Onko ketään muuta, joka haluaisi jättää joulun välistä?
Kommentit (75)
Mä pidän kyllä joulusta, mutta stressaa se lahjojen osto. Kummilapsia joka sormelle, jokaista pitäisi jotenkin muistaa. Sisarusten lapset päälle, meidän suvussa ostettu heillekin. Ei ole edes rahasta kiinni, tai en siis mikään rikas ole, mutta ihan normipalkkaisissa töissä käyn, niin en joudu perikatoon. Mutta hirveä vaiva siinä miettimisessä, mitä ostaa kellekin. Omat lapset (teinejä jo) päälle.
Muuten pidän joulusta. Tykkään jouluruuasta ja teen mielelläni itse. Tykkään hiljentyä. Vain tuo lahjojen osto ahdistaa.
Kyllä taidan jättää välistä. Onneksi ei ole perhettä, että pitäisi esittää jotain perhe-helvetti-rumbaa jouluna. Aion nukkua pitkään, syödä hyvin, lukea ja ulkoilla koiran kanssa.
N34
Vierailija kirjoitti:
Cat kirjoitti:
Ei tämä skippaaminen kyllä näin ulkopuolisen korviin mitenkään iloiselta ja luovalta kyllä kuullosta. Enempi on nätkätystä siitä, mitä joku toinen tekee
Mielikuvitus liikkeelle! If you are bored, you are boring.
Mitä jos ei halua mitään mielikuvituksellista joulua vaan haaveilee vaikka että saa viettää sen rauhassa yksin kotona kotiinkuljetuspizzaa syöden? Jollekin sellainen ihan oikeasti on se iloisin ja mukavin tapa viettää joulua.
Minulle kävisi kaupasta valitsemani pakastepizza ja vähän herkkuja ilman ruoanlaittovelvollisuutta. Mutta näillä mennään, yritän laittaa jotakin, koska lapsellani on jouluna aikaa jutella.
Vierailija kirjoitti:
Kaipaisin teitä joulua vihaavia mahdollisimman paljon työkavereikseni. Meille jouluihmisille kun mikään ei ole sen kamalampaa kuin viettää jouluaatto töissä. Tänä vuonna olen onneksi aaton vapaalla ja tiedän, että jokainen nanosekuntikin tulee olemaan täydellinen.
Jos tuollaiset odotukset lataa jouluun, tulee takuulla pettymään. Sitten vain kirjoittamaan vauva-palstalle (joulupäivän aamuna, sillä suomalaisen joulun huipentumahan on aatto) *Joulu pilalla! Mies/anoppi/lapset teki/oli tekemättä sitä tai tätä*
Vierailija kirjoitti:
Kaipaisin teitä joulua vihaavia mahdollisimman paljon työkavereikseni. Meille jouluihmisille kun mikään ei ole sen kamalampaa kuin viettää jouluaatto töissä. Tänä vuonna olen onneksi aaton vapaalla ja tiedän, että jokainen nanosekuntikin tulee olemaan täydellinen.
Joulua vihaavat ihmiset eivät vihaa lomaa. Kyllä muillakin on oikeus pitää vapaata ja levätä. Ei lomaa oikeuta vain se, että tykkäät joulusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua naurattaa tässä aiheessa eniten, että ne, jotka kovimpaan ääneen vaativat muita viettämään joulua, loukkaantuvat eniten siitä, että joku tahtoo viettää vaikka halloweenia.
Ei taida kuulua luterilaisille toi halloweenihömppä? Eli riippuu uskonnosta myös
Halloweenihömppä? Jos tietää mitään uskonnosta, niin tietää, ettei Jeesus syntynyt jouluna. Joulu on ihmisten kehittämämä höpöpö kaupallinen juhla, jotta ihmiset kuluttaisivat mahdollisimman paljon rahaa. Ei mitään tekemistä uskonnon kanssa. Ainoastaan tekopyhät ihmiset teeskentelevät juhlistavansa Jeesuksen syntymää.
Minäkin pidän joulusta sinänsä, mutta tänä vuonna haluaisin skipata sen vieton isolla porukalla. Haluaisin vain olla kaksin kotona puolisoni kanssa, ilman mitään hössötystä. Ostaa pienen perunalaatikon ja vähän valmiiksi siivutettua kinkkua, istua takkatulen, kuusenkynttilöiden, ja oikeiden kynttilöiden valossa rentoutumassa. Juoda glögiä ja lukea kirjaa, pelata lautapelejä puolison kanssa jne. Sitten jouluaaton jälkeen voisi ehkä nähdä lähisukua sillain muutama henkilö kerrallaan.
Olemme matkoilla kaksi viikkoa ennen joulua ja palaamme aatoksi "valmiiseen pöytään". Ihailen ulkomailla kauniita valoja ja kirkkoja, mutta en juokse tavarataloissa. Erilainen joulu, jota odotan kovasti.
Mä mietin lähtiskö ulkomaille. Pitäis tehdä nopea päätös, koska matkoista on moni jo loppu. Kap Verdeä ajattelen, siellä on lämmin.
Olen varmaan onnekkaampi kuin moni, koska voin ihan tavallisina viikonloppuina rauhoittua sohvan pohjalle ja tilata pizzaa ja vain olla. Ja kun on pyhä saan ympärilleni rakkaat läheiset ja syödään ja vietetään aikaa yhdessä kuten esim jouluna. Joulu sopii tälläiseen kokoontumiseen, kun meillä kaikilla on silloin vapaata ja jokainen on sen kalenteriinsa varannut.
Meillä kaikilla on myös lapsuudesta myönteinen joulukokemus ja jokainen tulee omasta tahdosta paikalle, mitään martyyrimeininkiä ei ole.
Eipä minulla ole joulussa muuta tärkeää kuin se, että lapset tulevat käymään ja näen niitä pitkästä aikaa. Pienet lahjat jokaiselle ja jotain syötävää.
Minuakaan ei kiinnosta joulu. Omien vanhempieni vuoksi sinne nyt varmaan menen, vaikka mielelläni viettäisin joulun jossain autiokämpällä vaellusreissulla kirjaa lukien.
Miksi rissaa sua?
Normielämää.
Oot salaa jouluihminen 🤭
Pakolliset vierailut ja vaimon höpsismit siedetään, mutta muuten en jouluttele. Pitkiä vapaita saa töistä helposti silloin kun muu maailma ei ole reissussa, joten joulu on vain kotona nyhjöttämistä.
Joulu lähenee armottomasti, ja rahvasta piiskataan kuluttamaan. "Joulu ja muut perinteiset juhlat alkavat olla pakkopullaa" huokaa muuan Hesarin lukija. "Joulu alkaa jo lokakuussa, siitä meitä muistuttavat kaupalliset tiedotteet. Seremonioita on läpi vuoden. Enää ei jaksa kiinnostua, että mille nyt liputetaan, kun se lippu tuntuu liehuvan salossa tämän tuosta."
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000010839569.html
Joo, minä olen tosi tyytyväinen että voin olla jouluna töissä, ja jättää koko jouluruljanssin väliin.
Muistakaa ihmeessä kertoa huonoja joulumuistoja tässä ketjussa.
https://www.vauva.fi/keskustelu/4410839/joulu-lahenee-kerro-karmein-jou…