***ENSIKOT VKO 15***
Aloitetaanpa taas uusi pino =)
Ite ensin neuvolaan ja sitten vasta kuulumisia...
Lisa & Pertti-Irmeli 36+6
Kommentit (84)
Minulla seuraava kunnan tarjoama ultra on viikoilla 12-14. Vielä ei ole kuitenkaan kutsua tullut, joten sitä odotellessa siis :)
Omassa navassa ei vieläkään mitään muutoksia :) Samanlainen pöhkö olo on koko ajan, mutta muuten elämä hymyilee :) Vieläkin olen onnellinen, ettei paha olo ole tullut tänne vieläkään kylään.
Pääsiäistä vietetään kotona, ja suunnitelmissa on virkkauksen opettelua tai pikemminkin muistelua siitä, että miten se menikään ja sitten nukkumista. Nyt on kolmen viikon työputki takana, ja tämän päivän jälkeen 4 vapaata. IHANAA!!!
Munarikasta ja rauhallista pääsiäistä kaikilla
Heidi <3 toukka 9+0 !!!!!! (voi kun ton saisi kirjoitettua isommalla :)
[color=green] Enää muutama tunti töitä ja sitten ihanan pitkälle pääsiäislomalle. Tai se tuntuu pitkältä näiden tavallisten viikonloppuvapaiden jälkeen...
Ihanat ultrakuulumiset Ykkösopella! Siellä se pieni todellakin on, kasvaa ja kehittyy. Teille tulee varmasti ihana pääsiäinen, kun saatte viedä noin mukavia uutisia sun vanhemmille!
AinoAurora taisi kysyä, mitä ekassa neuvolassa tehdään... Toisilla paikkakunnilla lähetetään nippu papereita täytettäväksi kotiin ja ne läpikäydään sitten neuvolassa. Meillä kaikki tehtiin yhdessä neuvolantätin kanssa. Ekalla neuvolareissulla meni melkein puolitoista tuntia. Papereihin kirjataan teidän molempien tiedot, suvun sairaudet jne. Sitten täytetään neuvolakorttiin äidin perustiedot, viimeiset kuukautiset, arvio lasketusta ajasta jne. Lisäksi ainakin mulla mitattiin paino ja verenpaine. Meillä oli niin, että veri- ja pissakokeet tehtiin sitten labran puolella. Verestä katsotaan hb, veriryhmä ja sitten sukupuolitaudit. Pissasta nähtävästi lähinnä proteiiniarvo. Mutta siinäpä sitä, mitä minä muistin. Tärkeintä oli kuitenkin se keskustelu neuvolan tädin kanssa; miltä meistä tuntuu, onko pelkoja, mitä kysymyksiä on tullut jne. Samalla sovittiin aika lääkärineuvolaan. Anteeksi pitkä sepustus!
Mä täällä malttamattomana odotan lisää liikkeitä. Eilen ei oikeastaan tuntunut mitään vaikka kovasti yritän olla kuulolla koko ajan.. No pitää jaksaa odottaa, eihän niitä aluksi tunne läheskään joka päivä välttämättä.
Vielä lähetän kovasti suppareita Pikku-millille ja Lisalle!
Voikaa hyvin ensikot ja nauttikaa pääsiäisestä!
=) Sippu ja pikku-tikru 16+6
Burde, auts¿ jaksamisia töiden kanssa. Noi pitkät päivät ei oo kyllä mitään herkkua¿ hoitoalalla kenties?
Alkoipas tehdä mieli keilaamaan kun olit kirjoittanut meneväsi¿ ÄÄÄÄÄÄ!!! Vieläköhän sitä keilaaminen onnistuis =D joskus tammikuulla taisin käydä viimeks kun tuo ukkokultani omistaa kaverinsa kanssa hohtokeilahallin.
Ykkösopelle onnittelut ihanista ultrakuulumisista! =)
AinoAurora, meillä ekalla neuvolakäynnillä ei oikein muuta tehty kun juteltiin ja otettiin sitten ne verikokeet ja paino. Sydänääniä ei niin aikaisin vielä edes yritetty kuunnella.
