Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joo o, lastensuojelu kävi tänään koska ekaluokkalaisesta oli tehty lasu koulun puolesta

Vierailija
16.11.2017 |

Syitä ilmoitukselle kaksi (nämä siis käytiin tänään läpi eikä mitään tarvetta jatkotoimille ole eli ilmoitus oli aiheeton).

-lapsella on kuulemma usein likaiset vaatteet päällään. Mitenköhän ne voivat olla likaiset kun joka aamu laitetaan puhtaat vaatteet päälle? Toki joskus joku lempipaita voi olla kaksi päivää peräkkäin päällä mutta silloinkin katson ettei ole tahrainen. Mitään pysyviä tahroja vaatteissa ei ole, sellaisia en edes säilytä kun kirpparilta saa lähes tulkoon ilmaiseksi hyväkuntoisiakin. Ulkovaatteet ovat toki asia toinen näillä keleillä mutta kyllä niistä joka päivä pyyhkäistään suurimmat tahrat pois. Kovin usein en halua niitä pestä etteivät kärsi siitä. Lapsi on aika liikkuvainen joten vaatteet joutuisi pesemään joka päivä. Niin ja pesulla käydään joka ilta, hiukset pestään joka toinen päivä jos ei tietysti olla hikoiltu paljon.

-lapsi oli kertonut koulussa, "että äiti ei vastaa puhelimeen kun on ottamassa aikuisten juomaa". Käyn todella harvoin viihteellä, viimeksi olin pari kuukautta sitten kun juhlimme ystäväni synttäreitä. Kyllä, lapsi oli yrittänyt soittaa mutta en ollut kuullut sitä ja siinä vaiheessa kun huomasin, kello oli jo niin paljon etten viitsinyt soittaa takaisin.

Siis mitä ihmettä? Koulusta ei ole tullut asian tiimoilta yhtään viestiä eli koko lasu tuli aivan puskan takaa. Vaikka se todettiinkin aiheettomaksi, jäi tosi paska maku suuhun ja varsinkin opettajasta. Saas katsoa, mistä opettaja seuraavaksi tekee lasun kun tämä ei kerran onnistunut.

Kommentit (579)

Vierailija
1/579 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa opettaja sitä pahalla on tehnyt vaan ollut oikeasti huolissaan.

Vierailija
2/579 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kannattaisi antaa tiukkaa palautetta asiasta suoraan opettajalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/579 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se lasu ollutkaan teini-ikäisestä kuten aiemmin tänään kerroit.

Vierailija
4/579 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitukset ovat harvoin aiheettomia ja ne kaikki on selvitettävä. Mutta nyt nähtiin että aihetta jatkoselvitykselle ei ole. Jos ilmoitus on aiheeton, se voidaan jättää kokonaan käsittelemättä.

Vierailija
5/579 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, meillä on ensi viikolla vanhempainvartti ja todellakin miehen kanssa aiotaan antaa palautetta asiasta. Ensin meinattiin laittaa Wilman kautta mutta mieluummin kasvotusten.

-ap-

Vierailija
6/579 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se lasu ollutkaan teini-ikäisestä kuten aiemmin tänään kerroit.

Ei meillä ole vielä teini-ikäistä lasta. Vanhin lapsista on 11v. ja keskimmäinen 9v.

-ap-

Vierailija
7/579 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä lapsi oli, kun otit sitä aikuistenjuomaa, etkä ollut tavoitettavissa? Yksin kotona ilmeisesti?

Vierailija
8/579 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä lapsi oli, kun otit sitä aikuistenjuomaa, etkä ollut tavoitettavissa? Yksin kotona ilmeisesti?

Olisikohan kuitenkin ollut isänsä ja veljiensä kanssa? Syy, miksi yritti soittaa minulle, oli ikävä. Olen aika harvoin pois kotoa ja lapset kulkevat muutenkin aika paljon kanssani.

-ap-

Vierailija
9/579 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvähän se  on kun huolehditaan. Ole iloinen että lapsellasi on välittävä opettaja. 

