Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko ketään muuta, joka haluaisi jättää joulun välistä?

Vierailija
19.11.2017 |

?

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vässykkä pitää olla jos ei uskalla olla viettämättä joulua.

Vierailija
42/75 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukki juhannuksenakin kirjoitti:

Mikä sinua estää? Ei joulun skippaamisesta lusimaan joudu. Ei saa edes sakkoja, jos kukaan ei saa tietää.

Estää 4 vuotias siskonpoika jolle olen myös kummina, "ei tietenkään voi hänen ensimmäisiä jouluja skipata, saattaa pahottaa mielensä"

Minä meinasin justiinsa pitää joulutaukoa ennenkö sisko tiedotti lapsesta, että vitutti, nyt sitte mennään aina heidän suunnitelmien mukaisesti, vois tietty väittää että on kipeenä ilman syyllistämistä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua naurattaa tässä aiheessa eniten, että ne, jotka kovimpaan ääneen vaativat muita viettämään joulua, loukkaantuvat eniten siitä, että joku tahtoo viettää vaikka halloweenia. 

Ei taida kuulua luterilaisille toi halloweenihömppä? Eli riippuu uskonnosta myös

Vierailija
44/75 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä haluaisin jättää joulun välistä. Mutta en jätä, koska lapsilleni joulu on niin suuri ilon ja odotuksen aihe. Minulle itselleni joulu tuntuu lähinnä pakkopullalta. Oikeasti en välittäisi sukulaisvierailuista, joulukinkusta enkä joululahjoista. Minulla ja lapsillani oikeasti on jo tarpeeksi tavaraa, joulukinkku ei kuulu suosikkiruokiini eivätkä omat tai miehen sukulaiset kuulu suosikki-ihmisiini. Olen jo nähnyt sen verran monta joulua, että olen jo kyllästynyt.

Vierailija
45/75 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten kyllä tykkään joulusta, mutta tänä vuonna haluaisin skipata sen, koska olemme eroamassa. Laitan kuitenkin vielä joulun normaaliin tapaan. Viimeisen kerran täällä.

Vierailija
46/75 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluna menee usein kaikki omat odotukset mönkään. Rahat tällä hetkellä tosi tiukassa. Omalle 3 v:lle saa iloa pienestä, ei niin isoja vaatimuksia. Mutta sitten sisaruksen 2 lasta, tällä hetkellä 40 e on iso lovi lompakossa... ei huvittaisi käydä sukulaisilla, lapsen takiakin vähän pakko että hän saa kivan joulun.

Vierailija
47/75 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Willy Loman kirjoitti:

Perinteet velvoittaa, että istun taas joulupöytään kuuntelemaan politiikkaa ja tuttuihin kohdistuvaa parjausta. Ei oikein haluttaisi.

Teepä tänä jouluna niin, että kun tuttujen parjaus alkaa, keskeytät sen, kerrot kuinka typerää ja ala-arvoista se on ja keksit muita puheenaiheita.

Vierailija
48/75 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Willy Loman kirjoitti:

Perinteet velvoittaa, että istun taas joulupöytään kuuntelemaan politiikkaa ja tuttuihin kohdistuvaa parjausta. Ei oikein haluttaisi.

Ohjaa heidät keskustelemaan jostain muusta tänä jouluna. Ei mikään niin inhottavaa kuin muiden haukkuminen tuollaisessa tilanteessa.

Vierailija
49/75 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomatko tämän palstan ovat vallanneet? Vaikeaa ja itsekästä olisi skipata joulunvietto, kun lapset sitä joulua niin kovasti odottavat kuitenkin. Vai miten alakoululaisille selitetään ettei nyt vietetä yhtään joulua kun äiskä ei viitsi? Ei kai kukaan tee niin, eihän?

En siis itse välitä pätkääkään koko joulusta, mutta lapsille se on tärkeä juhla enkä todellakaan pilaa iloa heiltä itsekkäistä syistä.

Vierailija
50/75 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis ymmärrä sitä, että ruikuttaa, jos ei vietä joulua. Miksi ei voi vain toivottaa muille hyvää joulua ja on vain viettämättä? Kauheaa valitusta ja draamaa!

Itse en vietä millään lailla uutta vuotta, Vappua tai Juhannusta. Mutta toivotan muille hyvää juhlaa. En vihaa tai skippaa näistä mitään millään lailla, koska en elä poikkeuksellisesti näitä päiviä.

