Pettäminen jättää syvät jäljet - miksi petetyksi tulemisesta ei saa puhua?
Jos tälläkin palstalla kertoo, että on tullut petetyksi, niin saa syyllistävä palautetta. Ajatellaan, että kumppani on pettänyt, koska suhde on ollut huono tms.
Miksi pettäjä ei ota vastuuta? On muitakin tapoja selvittää asioita, kuin pettää va valehdella.
Minulta ei heru empatiaa pettäjille. Ymmärtää voin, mutta en sympatisoida.
Kommentit (147)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pettämisestä pidetään niin pahana? Eihän se satuta jos toinen ei siitä tiedä.
Minä voin myöntää pettäväni enkä koe siitä huonoa omaatuntoa.
Jos se ei ole mielestäsi niin paha asia miksi et kerro sitä?daa?
No just siksi että en toista turhaan satuta.
Turhaan?mutta pakko kuitenkin pettää?kyllä on kiero ajatusmaailma sulla..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pettämisestä pidetään niin pahana? Eihän se satuta jos toinen ei siitä tiedä.
Tämä on aika surullista..mieheni jäi kiinni pettämisestä ja niitä oli useampia.ei ollut kertonut koska ajatteli juuri näin.asiasta teki kamalampaa juuri se.kaikki luotto ja ja hyvä meidän väliltä kuoli koska toinen on jatkuvasti valehdellut.kaikelta hyvältä mitä oli ollut katsosi pohja.se ei satuttanut niin paljon että oli tehnyt näin vaan se valehtelu.ihmiselle jota rakastaa ei valehdella.tuo sinun ja minun mieheni tapa ajatella on vain oman itsensä suojelemista että saa tehdä mitä itse haluaa muista oikeasti välittämättä.vaikka sen itselleen toisin selittää.
Vierailija kirjoitti:
No esim mediassa on ollut jo pitkään valloilla sellainen pettämistä ymmärtävä ilmapiiri. Paljon kirjoitetaan, miksi pettämistä tapahtuu. Vähemmän puhutaan siitä mitä pettäminen oikeasti aiheuttaa. Pettämisen tuomaa tuskaa pitäisi tuoda enemmän esille. Joten, olen sitä mieltä, että petetyksi tulemisesta ei puhuta tarpeeksi ja joo, ilmapiiri on sellainen ettei siitä oikein saakaan puhua.
Ap
No on toikin totta, mutta mielestäni yleinen ilmapiiri on muuttunut huomattavasti tuomitsevammaksi pettämistä kohtaan, jos vertaa vaikka 80- tai 90- lukuihin.
Vierailija kirjoitti:
Pettäjät ei muutu mihinkään. Sääli, että moni uskoo petturikumppaneitaan.
Kiertoon vaan, sanon minä!
https://exrouva.blogspot.com/2018/12/mita-tehdaan-kun-jaa-kiinni.html
Vain naiset saavat fwb suhteesta kehitettyä petturisuhteen.
Alussa oikein luvataan että voi olla muitakin, sitten kerrotaan että naisen puolelta on tunteita ja aletaan jankkaamaan onko muitakin.
Mies oli löytänyt hyvän panon ja tiesi jos vastaa ,että muitakin on, suhde loppuu ja samoin peppupanot ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on aika surullista..mieheni jäi kiinni pettämisestä ja niitä oli useampia.ei ollut kertonut koska ajatteli juuri näin.asiasta teki kamalampaa juuri se.kaikki luotto ja ja hyvä meidän väliltä kuoli koska toinen on jatkuvasti valehdellut.kaikelta hyvältä mitä oli ollut katsosi pohja.se ei satuttanut niin paljon että oli tehnyt näin vaan se valehtelu.ihmiselle jota rakastaa ei valehdella.tuo sinun ja minun mieheni tapa ajatella on vain oman itsensä suojelemista että saa tehdä mitä itse haluaa muista oikeasti välittämättä.vaikka sen itselleen toisin selittää.
pahinta että petäminen tapahtui kotonani, kun oli sukulaisteni luonna kylässä
Mitä se on AP:ltäkään pois, jos puoliso (mies?) Käy jotain toista nus...emassa?
Nauttisit siitä, mitä on etkä itsekkäästi pitäisi hyvää itselläsi.
Ihme valittajia nämä "petetyt"!
No mutta eihän se ole turhaa satuttamista. Jos kerran pettäminen on ihan jees ja ok, niin mikä satuttaisi. Jos taas satuttaa, niin se ei ole turhaa, vaan ihan aiheellistahan kumppanin on tietää mikä ihmisliero olet.