Iglu, voi joko teidän kepan syntymästäkin on noin monta päivää!!!
Tänään oli taas neuvola. Mä oon tykännyt käydä neuvolassa ja ne käynnit on ollut aina kivoja, mutta nyt nekin ärsyttää¿ jotenkin rasittaa kun pitää hypätä siellä joka viikko. Anyway¿ kaikki oli siellä hyvin. Vähän turvotusta, mutta ei pahasti. Vauva on kiinnittynyt ja sykkeet oli 140.
Se on meidän paco muuten huomenna sitten täysiaikainen =O
[color=red]pikku-milli & paco 37+6[/color]
Olen positiivisesta raskaustestistä lähtien lueskellut näitä odotus-juttuja ja nyt vihdoin sain aikaseks rekisteröityä tänne :)
Eilen oli ensimmäinen ultra, joka jännitti kamalasti. Mutta voi sitä onnen tunnetta ku isi ja äiti näki oman pikku kullanmurun jumppaavan kovasti masussa! Se oli kyllä ihanaa katseltavaa! Töissäkin näin vaan päässäni sen ihanan sydämen sykkeen ja kovat potkut. Jotenki se on vaan niin käsittämätöntä, että tuolla mun sisässä on jo niin paljo elämää :) ei sitä oikein voi käsittää ku raskaus ei näy ulospäin mitenkään.
Olo on muutenkin nyt aika hyvä. Pahoinvointia tais olla viikoilla 8 ja 9 ja se olikin sitten runsasta! Mutta sitten loppui kuin seinään. Mutta ruoka ei vieläkään mitenkään erikoisen hyvin maistu. Semmoiset ruuat jota ollaan paljon tehty ennen raskautta, ei oikein uppoa nyt. Eikä mitkään epäterveelliset ravintolaruuatkaan. Mikä on toisaalta vähän harmi, kun olen työharjoittelussa pihviravintolassa ja saisin syödä siellä mitä vaan. Mut ei vaan pysty.
Mahaa on alkanut turvottaa nyt parin päivän aikana kovasti. On hankalaa kun työhousuja kiristää ja tekis meli vaan istuu vessassa päästelemässä kaasuja pihalle :) no, kotona sitten paukkuu :)
Ei kai tässä nyt sitten muuta, lähden leipomaan jotain herkkupiirakkaa :) Iloista Pääsiäistä kaikille!
-Larsku85 rv13+4
Pikku-milli: Oon töissä katkasuhoito-osastolla sairaanhoitajana eli siis työ ei oo fyysisesti raskasta, mutta henkisesti välillä kyllä.
Keilaaminen oli kyllä kivaa, mutta Penni-Enni ei oikeen tainnu tykätä, kun heti ekan heiton jälkeen alko nipistelee¿ ja nipisteli pitkin iltaa. Mut kyllä muuten suju keilaaminen ihan hyvin. =)
Larsku; Onnea raskauden johdosta! Ja tervetuloa joukkoon!
En ehdi kirjottelee nyt muuta kun pitää mennä antaa koiralle ruoka ja kohta lähtee töihin¿ Mutta hyviä vointeja kaikille!!!
Burde ja Penni-Enni rv 15+4
Tänään revitään riemu irti, kun ei tartte neljään päivään töihin päin sylkäistäkään... :D Jee! Remppamiehet poistuvat kaupungista ja etenkin meidän kämpästä tänään, joten päästään siivoilemaan ja ihastelemaan paikkoja. Ja mies tulee jo yhden yön päästä kotiin!!
Yritin eilen kirjoittaa jo viestiä, mutta se katosi hitauttani bittiavaruuteen...
Santerista ei ole pahemmin kuulunut, eilen mietittiin, että on se kehityksessä varmaan jäljessä, kun ei oo vielä oppinut huutelemaan äipälle kuulumisiaan. Mutta jospas siellä on kaikki ok.
Mä jatkoin pesänrakennustani tällä viikolla ja ostin Santerille muutaman bodyn Lindexin alennusrekistä ja itselleni varastoon mamma-sukkahousut ja Suomalaisen alennushyllystä Kaksplussan Vauvakirjan (vain 14.90!).
Kiitos muuten kaikille levottomiin jalkoihin ja H&M:n valikoiman kommentoinnista! Täytyy kokeilla vielä niitä alaosiakin, nyt uskaltauduin vaan paitoja sovittamaan. MiaMik, ainakin muuten Tampereen rautatieaseman läheisessä H&M:ssä oli mun mielestä ihan hyvin jäljellä S ja M -kokoja, mitä nyt omia kokoja etsiessäni huomasin. Jalkoihin tuntui auttavan sekä liikunta että hillitön väsymys. Eilen vaan kaaduin illalla sänkyyn heti kympiltä ja nukuin tukkina aamuun asti.
Ladie, täällä on myös yksi, joka on vuositolkulla (11/02 alkaen) odottanut raskautumista. Mutta täällä ollaan, ja pois en taida lähteä, vaikka pakottaa yrittäisivät... :)
Eilen oli tullut neuvolastakin kirjekuori, jossa oli niitä esitietolomakkeita. Kyllä turhautti täyttää sitä ruokavaliolappua, syön kaikkea ja todella vaihtelevasti, joten on vähän järjetöntä kirjoittaa sinne, että syön 0-8 juustoviipaletta päivässä jne. Tai että juon joskus kaikkia vaihtoehtoina olevia juomia, mutta en päivittäin. No, kaipa se neuvolatäti osaa vetää omat johtopäätökset.
No mutta, palaan taas töiden pariin, että pääsen tänään ajoissa kotiin. Hauskaa pääsiäistä kaikille!!
-Osse ja Santeri, reilusti yli kymmenen jo! (10+1)
tai siis ainahan sitä saa toivoa, eri asia toteutuuko toiveet muulloin ;)
Taas vaihteeksi neuvolassa käytiin ja kaikki hyvin! Miestä jännitti koko viimeyön kait niin et ei sitten saanu nukuttua juuri ollenkaan. Pelkäs, että joutuu pääsiäisen 6 vapaata yksin viettämään, jos mie joudunki taas osastolle tarkkailuun... No mut onneksi ei tartte lähteä mihinkään ja saan olla kotona =)
Muutamia hieman tuntuvampia supistuksia tulee yöaikaan, mutta ei ne juuri unta häiritse. Päivällä kun on ollut paljon liikkeellä, on sitten illalla ja alkuyöstä koko alapää kipeä, jäytää/vihloo ja kolottaa, mut seki menee ohi aamuun mennessä.
Remonttimiehet meinas meillekki tulla pääsiäisen jälkeen, kun pitäisi tuo kylpyhuone/sauna laittaa kuntoon. Koko talvi odotettu kaupungilta viestiä, että milloin ne tekee sen remontin ja nyt sitten haluaisivat alottaa kun vauva on syntymässä! Remontti kestäis vähintään kolme viikkoa ja meinais sitä, että vessa ja kylpyhuone on käyttökiellossa! Ei onnistu! Sovittiin sitten, että kun lähdemme pohjoseen kesäksi niin remontoivat sinä aikana. Helpompaa niille ja meille.
Nyt en muista mitä kukakin oli touhunnu, vaikka jutut kyllä luettu on... Jos koittaisin kommentoida vaikka myöhemmin...
Joku uusi oli taas ilmestyny, eli Lämpimästi tervetuloa vain =)
Munarikasta pääsiäistä kaikille!
Lisa & Pertti-Irmeli 37+2
Heippa vaan!
IIIIIHHHHHAAAAANAAAA: LOOOOMAAAAAA!!!! Miten niin töihinsä tympiintynyt? ;o) Tiskasin tuossa viikon tiskit kun tulin töistä ja nyt pillitin tuon Emmerdalen traagisia hetkiä - ne hormoonit...
Oltiin tänään oppilaitten kanssa luokkaretkellä Heurekassa. Olipas hyvä päivä, kun ei ollut kovin montaa muuta. Yks odottava äiti oli jonkun oppilasryhmän kanssa ja heti mietin, et oiskohan ollut joku teistä? =) Näyttelyt ja laboratoriot oli taas mielenkiintoisia, mutta Verne-teatterin simpanssielokuvan jouduin jättämään kesken, kun meinas laatta lentää siinä " keikutuksessa" . Eli voipi näköjään unohtaa kaikki huvipuistot tältä kesältä.
Muuten vointi oikein pulska ja hyvä. Eli innolla siivoan ja sen jälkeen heittäydyn pääsiäisen viettoon eli laiskotteluun ja suklaamunien syöntiin.
Ykkösopella oli kivat ultrakuulumiset. Jos olet vielä linjoilla, niin hyvää hiihtoreissua! Kiva on tuollaisia uutisia päästä kertomaan myös sun vanhemmille.
Mukava kuulla, että vauva-arki ainakin iglun perheessä on juuri niin ihanaa, kuin sen voi kuvitellakin.
Tervetuloa Larsku! Ja onnea odotukseen!
Ja sitten ihan kaikille ihanille enskoille aurinkoista ja rentoa pääsiäistä!!!
-Amy ja EkaVekara rv 11+2-
niin, en mie siellä Heurekassa ollu tänään, mutta siitä edestä mie kyllä olen lyllerrellyt, kun neuvolassa kävin =)
Lisa & Pertti-Irmeli 37+2
Soitin tänään neuvolaan, kun alkoi niin huolestuttaa toi kummallinen " supistelu" tai sykkiminen tai mikä lie... Neuvolantäti oli ihana ja kyseli kaikenlaista, mutta sanoi sitten lopulta, että ei tuosta voi varmasti mitään sanoa ja että on parasta, että lääkäri tutkii kohdunsuun tilanteen, ettei vaan ole alkanut aueta. Sainkin ajan lääkärille heti ja kävin tutkittavana. Onneksi mitään kummallista ei näkynyt ja kohdunsuu on edelleen tiukasti kiinni! Neuvolantäti sanoi, että ehkä mulla jotkut liitokset siellä vaan löystyy ja sen takia tulee erilaista napsuntaa ja supistelua, mikä on ihan vaaratonta, jos ei ole kivuliasta eikä kohdunsuu ole auennut. Oikeastaan se on kuulemma hyväkin, että kroppa valmistautuu pikkuhiljaa synnytykseen... Alkoi vaan jotenkin pelottaa, kun noi tuntemukset yltyi aika lujiksi kun olin eilen keilaamassa, ja lopetinkin homman sitten kesken. Tänään olin kuitenkin normaalisti tanssitunnilla, kun lääkäri sanoi, ettei ole mitään hälyyttävää tai normaalista poikkeavaa. Eli kai sitä sitten voi jatkaa harrastuksia normaaliin tahtiin.
Mainitsin vaan ohimennen neuvolantädille, että mulla on häntäluu ihan kamalan kipeä, ja se oli jo heti huolissaan siitä, että voinko mä nyt olla töissä enää ollenkaan. Mä en kyllä haluais vielä mihinkään saikulle, eikä tää nyt vielä niin paha olekaan. Mutta kun töissä istun päivät pitkät, niin illalla kotona ei sitten kyllä tee mieli ollenkaan istua missään! Saas nähdä mitä tästä vielä tulee... Tähän mennessä kaikki on ollut niin vaivatonta ja huoletonta. Ihan kuin olisin päivässä tullut todella RASKAAKSI :)
Olipas omanapaista tekstiä. No, toivotan nyt teille kaikille kuitenkin oikein hauskaa pääsiäistä!
-Q- ja -q- 21+3
Onpa ihanaa kun ei tarvi nyt muutamaan päivään tehä mitään:)
Meillä on työharjottelu menossa, opiskelen siis sosionomiksi. Oon päikkärissä ja oon tykänny ihan hirveesti. Nyt tuntuu niin omalta alalta. Kerrankin työ missä ei tarvi koko ajan kytätä kelloa,et milloin tää päivä päättyy. Hyvä fiilis. Mut nyt oon ilmeisest saanu jonku flunssan sieltä,ku kurkku aika kipee. Ei oo auttanu, vaik kuinka pessy käsii vähän välii.
