Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä näistä "surkein" työ: siivoja, tarjoilija vai kaupan kassa.

Vierailija
16.11.2017 |

Olen tehnyt opiskeluaikana kaikkia noita ja sanoisin, että siivooja. Pienin palkka ja puuduttavin työ. Ihmiset eivät pidä minään, korkeintaan vähän onnettomana.

Seuraavaksi tulee tarjoilija. Älyttömän raskasta vuorotyötä ja pitää olla näyrä ja erittäin palvelualtis, vaikka olisi mikä. Kuluttavaa.

Nyt olen työttömänä ja mietin että satunnaista keikkaa voisin tehdä esim. siivoojana sen 300e edestä, mutta vakituista työtä en _ikinä_ maailmassa ottaisi vastaan noilta aloilta.

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse siivooja ja en ikinä tekisi sitä työtä, jos se pitäisi tehdä silloin kun asiakkaat on paikalla. Olen siis iltavuorossa ja tilat ovat tyhjiä. PAsrasta työtä mitä olen tehnyt. Olen introvertti.

Vierailija
62/74 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoilija

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mää oon siivooja. Ja pidän siitä, ettei tarvitse nähdä ketään päivän aikana ja saa pääsääntöisesti tehdä työnsä yksin. Alueet ei ole pahoja, vaikka kovasti niin väitetäänkin. 

Kunnioitan esim. hotellisiivoojia. En jaksaisi enkä ehtisi heidän työtään. Tylsää, sotkuista, ykstotista raatamista. Joku 45 min. per huone. Katsoin vierestä kun työskentelin hotellissa ja näin mihin kuntoon huoneet joskus jäi asiakkaiden jäljiltä. 

Oma työ oli kevyttä ja hyväpalkkaista, mutta siihen pääsi vain monipuolisella kielitaidolla.

Vierailija
64/74 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina tykännyt työstäni, siivoan sairaalaa. Eipä se konkarin persus nouse alle 15 eurolla, ja sekin on perustunti, yleensä käyn tekemässä ne kermankuorintavuorot. En menisi enää toimeen, ykkösvapaiden vuoksi, mutta eipä sitä näin asuntolainan jälkeen ole mikään pakko.

Tarjoilijana ja kaupan kassana pitäisi varmaan ottaa ihan eri tavalla paskaa naamalle. Kukaan potilas ei ole niin typerä, että rätkättäisi sille, joka tuo ruokaa.

Vierailija
65/74 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että siivooja on ehdottomasti raskain. Fyysisesti raskas työ ja on yksitoikkoista. Kaupan kassa olisi myös ikävää liukuhihnatyötä, mutta joku erikoisliikkeen myyjä olisi mukavampi. Samoin tarjoilijana kiireisessä ketjuravintolassa olisi ikävää hommaa, mutta jossain fine dining -ravintolassa tai rauhallisessa cocktailravintolassa olisi kivempi.

Vierailija
66/74 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin siivooja kuin tarjoilija. Siivoustyötä voit tehdä enemmän rauhassa ja itsenäisesti. Tarjoilijan täytyy hyppiä asiakkaiden luona koko ajan. Muttei kummatkaan työt ole surkeita. Niistä saa palkkaa jolla tulee toimeen, jos vain on tarpeeksi tunteja. Mutta tarjoilijoilla ei taida olla kokoaikatöitä tai tekevät muuta hommaa lisäksi kuin tarjoilua?

Vierailija
67/74 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelinmyyjä

Tää on hirveetä hommaa. Kokeiltu on laman aikaan. Ei kiitos.

Vierailija
68/74 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia noita olen nuorena tehnyt, kunnes sain työn, mihin olin kouluttautunut. Jollainhan sitä pitää elää, eikä nuo mitään pahoja tlutö ole,  oma suhtautuminen asioihin on ratkaisevaa.

Vierailija
69/74 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu täysin siivousalueesta kuinka kiire. Nykyisin niin kilpailtu ala että usein joku toinen firma tarjoaa aina vaan pienemmällä hinnalla ja työajalla siivouksen kuin nykyinen firma jotta vaan saavat kohteen itselleen. Sitten ihmetellään kun ei olekaan puhdasta kun kukaan ei siinä luvatussa ajassa sitä ehdi tekemään.

Vierailija
70/74 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään. 

Kaikki ovat työtä, jolla ansaitaan rahaa elämiseen.

Vierailija
71/74 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen aina tykännyt työstäni, siivoan sairaalaa. Eipä se konkarin persus nouse alle 15 eurolla, ja sekin on perustunti, yleensä käyn tekemässä ne kermankuorintavuorot. En menisi enää toimeen, ykkösvapaiden vuoksi, mutta eipä sitä näin asuntolainan jälkeen ole mikään pakko.

Tarjoilijana ja kaupan kassana pitäisi varmaan ottaa ihan eri tavalla paskaa naamalle. Kukaan potilas ei ole niin typerä, että rätkättäisi sille, joka tuo ruokaa.

Oletko tulevaisuuden minä???  Ihan minun ajatukseni sitten kun se laina on maksettu. 

Vierailija
72/74 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tärkeitä!

Vierailija
73/74 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just kattelin huvikseni vapaita siivoojan paikkoja ympäri Suomea. Ei karseeta kun jossakin oli kk palkka 1500e. Kyllä mä mielelläni sairaalassa siivoan,nyt peruspalkkani henkoht ja ikäilisillä on n. 2400e ja siihen vuorotyönlisät niin kk brutto on n. 3400e. Oottelenkin nyt joululistoja kun saa tehdä ylimääräisiä pyhiäkin,niin parhaimmillaan tammikuussa on käteen jääny euroa vajaa 3000e. Että kyllä laitoshuoltajan palkallakin voi talolainaa maksella. 

Vierailija
74/74 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko tulevaisuuden minä???  Ihan minun ajatukseni sitten kun se laina on maksettu. 

En tiedä. Jos olen, niin meillä asiat ovat menneet ihan mukavasti, hyvin sä vedät ja valitsit :D