***ENSIKOT VKO 15***
Aloitetaanpa taas uusi pino =)
Ite ensin neuvolaan ja sitten vasta kuulumisia...
Lisa & Pertti-Irmeli 36+6
Kommentit (84)
Mullakin on nyt sitä vaivaa ollut. Ei kylläkään minulle mitenkään uutta. Työpäivien jälkeen on parin vuoden ajan ollut iltaisin jalat vielä menossa jonnekin kun muu kroppa haluaisi nukkua :) Ja minulla ei tosiaan auta kuin hieronta ja sauna. Uskon että se johtuu siitä kun töissä joutuu olemaan paljon liikkeellä ja myös seisomaan jalkojen päällä paikallaankin esim lääkkeitä jakaessa jne... Tukisukkia ajattelin mennä katselemaan instrumentariumista (menikö oikein), kun työkaveri suositteli mennä niitä sieltä ostamaan...
Tulin juuri uimasta ja tein herkku-kalapuikkoja, lurps. Kyllä ne vaan on niin hyviä pitkästä aikaa muusin kera :) Kohta vois mennä pikkutorkuille.
Mutta josko tällä kerralla onnistuis yhdellä viestillä... ;)
jmi82 (menikö oikein) tervetuloa porukkaan mukaan!
osse, mulla levottomiin jalkoihin auttoi magnesium ja tukisukat. Ostin ihan sellaiset tavalliset vahvatukiset polvipituiset sukat sokokselta joita sitten käytin töissä. Nyt kotona ollessa en oo käyttänytkään. Magnesiumia syön Emgesan -nimisenä valmisteena yhden tabletin iltaisin.
Lisa, kiitos mielelläni supistelisin enemmänkin =D
Äsken juuri kotiuduin. Kyllä se veljentytär on vaan niiiiin ihana. Pieni oli oppinut kääntymään loppuviikosta ja niin hienosti pyörähti ympäri =)
[color=red]pikku-milli & paco 37+4[/color]
Onnittelut ja tervetulotoivotukset uusille, AinoAurora, jmi82 ja Ladie (olikos vielä muita?)!
Mukavia ultra ja neuvolakuulumisia taas monella. Fiolla kuitenkin taitaa olla jännimmät paikat. =D Olisipa hauska saada pinoon ekat tuplat. Meidän kummipoika on tuplien puolikas ja oli tosi mielenkiintoista seurata heidän perheen odotusta ja nyt reilun vuoden ajan jo tuota tuplaperheen arkea. Huimalta kuullostaa, mutta siitäkin selviää!
Ja meidän mammat, perustakaa toki pino vauva-puolelle, niin me päästään sitten joskus sinne perässä. Tässä kun tutustuu, niin mukava olisi kuulla kuulumisia myös myöhemmin.
Itse kävin eilen kirpparilla ja ostin meidän nyytille ekat vaatteet, sellaiset valkoiset puolipotkarit, valkoisen paidan ja valkoiset töppöset. Kovasti teki mieli ostaa muutakin, mutta kun ei tiedä, kumpi tulee, niin jätin värikkäämmät vielä ostamatta.
Eilen tuli Odotus -lehti ja tänään Vauva, joten taidan nyt vetäytyä niiden seuraan...
Hyviä vointeja kaikille!
-Amy ja EkaVekara rv 11+0
Tervetuloa uusille, nimiä en valitettavasti vielä muista. Mutta AinoAuroran muistan kuumeilupuolelta, vakoilin myös sun oireilta jotka näyttivät niin lupaavilta! Kyselit mahakivuista. Mulla oli muutaman viikon ajan plussaamisen jälkeen melko kovia ajoittaisia " menkkakipuja" . Nyt ne ovat vähentyneet, mutta välillä tuntuu vielä lievempänä. Kaikenlaisia vihlaisuja tuntuu myös. Kohtu siellä vain kasvaa, ole huoleti!
Fiorellallahan oli melkoinen yllätys ultrassa! Toivotaan että ainakin toinen pikkuinen olisi hyvissä voimissa (ja niin onkin kun syke näkyi), mieluiten molemmat.
Onnittelut Iglun ja Ankan perheille!!
Eilen oli meillä ensimmäinen neuvola (rv 10+0). Terkka varoitteli että todennäköisemmin sydänäänet eivät kuulu kuin kuuluvat, mutta kyllä sieltä hienosti saatiin hentoinen jumpsutus kuuluviin! Kyllä siinä oli hymy korvissa ja tippa linssissä! Katsottiin vielä ultrallakin, siellä pikkuinen vilkutteli isille ja äidille! Kylläpäs tuli onnellinen olo. Kaikki muutenkin ok. Parin viikon päästä sitte np-ultraan. Nyt alkaa vähän alun epävarmuus ja pelot helpottaa. Meille tulee vauva!! =)
Viipero & Pieni rv 10+1
Täällä on vain yö ja päivä mietitty et mitenköhän nää asiat sitten oikein on.. :)
MiaMik: Varmaan se varmistuu viimeistään np-ultrassa.. Elleivät sitten jo ekalla neuvolakerralla ala etsimään.. Neuvola on vasta ens viikon perjantaina ja siellähän ne ultran ajan sitten antavat. Joten vähä ahistaa tämä epätietoisuus.. :/
jmi82:lle Tervetuloa Joukkoon Mukavaan!! Ja turvotuksesta pitikin sanoa et mulla myös alkaa iltaisin turvottelemaan " nyt jo" . Varsinki saunan jälkeen on ihan pullat. Mut se on jännä et vaik omasta mielestä syön paljon suolaa niin ei silti kamalasti vielä ole vaikuttanut.. Mut voi muuttua ääni kellossa kun päässään pitemmälle..
Pitäiskö tässä jo alkaa toivomaan Lisalle ja Pikku-Millille oikein tosissaan suppareita et saatte tekin käärönne syliin :)
AinoAurora: Mulla ainaki tuntuu joka päivä jotain vihlontaa tuolla. Erityisesti menkkakivut on jatkunu jo monta viikkoa..
Sippuliini: Ihanaa kun alkaa liikkeetkin jo tuntumaan. Varmaan saa taas varmemman tunteen et joku siellä on :)
Hyviä vinkkejä NapNapilla! Pitää ottaakin heti korvan taakse nuo!
Ja pitikin sanoa et ihana maha queenilla!!! Aivan mahtavasti tullut esiin!
Tänään muuten sanottiinki miehen vanhemmille että taitaa olla pikku mahollisuus et tuplat on tuloillaan, niin ne alkoivat nauraa et onkos se nyt oikeastaan mikään ihme kun minun miehen äitin suvussa on kuulemma jonkun verran kaksosia. Mut olivat kyllä tosi onnellisia kun tällaistakin näin lähipiirissä voi sattua :)
No mutta mikään ei ole varmaa et ollaanpas ihan rauhallisin mielin :)
fio tuplineen rv 8+2
Moikka kaikille ja kiitos paljon lämpimästä vastaanotosta! Kyllä, Cactus, olen myös siellä joulutähtösissä. Pitää nyt katsoa, jaksaako molempiin ketjuihin kirjoitella, nytkin tuntuu, että täällä etenkin on kovin aktiivista! :) Kävin tuossa kaikki viime käyntini jälkeen tulleet läpi, ja nyt yritän kovasti muistaa kommentoida kaikkea tärkeää.
Onnea teille vauvallisille! Kuten ekassa viestissäni sanoinkin, on tosi mukavaa, että täällä on kaikissa vaiheissa olevia. Toisten jutuista saa tietoa ja muutenkin keskustelu on monipuolisempaa.
Kylläpä muuten, Cactus, onkin hyvää palvelua teillä! Lieneekö syynä odottavien äitien suhteellinen vähyys? Olen itse ajatellut, että tällä Jyväskylässä palvelu on " linjastomaista" sen vuoksi, kun täällä on niin paljon nuoria perheitä (kaupungin keski-ikä on 24 v.).
