Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä viimeksi löysit uuden ystävän aikuisiällä?

Vierailija
15.11.2017 |

Kerro mistä sinä aikuinen löysit viimeksi uuden ystävän? Onko sinulla jokin tietty paikka mistä niitä aina tarttuu mukaan? :)

Kommentit (428)

Vierailija
361/428 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leikkipuistosta. Siellä kun seistä törötetään aamulla ja iltapäivällä samojen tyyppien kanssa ja puidaan maailman asioita, niin aika nopeesti löytyy ne samanhenkiset ihmiset. Nyt sit nähdään puiston ulkopuolellakin ja aika usein ilman lapsiakin.

Tämä hyvä jos ei olisi yh, pelkään. Itse koin usein, että siitä, että on yh, tulikin usein hankala ns kapula ystävyyden tielle, ei päästettykään samaan ns meidän porukkaan.

362/428 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töistä. Mielestäni on helppo ystävystyä ihmisten kanssa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/428 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole koskaan ollut yhtään ystävää.

Vierailija
364/428 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookin sinkkukeskustelupalstalta, ryhmän livemiitisssä tavattiin.

Vierailija
365/428 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastukseen liittyvältä keskustelupalstalta.

Vierailija
366/428 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaaehtoistöistä

Vierailija
367/428 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikalta, naapurista.

Vierailija
368/428 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää jaksa uskoa ystävyyteen. Minulla on ollut aikuisiässä yksi varsinainen ystävyyssuhde, hän dumppasi minut 10 vuoden ystävyyden jälkeen. Minun on ollut aina vaikea saada kavereitakaan, heitä kuitenkin oli useampia aikuisenakin mutta ne kaveruudet on kaikki hiipuneet. Toivoisin löytäväni kaveruutta jotain kautta, tuntuu että yritykseni torjutaan ikäänkuin olisin liian hyökkäävä. Ulkonäöstäni ei pitäisi olla kiinni. T. M38

Vierailija
369/428 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En enää jaksa uskoa ystävyyteen. Minulla on ollut aikuisiässä yksi varsinainen ystävyyssuhde, hän dumppasi minut 10 vuoden ystävyyden jälkeen. Minun on ollut aina vaikea saada kavereitakaan, heitä kuitenkin oli useampia aikuisenakin mutta ne kaveruudet on kaikki hiipuneet. Toivoisin löytäväni kaveruutta jotain kautta, tuntuu että yritykseni torjutaan ikäänkuin olisin liian hyökkäävä. Ulkonäöstäni ei pitäisi olla kiinni. T. M38

Epätoivo ja ripustautuvuus voivat karkottaa potentiaaliset kaverit.

Pari vuotta sitten määräaikaisessa työssä katselin ensimmäiset pari viikkoa yrittämättä varsinaisesti tehdä tuttavuutta kenenkään kanssa. Sitten minut laitettiin yhden tyypin kanssa samoihin hommiin, ja pikku hiljaa aloimme juttelemaan muustakin kuin työasioista. Työn päättyessä kumpikin vähän arkaili sanoa ääneen, mutta yhteistuumin vaihdoimme lopulta yhteystiedot.

Vierailija
370/428 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme-neljä vuotta sitten ystävän kautta. Hänellä on ollut tapana kutsua entisiä työ- ja opiskelukavereitaan yhteen kun tulee käymään kaupungissa, tutustuin sitä kautta hänen ystäviinsä. Nyt nähdään myös keskennämme ilman tätä "kaikkien yhteistä" ystävää.

Olen saanut kavereita myös vapaaehtoistoiminnan ja harrastusten kautta. Naapureiden kanssa ei tule kaveerattua kovin paljoa kun ovat niin eri elämäntilanteessa, eri ikäisiä ja kiinnostuksen kohteetkin on tosi erilaiset.

Usein ystävystyminen vaatii aikaa: pyöritään samoissa kuvioissa pidempään ja sitten tutustutaan jonkin yhteisen tekemisen kautta paremmin. Ystäviä ei "hankita" vaan niitä tulee luontevasti kun on yhteisiä kiinnostuksen kohteita ja yhdessäoloa pidemmällä ajalla. Toki kiinnostunut asenne toista kohtaan auttaa (eli ns. sosiaalisuus).

N48

Vierailija
371/428 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertaistukiryhmästä

Vierailija
372/428 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookin kaveriryhmästä

Vierailija
373/428 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Disco K-50! Monta ystävää ja tuttuja kymmenittäin.

Vierailija
374/428 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua ystäviä.

Vierailija
375/428 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustuin exän tuttuun monta vuotta sen jälkeen, kun oli jo erottu. Seurustellessamme en tätä tuttua tavannut ollenkaan, mutta tiesin hänestä. On hyvä kaveri nyt.

Vierailija
376/428 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan pihalta

Vierailija
377/428 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkonäkö kai harvoin mitenkään ystävyyteen tai kaverisuhteisiin vaikuttaa?

Vierailija
378/428 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulusta aikuispuolelta

Vierailija
379/428 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töistä. Ja aikuisopinnoista.

Vierailija
380/428 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facen ulkomaanasuntoryhmästä. Olemme tavanneet ja viimeksi eilen viestiteltiin.

Minä olen 60+ ja hän 40+

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi