Mitä kappaletta ette voi kuunnella itkemättä ja miksi?
Itselläni PMMP:n Lautturi. Sanat liippaavat liian läheltä. Toinen samaa teemaa käsittelevä kappale Johanna Kurkelan Prinsessalle, jossa hyvästellään läheinen viimeiselle matkalle.
Kommentit (997)
Bayasgalanin laulu "Botgon duu". Niin kaunis laulu äitiään ikävöivästä lapsosesta.
Lacrimosan the turning point. Kaunis ja surullinen kappale.
Oon oikea itkupilli mitä musiikkiin tulee, vaikka muuten en herkästi itkekään. Tässä ketjussa on tullut jo tosi monta herkkää vastaan ja noihin kipaleisiin liittyvien tarinoiden vuoksi itken jatkossa niillekin kappaleille, jos aiemmin en.
Tätä ei oo kait vielä mainittu niin se nyt tähän kohti. Ehdottomasti kolahtaa joka kerta Staminan Kuudet raamit. Timanttista soittoa, hienot sanat ja pidän solistin äänestä kovasti. Kuuntelen tämän silmät kiinni aina, kun on päreet palaa, kummasti helpottaa :)
Kyösti Mäkimattila, Oot voimani mun. Taidan olla rakastumassa, mutta jutusta ei voi tulla mitään. Voin vain haaveilla.
Kirkan "Anna käsi". Itsellä takana (jo kaukana takana) valtava menetys ja tuon kappaleen lohduttavuus on niin koskettavaa.
Tämä video on tosiaan aina ajankohtainen ja hyvin liikuttava - eikä vaan jouluna:
24245234234 kirjoitti:
Jussi Björling - O helga natt
Muutenkin herkkä tulkinta, mutta kappaleen tunteellisuutta lisää se, että Björling kamppaili pahan alkoholiongelman kanssa ja kuoli lopulta sydänkohtauksen jälkeen vain 49-vuotiaana. Kappaleen loppuosa varsinkin nostaa aina karvat pystyyn ja kyynel voi vierähtää.
Kohta 3.30 eteenpäin
Yleensä en kovin herkästi liikutu tms, mutta tämä tulkinta oli kertakaikkiaan MAHTAVA.
Vierailija kirjoitti:
Oon oikea itkupilli mitä musiikkiin tulee, vaikka muuten en herkästi itkekään. Tässä ketjussa on tullut jo tosi monta herkkää vastaan ja noihin kipaleisiin liittyvien tarinoiden vuoksi itken jatkossa niillekin kappaleille, jos aiemmin en.
Tätä ei oo kait vielä mainittu niin se nyt tähän kohti. Ehdottomasti kolahtaa joka kerta Staminan Kuudet raamit. Timanttista soittoa, hienot sanat ja pidän solistin äänestä kovasti. Kuuntelen tämän silmät kiinni aina, kun on päreet palaa, kummasti helpottaa :)
Tämä Stamina ei ole ainakaan mitään herkkää - kauheaa räminää ja hirveän räikeä, heiluva video. Saisin tästä migreenin alle minuutissa.
Toton Africa ja Oasiksen Wonderwall. Tuli tanssittua hitaita ja pussailtua noiden tahtiin nuorena, perhoset mahassa. Ihanat, haikeat nostalgian väristykset
Oikeastaan mikä tahansa Eppujen biisi, koska oli edesmenneen isäni lempibändi. Pahimpia hanojen avaajia kuitenkin Kitara, taivas ja tähdet sekä Voi kuinka me sinua kaivataan ja ehkä myös Vihreän joen rannalla.
Ehdottomasti Air - Bachilta!
Soi mummoni hautajaisissa (ilmeisesti aika suosittu musiikki hautajaisten alkuun). Ei voi itkemättä kuunnella.
Irwin goodman - maailma on kaunis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä ei oo kait vielä mainittu niin se nyt tähän kohti. Ehdottomasti kolahtaa joka kerta Staminan Kuudet raamit. Timanttista soittoa, hienot sanat ja pidän solistin äänestä kovasti. Kuuntelen tämän silmät kiinni aina, kun on päreet palaa, kummasti helpottaa :)Tämä Stamina ei ole ainakaan mitään herkkää - kauheaa räminää ja hirveän räikeä, heiluva video. Saisin tästä migreenin alle minuutissa.
Joo, on ehkä hiukan vaikea eikä tyylilajiltaan todellakaan uppoa kaikille tämä veisu. Mutta niin ei muuten Evakon laulukaan (vaikka olis karjalaistausta), puhumattakaan Jenni Vartiaisesta tai Loirista. Onneksi ollaan tässä asiassa kuitenkin kaikki oikeassa, kun ei ole välttämätöntä tarvetta miellyttää kuin itseään. Itselle tämä on voimabiisi vailla vertaa, herkkyydenkin tavoitan sieltä metelin keskeltä - ja aina se jotenkin liikuttaa, puhdistaa mieltä sekä pusertaa parisen kyyneltä. Mulle musiikissa on tärkeintä itse musiikki, videoita harvoin kehtaan katsella kun ei oo niin olennaisia.
Vierailija kirjoitti:
Monet vanhat kansanlaulut on melodioiltaan ja sanoiltaan niin kauniita.. Vanhat lapsuuden laulut.. Kuten lintu.. Maailmaan mä avaraan jos mennä voisin vaeltamaan..
Tämä! Mä niin vollotan kevätjuhlassa kun siellä lauletaan Lintu ja Suvivirsi.
Taivaan siniset silmät joiden tähden tahdoin oppia rakastamaan... Lepää rauhassa, nuoruuteni rakkaus ja ihminen josta olisi pitänyt tulla tulevaisuuteni. Toisin kävi.
Pekka Simojoki -Taivaan siniset silmät
Vierailija kirjoitti:
Antti Tuisku - Peto On Irti
Kyllä mullakin meinaa itku tulla aina kun tota joudun kuunnella...
Täällä jo muutamaan kertaan mainittu, mutta Tears In Heaven täälläkin. Ei liity omaan elämään mitenkään, mutta ei sitä pysty itkemättä kuuntelemaan. Juuri yksi ilta kuunneltiin poikaystävän kanssa kuunneltiin tää ja itkettiin yhdessä. :D
Vesalan Sinuun minä jään. Itketti jostain syystä ensikuulemalta.
Koivun huminaa kuulen, kun toukokuussa nurmella makaan.
Jokaisen kevätlaulun osaan ulkoa.
Ja yksin laulan kotiinpäin, kun kuljen.
Milloin huomasin? Sä tartuit käteen jota tuskin ojensin.
Ja pian toinen siinä vierellä makaa.
Etsii sitä samaa pientä neliapilaa.
Sen antaa lyhyt kesä. Sinuun minä jään.
Me pilvien patsaita vain jäljennetään,
mutta ne muuttuu katoaa niin nopeaan
ja piirustukset jäävät kesken.
Niinkuin mekin ilmaan piirrytään. Sinuun minä jään.
Sinuun minä jään,
kun kevätlauluja ei lauleta enää.
Sitten kun kuivuneet on juhlaseppeleet.
Pöydät on siivottu ja vieraat menneet.
Koetan kiiruhtaa.
Pilvien patsaat jälleen muuttaa muotoaan.
On vielä hoitamatta monta asiaa,
mutta miksi en voi muistaa ainoatakaan.
Sä teitkin maailmasta kauniimman elää.
Nään taivaalla, kun putoo tähti pimeään.
Jos mekin kerran täältä samoin kadotaan,
kuin tähdenlennot avaruuteen.
Sinua en aio unohtaa.
Sinuun minä jään.
Sinuun minä jään.
Vesala - Sinuun minä jään (Tanssittiin kesällä mieheni kanssa häätanssi tämän tahtiin. "Sitten kun kuivuneet on juhlaseppeleet, pöydät on siivottu ja vieraat menneet... Jos mekin kerran täältä samoin kadotaan,
kuin tähdenlennot avaruuteen.
Sinua en aio unohtaa". )
Leevi and the Leavings - Pimeä tie, mukavaa matkaa (Kuulin sattumalta tämän biisin muutama vuosi sitten, silloin kun tapahtui se karmiva onnettomuus jossa nainen ajoi päin bussia lapset kyydissään. Järkyttävä, surullinen tapahtuma.)
Muutama virsi saa minut herkistymään. "Herra kädelläsi" muistuttaa minua mummini hautajaisista. Miten niin vahva ihminen olikin yhtäkkiä arkussaan hento ja hauras.. mutta kuitenkin paremmassa paikassa, ilman kipua.