Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kolme lego-joulukalenteria vie kuukauden ruokarahat!

Vierailija
15.11.2017 |

Ei hemmetti :( Ikävä niitä aikoja, kun parin euron suklaakalenterit vielä kelpasivat. Kauheaa rahastusta!

Kommentit (144)

Vierailija
41/144 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tätä valitusta. Olin lapsi keskituloisessa perheessä 90-luvulla ja meillä oli aina ne euron maksavat suklaakalenterit ja yhteisenä partiolaisten kalenteri. Hyvin kelpasi.

Nyt kasvatan lapsiani keskituloisena vanhempana ja sen verran upgradeusta on tapahtunut että ostetaan muutaman euron Mars tmv kalenterit. Yli viittä euroa ei niihin laiteta.

Olen huomannut että joulukalenterien hinnasta vikisee pienituloiset jotka eivät (tässäkään asiassa) voi tyytyä vähään kuten me keskituloiset vaan pakko on ostaa se hienoin Lego ja Frozen juttu.

Tuntuu että ne joilla ei ole varaa haluaa aina turhimmat ja kalleimmat romut. Toimeentulevat varmaan tulevat osittain senkin takia toimeen etteivät laita 20-30 euroa joulukalenteriin tai ylipäänsä käytä koko ajan rahaa turhaan.

Vierailija
42/144 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun fiksu vaimo osti lapsille sellaiset  "kestokalenterit" en keksi parempaakaan termiä. Eli kalenteri oli tonttu jolla oli 24 taskua. 

Ensiksi nuo on omasta mielstä nätimmät kuin tavalliset kalenterit.

Toinen juttu on se, että pystyn itse päättämään mitä noihin taskuihin laitan. Yleensä yksi konvehti per tasku.

Ja viimeiskesi se paras, minun joulun odotus alkaa juurikin sillä, että täytän kalenterit ja vien ne lasten huoneisiin.

Tuo onkin todella hyvä idea ja vinkki monelle. Taskuihin voi laittaa karkkien lisäksi tarroja, pikkuleluja tai vaikka niitä legoja. Jännittävää lapsellekin kun ei tiedä mitä minäkin päivänä tulee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/144 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta kalenterit vasta joulukuussa sillä silloin ne on useimmissa paikoissa puoleen hintaan.

Vierailija
44/144 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne lapset ymmärtää kun niille nätisti selittää, että ko. kalenterit ovat kalliita ja ns. turhaa rahastusta. Haasta ne ajattelemaan ja etsimään ratkaisua! Älä kuitenkaan kaada rahahuoliasi lasten niskaan. Pahinta mitä voit tehdä, on ostaa kalenterit suureen ääneen niiden kalleutta kauhistellen.

Nimenomaan. Lasta ei voi syyllistää rahan menosta koska aikuinen on se joka maksaa, vaikka olisikin lapsille ostokset. 10-vuotiaan luulisi jo ymmärtävän että rahat on tiukilla ja kalentereihin ei ole varaa. Nuoremmat ei edes tajua, haluavat vain koska ovat nähneet kaupassa tai jollain muulla on. Vanhemmat voivat sanoa että nämä on nyt kalenterit tänä vuonna ja sillä selvä, toki jos oma asenne on se että on nämä parin euron kalenterit surkeita niin on varmasti lapsen ajatus sama.

Vierailija
45/144 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tätä valitusta. Olin lapsi keskituloisessa perheessä 90-luvulla ja meillä oli aina ne euron maksavat suklaakalenterit ja yhteisenä partiolaisten kalenteri. Hyvin kelpasi.

Nyt kasvatan lapsiani keskituloisena vanhempana ja sen verran upgradeusta on tapahtunut että ostetaan muutaman euron Mars tmv kalenterit. Yli viittä euroa ei niihin laiteta.

Olen huomannut että joulukalenterien hinnasta vikisee pienituloiset jotka eivät (tässäkään asiassa) voi tyytyä vähään kuten me keskituloiset vaan pakko on ostaa se hienoin Lego ja Frozen juttu.

Tuntuu että ne joilla ei ole varaa haluaa aina turhimmat ja kalleimmat romut. Toimeentulevat varmaan tulevat osittain senkin takia toimeen etteivät laita 20-30 euroa joulukalenteriin tai ylipäänsä käytä koko ajan rahaa turhaan.

Kerran me vain eletään. Ja lapsuus on vain hetken. Tuollainen joulukalenteri voi olla lapselle tosi iso ilo. Ei 20-30e ole liian iso raha sellaisesta.

