäkään, vaikka kuinka olisi asiakas
Oletko kasvanut tynnyrissä? Eikö missään ole sinulle opetettu miten ihmisiä kohdataan?
Oletko mahdollisesti niitä, joiden joka toinen sana yleisilläkin paikoilla on
voi v-u. Eli vastustus päällä koko ajan, mutta itsensä puolueeton tutkiskelu puuttuu?
Ei noin pärjää missään työpaikassa. Voit sanoa tyhmille höpötyksille, 'Sovitaan etten kuullut, mitä sanoit', ja ohita tilanne kantaa ottamatta.
Huumorilla pääsee pitkälle.
Yrmeitä hapannaamoja herätellään ja kiusataan helpommin.  Unohda myös asiakkaiden negatiivinen nimittely  'akka', se kertoo vain sinun tasosi.
Ei akka kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minuahan ei mikään itsekeskeinen akka komentele, ei töissäkään, vaikka kuinka olisi asiakas
Oletko kasvanut tynnyrissä? Eikö missään ole sinulle opetettu miten ihmisiä kohdataan?
Oletko mahdollisesti niitä, joiden joka toinen sana yleisilläkin paikoilla on
voi v-u. Eli vastustus päällä koko ajan, mutta itsensä puolueeton tutkiskelu puuttuu?
Ei noin pärjää missään työpaikassa. Voit sanoa tyhmille höpötyksille, 'Sovitaan etten kuullut, mitä sanoit', ja ohita tilanne kantaa ottamatta.
Huumorilla pääsee pitkälle.
Yrmeitä hapannaamoja herätellään ja kiusataan helpommin. Unohda myös asiakkaiden negatiivinen nimittely 'akka', se kertoo vain sinun tasosi.
No huh, olipas syvällinen analyysi minusta.
En minä hapannaama ole, tiedän oman arvoni.
Miedän pomo varmaan nuolisi vaikka asiakkaiden perseet, jos vessapaperi olis loppu vessasta.
Sen verran mielikielitouhua.
Asiakaspalvelijana unohda itsesi ja ylemmyytesi näyttäminen 2 viikoksi ja koeta olla lempeä asiakkaillesi ja itsellesi.
Kiität lopulta niistä päivistä ja huomaat, miten hienoa on olla ihmisten ja pehmeämmän itsensä kanssa. Vaatii siis yrittämistä. Olet nyt oma pomosi, jos siellä työpaikalla ei ole ketään loistovalmentajaa.
Kyllä se liukuhihnalla istumisen voittaa.
Kaikista kamalinta on olla töissä neli-viiskymppisten "pitkäaikaisen unelmansa" toteuttaneiden naisten omistamissa kahviloissa. Työlainsäädäntöä ei tunneta ja oletetaan että tiskin takana työskentelevä tyttö olisi samalla sydänverellä mukana kahvilan pyörittämisessä kuin omistajakin. Yritetään saada työntekijä tekemään aina vähän ylityötä vaikka tällä olisi tiedossa seuraavana päivänä häät tai vastaavasti nipistetään palkasta niin että palkkapäivänä joudutaan istumaan pöydän ääreen ja katsomaan työajat läpi minuutin tarkkuudella, omistaja kun on itse myös palkanlaskija. Ei kuitenkaan osata matematiikkaa ja hämmästellään raaka-aineiden kustannuksia ja vahditaan silmä kovana selän takana ettei salaattiannokseen mene enempää kuin viisi kalamata-oliivia. Ja sitten vedetään kilareita kun cupcaken kuorrutus ei ole saman näköinen kuin studiossa kuvatun ammattikondiittorin tekemä, mutta tätähän ei kahvilanpitäjä käsitä kun heiluttelee sitä älypuhelintaan tytön naaman edessä ja tiuskii niin että asiakkaat kuulee kaiken.
SIKSI KAHVILOISSA ON AINA NUORIA TYTTÖJÄ TÖISSÄ. Ne ei osaa vielä pitää puoliaan.
Hidastelen aina tahallani, jos sattuu olemaan inhottava ihminen.
Minua ärsyttää ne, ketkä kuuluttavat kaikille olevansa gluteenittomia, viljattomia, maidottomia ja ties mitä. Sitten ihmetellään, kun ei löydy heille sopivaa tuotetta.
Kyllä, minäkin menisin ostamaan terveystuotteita karkkikaupasta.
Oisko kivempi olla työttömänä?
Se on ihan oma valintasi.
Lähde pilaamasta asiakkaiden ruokia.
Osaatko edes pestä käsiäsi, kun menet töihin tai kun poistut veskistä?
Tuntuu, että olet tosi väärässä paikassa tahallisine hidasteluinesi.
Toivottavasti löydät kaiken vielä edestäsi.
Ja katsot peiliin.
Hyvä jos 16 v tuo näytille, saadaan keskustella asiasta. Ensimmäisen ja viimeisen kerran.
Lahjattonko oot kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äksyjä ja rasittuneita työkavereita. Lisäksi olen heidän silmissään roskaa, koska olen vuokrafirmalainen. Asiakkaille pitäisi aina olla niin mielin kielin ja nuolla kynnys heidän edessään. Koska on se asiakaspalvelu niin palveluammatti.
Sanopas, missä kahvilassa olet töissä.
Kierrämme kaukaa, niin kitkerää lienee siellä ilmapiiri ja kahvi kans?
Sellainen paikka on konkurssikypsä, kun jokainen on kuin omaa pa......ansa niellyt.
Joten älä sure, saat sieltä pian lähdöt kotisohvallesi ellet yhtään osaa edes näytellä iloista asennetta asiakkaille.Jos omistaisin kyseisen paikan, laittaisin luudan heilumaan. Olisit kiitollinen, että olet päässyt ovesta luikahtamaan sisälle.
Moni tulisi mielellään tilallesi. Joten Herää Jo!
Kiitollinen kahvilatyöstä? :D
Minä olen kiitollinen että pulju jossa olin töissä meni kiinni ja olen nyt työtön. Ihan oikeasti. Aikalailla saman rahan saan kotisohvalta.
Inhottava oot ite kirjoitti:
Oisko kivempi olla työttömänä?
Se on ihan oma valintasi.
Lähde pilaamasta asiakkaiden ruokia.
Osaatko edes pestä käsiäsi, kun menet töihin tai kun poistut veskistä?Tuntuu, että olet tosi väärässä paikassa tahallisine hidasteluinesi.
Toivottavasti löydät kaiken vielä edestäsi.
Ja katsot peiliin.
Miten käsienpesu liittyy mihinkään?
Itse pesen kädet aina, kun olen edes puhunut asiakkaan kanssa.
Kahvilatyö ja muutkin ns. pikkupalkkatyöt (esim. siivooja, kaupan kassa) ovat ihan ok, jos on vain väliaikaista. Opiskelujen rahoittaminen käy näillä töillä.
Mutta koko elämän mittaisena "urana".......ei kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Ei vitsi, haluaisin töihin sellaiseen tylyn/paskan palvelun kahvilaan.
Eikö sen nimi ole Tylypahka?
Miksi pitäisi olla hymyilevä ja tekoiloinen?
Ei siitä lisää palkkaa saa, vaikka olisi kuinka mielin kielin.