Terveyskeskuksen takaisinsoitto järjestelmä
Olen 45 minuuttia odottanut, että tk ajanvarauksesta soitetaan takaisin. Kauanko olette keskimäärin joutuneet odottaa näitä takaisinsoittoja?
Kommentit (47)
Joskus soittavat vasta kun on menossa kiinni.
Miksei nykyään voi jonottaa puhelimessa, ei ainakaan tulisi tunnetta että soittavatko ollenkaan takaisin. Typerää kun pitää kytätä puhelinta ettei puhelu mene ohi
Tämä ei ole rasismia, mutta kun soittajan äidinkieli ei ole suomi, hiukan hitaammin. Muuten puhuessa ei haittaa mutta juuri puhelimessa huomaa että selkeys on eduksi.
Ja kyllä, kyllä voi kestää. Itsekin tässä odottelen yhtä tk: n soittoa.
Akuuttiasioissa pitää soittaa arkisin heti aamukahdeksalta, ja silloin soitetaan heti. Paikkakunnasta riippuen terkkarin soittoaika voi olla myös esim klo 12-13.
Joskus soitin puolilta päivin ja takaisinsoitto tuli lähmpänä kello viittä. Luulin etteivät soita takaisin ollenkaan kun menee virallisesti olikohan se neljältä kiinni.
Tosi nopsaan on aina soitto tullut:) Varmaan useimmin alle 15 minuutissa. Minusta tosi hyvä systeemi, niin ei tarvitse jonossa odotella ja maksaa jonotusajasta!
Meillä se automaatti sanelee noin-ajan, joilloin tk:sta soitetaan takaisin, tyyliin "soitamme sinulle takaisin numeroon, josta soitit, noin kello 13:20." Tähän mennessä on puhelu tullut arvioituna takaisinsoittoaikana.
Nyt olen odottanut tunnin. Kauankohan vielä voisi olettaa että pitää odotella?
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei ole rasismia, mutta kun soittajan äidinkieli ei ole suomi, hiukan hitaammin. Muuten puhuessa ei haittaa mutta juuri puhelimessa huomaa että selkeys on eduksi.
Ja kyllä, kyllä voi kestää. Itsekin tässä odottelen yhtä tk: n soittoa.
Akuuttiasioissa pitää soittaa arkisin heti aamukahdeksalta, ja silloin soitetaan heti. Paikkakunnasta riippuen terkkarin soittoaika voi olla myös esim klo 12-13.
Kuinka soitetaan aamu 8, jos lapsi tippuu klo 10 sohvalta ja lyö päänsä, ja vanhempi haluaa akuutisti tietää lähteäkö hoitoon vai voiko seurailla tilannetta kotona?
Takaisinsoitto on surkea järjestelmä näin lastentarhanopettajan näkökulmasta. En voi työssäni päivystää luuri kädessä... Saatan olla vaikka tärkeässä palaverissa, vahtimassa naapuriryhmänkin alle 3-vuotiaita tai vaihtamassa kakkavaippaa. Puhelulle sopiva hetki pitäisi pystyä valitsemaan itse, ryhmää en voi noin vain jättää.
Vierailija kirjoitti:
Miksei nykyään voi jonottaa puhelimessa, ei ainakaan tulisi tunnetta että soittavatko ollenkaan takaisin. Typerää kun pitää kytätä puhelinta ettei puhelu mene ohi
No kyllä se on vielä typerämpää jonottaa tunti puhelimessa.
Vierailija kirjoitti:
Takaisinsoitto on surkea järjestelmä näin lastentarhanopettajan näkökulmasta. En voi työssäni päivystää luuri kädessä... Saatan olla vaikka tärkeässä palaverissa, vahtimassa naapuriryhmänkin alle 3-vuotiaita tai vaihtamassa kakkavaippaa. Puhelulle sopiva hetki pitäisi pystyä valitsemaan itse, ryhmää en voi noin vain jättää.
Mutta sulla on tunti aikaa jonottaa ja kuunnella jonotusmusiikkia?
Itse olen soittanut 10.50 ajanvaraukseen, eli olen odottanut 1h 40min. Tämä Seinäjoella.
15 min - 6 h
Todella ärsyttävää, kun ei voi koskaan tietää edes suunnilleen takaisinsoiton ajankohtaa.
Oma ehdotukseni parannukseksi:
Soitettaessa terveyskeskukseen valitaan onko asia kiireellinen (painetaan 1) vai ei-kiireellinen (painetaan 2). Jos asiakas valitsee 1, soitetaan hänelle saman päivän aikana heti kun mahdollista. Jos asiakas valitsee 2, hänelle lähetetään tekstiviesti, jossa kerrotaan kellonaika jona hänelle soitetaan seuraavana päivänä.
Miten on mahdollista, että tk on näin pienet resurssit?? Pari viikkoa sitten soitin aikaa varatakseni n. 8.20 aamulla, heti soitettiin takaisin, mutta ajat olivat päivältä loppuneet. Nyt soitin kyselläkseni tähän aiempaan ongelmaan liittyvää asiaa ja olen 2h odottanut takaisinsoittoa. Miksei ajanvarauksesta erillään voisi olla jotain neuvontanumeroa?
Yleensä jos soittaa heti klo 8, takaisin soitetaan n. puolen tunnin kuluttua. Jos soittaa joskus myöhemmin päivällä, siihen saattaa mennä kaksikin tuntia. Näin Hgissä.
Vierailija kirjoitti:
Miten on mahdollista, että tk on näin pienet resurssit?? Pari viikkoa sitten soitin aikaa varatakseni n. 8.20 aamulla, heti soitettiin takaisin, mutta ajat olivat päivältä loppuneet. Nyt soitin kyselläkseni tähän aiempaan ongelmaan liittyvää asiaa ja olen 2h odottanut takaisinsoittoa. Miksei ajanvarauksesta erillään voisi olla jotain neuvontanumeroa?
No jos tarvitset ajan samalle päivälle, niin miksi soitat vasta 8:20, kun kaikki muut soittavat heti kahdeksalta? Ei ihme, että ajat ovat jo loppuneet.
Yleensä mennyt 3-4 tuntia. Aina kuitenkin vähintään 1h odotusta vaikka soittais heti aamusta. Monesti ku on heti aamusta soittanu niin iltapäivällä vasta soitetaan takaisin. Ärsyttävää päivystää puhelinta kun olisi muutakin elämää.
Keskimäärin ehkä 20 min. Kerran meni lähemmäs 3 h.