Mistä viimeksi löysit uuden ystävän aikuisiällä?
Kerro mistä sinä aikuinen löysit viimeksi uuden ystävän? Onko sinulla jokin tietty paikka mistä niitä aina tarttuu mukaan? :)
Kommentit (428)
Kavereita, eli sellaisia joita näkee välillä sovitusti lenkillä tai illanvietossa, olen saanut naapurista, töistä, harrastuksesta ja perhekahvilasta kun lapsi oli ihan pieni.
Muutaman hyvän ystävän olen saanut työpaikailta harrastuksesta ja 20v sitten opiskelupaikasta.
Parhaat ystäväni ovat kuitenkin ihan peruskoulu- ja lukioajoilta.
Vierailija kirjoitti:
Ei teillä mitään ystäviä ole,pelkkiä tuttuja vain!
Voin kyllä allekirjoittaa tuon, tässä viime vuosina olen tajunnut ettei minulla ole ystäviä eikä ole koskaan ollutkaan, joo tuttuja on koiran ansiosta mutta ei yhtään ystävää. En enää kehtaa edes mihinkään kahvilaan lähteä istumaan, kun huomasin että siellä kaikki istuu jonkun kanssa ja minä aina yksin.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin pitkälle näin - tuttuja töissä ja vapaa ajalla.
Itse löysin "kaverin", (hyvän sellaisen) avioeron jälkeen itsestäni.
On aivan mahtavaa, kun voi tehdä ja olla kuten haluaa eikä kenellekkään tarvitse raportoida.
Toisille sopii, toisille ei - yksin oleminen meinaan - minulle sopii mainiosti.
Kävin ryhmäterapiassa vuosia sitten ja sieltä löytyi uusi ystävä. Ehkä oli helppo jatkaa juttua terapian loputtua. Hän ei siis ollut terapeutti.
Harrastusten parista olen löytänyt useamman. Ja joskus aiemmin myös netin kautta on löytynyt.
Sellikavereistani olen saanut useita luotettavia keikkakavereita.
Mielenterveys yhdistyksestä monta ystävää ja kaveria 👬👭🧑🤝🧑
Jokaiselta työpaikalta on jäänyt pysyviä hyviä ystäviä elämään.
Tuorein ystävä ja sen synty siis etenkin on vähän yllättävä: kaupan myyjä. Asioin usein saman myyjän kanssa, siis asiakkaana, ja pikkuhiljaa alettiin jutella myös henkilökohtaisempia asioita. Siitä sitten yhteystietoja vaihtamaan ja nyt ollaan treffattu vapaa-ajallakin.
Parhaiten uusia ystäviä keski-iässä on löytynyt opiskelukavereista ja sosiaalisista harrastuksista kuten kuoro ja teatteri. Koiralenkki -kaverit on kanssa kivoja, mutta ystävystyminen edellyttää monta pitkää lenkkiä ja uskallusta itseltä avautua henkilökohtaisemmistakin asioista
Työpaikalta olen saanut nyt nelikymppisenä kolme hyvää ystävää. Yksi vaihtoi jo työpaikkaakin, mutta se oikeastaan vain syvensi ja muutti ystävyyttä paremmaksi, kun enää ei tarvitse olla yhtään siinä työroolissa eikä ajauduta niin helposti puhumaan vain työasioista.
Koirien kautta on helppo löytää ystäviä, tuttavia ja kavereita. On yhteinen puheenaihe ja yhteistä tekemistä (esim. yhteiset lenkit) jo valmiiksi. Yksi parhaista ystävistäni on tällainen koiratuttu, tutustuimme jo parikymmentä vuotta sitten eikä meillä kummallakaan ole tällä hetkellä edes enää koiraa. Ystävyys on säilynyt.
Työpaikalta löytynyt monta ystävää.
Lasten harrastusten kautta ja lasten kavereiden vanhemmista. Lisäksi naapureista.
Töistä montakin. Samassa rakennuksessa on noin tuhat ihmistä töissä ja jo 6-10 vuoden aikana tutustuu ja tulee vaihtuvuutta niihin omiinkin työkavereihin.
Naapuriseurakunnasta löytyi viimeksi.
Matinkylästä löysin...maksan 50 EUR per tapaaminen
Löysin videopelin kautta kanadalaisen miehen, josta tuli vuosien saatossa paras ystäväni. Olemme päivittäin yhteydessä vaikka aikaeroa on kymmenen tuntia. Mahtavan henkilön löytämisen lisäksi kielitaito on parantunut kohisten. :)
N26
Löytänyt Ystäviä aikuisiällä työpaikoilta, lasten harrastuksista ja omista harrastuksista. Naapurustostakin. Mielestäni aikuisena on todella helppo löytää ystäviä.
En ole löytänyt. Tuttavia ja harrastus kavereita on kyllä kymmenittäin mutta oikeat ystäväni ovat lukioajoilta.