Oon ollu tän vuoden puolel ihan terveenä, ni nyt se sit tulee.. höh.
En oo viel aamupalaa syöny, makoillu vaan sängys.. Ehkä täst vois nousta.
Q: Hyvä,ettei sit ollu mitään ihmeempää. Ota nyt rauhallisesti. En usko et tanssitunneista mitään haittaa. Jos ei lääkäri erikseen maininnu.. Vitsi sul on jo raskaus pitkällä:)
Uusille onnen toivotukset täältäkin!
Ja oon vissii unohtanut onnitella nyyttinsä saaneita. Eli ainakin iglu ja wankka-ankka (olikos noin?). Onnea!!
Kuinka moni teistä kävi alkuraskauden ultrassa?! Kun mä oon tässä pohtinu pitäiskö mennä.. Toisaalta haluaisin, mut se maksaa niin paljon,et se vähän mietityttää.. Oon unohtanu soittaa neuvolaan, mut eipä tässä mitään kiirettä. Oon nyt vaan rauhassa katellu ja toivonu et kaikki menee hyvin!
Nyt lähen kyl aamupalalle. Hauskaa pääsiäistä kaikille!!! :)
lara rv 5+3
Piiiiiitkäperjantaita!
Larsku, tervetuloa porukkaan mukaan!!! =)
burde ja Q, mulla kanssa jossain vaiheessa oli sellainen aika, että keilaaminen ei tuntunut hyvältä. Alkoi vatsaa nipistellä, mutta sitten taas myöhemmin onnistui, mutta nyt en tosiaan oo pariin kuukauteen käynyt ollenkaan.
burde, Noi pitkät päivät on kyllä inhottavia. Vaikka työ ei fyysisesti raskasta oliskaan niin kyllä se pitkä päivä vetää mehut pois¿ Tai kaikkein pahimpia oikeestaan mulle on ollu ne kun pitkän päivän jälkeen seuraavana päivänä on aamuvuoro =/
Q, tsempitykset häntäluukivun kanssa. Se on inhottavaa!!! Mulla alkoi kipuilemaan jo hyvissä ajoin ennen puoltaväliä ja välillä on niin kipeä, että sängyssä kääntyminen on ihan tuskaa.
laralei, me käytiin alkuraskauden ultrassa ihan oikein kahteen kertaan =D Ensimmäisen kerran mentiin kun luultiin viikkoja olevan 8+, mutta ultrassapa ei näkynytkään mitään muuta kuin ruskuaispussi. Todellisuudessa silloin olikin viikkoja sitten ollut 6+3. Saatiin uusi aika kahden viikon päähän ja tuulimunaepäily¿ uudessa ultrassa sitten näkyikin ihana pieni vauvan alku sydämen sykkeellä varustettuna ja silloin sitten viikkoja oli 8+3. Maksamaan ei jouduttu onneksi kuin jälkimmäisestä kerrasta!!
Nyt on sitten täällä bileet¿. meidän paco on nyt sitten virallisesti täysiaikainen!!! =)
Eilen käytiin miehen kanssa katsomassa uus Kummeli-leffa. Ihan hauska oli, mutta loppuajasta mulla alkoi jalat olla niin levottomat, ettei meinannu jaksaa istua. Tänään mulla onkin sitten koti-ilta ja mies on töissä. Huomenna mennään miehen vanhemmille syömään ja maanantaina mun vanhemmille.
Hyvää pääsiäistä enskat!
[color=red]pikku-milli & paco 38+0[/color]
Yritin muuten eilen illalla houkutella pacoa ulos¿ lupasin ostaa sille kaasupallon jos tulee ennen vappua =D
Mulla oli tänään työpäivä ja maanantaina kans,, eli ihan tavallinen vkloppu vaan:/ No onpahan sentään vkloppu:)
Meikäläisen mahasta oli kommentoitu, no nyt se on taas yhtäkkiä parissa päivässä kasvanu hirmu paljon, lappuhaalarit on käyny tän viikon aikana tosi tiukoiks mutta onneks niihin saa vielä vähän tilaa nappeja vekslaamalla, tuntuu nyt jo niiiin isolta vaikka parin kuukauden päästä varmaan naureskelen että sehän oli vielä pieni silloin;)
pullalla ilmeisesti kaikki hyvin kun möyryää jatkuvasti:)
Q: Onneks kaikki on hyvin:)
Pikku-milli: Onnittelut eräpäivän saavuttamisesta;) Jänskään täällä jo sun puolesta..ihanaa, sulla on jo kohta vauva kotona:)
Mukavaa pääsiäistä kaikille!!!!
Queen rv 23+2
Mieki melkein, mut huomenna pitää taas töihin lähteä hinkkaamaan lattioita ja pölyjä pyyhkimään :(
Tänään oonki saanu nauttia oikein tosissaan: mul oli hoidossa 3,5 vuotias pikkupoika, ja niin jumalaisen ihana ettei kukaan :) Paitsi sitten omanihan on tietty kaiken yli ;)
Mitäs täällä oikein kuuluikaan kaikille...
Ykkösopella oli ultrassa ollu oikein ikiliikkuja :) Se on kyllä vaan hyvä merkki et elämää masussa on :)
Ihmettelin kyllä AinoAuroran kaupungin ultrausmenetelmää.. Siis meillä on n. 6000 asukkaan kunta josta kirkonkylällä asuu vain n. 2000-3000, niin meilläkin oma ultra! Ihan uus muuten onki :)
Larskulle toivotan tervetuloa joukkoon ja tietty myöskin raskautumisesta! Vaikka pidemmällä olekki kuin mie..
Lisalle oli meinennu rempparit tulla! Aika ihmeellistä et neki osaa valita ajankohdan juuri niin sopivasti!
Onneksi Qlla kaikki hyvin! Ehkä se vauva siellä tekee tosissaan itselleen tilaa kun etkös kertonut jokin aika sitten et vastas paljon pitempiä viikkoja kuin piti??
Laralei: Mie kävin ultrassa kun rv 8+1. Mutta toisaalta se oli ihan se epävirallinen kaverini kanssa kahdestaan tutkailema. Mut jos tuntuu että helpotta jos käyt niin mene ihmeessä. Mulle ainaki tuli hirmu hyvä olo kun sai tietää että vauva kasvaa oikeassa paikkaa ja sydänki sykki.
Niin ja ilmenihän se tuplien epäilyki siinä samalla :)
Mistä tuliki mieleen että unohdin sanoa et kun on tämä epäilys päällä niin meillä pistetään lähete äitipolille tarkempiin tutkimuksiin. Eli odotellaan koska kutsu käy! Mutta ensi perjantaina se eka neuvola! Alkaa kohta jo jännittämään.. :)
fiox3 rv 8+5
En oikeen jaksa nyt kirjottaa muuta kun löysin äsken aivan ihania pinnasänky juttuja ym. Pikku Kengurun nettisivuilta. Ne Esta for kidsin cars & kangaroo jutut uppos muhun ihan kympillä... hitsi kun ne on aika kalliita. =) Mutta kyllä mä vähän tossa itteeni ylipuhuin, että sit kun tietäis sukupuolen niin vois ehkä jotain niistä ostaakin. ;)
Mä olin tänään kaverin pojan 2v synttäreillä... Oli kyllä niin sulonen päivänsankari, että ei oo hyvä tosikaan. =D Sillä oli farkut + valkonen kauluspaita + pikkunen jalkkiskravatti. =) Aivan yli söpö!!!
Eipä mulla nyt muuta.. olin tänäänkin töissä niin nyt sitten oon ihan poikki. Taidan kääntäytyä tohon ukon pikku veljen sänkyyn torkuille (ollaan anoppilassa).
Hyviä vointeja kaikille + toivotaan, että kaikilla menis viikot sopivan nopeesti eteenpäin. ;)
Burde ja Penni-Enni rv 15+5 (jee kohta vaihtuu taas viikko :) )
...ONNEKS OLKOON Pikku-Milli täysaikasuudesta. =) Heh vähän hölmösti sanottu, mutta ymmärrät mitä tarkotan. :)
Burde taas
Eilen aloitin kirjoittamaan, mutta vaavi tarvitsi äitiään kipeämmin kuin tietokone käyttäjäänsä =) Sinne sitten unohtu kirjailut.
