Olen kahvilassa töissä ja se työ on ihan paskaa
Äksyjä ja rasittuneita työkavereita. Lisäksi olen heidän silmissään roskaa, koska olen vuokrafirmalainen. Asiakkaille pitäisi aina olla niin mielin kielin ja nuolla kynnys heidän edessään. Koska on se asiakaspalvelu niin palveluammatti.
Kommentit (53)
Kyllähän nariseville aasiakkaille saa sanoa.
Suositelkaa jotain muuta ammattia!
Ainakaan ravintolamaailmassa ne ravintolapäälliköt ei yleensä ole mitään maailman terävimpiä kyniä. Sosiaaliset taidotkin usein hukassa. Kyllä niin monta kertaa tunsin itseni niin paljon fiksummaksi, vaikka heidän silmissään olinkin se nuori opiskelijalikka.
Jos ei välitä työstään eikä asiakkaista eikä siitä, mitä ja miten tarjoilee, niin tuskin jaksaa olla hygieeninenkään kaikissa tilanteissa. Eli suttu ja kunnianhimoton toimissaan?
Kuinkahan moni asiakas tulee uudelleen 'ystävällisen' asenteesi eteen?
Joku, joka ei ehdi muualle?
Luulen, että olet provo. Ei tuollaisia työntekijöitä kasva Suomen puissa.
Pitäisikö ap:n varata aika ammatinvalinnan ohjaajalle?
Voisi mukaansa tulostaa nämä keskustelut. Säästyisi paljon aikaa, kun on asenneongelmat selvillä.
Ehdotan työtä eläinten parissa. Hevostallin hoito. Eläimet voisivat opettaa ja rauhoittaa häntä.
Ihmisten ei kannata olla kenenkään itsekkäiden mielenilmaisujen kohteena.
Tosielämän satu kirjoitti:
Jos ei välitä työstään eikä asiakkaista eikä siitä, mitä ja miten tarjoilee, niin tuskin jaksaa olla hygieeninenkään kaikissa tilanteissa. Eli suttu ja kunnianhimoton toimissaan?
Kuinkahan moni asiakas tulee uudelleen 'ystävällisen' asenteesi eteen?
Joku, joka ei ehdi muualle?Luulen, että olet provo. Ei tuollaisia työntekijöitä kasva Suomen puissa.
Ai koska toimisit itse niin, ajattelet muiden tekevän samoin?
Huh.
Arvosta työtäsi kirjoitti:
Pitäisikö ap:n varata aika ammatinvalinnan ohjaajalle?
Voisi mukaansa tulostaa nämä keskustelut. Säästyisi paljon aikaa, kun on asenneongelmat selvillä.Ehdotan työtä eläinten parissa. Hevostallin hoito. Eläimet voisivat opettaa ja rauhoittaa häntä.
Ihmisten ei kannata olla kenenkään itsekkäiden mielenilmaisujen kohteena.
En arvosta työtä, jossa ei arvosteta minua.
No asiakaspalvelu on tosiaan palveluammatti. Jos se ei nappaa, niin kannattaa miettiä jotain muuta. Työkavereita on monenlaisia kuten työyhteisöjäkin. Jossain muussa kahvilassa voisi olla toisenlaista.
Lempikahvilassani on töissä hyväntuulisia mukavia kahvilatyöntekijöitä. Vaikuttavat pitävän työstään. Ovat ammattilaisia. Kahvi on juuri oikeanlainen, kauniilla kuviolla. Asiakkaatkin vaikuttavat viihtyvän. Aina yhtä mukavaa mennä kahville. Ei kahvilatyö huonolta valinnalta vaikuta. Ainakaan asiakkaan näkökulmasta. Joillekin asiakaspalvelutyö sopii paremmin kuin toisille.
Vierailija kirjoitti:
Lempikahvilassani on töissä hyväntuulisia mukavia kahvilatyöntekijöitä. Vaikuttavat pitävän työstään. Ovat ammattilaisia. Kahvi on juuri oikeanlainen, kauniilla kuviolla. Asiakkaatkin vaikuttavat viihtyvän. Aina yhtä mukavaa mennä kahville. Ei kahvilatyö huonolta valinnalta vaikuta. Ainakaan asiakkaan näkökulmasta. Joillekin asiakaspalvelutyö sopii paremmin kuin toisille.
Kahviloita on erilaisia. Tuo kuvailemasi kuulostaa kivalta, juuri sellaiselta mistä haaveilen. :)
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi olla hymyilevä ja tekoiloinen?
Jep, kokeeksi voisi olla kuin Speden aikoinaan esittämä rautakaupan myyjä. 👌
Itse olen juuri työssäoppimisjaksolla ja totesin, että kahvilatyö ei ole minun juttuni. Seisomatyö eikä ehdi kunnolla pitää laillisia taukoja. Palkka huonompi kuin kaupan alalla.
Toivottavasti kahvis ei oo ihan samanlaista.