Mukava kuulla, että täällä on muitakin, joilla on kestänyt tämän raskautumisen kanssa. Miamik, mä olen käynyt utrauttamassa munasarjat ja mies kävi spermatestissä. Luulen, että tuo jälkimmänen etenkin vaikutti positiivisesti jos hedelmöitymisen psykologisia taustatekijöitä ajatellaan; mies oli ennen testiä melko varma, että " syy" on hänessä ja että tulos on murskaava. Kun tulos sitten oli, että hedelmöittämiskyky on normaali, niin hän rentoutui silmiinnähtävästi.
Lisa myös, kommentoit tuota raskaaksi tulemisen kestoa. Juu, olen ajatellut, lieneekö syynä se, että olemme Tsernobyl-lapsia... itse olen syntynyt -80, ja olin melko varmasti jossain pihalla juuri silloin laskeuma-aikaan. Toisaalta tässä sitä onnellisesti odotellaan, tai onnellisuudesta nyt ei vielä ole niin varmuutta mutta raskaana ollaan joka tapauksessa.
Levottomista jaloista: en aiemmin osannut kuvitella, miltä ne tuntuvat ja ajattelin, että mummoilla vaan soi päässä Ismo Alanko... :-P Nyt kuitenkin olen välillä yöllä huomannut selvästi, miten tekee mieli ravistella jalkoja. Olen hieronut ja rasvaillut niitä ja se auttaa yleensä, mutta parhaiten varmasti auttaa just se liikunta.
Huh. Siivosin äsken ja nyt syön ja näpytän (kuten aito nörtti). Ruoka ei tosin ole pizzaa vaan itse tekemääni linssikeittoa, nam. Tämä siivouspuuska oli aivan ennenkuulumaton energiapommi, en ole jaksanut evääni heilauttaa pariin viikkoon minkään kotihomman eteen. Syynä on siis ollut väsymys, raskausoire (vaikka myönnettäköön, että en ole mikään siivoushullu muutenkaan). Mies on saanut hoitaa tiskit ja minä olen laittanut jotain superhelppoa ruokaa.
Olikohan se AinoAurora joka kyseli niistä mahakivuista. Mulla on myös varsinkin viime viikon lopulla ja näinä parina päivänä ollut paljon kaikenlaisia alavatsakipuja, etenkin tosin silloin, kun liikahdan jotenkin äkisti. Lienee alkuraskauden normaali oire, kaikki on kai ok ainakin jos ei vuotoa tule.
Uuh. Jos ei syö, tulee paha olo; jos syö paljon, tulee paha olo. Yritä siinä sitten olla syömisten kanssa. :)
Terkkuja kaikille. Voikaa hyvin.
Ladie, rv. 6+1
No nyt yritän uskaltaa siirtyillä tänne puolelle pikkuhiljaa. Nyt ei oo ollu pahaa oloa,ainakaan viel..Viime viikol oli yhtenä päivänä,mut se jäi siihen.
Kauheest alkan vaa taas mussuttelee jotain hyvyyksiä, ku tekee mieli.
Väsyttää ja vois vaan nukkua,mut johtuu varmast siitäki et joutunu nyt heräilee niin aikasin ku on työharjoittelu. Ja noi aamuherätykset ei todellakaan oo mua varten.Nippailuja mahassa aina kerran päivässä.
Sellasia nipsnips.. :D
Niamey: Sulla vissii vilkas masuasukki:)
Uusille tervetuloa ja onnittelut. itekkin vielä uutukainen täällä:) AinoAuroralle laitoinkin eilen onnittelut tuolla kuumepuolella. mut onnea vielä!!
Ja Fiolla tosiaan jänskät paikat:)
Oli nyt niin paljon tekstejä, etten millään muista kaikkien juttuja. Ja kun kaikkien niccejä ei vielä muista, kun on paljon uusia:) Osan tiedänkin jo kuumeiluenskojen puolelta:) ja paras porukka tää on täälläkin puolella.
Nyt alkaa o.c joten alan kattelemaan sitä. Jeppitou.
lara rv 5 :) alussa vielä.
En millään taaskaan ehtisi kirjoitella, mutta jotenkin tää palsta vaan vetää puoleensa! :)
Huihui kun jännää fiolla!!!! Tuplasti onnea teille!!! :)
Tervetuloa Enskajoukkoon jmi82!
Kiva kun NapNap ja Iglu oli taas käynyt kertomassa kuulumisia! Ihan jäin haaveilemaan imetyksestä ja kaikesta, kun luin noita NapNapin äidillisen viisaita neuvoja :)
Mikä siinä on, miksi kuppikoko ei kasva, mutta rinnanympärys kasvaa??? Ei mahdu tän mamman kaaliin, kun luulis, että just toisinpäin... Mutta munkin ehkä pitäis mennä sitten hankkimaan noita lisäpaloja rintsikoihin. Mieluiten ostaisin kyllä kokonaan uusia, mutta kun se niiden sovittaminen on niin viheliäistä puuhaa!
Monella on ollut jaloissa särkyä tai levottomuutta, mutta onko kellään ollut tällaista? Taisinkin tästä mainita jo pari päivää sitten, mutta edelleen tää mietityttää... Eli kun mulla tuntuu sellasia supistuksenomaisia tuntemuksia tuolla ihan alhaalla. En oikein osaa varmasti paikantaa niitä, mutta se muistuttaa jopa sellaista orgasmin jälkeistä tahdotonta lihasten supistelua... :) Toisaalta voi hyvin olla, että vauva vaan potkii sinne alas, kun ne tuntemukset on sellaisia " nykäisyjä" , ihan niinkuin silloin kun vauva potkii masuun päin. Oon yrittänyt tässä tarkkailla, että tuntuuko jossain muualla päin masua liikettä samaan aikaan, kun tollasta supistelua tuntuu, mutta en oo ainakaan huomannut... Supistus on ehkä väärä sana, kun en siis tarkoita sellasta synnytyssupistusta (kai) vaan siis jotain muuta supistelua... Huoh, ymmärtääköhän tästä kukaan mitään? Oon miettinyt, että kun mä joudun koko päivän töissä istumaan ja illallakin vielä pakertamaan tässä koneen ääressä viimeisiä koulujuttuja, niin voisko tonne alapäähän jotenkin pakkautua verta/turvotusta, joka aiheuttais tämmösiä tuntemuksia?!
Johan oli vuodatus! Mutta nyt mun on ihan pakko jatkaa yhtä kouluhommaa vielä, pahoittelen, kun en oikein ehdi kommentoida muiden kuulumisia. Nyt on vaan viimehetket käsillä näissä koulujutuissa, niin pakko on paahtaa eteenpäin. :( Teidän kuulumiset luen kyllä innolla joka päivä!
-Q- ja -q- 21+1
Kiitos kaikille vastauksista, vähän helpotti oloa.
Mitään kummallista ei täällä ole tapahtunut, ajattelin tänään soittaa neuvolaan ja varailla aikaa, konkretisoituisi tämä raskaus ehkä sillä lailla enemmän.
Mulla on kotona sellainen perusteellinen mies joka aina suunnittelee kaikkea etukäteen.
eilen hän sitten ryhtyi pohtimaan että pitää tehdä laskelma siitä kuinka paljon mikäkin maksaa ja paljonko menee sitten kuussa rahaa lapseen, kyseli multa kaikkea että mitä pitää hankkia ennen syntymää ja paljonko rattaat/vaunut maksaa ja kuinka kallis on auton turvakaukalo.
Ihana mies kun ajattelee jo noin pitkälle.
Mulla jo sormet syyhyää päästä näpläämään vauvan vaatteita ja muita juttuja, vaunuja ja rattaita olen hiplannut jo kuukausi tolkulla kaikissa mahdollisissa paikoissa.
FIO onnea nyt tuplasti, muistan sut tuolta kuumeilu puolelta, kiva uutinen tuollainen kaksos juttu, toivon kovasti tsemppiä sinne !
Nyt on sitten eka neuvola tilattu 9.5 on suuri päivä !
Ihanan kuuloinen neuvola täti oli siellä, oikein aurinkoinen ja valoisa persoona.
Viiperolle onnittelut sydänäänien kuulumisesta! =)
Fio, JOOO, saa alkaa toivomaan kunnon suppareita tähän suuntaan kiitos!
Q, mulla ainakin kun tuntui tuollaisia ¿supistuksia¿ alavatsalla niin syynä oli se kun paco potki virtsarakkoon¿ ei kiva. Sit vielä kun potkuille tuli enemmän voimaa alkoi rakkoon kohdistuvat hyökkäykset tuntua ihan sähköiskuilta =/
Mä alan päivä päivältä enemmän kypsyä tähän olotilaani¿ eikä oo pitkä aika kun mä vielä optimistisena ajattelin, ettei mulle varmaan mitään kyllästymistä ja kypsymistä edes tuu. Supistelee aika paljon, mutta prkl kun ne supparit on kivuttomia. Tai sitten on vaan sellaista pientä menkkakipua.
[color=red]pikku-milli & paco 37+5[/color]
Melkein pääsiäisloma :)
Tänään oli siis meillä ensimmäinen neuvola lääkärin vastaanotto. Kohtu on kuulemma niin jyrkästi taaksepäin kallellaan, josta johtui, ettei noita sydänääniä saatu kuulumaan. Muuten kyllä oli kaikki kuulemma normaalisti kasvanut ja sujunut. Joten vaikka sydänääniä ei kuulunut, niin luottavaisin mielin tässä ultraa odotetaan. Täällä Helsingissä tuo on 12-14 viikoilla. kutsua odotellessa siiis...
AIVAN MIELETÖN TUNNE KUN AURINKO PAISTAA!!! kävelin iltavuoroon töihin, ja oikein nautin kävelymatkasta, kun aurinko lämmitti. AIVAN MIELETÖNTÄ :)
Tänä aamuna oli sitten ensimmäistä kertaa oksennus oikein lähellä. Onneksi pysyi vieläkin sisällä, mutta sai hetken kauemmin maata sängyn pohjalla ennen kuin uskalsi nousta ylös.
Mukavaa ja aurinkoista keskiviikkoa kaikille.
- minä palaan töihin..
Heidi <3 toukka 8+6 (huomenna jo 9+0...kyllä aika menee vaan nopeaan)
Harmittaa kun en ole taaskaan ehtiny pitkään aikaan tänne... Oon ollu jatkuvasti töissä ja siellä ei ehdi koneelle. Meilläkin on kipeenä väkee ja sen takia jouduin esim. maanantaita olee töissä klo 7-21. =/
Queen: Olipa ihana masukuva! Heti tuli semmonen hetkellinen kateus, että olispa mullakin jo noin iso. :D
MiaMik: Mulla on kans etuseinämässä istukka... saa nähdä kuin se vaikuttaa vai vaikuttaako liikkeiden tunnistamiseen/tuntemiseen. Vähän oon kans koittanu välillä kuulostella, että tapahtuuko siellä masussa mitään... mut jos jotain muka huomaa, niin pistän sen jonkin muun jutun piikkiin.. =) Esim. just ilmavaivat...
Fio: Hienoa, että ainakin 1 syke kuului. Olishan se mahtavaa, kun saisittekin kaksoset!! =) Koskas se varsinainen ultra on?
Laralei, Ainoaurora, Ladie ja Jimi82: ONNEA plussan johdosta!!! Tää on paras paikka koko vauva-lehden sivustoilla... että tervetuloa vaan joukkoon!
