Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kappaletta ette voi kuunnella itkemättä ja miksi?

Vierailija
15.11.2017 |

Itselläni PMMP:n Lautturi. Sanat liippaavat liian läheltä. Toinen samaa teemaa käsittelevä kappale Johanna Kurkelan Prinsessalle, jossa hyvästellään läheinen viimeiselle matkalle.

Kommentit (997)

Vierailija
261/997 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesala - Sinuun minä jään (Tanssittiin kesällä mieheni kanssa häätanssi tämän tahtiin. "Sitten kun kuivuneet on juhlaseppeleet, pöydät on siivottu ja vieraat menneet... Jos mekin kerran täältä samoin kadotaan,

kuin tähdenlennot avaruuteen.

Sinua en aio unohtaa". )

Leevi and the Leavings - Pimeä tie, mukavaa matkaa (Kuulin sattumalta tämän biisin muutama vuosi sitten, silloin kun tapahtui se karmiva onnettomuus jossa nainen ajoi päin bussia lapset kyydissään. Järkyttävä, surullinen tapahtuma.)

Muutama virsi saa minut herkistymään. "Herra kädelläsi" muistuttaa minua mummini hautajaisista. Miten niin vahva ihminen olikin yhtäkkiä arkussaan hento ja hauras.. mutta kuitenkin paremmassa paikassa, ilman kipua.

Vierailija
262/997 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bayasgalanin laulu "Botgon duu". Niin kaunis laulu äitiään ikävöivästä lapsosesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/997 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lacrimosan the turning point. Kaunis ja surullinen kappale.

Vierailija
264/997 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kari Tapiirin Intiaani

Vierailija
265/997 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon oikea itkupilli mitä musiikkiin tulee, vaikka muuten en herkästi itkekään. Tässä ketjussa on tullut jo tosi monta herkkää vastaan ja noihin kipaleisiin liittyvien tarinoiden vuoksi itken jatkossa niillekin kappaleille, jos aiemmin en.

Tätä ei oo kait vielä mainittu niin se nyt tähän kohti. Ehdottomasti kolahtaa joka kerta Staminan Kuudet raamit. Timanttista soittoa, hienot sanat ja pidän solistin äänestä kovasti. Kuuntelen tämän silmät kiinni aina, kun on päreet palaa, kummasti helpottaa :)

Vierailija
266/997 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyösti Mäkimattila, Oot voimani mun. Taidan olla rakastumassa, mutta jutusta ei voi tulla mitään. Voin vain haaveilla.

Vierailija
267/997 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkan "Anna käsi". Itsellä takana (jo kaukana takana) valtava menetys ja tuon kappaleen lohduttavuus on niin koskettavaa.

Vierailija
268/997 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä video on tosiaan aina ajankohtainen ja hyvin liikuttava -  eikä vaan jouluna:

Vierailija
269/997 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

24245234234 kirjoitti:

Jussi Björling - O helga natt

Muutenkin herkkä tulkinta, mutta kappaleen tunteellisuutta lisää se, että Björling kamppaili pahan alkoholiongelman kanssa ja kuoli lopulta sydänkohtauksen jälkeen vain 49-vuotiaana. Kappaleen loppuosa varsinkin nostaa aina karvat pystyyn ja kyynel voi vierähtää.

Kohta 3.30 eteenpäin

Yleensä en kovin herkästi liikutu tms, mutta tämä tulkinta oli kertakaikkiaan MAHTAVA.

Vierailija
270/997 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon oikea itkupilli mitä musiikkiin tulee, vaikka muuten en herkästi itkekään. Tässä ketjussa on tullut jo tosi monta herkkää vastaan ja noihin kipaleisiin liittyvien tarinoiden vuoksi itken jatkossa niillekin kappaleille, jos aiemmin en.

Tätä ei oo kait vielä mainittu niin se nyt tähän kohti. Ehdottomasti kolahtaa joka kerta Staminan Kuudet raamit. Timanttista soittoa, hienot sanat ja pidän solistin äänestä kovasti. Kuuntelen tämän silmät kiinni aina, kun on päreet palaa, kummasti helpottaa :)

Tämä Stamina ei ole ainakaan mitään herkkää - kauheaa räminää ja hirveän räikeä, heiluva video. Saisin tästä migreenin alle minuutissa.

Vierailija
271/997 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toton Africa ja Oasiksen Wonderwall. Tuli tanssittua hitaita ja pussailtua noiden tahtiin nuorena, perhoset mahassa. Ihanat, haikeat nostalgian väristykset

Vierailija
272/997 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan mikä tahansa Eppujen biisi, koska oli edesmenneen isäni lempibändi. Pahimpia hanojen avaajia kuitenkin Kitara, taivas ja tähdet sekä Voi kuinka me sinua kaivataan ja ehkä myös Vihreän joen rannalla.

Vierailija
273/997 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti Air - Bachilta!

Soi mummoni hautajaisissa (ilmeisesti aika suosittu musiikki hautajaisten alkuun). Ei voi itkemättä kuunnella.

Vierailija
274/997 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irwin goodman - maailma on kaunis

Vierailija
275/997 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä Stamina ei ole ainakaan mitään herkkää - kauheaa räminää ja hirveän räikeä, heiluva video. Saisin tästä migreenin alle minuutissa.

Joo, on ehkä hiukan vaikea eikä tyylilajiltaan todellakaan uppoa kaikille tämä veisu. Mutta niin ei muuten Evakon laulukaan (vaikka olis karjalaistausta), puhumattakaan Jenni Vartiaisesta tai Loirista. Onneksi ollaan tässä asiassa kuitenkin kaikki oikeassa, kun ei ole välttämätöntä tarvetta miellyttää kuin itseään. Itselle tämä on voimabiisi vailla vertaa, herkkyydenkin tavoitan sieltä metelin keskeltä - ja aina se jotenkin liikuttaa, puhdistaa mieltä sekä pusertaa parisen kyyneltä. Mulle musiikissa on tärkeintä itse musiikki, videoita harvoin kehtaan katsella kun ei oo niin olennaisia.

Vierailija
276/997 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet vanhat kansanlaulut on melodioiltaan ja sanoiltaan niin kauniita.. Vanhat lapsuuden laulut.. Kuten lintu.. Maailmaan mä avaraan jos mennä voisin vaeltamaan..

Tämä! Mä niin vollotan kevätjuhlassa kun siellä lauletaan Lintu ja Suvivirsi.

Vierailija
277/997 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taivaan siniset silmät joiden tähden tahdoin oppia rakastamaan... Lepää rauhassa, nuoruuteni rakkaus ja ihminen josta olisi pitänyt tulla tulevaisuuteni. Toisin kävi.

Pekka Simojoki -Taivaan siniset silmät

Vierailija
278/997 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antti Tuisku - Peto On Irti

Kyllä mullakin meinaa itku tulla aina kun tota joudun kuunnella...

Vierailija
279/997 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jo muutamaan kertaan mainittu, mutta Tears In Heaven täälläkin. Ei liity omaan elämään mitenkään, mutta ei sitä pysty itkemättä kuuntelemaan. Juuri yksi ilta kuunneltiin poikaystävän kanssa kuunneltiin tää ja itkettiin yhdessä. :D 

Vierailija
280/997 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesalan Sinuun minä jään. Itketti jostain syystä ensikuulemalta.

Koivun huminaa kuulen, kun toukokuussa nurmella makaan.

Jokaisen kevätlaulun osaan ulkoa.

Ja yksin laulan kotiinpäin, kun kuljen.

Milloin huomasin? Sä tartuit käteen jota tuskin ojensin.

Ja pian toinen siinä vierellä makaa.

Etsii sitä samaa pientä neliapilaa.

Sen antaa lyhyt kesä. Sinuun minä jään.

Me pilvien patsaita vain jäljennetään,

mutta ne muuttuu katoaa niin nopeaan

ja piirustukset jäävät kesken.

Niinkuin mekin ilmaan piirrytään. Sinuun minä jään.

Sinuun minä jään,

kun kevätlauluja ei lauleta enää.

Sitten kun kuivuneet on juhlaseppeleet.

Pöydät on siivottu ja vieraat menneet.

Koetan kiiruhtaa.

Pilvien patsaat jälleen muuttaa muotoaan.

On vielä hoitamatta monta asiaa,

mutta miksi en voi muistaa ainoatakaan.

Sä teitkin maailmasta kauniimman elää.

Nään taivaalla, kun putoo tähti pimeään.

Jos mekin kerran täältä samoin kadotaan,

kuin tähdenlennot avaruuteen.

Sinua en aio unohtaa.

Sinuun minä jään.

Sinuun minä jään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä