Onko ketään muuta, joka haluaisi jättää joulun välistä?
Kommentit (75)
Yksinäisille minijoulu: tupa kauniiksi, kivaa ruokaa, kävely ulkona, mikäli mahdollista. Joulurauhan julistus
Kynttilä tai muu valo. Tvstä joko jouluohjelmaa tai muuta kivaa. Yöllä Vatikaanin joulujuhla tai muu omalla laillaan ylevä juttu. Se on siinä ja ihan täydellinen! Netissä voi roikkua kivojen ihmisten kanssa.
Ketä tässä ketjussa vaivaa, mitä joku toinen tekee?
Vastaus: kyllä se negatiivisuus vaivaa. Ei ole ihmiselle hyväksi levittää ajatusta " pskat mikään mitään on". Sitten ei koskaan mitään olekaan. Jolla on, sille annetaan, eli kannattaa hankkia jotain pientä henkistä kivaa, niin se lisääntyy!
Now I go, kuten lupasin ja HYVÄÄ JOULUA TAI VAUHTOEHTOA KAIKILLE!
Minä. Sanoin jo äidille etten vietä joulua
En oikein tiedä, miksi jättäisin väliin vapaapäivät, hyvän ruuan, kirjan lukemisen ja suklaarasian... :)
En perusta joulusta yhtään, joten teen kuten niin monena jouluna aikaisemminkin eli olen töissä :D Eli kuuntelen kylpylähotellissa lomailevien sosiaalituen tai kelan maksavien perheiden valitusta ja motkotusta siitä kun ei mikään ole niin kuin halutaan.... Kun ei olekaan pippuripihviä ja kun ei ole sitä eikä tätä. Ihan sama, joulun aikaan on kolme pyhää ja tuplapalkka, kyllä minä sillä rahalla kuuntelen ihan mitä vaan.
Mistä tuo konditionaali? Itse en vietä joulua, eikä sitä vietä suurin osa maailman ihmisistä. Ihan hyvin tuntuu toimivan.
Mä vihaan sitä lahjoja+koristeita+mättöä+kiirettä joulua. Sen haluan skipata. Mutta joulun voi viettää myös epäkaupallisesti. Itse tykkään esim. kuljeskella hautausmaalla, käydä kirkossa, oleilla perheen kanssa.
Meidän perhe viettää joulua omalla tavallaan ja tänä vuonnakin menemme taas Lappiin. Siellä kauniin lumisen luonnon keskellä ei joulustressi vaivaa, vaan käymme hiihtämässä, laskettelemassa tai vaikka pulkkamäessä, syömme mitä paikallisesta pikkukaupasta saa ja illalla yleensä pelaamme jotakin lautapeliä. Lapsille on muutama lahja, mutta ei mitään vuorta, vaan vain muutama mukava ajateltu lahja. Tällainen joulu meillä on ollut ainakin kuutena vuonna ja lapset odottavat parin viikon lomaa taas todella innoissaan.
Olen jo kymmenen vuotta skipannut, eli tästä tulee yhdestoista. Piparit on hyviä, mutta niitä voi leipoa kesälläkin, samoin suklaata syön milloin lystään. Ei ole muiden ihmisten asia määritellä mihin aikaan vuodesta saan syödä tai juoda mitäkin tai mitä minun on tiettynä päivämääränä vuosittain tehtävä.
Minä pidän joulusta. Olen silti joskus skipannut joulun vieton, kun olen ollut ulkomailla. Ei se joulu ole ensimmäisenä mielessä kun on 35 lämmintä ja surffaa aalloilla. Sinkkuna tämän oli vielä helppoa ja lomaa sain helpoiten juuri joulun aikaan useamman viikon (mun alalla se on hiljaisin aika).
Nyt sitten on ne lapset ja mies, niin ei tule lähdettyä enää talvella samalla tavalla reissuun. Mutta ei se haittaa, kun joulustakin tykkään. Ehkä joskus kun lapset on isompia, saatetaan ottaa taas irtiotto ja joulunvieton sijaan mennäkin etelän lämpöön.
Cat kirjoitti:
Yksinäisille minijoulu: tupa kauniiksi, kivaa ruokaa, kävely ulkona, mikäli mahdollista. Joulurauhan julistus
Kynttilä tai muu valo. Tvstä joko jouluohjelmaa tai muuta kivaa. Yöllä Vatikaanin joulujuhla tai muu omalla laillaan ylevä juttu. Se on siinä ja ihan täydellinen! Netissä voi roikkua kivojen ihmisten kanssa.
Juu, vaikka sitä pitsaa suoraan laatikosta. Kuulostaa hyvältä. Tuleekohan jouluna sellainen kassahihnaohjelma kuin juhannuksena oli vai onko kaikki kaupat kiinni?
Cat kirjoitti:
Okei, mutta kun mua ei kiinnosta mikään noista. Joulu on minulle yhtä merkityksellinen asia kuin helluntai: kristillinen pyhä, joka vaikeuttaa jonkin verran kaupassa käymistä.
Minua naurattaa tässä aiheessa eniten, että ne, jotka kovimpaan ääneen vaativat muita viettämään joulua, loukkaantuvat eniten siitä, että joku tahtoo viettää vaikka halloweenia.
Ei kun Halloweenikuteet päälle ja hyvää Halloweenia!
Ongelma ei ole joulun viettämättömyys vaan nätkätys. En vietä Halloweenia, hanukkaa, ramadania, mutta voin aivan riemulla toivottaa kaikille niitä viettäville hyvää juhlaa.
Joulua viettämättömät harvemmin toivottavat hyvää joulua niille, jotka sitä viettävät. Sen sijaan muslimi ex- työkaveri toivotti minulle sitä oikein vuolaasti, vaikka ei ole ollenkaan hänelle kai tärkeä juhla? En tiedä. Toivotti kyllä vuolaasti. Se on tyylikästä.
Jaa juu lupasin tyttärelle.
Äkkiä ulos, ennen kuin huomaa
En. Ensimmäistä kertaa pidän lomaa koko viikon, enkä mene edes matkoille kuten yleensä tekisin. Katsotaanko tuletko kokonaan hulluksi kun viikon suvun kanssa vietän! tai kotona tekemättä mitään. Mieluiten olisin töissä edes pari päivää, mutta nyt näin. Kivaa vaihtelua, tai mielenkiintoista tulee olemaan :)
Kyllä mun mielestä jos on lapsia laittanut, niin heitä varten pitää näitä perusjuhlia järjestää.
Lapsettomat tehköön mitä huvittaa, tarvitseeko siihen kysyä lupaa nettipalstalta.
Cat kirjoitti:
Ruudullista joulua!
En ole ikinä ymmärtänyt miksi pitäisi pakkojuhlia just sillon kun kalenteriin on joku mukamas juhlapäivä merkitty.