Omia kuulumisia sen verran, että vaikka toisaalta viikot menee nopeesti kun on jatkuvasti töissä, niin silti tuntuu, että aika matelee.. Nää neuvolakäyntien välitkin tuntuu ikuisuuksilta. Seur. neuvola onkin vasta 24.4. Tänään varasin Felicitaksesta 3/4D-ultraan ajan ja se on sitten kesäkuun 5.pv. =) Kuinkahan sinne asti malttaa odottaa!? Odotan niin kovasti sitä... ja toivon, että sais tietää kumpi siellä pulikoi. Vaikka alunperin en siitä sukupuoliasiasta niin välittäny, mutta nyt on jotenkin tullu semmonen kauhee halu tietää kumpi siellä on... Pääsee sit sen mukaan ostelee vaatteita ja muita. =)
Maha kasvaa tasaseen tahtiin. Nyt varsinkin kun oon alkanu pitää oikeita mamma-vaatteita, niin töissä on asiakkaat kyselly, että koska saan vauvan. + työkaverit on sanonu, että nyt on maha kasvanu!! =) Aikasemmin pidin vaatteita, joista ei niin mahaa näkyny vaikka se oli jo olemassa... vähän niinku pidin sitä piilossa... Mutta nyt saa jo maha näkyä... =D
Eipä kai muuta... pitää mennä syömään välillä! Ja illalla mennään ukon porukoiden kanssa keilaamaan. =)
Burde ja Penni-Enni rv 15+3
Eilen katoin noita Queenin (?) mahakuvia ja mietin että ei mun maha vaan oo kasvanut paljon yhtään. Illalla suihkuun mennessä varpistelin sit kylppärin peilin edessä (meillä ei oo kokovartalopeiliä) ja huomasin, että oma maha onkin aika iso jo.. Jotenkin ylhäältä kattoessa se näyttää paljon pienemmältä :) Sit illalla mies otti kuvia mahasta ja musta venyttelemässä. Tänään näin ne kuvat koneelta ja kyllä se maha onki oikeesti kasvanut.. (Taitaa olla samaa luokkaa kun Queenilla.) Eipä tarvii enää ihmetellä miksi kaikki normaalit paidat nousee :)
Meillä ei neuvolassa ole mitattu mitään " mahamittoja" , mutta oon ite huvikseni mittaillut navan korkeudelta ympärystä aina lauantai aamuisin. Pari senttiä on joka viikko tullut lisää.. Ihan aluksi tuli enemmänkin, mutta sitten se tasaantui tohon noin 2 cm/vko vauhtiin.
Q: Mustakin noi kuullostaa siltä, että vauva potkii alaspäin. Meillä samaa havaittavissa hetkittäin. (Ja niissä oikeissa supistuksissa tuntuu ihan koko mahan alueella lihasten jännittymistä, ainakin mulla.)
Huomenna lähdetään mun vanhemmille pääsiäislomalle, joten tuskin ennen ensi viikkoa tuun täällä käymään.
Hyvää pääsiäistä kaikille! (Toivottavasti tulis paljon suklaamunia..)
T. Jenni (24+5, ei nää etene ikinä..)
Sielllä se meitin Ahaa uiskenteli. Aika levoton tyyppi, ei se oikeen malttanut olla hetkeäkään paikoillaan ;)) Ei meinannu edes niskaturvotuksen mittaukset onnistua, kun tyyppi kiemurteli siihen malliin :) Yritettiin yltä ja alta, mutta lopulta lääkäri sai mitaksi 0,9 mm, eli ihan hyvän mitan. Aika alien se kyllä kuvan perusteella vielä tässä vaiheessa on, tai en mä ainakaan osaa siitä kuvasti niin kauheesti mitään tulkita ja nähdä.
Samantien käytiin sitten miehen vanhempien luona kahvilla & kertomassa Uutisia :) Aika innoissaan olivat ja alkoivat heti muistella 70-luvun tapahtumia :DDD Kuulemma periaatteessa olis kaksosiinkin ollut mahdollisuus sitä kautta, että miehen molempien vanhempien suvuista löytyy (tosin aiemmista sukupolvista). Enpä edes osannut moista ajatella.
Vielä olis yksi työpäivä ennen lomaa... Huomenna sit mennään pääsiäisen viettoon pohjoiseen, Pyhälle ja viedään sit Uutisia myös mun vanhemmille, jotka siellä jo lomailee. (lähes kaikki muut ihmiset jo tietääkin, pitsi lähisuku) ;)
Nyt on jotenkin ihan pöllämystynyt olo, kun niin kovasti tuli tätä päivää odotettua, etten yölläkään saanu kunnolla nukuttua ;)) En tiiä, mitä mä oikein jännitin, kun kumminkin oli semmonen olo pohjimmiltaan, että kaikki on ihan hyvin. Ja nyt kun se on ohi, ei oikeen osaa tehdä eikä ajatella mitään... Pakata kai pitäis ja yhdet äikän kokeet korjata, mutta ei jaksais...
Sori tämä omanapaisuus, luin kyllä muittenkin kuulumiset, mutta mun päähän ei nyt juuri tänään oikein muuta mahdu :)) Ymmärtänette :D
t. Ope + Ahaa rv 12+2
(mittojen mukaan Ahaa on 11+4, mutta ero on niin pieni, ettei sitä huomioida)
Hooh. Pitäis oikeastaan olla jo hampaiden pesulla mutta kun en pääse varmaan pääsiäisen aikana käymään kun ollaan mummoilemassa niin ajattelin käydä vielä nyt!
Ei mulle mitään uutta kuulu, toivottavasti ei erikoista kuulu sittenkään kun palaan. :) Fiiliksiä vaan kuulostellaan ja oireiden kanssa yritetään pärjätä. Ihania oli minustakin ne Queenin masukuvat, tuli tosiaan semmoinen tunne että jossain vaiheessa mullakin on sit tuollainen.
En oikein muista mitään mitä olisi pitänyt kommentoida. Kevätkelejä toivon minäkin edelleen, täällä Keski-Suomessa oli kovin harmaata tänäänkin vaikkei satanut. Minä lompsin kumisaappaat jalassa kuivia teitä. :)
Ollaan menossa käymään miehen mummolassa, minun vanhempieni luona ja minun mummoni luona. Kellekään ei vielä aiottu kertoa. Olen vähän suunnitellut, että äitienpäivänä kertoisin omille esiäideille. :) Olis sitten vaikka jo näyttää ultrakuvaakin!
Oikein munakasta ja rauhallista pääsiäistä teille kaikille!! Levätkää ja syökää mikä maistuu!! Ja masullisille sopivasti suppareita!! :)
Halein Ladie, rv. 6+4
Täällä taasen, töissä missäpä muualla.....
Hitsi että mun tissit on kasvanu, pitää lähteä ostamaan pari uudet liivit, jotkut halpis mallit, ne kun jää pienksi kuitenkin.
Täällä meillä joutuu ultraan menemään ihan toiseen kaupunkiin, ihmeellistä yli 30 000 asukkaan kaupunki eikä omaa ultraa,
Kertokaas mitä ekalla neuvola käynnillä taphtuu ?
Neuvola täti puhui verikokeista ja juttelusta, mutta mitä muuta ?
Olis kiva kun vähän tietäisi mitä taphtuu, ilmeisesti he eivät tee mitään tutkimuksia ?
ajattelin kyllä lähteä viel nukkumaan vähäksi aikaa jos uni tulis..
AINOAURORA,hmm..katsotaas tosta neuvolakortista mitä eka kerral tehtiin...ELI,katsotaan paino,hb,RR,pissanäyte joka tehdään varmaan heti ekaksi,sit kuunnellaan vielä jos sydän äänet kuuluu..mulla oli eka neuvola vk10+1 ja silloin kuulu kyl hyvin,kaikilla ei kuulu..sit saa kaikkia kivoja lehtisiä ja meillä sai silloin jo esitietolomakkeen mut ilmeisesti näin ei monessakaan paikas ole..ja sit tietenkin voit kysellä jos on kysyttävää ja muutenkin jutellaan sun olosta ym.
lycka till!
Hyvät pääsiäislomat kaikille ja toivotaan et edes vähän tota aurinkoa näkyis!
jmi82+vaavi24+1
jmi82: Juu kyllä se keskikäyrän yläpuolella huitelee:) Mulla on särkeny kovasti jalkoja ja ollu turvotusta vaikka kävelen paljon päivittäin ja suolan käyttö on todella vähäistä,ostin lentosukat citymarketista ja ne kyllä tehos turvotukseen ainakin tässä vaiheessa..ovat kyllä sen verran lämpimät ettei niitä kesällä varmaan tuu käytettyä kuin pakon edessä.
MiaMik: Mä käytän kans s ja m koon vaatteita ja ainakin hennesin mammapuolelta ne on aina loppu:( kaikki on xs,l,xl..kyllä potuttaa jos ois just mieluinen vaate!
Fio: Huiiiiiiiiiiii! sulla on hirmu jännät paikat:)
Queen ja Pulla rv22+6