Vierailija
46/144 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies jäi lokakuussa työttömäksi ja  omalla siivojan palkalla ei hurrata, vielä kun tiliä syövät  miehen  lääkkeet /valohoito psoriakseen ja pojan gluteenittomat tuotteet.  Elämme kädestä suuhun!

a.p

Minun nivelpsori rauhottui ruokavaliomuutoksilla. Räyhäköitä tulehduksia oli.

Etsikää tietoa ravintohoidosta, jos kiinnostaa. Jo se, että syö paljon kasviksia, joista enemmän vihanneksia juuresten sijaan on hyvä alku.

Tsemppiä ja mukavaa joulunodotusta :)

Vierailija
47/144 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia lapset täytyy opettaa vaatimaan kaikkea turhaa materiaa ja krääsää?

Oma poikani on tulevana jouluna vasta 10kk, ja hänen kanssaan ajattelimme availla postista tullutta kuvakalenteria. :D Tulevina jouluina kun hän haluaa, voimme ostaa jonkun edullisen mutta hyvän suklaa/karkkikalenterin. Jouluna on sitten kiva saada niitä leluja lahjaksi muutama paketti, vaikka lahjat eivät joulun pääpointti olekaan. :)

Vierailija
48/144 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä niitä aikoja jolloin lapsia vielä kasvatettiin. Opetettiin että kaikkea mitä haluaa ei saa ja sanottiin muutenkin ei.

Vierailija
49/144 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaljakorista saa kätevän joulukalenterin varttuneempaan makuun. Päälle liimataan pahvi, johon on leikattu luukut. Sisälle sitten 24 erilaista olutpulloa. Luukkuja ei tarvitse numeroida, se on ihan sama, itse olen jo joulukuun puolessa välissä.

Vierailija
50/144 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hemmetti :( Ikävä niitä aikoja, kun parin euron suklaakalenterit vielä kelpasivat. Kauheaa rahastusta!

Ei se ole tyhmä  joka pyytää vaan se joka maksaa.

MOT.

Vierailija
51/144 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaljakorista saa kätevän joulukalenterin varttuneempaan makuun. Päälle liimataan pahvi, johon on leikattu luukut. Sisälle sitten 24 erilaista olutpulloa. Luukkuja ei tarvitse numeroida, se on ihan sama, itse olen jo joulukuun puolessa välissä.

Tuo  keksittiin Turussa jo  vuonna 1992 paikallisen K-kauppiaan toimesta.

Vierailija
52/144 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli varmaan tän päivän "köyhät on idiootteja" - provo tässä... 😒

Vierailija
53/144 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä saa lego kalenterin 20e:lla? Kyllä ne on 30e ja ylikin. Siitä tulee kolmelle 90e, ei 60e. Meillä on onneksi vaan yhdelle tarvis ja sen ostaa tänä vuonna yksi kummeista etukäteisjoululahjaksi.

Cdonilta parikymppiä. Ehkäpä ei kannata lähikaupasta hankkia jos rahanmeno itkettää...

Kävin katsomassa, koska lapsi vinkuu Legokalenteria. Lego city maksoi 25 eur ja Star wars 35 eur!! Ensimmäinen on Prismassa alle 20 eur ja toinen alle 30 eur, joten tuolta nyt ei ainakaan kannata tilata.

Ja kaikille, jotka mainostaa noita itse täytettäviä juttuja: niille tulee helposti toooodella paljon hintaa. Voi miettiä mitä kaupasta saa eurolla (ei mitään, ja siitäkin tulee jo 24 eur hintaa...)

Vierailija
54/144 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan kannattaisi tehdä lapsia eikä etenkään kolmea jos tarvii tuolla tavalla ruokarahoja ja joulukalenteriostoksia miettiä ja etenkin jos ne ovat noin pieniä summia kuin 60 euroa. Kannattaa ensin panostaa työelämään, talletustilille säästämiseen, osakesäästämiseen suurempien tulojen toivossa. Sitten kun ansio+pääomatulot ovat kohtuulliset ja tilisäästöjä on niin kannattaa alkaa harkita perheen perustamista. Eri asia tietysti jos tuohon tilanteeseen on vaikka konkurssin tai työttömyyden vuoksi joutunut mutta ei todellakaan kannata hankkiutua. Aikuisempaa talousajattelua.

Vierailija
55/144 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla menee kultaharkko joulukalenteriin koko vuoden tulot!

Vierailija
56/144 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi meillä lapsille kelpaa oikein hyvin kahden euron Ryhmähau suklaakalanterit, on jopa innoissaan niistä ja laskee jo päiviä joulukuun ekaan jolloin pääsee avamaan ekan luukun. Ja kyllä ne saa välillä muutenkin herkkuja, ei siis innostus johdu siitä ettei koskaan muulloin saisi suklaata... :D

Vierailija
57/144 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on varmaan taas 6 tai 7 joulukalenteria lapselle mutta vain yhden joudumme me vanhemmat maksamaan

Miksi ihmeessä ja merkitseekö se kalenteri sitten enää mitään?

3 tuli synttärilahjaksi, yksi tulee lehden mukana, yksi Aku Ankan mukana ja yksi pankista. Vain joku star wars kalenteri ostetaan itse.

Miksi enää sitten ostaa kalenteria? Joo en muistanutkaan että Aku Ankassa tulee kalenteri, mutta silti.

Kun lahjaksi saadut on kaksi suklaa kalenteria ja yksi salmiakkikalenteri, loput kuvakalentereita. Haluaa tuollaisen yhden tavarakalenterin.

Haluaa ja haluaa.

Oi niitä aikoja, kun kalenterit oli niin rakkaita ja ihania ja niistä tuli aina jokin kuva.Mutta ulkoasulktaan ne oli niin jouluisen kauniita. Ajatella, mä olen perusiloinen ja onnelliinen ihminen enkä ole koskaan saanut edes suklaakalenteria, muistan kyllä, kun ne tulivat.

Mut joo, lapset haluu ja haluu, Kaikkeahan ei ole pakko saada.Jos ennestään on jo monta kalenteria.

Vierailija
58/144 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin siskon kanssa saatiin ne halvat suklaakalenterit ja yhteiseksi tarrakalenteri. Ja äiti teki menille monena jouluna itse kalenterin niin, että joka päivä oli piilottanut joulukalenterin sisällön jonnekin ja antoi siitä vinkin, me sitten etsittiin ja siitä vinkistä piti päätellä, että mikä jouluinen juttu yhdessä tehdään, askarrellaan, leivotaan...jne. saatiin enkelilaulun sanat ja askarreltiin ikkunaan enkeleitä (ne on vieläkin siskolla tallessa), yhdestä luukusta saatiin pipapri ja leivottiin piparkakkutalo, sitten tuli sankko ja tehtiin jäälyhtyjä, löytyi myös kynttilä ja tehtiin itse kynttilöitä ja tuo joulukalenteri on jäänyt parhainpana mieleen. Ne joulut oli ihan täynnä joulunodotusta koko joulukuun, kun saatiin ädin kanssa joka päivä jotakin puuhailla. Aina ei ollut mitään erikoista, muistan, että yhtenä päivänä laulettiin iltasadun tilalta joululauluja porukalla. Sitten kun omia lapsia saan niin aion jatkaa perinnettä. Nyt kyllä siskon lapsille postitan joka vuosi kaikkein ihanimmat joulukalenterit mitä löydän. Ei meille ainakaan mitään traumoja jäänyt siitä, että niitä kaupan kalentereita ei ollutkaan tai siis ei niitä kalleimpia. Traumat jäi siitä, että pikkusisko kähvelsi puolet minun kalenterin suklaista....

Vierailija
59/144 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuukauden ruoat 60e??

Minä mietin kääntäen: Lego-kalenteri maksaa 300€ ja joku hullu ostaa niitä kolme!?

Vierailija
60/144 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä saa lego kalenterin 20e:lla? Kyllä ne on 30e ja ylikin. Siitä tulee kolmelle 90e, ei 60e. Meillä on onneksi vaan yhdelle tarvis ja sen ostaa tänä vuonna yksi kummeista etukäteisjoululahjaksi.

Cdonilta parikymppiä. Ehkäpä ei kannata lähikaupasta hankkia jos rahanmeno itkettää...

Kävin katsomassa, koska lapsi vinkuu Legokalenteria. Lego city maksoi 25 eur ja Star wars 35 eur!! Ensimmäinen on Prismassa alle 20 eur ja toinen alle 30 eur, joten tuolta nyt ei ainakaan kannata tilata.

Ja kaikille, jotka mainostaa noita itse täytettäviä juttuja: niille tulee helposti toooodella paljon hintaa. Voi miettiä mitä kaupasta saa eurolla (ei mitään, ja siitäkin tulee jo 24 eur hintaa...)

Tuo on totta, että niihin itse täytettävien saa kulumaan paljonkin rahaa - mutta esim yksi ystäväperhe (ihan hyvin toimeentuleva) laittaa esim yhtenä päivänä hammasharjan ja toisena päivänä sukat ja kolmantena päivänä vaikkapa (vanhan ) piparimuotin mikä tarkoittaa että tänään leivotaan jne. Ja sitten joinakin päivinä vaikkapa jopa leffalipun (tänään mennään leffaan) , tikkarin tai vaikkapa pari tarraa.

Se on luovaa ajattelua ja raha menee sellaisiin juttuihin mihin se joka tapauksessa menisi.