Katotaanko muistanko kommentoida oikeille ihmisille oikeista asioista.
Quierolle piti sellaista sanoa, että jos ei aivan pakko ole, niin en vielä kyllä jäisi saikkelle tai muutenkaan kotiin makaamaan. Aika tulee pitkäksi (luultavasti) ja sitä rupeaa muutenkin vaan tutkailemaan oloaan helpommin ja kummasti niitä huolestuttavia merkkejä alkaa löytymään.
Laraleille! Itse kävin alkuraskauden ultrassa, koska pelkäsin kovasti mahdollista tuulimunaa. Kaverillani oli vuosi sitten ja näin, kuinka rankkaa se oli, vaikka lapsi olikin ns. vahinko. Kun hän oli vihdoin tottunut ajatukseen lapsen saannista, otettiinkin lapsi häneltä julmasti pois. Tätä tapausta ennen kaverini oli sitä mieltä, ettei edes hanki lapsia. Nyt on toisin. Niin on asioilla tapana muuttua.
Pikku-Millille piti sitä sanomani, että tuo täysiaikaisuus tuntuu olevan vähän sellanen vaihteleva juttu. En oikein sairaalassa saanut selvää onko niiden mielestä täysiaikainen kun viikkoja kasassa 36 vai 37, mutta se tuli kuitenkin selväksi, että meidän neiti syntyi täysiaikaisena, kun viikkoja oli kasassa 37+2.
Itselläni on tänään synttärit ja mielestäni tietynlainen rajapyykki tämä 25 vuoden täyttyminen on. Sen merkitys on kuitenkin tässä muiden viimeaikaisten tapahtumien valossa kummasti pienentynyt. Viimeinen vuosikin on ollut aikamoista muutosta: uusi mies, kihlat, koira, asuntolaina, vauva.... Kyllä tälläinen seesteinen, keskiluokkainen elämä on kyllä toisaalta todella kivaa, vaikka sellaiselle vielä joku aika sitten tuhahtelinkin.
Tällä hetkellä toivon eniten, ettei pikkuiseni joutuisi kokemaan ikinä kovia kolhuja, että minä pystyisin häntä niiltä suojelemaan. Taitaa olla äidillä yleinen, mutta aika vaikea tavoite...
SUOJELUSENKELI
Mä katsoin yhtä kuvaa monta lapsuuteni iltaa:
siinä kaksipientä lasta kulki vaarallista siltaa,
heitä uhkas metsän pimeys ja synkkä virta pyörteinen,
mutt' ei hätää heitä suojas enkeli valkosiipinen.
Kun tänään katson sinuun ja sua uneen tuuditan
mä muistan päivän leikit, kuinka sua rakastan.
Sä olet tosi pieni ja mä melkein toivoisin,
että rinnallesi saisit samanlaisen enkelin.
Kohta ryntäät maailman ruuhkiin, näet varjoja ja aurinkoa,
tee mitä teet mutt' älä sielullesi vahinkoa.
Sillä haavat nuo ei parane vaikk' isi kuinka puhaltais,
siksi toivon että enkelini jostain suojaa sais.
Tuota lapsuuteni kuvaa vielä hetken muistelen,
on harmaantuneet värit enkelin, repaleiset siivet sen.
Voi jospa voisin paikata edes laudat lahoimmat
sen sillan jonka yli kaikki lapset kulkevat.
(Mikko Alatalo)
Tuo kappale on jotenkin niin kaunis ja osuva. Tuijotin juuri tuota kuvaa mummollani pienenä, nyt se on minulla kotonani. Tuon mummoni mukaan meidän Kepa saa nimensä, joten ehkä vielä jonain päivänä Kepan lapsen lapset ajattelevat samoin...
Tulipas pitkä sepustus.
Piia ja Kepa 22 päivää
ps. Wc-Ankka käski laittamaan terveisiä. Hänellä on ongelmia vauvalehden sivuille pääsemisessä.
