Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä saitte mukaan muuttaessanne omaan kotiin?

Vierailija
16.11.2017 |

Mitä te saitte kotoa mukaanne, kun muutitte omaan asuntoonne?

Itse en muista saaneeni vanhemmiltani mitään apuja! Siis itse keräsin jotain muutamia astioita ja pienen keittiönpöydän ja vanhoja huonekaluja mummolan vinniltä mukaani, mutta en muista että vanhempani olisivat millään tavalla auttaneet tai osallistuneet mihinkään. Runkopatjan ostin omilla, vähillä rahoillani. Vanhempani taisivat ostaa keittiöön kaksi jakkaraa, kun valitin ettei mulla ole lainkaan tuoleja, mutta nekin olivat jotain todella halpoja ja huonoja, ja annettiin vastentahtoisesti ja pitkin hampain. Ensimmäinen asuntoni olikin tosi ankea, ei mattoja, ei verhoja, ei imuria tai mitään siivousvälineitä, ei juuri mitään keittiötarvikkeita... Minä olin yksinäinen ja vähän masentunut, varmaan osittain juuri ankean asunnon takia.

Näin jälkikäteen ajateltuna vanhempieni (hyvät tulot, ihan normaaleja ihmisiä) toiminta tuntuu tosi kummalliselta. Eivätkö he halunneet auttaa vai eivätkö tajunneet tilannetta vai mitä ihmettä päässä liikkui?

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mitään. Vain omat vaatteeni ja läppärini. Muutin salaa pois kotoa 18 vuotiaana kun ei annettu lupaa muuttaa omilleen. (Isän mielestä mun piti jopa noudattaa sääntöjä mitä 16vuotiaana, ei annettu kotiavainta mulle vieläkään 18v vuotiaana... ei mulle annettu sitä ikinä, toisin kuin mun nuoremmille sisaruksille. Joilla ihme vapauksia muutenkin.)

Uliuli, valivali. Ihme marttyyri.

Jaha. Jotenkin arvasin että tällaista kommentointia tulee. Kuule, kyllä sitä mielellään muuttaa pois kotoa mun sijassani:

Piti tulla klo 20 mennessä kotiin koska alaovi meni kiinni klo 20:30 (mun nuoremmat sisarukset jotka saivat avaimen kotiin saivat olla 22 asti jossain)

Multa hävisi käteistä.

Mun isä antoi 2h rajan päivässä käyttää mun läppäriä ja pakotti mut jakaan sen sisarusten kanssa (oli mun mummuni minulle ostama läppäri) yöksi se piti viedä vanhempien makkariin.

Tässä olis vaikka mitä syitä lisää vaan ottaa hatkat mutta eiköhän tullut selväksi näistäkin. En kadu.

Vierailija
62/67 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle ostettiin koko kämppä ja kalusteet yms pikkupläräät päälle..

Mitäs ny joku 4000e sisustustavarroista ja koneista ku 130k kämppä jo ostettu skidille.

Joo oon pilalle hemmoteltu...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken mahdollisen irtaimiston. Köyhänä opiskelijana ei  olisi ollut varaa itse ostaa. 

Äiti oli pikkuhiljaa kerännyt mm. astiastoa.

Vierailija
64/67 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain mukaan vaatteeni kassissa. En edes oman huoneeni kalusteita, en edes niitä jotka olin kesätyörahoilla ostanut.

Äiti ei halunnut että muutan opiskelemaan, mutta muutin kumminkin, pakkohan se oli. Olisi kuitenkin ollut kiva saada vaikka astioita.

Vierailija
65/67 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken tarpeelliseksi katsomani omasta huoneestani, kaksi nojatuoliani, sängyn, työpöytäni, lipaston, pyyhkeitä, lakanoita, mattoja, lamppuja, äitini vanhan pienen 2 henken ruokapöydän, pienen matka-tv:n... Astioita ja tarpeellista keittiö/siivous/etc. välineitä aterimista vedenkeittimiin ja tulostimeen käytiin yhessöä hankkimassa parilla ostosreissulla vanhempien kanssa. Lisäksi tein itse muutaman kirppiskierroksen astioitten perässä kun olin niin innoissani asiasta, hankin sieltä kattiloita yms.

Tuparilahjana sain vanhemmiltani sohvan, säkkituolin ja henkareita ja kaikkee pikkusälää hieman muuttoni jälkeen.

Itsekseni kävin sitten muuton jälkeen hiljalleen hankkimassa lisää, pari kirjahyllyä, sohvapöytää, tv-tasoa yms kun löysin mieluisia ja edullisia, ikeassa tykkäsin shoppailla niitä. 

Helpolla pääsin ja sen tiiän, samaan tapaan ovat sisaruksianikin autelleet. Omilleenuutosta  noin 8 vuotta ja tänä aikana saanut vanhemmilta myös jo isomman ruokapöydän uuteen asuntooni heiltä ja aina halutessani saanut käydä hakemassa jotain jos heillä ylimääräsenä on jotain jota tarttisin. 

Vierailija
66/67 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat veivät ikeaan ja ostivat astioita, aterimet, paistinpannun ja kattilan, sain kai muutaman pyyhkeen ja vanhoja lakanoita, vanhan peiton ja tyynyn. Telkkarin. Sähköhammasharjan, kahvinkeittimen. Kyseessä oli kalustettu asuntola ja olin 16 v. Sain myöhemmin vielä vanhan runkopatjani. Vanhempani olivat hyvin pienituloisia. Loput taisin ostaa itse.

Vierailija
67/67 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites te jotka sanotte ettette saaneet mitään muuta kuin vaatteet? Ettekö siis saaneet ees tyyliin läppäriä/koulukirjoja, kännykkää? Lakanoita? Vai sisältääkö vaatteet-kohta kaiken sellaisen ns. henkilökohtaisen omaisuuden?

Puhtaasti utelias olen, voiko oikeasti olla vanhempia jotka ei ees noita lapsella heillä päivittäisessä käytössä olleita juttuja ole antaneet mukaansa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan