Mitä kappaletta ette voi kuunnella itkemättä ja miksi?
Itselläni PMMP:n Lautturi. Sanat liippaavat liian läheltä. Toinen samaa teemaa käsittelevä kappale Johanna Kurkelan Prinsessalle, jossa hyvästellään läheinen viimeiselle matkalle.
Kommentit (997)
Iggy Pop ja Debbie Harry, monta syytä.
Suomalaisen miehen voivottelulaulu by Kaukolasipartio
Leif Wagerin Romanssi valittiin Ilta-Sanomien äänestyksessä vuonna 2014 Suomen kauneimmaksi rakkauslauluksi. Tämä laulu riisuu aseista kauneudellaan.
Tauno Palon Ruusu on punainen on käännös saksalaisesta sodanvastaisesta laulusta Die Rose war rot.
Vain ruusu on kirkasta purppuraa
ja rakkaus valju kuin kuoleman maa.
Se ruusu on hehkua sydämen,
eikä kuihdu purppura sen.
Stella - Häävalssi
Tuulimyllyjä vastaan
Täällä taistellaan
Viima hiuksissa viipyy
Hetken vaan
Toiset nuorena nukkuu
Joskus se pelko uniin kulkeutuu
Sitten sinä oot siinä
Silität mun hikistä päätä
Joku taika sulla on sillä
Sinä vain, sinä vain
Saat mut luottamaan
Meillä on aikaa
Stellan laulaja kuoli melko nuorena äkillisesti. Tulee tästä kappaleen alusta mieleen miten arvaamatonta ja epäreilua elämä voi olla. Kaunis kappale.
Leif Wager, Romanssi; muutin aikoinani Helsinkiin ja menin raitiovaunuun, mistä piti jäädä tietyllä pysäkillä pois. No siellä ratikassa oli Leif Wager ja vaimonsa, enkä jäänyt pois, ennenkuin he jäivät juuri tämän biisin fanina. Olin katsonut kaikki Leif Wagerin elokuvat, mitkä tulivat telkkarista ja oli hänen levynsäkin. Harvoin olen ketään fanittanut kuin häntä. Henry Theel oli toinen.
Edu Kettunen: Ihminen
Barbra Streissand: Woman in love
Loiron tulkinta Armo kappaleesta.
Pertti Kurikan Nimipäivät."Aina mun pitää siivota aina mun pitää tiskata ... aina mun pitää..."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos yleensäkään mikään, niin Sibeliuksen Finlandia. Ainakin, jos pikkuisen kuppia alla.
Sama. Ja Maamme-laulu. Nolottaa ihan.
Tämä, kännissä joka kerta vollotan
Mari Laurilan "Aja hiljaa isi".
Olimme 7-henkinen perhe, isi elätti kaikki 5 lasta ja kotirouvavaimonsa.
Esikoinen pääsi oppikouluun, johon oli pääsykokeet, ja siellä kalliit lukukausimaksut.
Isi lupasi kustantaa kaikki ylioppilaiksi asti.
Isi oli myös evakko, joka 18-vuotiaana joutui sotaan useammaksi vuodeksi, ja senhän Suomi hävisi, ja heiltä ja sukulaisilta menivät kodit.
Isin palkka meni perheen elättämiseen, mutta sai omakotitalon rakennettua.
Minulle, kuopukseen, hän kertoi haaveenaan olleen punainen Plymouth Valiant-auto. Sitä hän ei koskaan saanut.
Ei jäänyt rahaa tuohon autoon, mutta aina kun sattumalta kuulen Mari Laurilan "Aja hiljaa, isi", niin kyyneleet tulvahtavat silmiin...
Esa Nieminen: Mihin onni menee
On niin vaikeaa kun kesken kaiken herää huomaamaan
kuinka rakkaus ja viha ovat liki toisiaan
On niin haikeaa kun kaiken jälkeen suru vallan saa
Mihin onni menee kun se katoaa?
Sibeliuksen Finlandia. Se kostuttaa aina silmäkulmat. Mitä kauempana kotimaastani sen olen kuullut, sitä syvemmin se on koskettanut ja lämmittänyt sieluani ja sydäntäni. Niin rakas on Suomi.
Tänään en voinut itkemättä kuunnella Marinin ihmisoikeus virttä.
Laura Närhi: Mä annan sut pois
"onnellisia vain unissaan"
"luovutaan toisistamme hiljaa"
"mä annan sut pois vaikka sattuu"
Don't Cry daddy. Elvis. Ja olen mies, jolla lapsia.
In This River -Black Label Society
Kirjoitettu kitaristikaverista, mutta itselleni tuo mieleen menehtyneen äitini ja muistutuksen elämän ikävästä puolesta.
Pave Maijanen Ikävä. Happoradion Kaunis Ihminen.