Vierailija
51/75 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan tätä joulua enemmän kuin koskaan. Tai no lapsena vielä enemmän. Ihanat lahjat lapsille jo hankittuna, en malta odottaa heidän ilmettään kun saavat ne. Ollaan tämä joulu ihan rauhassa kotona. Ei raahauduta sukulaisille kuten aina ennen. Vietetään just sellanen joulu kun halutaan, rentoa oleilua, jouluohjelmia, uusien lelujen kanssa leikkimistä, ruokailua, ulkoilua. Ei tarvitse stressin ja aikataulun kera suhata edes takaisin sukulaisten luo ja patsastella siellä.

Vierailija
52/75 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai minkä välistä?

Vierailija
53/75 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan joulua, mutta tämän joulun haluaisin jättää täysin viettämättä. Tämä vuosi on ollut raskas ja täynnä isoja menetyksiä, ja pelkään kuvittelevani, että jouluna asiat olisivat jotenkin toisin ja odottavani ihan kohtuuttomia koko joululta ja kaikilta läheisiltäni.

Vierailija
54/75 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan joulua. Helvetinmoinen kiire töissä joulujoulujoulu sitä ja tätä. Kun joulunpyhät koittaa niin huokaisen helpotuksesta että nyt se on ohi. Olen viettänyt joulunpyhät aina yksin, en vaan kestä sitä hössötystä ja teennäistä touhua. Jouluruoka on myös hirveetä paskaa. Jos lanttu ja sika oli juhlaruokaa 200 vuotta sitten niin pitääkö sen olla sitä edelleen? Aattona paan puhelimen kiinni ja katson netflixiä.

Vierailija
55/75 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruin joulun. Kerroin 4 ja 3-vuotiaille lapsilleni, että joulu on peruttu tänä vuonna. Joulu ei saa meitä tänä vuonna poikkeamaan rutiineista.

Vierailija
56/75 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä. Laskettu juuri noilla main. Pari vanhempaakin lasta ja rahat tiukilla. Olen jo nyt ihan normiarjesta yli väsynyt. Mies painaa pitkää päivää töissä joten kaikki tuntuu kaatuvan niskaan.
Niin paljon kuin lapsia ja joulua rakastankin niin nyt ei vaan pääse fiilikseen :(

Ihan samat fiilikset, toki valitettavasti vähän päinvastaisista syistä. Olisin halunnut istua joulupöytään viimeisilläni raskaana, ehkä sormus sormessa. Totuus: sormusta ei ole odotettavissa, ja raskaus meni kesken. Tällä hetkellä ajatuskin joulupöytään istumisesta hiljan perheellistyneiden ihmisten keskelle katselemaan ensilahjojen availua onnellisten vanhempien keskellä tuntuu musertavalta. Yhtälöön kun vielä lisätään vihjailevat kysymykset siitä, että koskas meille onkaan sitä perheenlisäystä tulossa... 

Vierailija
57/75 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkäämme miten itse tykkää. Jos tahtoo olla yksin niin olkoot. Ei myöskään juoksua paikasta toiseen.

Vierailija
58/75 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulussa ainoa hyvä puoli on se että on lomaa ;) ihanaa aikaa siis hiljentymiselle ja rentoutumiselle.

Totta kai joulun voi viettää hiljentymällä ja rentoutumassa. Ei siihen muuta tarvitse.

Vierailija
59/75 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jouluna menee usein kaikki omat odotukset mönkään. Rahat tällä hetkellä tosi tiukassa. Omalle 3 v:lle saa iloa pienestä, ei niin isoja vaatimuksia. Mutta sitten sisaruksen 2 lasta, tällä hetkellä 40 e on iso lovi lompakossa... ei huvittaisi käydä sukulaisilla, lapsen takiakin vähän pakko että hän saa kivan joulun.

Sopikaa, ettette ostele lahjoja. Itse sovin näin yksipuolisesti siskojen kanssa. En osta heille lahjoja eikä heidänkään tarvitse osta meille. Syynä oli se, ettemme tarvitse turhaa krääsää.

Vierailija
60/75 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sopikaa, ettette ostele lahjoja. Itse sovin näin yksipuolisesti siskojen kanssa. En osta heille lahjoja eikä heidänkään tarvitse osta meille. Syynä oli se, ettemme tarvitse turhaa krääsää.

Sama. Ostan lahjan vain kummilapselle.