Iglu: Voi ku on ihanaa aatella et sul on nyt oma pieni nyytti siellä:)
Niin tosiaan,mullakin todettiin tuulimuna uuden vuoden tienoilla, ja sen takia oonkin nyt aatellu tot ultraa vaikkei ehkä olis opiskelijalla varaa.
Se vaan oli elämäni kamalin kokemus, ja huomattiin vasta kun tuli rv 12 täyteen:( Mut nyt toivon niiiiin paljon,et saatais tän vuoden puolel viel meille se pieni vauva:) eli toivottavast tää raskaus nyt menee hienosti loppuun asti.
Ja sehän oli wc-ankka jota mun piti onnitella! (olin kirjottanu tonne aikasemmin jotain ihan muuta :D )
Aika moni on siis käyny alkuraskauden ultrassa.
Vitsi jos Fiolla onkin tuplat siel masussa:) jännää..
Mun pitäs tehä pari tollast koulutehtävää.. Meil on nyt työharjottelu ja sen aikana pitää tehä vähä kaikenlaist. Oon kyl tykänny niin olla siel päikkäris. :)
Nyt alan tekemään niit tehtävii.
Ihanaa kevät tulee jo vauhdilla:):) Täällä on ollu ihana päivä, lämmintä yli kymmenen astetta ja aurinko paistaa!
Miks ihmeessä raskaana oleville ei tehdä urheilu/ulkoiluvaatteita..ei oo ainakaan mun kohdalle sattunu, hennesissä ym. on vaan villatakkeja ym. jotka nekin on tietty kivoja mutta ei semmosissa viitti lenkille lähteä.
Kävin tänään urheilukaupoissakin kokeilemassa ihan tavallisia ulkoiluvaatteita mutta hitto ei niistäkään löytyny sen mallisia että sopis masu sinne sisälle, ois pitäny ostaa niin hehtaari isoja että hihat ja lahkeet ois käärittävä,voi jee! ainoat mitkä menis ois mummu malliset tuulipuvut jotka kierrän kaukaa;)
Ootteko kestoilemaan aikovat jo ostellu vaippoja? Mä oon hommannu käytettynä muutaman aio:n ja pari fuzzy bunzia, vaikuttavat molemmat mallit ihan kelvollisilta mutta sittenhän sen vasta näkee kun on vauva mikä laittaa sinne sisälle:)
Iglu: mukavaa kun ehdit kirjoitella tänne vauvan hoidon lomassa:)
Joku uusikin oltiin saatu mukaan, en vaan saa päähän nimeä:( No tervetuloa kuitenkin!
Queen ja pulla rv 23+3
Se on sitten päästäinen käsillä =) Isäntä onkin sitten taas neljä päivää meidän kanssa kotona.
Ykkösopekin pääsee vihdoin kertomaan läheisilleen uutisia. Kiva kiva. Niin ja kiva että kaikki oli hyvin =)
AinoAuroralle sen verran, että se tissien kasvu taitaa olla aika yksilöllistä, et ei kannata sen varaan laskea kauheesti. Pari päivää, ku maito nousi, rinnat oli valtavat, mutta muuten ne kasvoi noin kuppikoon verran. Suosittelen myöskin, jos ostat jo imetysliivejä, että ostat kaarituettomia. Voit kuitenkin jo jossain vaiheessa raskauttakin joutua nukkumaan liivit päällä ja kuten varmaan tiedät, ne ovat paljon mukavammat.
Meidän neiti tuntuu kasvavan ja kehittyvän uskomatonta vauhtia. Ei se ole enää niin pieni. Kun uusi vauva on tarkoitus laittaa tilaukseen meidän häiden jälkeen (ensi vuoden alussa), niin en oikeen tiedä, kuinka jaksan odottaa sinne asti... Onhan tää raskasta mutta samalla niin ihanaa. Järkisyidenkin takia tarvitsisi vähän odottaa: olisi hyvä jos saisin kouluni suoritettua ennen seuraavan syntymää.
Eilen käytiin isyydentunnustuksessa. Niin ja kastetilaisuus on äitienpäivänä. Nimikin on jo täysin tiedossa =)
Iglu ja Kepa 20 päivää