Vierailija
10/579 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä olisi ollut oikeasti hankalista oloista oleva lapsi, ja opettaja ei olisi tehnyt lasua, olisi opettaja pulassa mikäli jotain kävisi...

Me tiedetään tästä vain ap:n versio.

Vierailija
11/579 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se outoa että opettaja ei ilmoita vanhemmille että tekee tai aikoo tehdä lasun. Ei olisi kohtuuton vaatimus.

Vierailija
12/579 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy opelta että tuliko tehtyä oikeasta lapsesta? Kysy lapselta myös mitä kummaa puhuu (valehtelee) koulussa ja miksi?

Vierailija
13/579 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opettaja. Valitettavasti näillä perheillä, jotka sanovat lastensuojeluilmoituksen tulleen puskista ja ”koulu ei ole ottanut yhteyttä” = vanhemmat eivät ole lukeneet wilmaa, johon on merkitty jo useasti ongelmakohtia lapsesta. Vanhemmat eivät joko ole lukeneet koko wilmaa tai eivät ole reagoineet mitenkään itse niihin. On ehdotettu tapaamista. Ei reagoi. Seuraavaksi opettaja yrittää soittaa vanhemmalle. Vanhempi ei vastaa. Sitten tehdään lasu.

Vierailija
14/579 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen terveydenhuollon ammattihenkilö ja jos lapsi kertois mulle että äiti ei vastaa puhelimeen kun ottaa aikuisten juomaa, niin mulla olisi velvollisuus tehdä lastensuojeluilmoitus! Toki ensin olisin yhteydessä kotiin mutta riippumatta kodin vastauksesta se velvollisuus olisi edelleen olemassa, koska kuinkahan moni alkkisvanhempi myöntää että joo, tulee otettua aikuisten juomaa ja jätettyä lapsen keskenään. Voit antaa opelle palautetta lähinnä siitä että olisit toivonut ilmoitusta myös kotiin, mutta opella on velvollisuus tehdä lasu tuossa tapauksessa jos huolta on noussut _yhtään_. Että ihan turha loukkaantua.

Vierailija
15/579 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen terveydenhuollon ammattihenkilö ja jos lapsi kertois mulle että äiti ei vastaa puhelimeen kun ottaa aikuisten juomaa, niin mulla olisi velvollisuus tehdä lastensuojeluilmoitus! Toki ensin olisin yhteydessä kotiin mutta riippumatta kodin vastauksesta se velvollisuus olisi edelleen olemassa, koska kuinkahan moni alkkisvanhempi myöntää että joo, tulee otettua aikuisten juomaa ja jätettyä lapsen keskenään. Voit antaa opelle palautetta lähinnä siitä että olisit toivonut ilmoitusta myös kotiin, mutta opella on velvollisuus tehdä lasu tuossa tapauksessa jos huolta on noussut _yhtään_. Että ihan turha loukkaantua.

No eikö pitäisi kysyä myös lapselta, että kenen kanssa olit kun yritit soittaa äidille...?

Vierailija
16/579 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikö pitäisi kysyä myös lapselta, että kenen kanssa olit kun yritit soittaa äidille...?

Mitä sillä on väliä? Vanhempi juo, se tässä on se ongelma.

Vierailija
17/579 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi myös ilmaista asiat lapselle toisin. Mikä pakko on sössöttää jostain aikuisten juomista, kun yhtä hyvin voisi sanoa, että menee kaverin synttäreille. Porvoo haisee nyt.

Vierailija
18/579 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
19/579 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, meillä on ensi viikolla vanhempainvartti ja todellakin miehen kanssa aiotaan antaa palautetta asiasta. Ensin meinattiin laittaa Wilman kautta mutta mieluummin kasvotusten.

-ap-

Joo menkää sinne mesoamaan niin se antaa teistä hyvän kuvan.

Vierailija
20/579 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin on taas parista pikkuasiasta tehty lasu. Kokonaiskuva on jotain muuta. Suurin osa päihdevanhemmista vähättelee asioita juuri noin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän