Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HUHTIKUISTEN MAANANTAI

10.04.2006 |

Tulin pikaisesti käväsemään täällä. Supistuksia ollut jo tunnin verran 5-7min välein. Toivottavasti nyt tulee lähtö.

Sunrise81 rv 40+5

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitten ota alkaneeksi tuo synnytys....miltei joka ilta polttoja noin tunnin verran melko tiheään, mutta loppuvat sitten kuin seinään. No toerstaihin asti on sitten aikaa tai ihan viime kädessä viikonloppuun...

Oma olo on jo aika huono närästää, oksettaa ja särkee....

nyt esikoinen heräsi...:)

Hyvää pääsiäisviikkoa kaikille jo jakautuneille ja yhtenä kappaleena oleville....

emiliapemilia 39+4 ja tytteli 5v

Vierailija
2/49 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilen supisteli tiuhaan koko päivän ja oli semmonen vanne koko ajan alavattalla,yöllä en herännyt yhteenkään suppariin ja nytkin vain hieman kiristää.takatalvi tuli ja järjesti mulle kuitenkin lumitöitä,et pitää niil koittaa saada supparit takas.eilen oli muutama tosi kipee ja sellanen et ihan hiki nousi pintaan!niin toivoin et tää vaaveli tulis hieman ennen laskettua,kun ei ole tiedossa mitään pikkusta.syntymäpainoks lasketunajan kohil arvioitii noin 4kg...mulla tuo raskausajan diabetes on kasvattanu vauvaa=(istuminen tuntuu melko mahdottomalta kun jalka tunkee koko ajan vasemmasta kyljestä ulos,AUTS!keskiviikkona kun on la niin on kontrolli ä-polilla ja sit katotaa et onko paikat kypsyny ja kuin iso meijän napero jo on..apuva!jos istukka toimii ja kaik ok ni annetaa mennä yli..muuten käynnistellään.

nyt en enää pysty istumaan,niin tiukkaa potkua tulee kylkeen:/

tsemppiä kaikille muillekin masusta eroon haluaville ja onnea jo vaavin lunastaneille!!!!!!!!!!!!!!!

ja mukavaa pääsiäisen odotusta=)!

hjo ja rakas pikkujätti 39+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNITTELUT KISSANKELLOLLE JA MIMOSKAISELLE! Nauttikaa vauvoistanne! Pojilla näyttää olevan kiireempi tulla tähän maailmaan kuin tytöillä, sen verran taitaa poikavoittoista alkukuu olla.

Ja Tsemppiä Sunrise, toivottavasti lähtö tosiaan tulee.

Kiitokset kaikille eilesen pinon kannustuksesta! Olette ihania! Sain jopa yön nukuttua ihan normaalisti, vaikka huoli vauvasta on nyt valtava. Ja odottavan aika pitkä... Lääkäri soittaa tänään 9 jälkeen ja kertoo menenkö uuteen ultraan Porvooseen vai naikkarille. Jos toinenkin lääkäri epäilee vauvalla olevan jotain vikaa, vaihtuu synnytyspaikakseni naikkari vielä näin viime metreillä.

Eilen kohdun suu (myös sisäsuu) oli sormelle auki, mutta kanavaa vielä jäljellä 2cm, joten kyllä tämä taitaa pääsiäiseen ainakin mennä limatulpasta huolimatta jos ei sitten käynnistellä aiemmin.

Mutta palailen asiaan iltapäivällä ja kerron uudet käänteet.

Lala 39+2

P.S: Voi ei Eikkuli, olin ihan varma että olit jo päässyt lähtemään kun et sunnuntaina täällä ollut!!! Suppareita ja lapsivesien menoja toivon täällä sinulle ja peppinetalle!!!

Vierailija
4/49 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä muutama kipeämpi suppari eilis iltana mutta siihen jäi...

Miehelle sanoin töihinlähtiessään,että soittelen sitten päivällä ;)) ......Tuumasi siihen,että et näytä siltä,että tänään syntyisi....Miltähän mun olisi pitänyt näyttää?!?

Mullahan oli " tilauksessa" ,että syntyisi tänään tai huomenna.Heikolta näyttää mutta uskoa ja toivoa on edelleen.

Huomenna pitäisi taas neuvolaankin raahautua.Haluavat verenpaineen ja turvotuksen takia seurailla tiheämmin.

Onnittelut taasen uusille vauvansa saaneille ja jaksamisia vatsakkaille =O)

mamix4x 38+5

Vierailija
5/49 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin super isot onnittelut kaikille vauvelinsa saaneille!

En ole pinoutunut pitkään aikaan kun on ollut vähän mieli maassa ja kova väsymys koko ajan. Jotenkin on ollut hirvittävän turhautunut, tuskainen ja malttamaton olo jo pitemmän aikaa, tuntuu ettei näiden kipujen kanssa jaksaisi enää taistella. Mutta tänä aamuna ihmeekseni olikin jotenkin pirteämpi mieli ja ajattelin nyt tormistautua kirjoittelemaan tänne kuulumisia.

Teidän muiden kuulumisia olen kyllä ahkeraan seuraillut.

Masussa välillä melskataan niin kovaa että kylkiluut vain ratisee ja välillä taasen on niin hiljaista että ihan huolestuttaa onko kaikki kunnossa.

Silloin kun vauveli on hiljaisella tuulella niin en saa millään liikkeitä laskettua vaikka kuinka köllöttelen kyljellään. Ainoastaan jos istuu pitkään niin saattaa rueta vähän liikuskelemaan. Kaipa nämä istuallaan tulleet liikkeetkin saa laskea siihen liikelaskennan piikkiin??

Kävin viikko sitten neuvolalääkärillä ja hän sai ultralla vauvan koko arvioksi 2,9kg. Viikkoja silloin siis kasassa 37+3. Hb oli 128 ja verenpaine 100/70 ja painoa oli tullut ihanasti kilo viikossa! Kohdunsuu oli pari cm auki, kaula 1,5cm, paikat hyvin kypsyneet ja vauveli oli laskeutunut.

Nyt sitten erittäin erittäin malttamattomana odottelen et milloin se synnytys oikein alkaa!!!

Vähän mietityttää et missä vaiheessa sitä pitäisi lähteä sit sairaalaan kunhan alkaa supistelemaan oikein kunnolla, kun tuo kohdunsuu on jo kuitenkin auki?

Matkaa sairaalaan on kivat 130km et ei ihan viime tippaan viitsisi jättää, mut toisaalta ei nyt huvittaisi suotta liian aikaisinkaan sinne mennä. Kyllä tämä epätietoisen ihmisen elämä on hankalaa!!

Supisteluja tulee päivittäin jonkin verran, limatulppaa ei ole näkynyt eikä kuulunut. Minkä kokoinen se tulppa muuten on??

Minulla oli jotenkin sellainen vipinä kintuissa koko viime viikon et tulisin synnyttämään viikonlopun aikana, mutta suureksi " hämmästyksekseni" heräsinkin ihan omasta sängystä ja erittäin ison mahan kanssa tänäkin aamuna!!

Minäkin taidan ilmoittautua tildan seuraksi sinne toukokuun puolella synnyttäviin!! Sinullakin taisi olla synnytyspaikkana kyks niinkuin minullakin, et siellä tavataan...

No täytyypäs sitten rueta kahvin keittoon jotta päivä lähtisi rullaamaan eteenpäin!!

Mukavaa viikon alkua kaikille!

kärsimätön mocca ja iso masu 38+2

Vierailija
6/49 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitten synnytetty viikonloppuna ja nyt on vähän pettynyt olo, kun joutuu kaikki miettimään uusiks, lastenhoidollisia pulmia lähinnä. Miehen kanssa sitten vietettiin sitä viimeistä(??) vapaa viikonloppua ilman lapsia, tosin kahden viikon päästä on seuraava, jos tämä vauva ei suostu sitä ennen syntymään...

Eilen kävelin pitkästä aikaa kolme kilometriä ja rapiat melko reippaasti, aiheutti jopa muutaman supparin.

Oma ( . ) : Valvoin taas yöllä muutaman tunnin, mietiskellen asioita, mutta sain unesta onneksi kiinni. Vauva ei ole liiemmin rauhoittunut, tai osoittanut muutenkaan tulevansa pois yksiöstään.

Menen tänään äitipolille kokoarvioon ja katsovat samalla tilanteen alakerrassa, aikas jännä päivä tiedossa tässä, kun muutoin vaan odotellaan;-)

Ponnari & Masukki 39+2

Vierailija
7/49 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoinkin on alkanut supistelemaan oikeen kunnolla. Puol kuudesta asti on ollut suppareita n. 10 min. välein, osa oikein tosi kipeitäkin.

9.45 on neuvola, jos silloinkin vielä olo on tämä, niin saa nähdä jos tulis jo lähtö. Toiveajatteluksi taitaa taas mennä. Supparit varmaan loppui tähän, kun päätin tulla tänne informoimaan tilanteesta. AUTS ! Ei sittenkään loppunu...

Ensikertalaisena on niin vaikea tietää, että kuinka kauan täällä kotona pitäis kärvistellä, kun ei viitsis turhaankaan siellä synnärillä ravata. Mitään varsinaista limatulppaa en ole bongannut, mutta tasaisesti muutamana viime päivänä on tullut sellaisia ihan kirkkaita limakokkareita.

Palailen asiaan

Tuulia-77 rv 39+1

Vierailija
8/49 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minullakin alkaa jotenkin olemaan malttamaton olo...haluaisi jo synnyttämään..=/. minullahan paikat oli 2senttiä auki, kaulaa jäljellä 2,5 senttiä...eilen supisteli aika reippaasti! kivuttomia kylläkin...

( . ) kävi eilen sellanen hulina kun menin nukkumaan että ei meinannut uni tulla ollenkaan, vauveli riehui ja potki ihan hulluna! mikä lie oli kun oli niin virkeänä.

pitää lähteä kaupoille..toivottavasti lalalla kaikki kääntyy parhain päin

peetu 37+2 ...vasta

Vierailija
9/49 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu oli kamala. Millon mitäkin kolotusta. Suppareita tuli. Eilen tosi kipeitäkin, muttei johda mihinkään. Kaiken lisäksi iski flunssa päälle =( Olo on kun jyrän alle jääneellä. Päässä jyskyttää, kurkku kipeä ja nenä vuotaa/tukossa. Tätä ei nyt olisi tarvinut tulla. Nyt on tosiaan mietittävä taas joka päivälle oma toimintasuunnitelmansa kun ei lähtöä tullut viikonloppuna. Isommat lapset, elukat... Onneksi tulee pyhät! Torstaina on yliaikaiskontrolli. En suostu sieltä kotiin lähtemään yhtenä kappaleena. Se on varma!

Onnea kovasti kaikille vauvakkaille =)

Ja tsemppiä kaikille viimeisillään käivistelijöille, paljon suppareita joista on hyötyä ja lapsivesien lorahteluja!!! =)

Sittis 40+6

10/49 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin juuri neuvolasta. Ilmeni, että yliaikaiskontrolliAIKA annetaan vasta 42+0 eli ENSI VIIKON KESKIVIIKKONA!!! Ellei joku arvo nouse ennen sitä. Ja verenpainekin oli ' vain' 14 pykälää korkeammalla kuin nlan eka mittauksessa, ja sen pitäisi olla 15 korkeammalla ja kaksi kertaa (turha kai mainitakaan että tää oli eka kerta). Hb 131. Sydänäänet 135+. Eli en siis edes tällä viikolla pääse käymään äitipolilla - sanon tosiaan pääse... ja vauva on nyt yli 4kg mikäli niiden mittaukset pitää vielä paikkaansa.

Neuvolan täti tuumasi, että pitävät niin varmana tuota ultralla tehtyä arviota ettei pelkoa (ei vai???) ja, että harmi nyt sitten JOS tulee TOINEN IMUKUPPIsynnytys, jos vauva onkin liika iso sitten. Ai HARMI??? Niillä kymmenen synnyttäjän tikeillä ja vammoilla se on vähän muutakin kuin harmi minun kohdallani, voi prksl sentään! Jos tästä tulee samanlaista, niin vauva tuskin selviää hengissä jos on vielä iso ja mä oon invalidi sen jälkeen ja mut saa kärrätä suoraan mielisairaalaan sairaalasta päästyäni.

Että sellasta maanantaita.

eikkuli 40+5

Vierailija
11/49 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen vähän miettinyt noita tikkijuttuja, kun esikoisesta sain ihan kiitettävästi, en pystynyt istumaan/kävelemään pitkään aikaan sänkypuuhista nyt puhumattakaan. Esikoinen painoi 3740g, mutta pahin oli se kun tuli syöksyllä ja tuli kädet auraten jo muutenkin leveän rintakehän päällä. Nyt olin jotenkin ajatellut, että tällä kertaa ei tulisi ommeltavaa, mutta jos kakkonen tulee vielä nopeammin, niin voipi olla taas tuhoisaa. Olisi kerrankin kiva kokea synnytyksen jälkeen sellainen olotila, että pystyisi edes syömään istuen. Kaikki ainakin hehkuttaa aina, että toisesta palautuminen menee niin paljon nopeammin. Siksi voisikin syntyä ihan pikkusen pienempänä. Tänään 37+2, niin olen tilannut synnytyksen pääsiäiseksi. Ens pe tai la olis ihan hyvä:) Mahtaa olla siellä joku muukin tähän vuodenaikaan... Mulla kun muutenkin tapana eksyä sairaalaan aina viikonlopuksi. Pikkusiskoni tilasi vauvan keskiviikoksi, kun silloin saisi saman synttäripäivän kuin hänellä on. 2 kärpästä yhdellä iskulla, eikä pääsis synttärit keneltäkään unohtumaan.

Ja sitten nukkumisasioista. Yöt menee aika hyvin, kop kop minä vanha unihäiriöinen... Tyynymeren avulla saan aika hyviä nukkumisasentoja ja se on tässä raskaudessa ollut ehkä ainoa helpompi asia kuin edellisessä. Hyvin pehmeä sänky ja todella ne tarkasti mietityt tyynyt auttavat. Parina yönä olen hieman valvonut, mutta se kai on tässä vaiheessa ihan normaalia ja itse asiassa se mulle keskivertoa paljon paremmin (verrattuna siis ei-raskausaikaan). Edellisyönä tosin oli sellainen piinaputki, kun säpsähtelin koko ajan hereille. Luulin, että mies kuorsahtelee, mutta ehkä viidennellä kerralla tajusin, että se olen minä itse! Just kun nukahdin, tuli sellainen kuorsahdustöräys, joka loppu heti, koska säpsähdin siitä hereille. Tätä jatku pisin yön ja olin jo ihan tuskainen, kun en saanut kuorsausrefleksiä loppumaan. On tässäkin ongelma. Lopulta tajusin nostaa leuan ylös, niin ilma kulki paremmin. Alkaa siis sisukalut painaa pahasti. Monella kuorsaajallahan auttaa se, että laihduttaa 5kiloa. No, itse olen turpoamaan päin, tosin se 5 kiloa saattaa yhtäkkiä lähteä minä päivänä hyvänsä. No, onpa tässäkin koominen raskausajan ongelma...harva tälläistäkin ajattelisi. No, onneksi viime yö meni paremmin leuka ylhäällä taas. Toivottavasti pääsin vain yhdellä kuorsausyöllä.

Täällä kans supistelee joka päivä sellaisia " hys hys hiljaa kaikki" supistuksia, mutta ei mitenkään säännöllisesti. Vesiä mä tässä odottelenkin.

Liitoskivut (mikäli näitä niiksi kutsutaan) vaan on tällä hetkellä ihan hirveet liikkuessa. Paikallaan ollessa on ihan ok, mutta nouseminen, asennon siirtäminen ja käveleminen on ihan tuskaa. On ollut tälläistä jokapäiväistä jo yli viikon eli ei helpota välissä ollenkaan. On kuin veitseä väännettäisiin häpyluusta vasemmalta. Jännää, kun oikea puoli ihan ok. JOhtuukohan siitä, että vauva on jotenkin ollut koko ajan painottunut vasemmalle eli peppu vasemmalla ja jalat oikealla kyljessä, josta on venyttänyt kohdun ihan hassusti. Ei se päälle päin näy, mutta vasemmalla puolella ei kohtu ole samalla tavalla kylkeen asti venytetty. Joku sanoi, että tämä on poikapotkupuoli. Jännä juttu, koska olen varma, että tulokas on täälläkin poika.

No, eipä muuta kuin päivän jatkoja ja supistuksia ja veden lorahteluja ja onnea kaikille nyyttinsä lunastaneille! Meille saa tulla kertomaan tunnelmia vauva-arjesta, jos ehditte. Niitä on ihan kiva kuunnella tässä odotellessa...

Touhis rv37+2

Vierailija
12/49 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti saatte pikaisesti selvitystä tilanteeseenne! Mikään ei ole niin karmeaa kuin epätietoisuus.

(.) Kaikki kuten ennenkin. Ei supistele (ihan hyvä, kun se tarjonta on niin epäselvä). Keskiviikkona siis äitipoli, jossa tarjonta tarkistetaan ja jos vauveli on taas pää ylöspäin, käännetään ja synnytys käynnistetään. Jos vauva on oikein päin, luultavasti tilannetta jäädään seurailemaan. Jos vauva nurin päin eikä suostu kääntymään, niin sitten en tiedä mitä tehdään. Sektio ei houkuta, muttei kyllä perätilan alatiesynnytyskään. Viime viikollahan vauva oli viistotilassa, jota ei edes voi synnyttää alateitse :Z Mutta mitäs noi mun olemassaolevat pikkuihmiseni siihen sanois, jos äiti ei vois nostella viikkokausiin muita kuin vauvaa? Oi voi. No, keskiviikkona taas saadaan selvennystä tilanteeseen.

Onnea taas kaikille, jotka ovat vauvelinsa hakeneet! :)

Fuulis 38+5

Vierailija
13/49 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes samoissa päivissä näemmä mennään, mulla nyt 40+4 ja kohta lähtö neuvolaan. Onko tosiaan noin että yliaikakontrolliajan saa vasta kun on virallisesti sen kaks viikkoa yli? Järkkyä, mä luulin että se kontrolli olis aina automaattisesti kun lasketusta päivästä on 10 päivää, näin ainakin olen käsittänyt että Tyksissä tehdään. Mulla kanssa nelikiloinen tulossa, esikoinen kylläkin, ja vähän arveluttaa tosiaan että mitä jää äitiparasta jäljelle synnytyksen jälkeen jos kovin pitkälle yli mennään. Eikä mulla ole ainuttakaan supistusta ollut vieläkään. Eli ei tosiaankaan tunnu että lähtö olis mitenkään pian. Voi nakki.

Tsemppiä sulle ja muille tietty kanssa! Ja loppuis nyt toi helkutin räntäsade!

Ally 40+4

Vierailija
14/49 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

me mennään näköjään samoilla viikoilla. mikä sun kohdun suun tilanne on? kiinnostaa kun samat viikot...ja suakin supistelee hiljakseen. mulla kohdunsuu 2 senttiä auki ja kaulaa 2,5 senttiä jäljellä.

peetu 37+2

15/49 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti on tosi sairaalakohtaista. Esim. täällä Etelä-Pohjanmaalla Seinäjoella ultraavat lasketun ajan tuntumassa, yliaikakontrolli on 10-12pv yli ajan mutta Kokkolassa annetaan mennä sinne 42+0 ellei tosiaan tule mitään erikoista ennenkuin edes annetaan aikoja =( Voisi olla, että pääsisin tuon pelkopolihomman takia jos oikein ruinaisin, mutta en tiedä sitten onko minusta siihenkään. Koko päivä meni kyllä pilalle. Eikä vauva ole tosiaan edes kiinnittynyt alas, pää kuulemma tuntui heiluvan vielä oikein hyvin, jeejee. Jos tässä synnytyksessä käy huonosti, en halua kyllä ikinä nähdä edes neuvolan tätiä tai ketään muutakaan. Mulla on vissiin nyt jo alkanu synnytyksen jälkeinen masennus, vähän etuajassa siis!

Suunnittelen tässä että jos uskaltautuisin lähtemään vyöhyketerapeutille hakemaan sitä vauhtia mutta kiitos tämän helkutin huonon kevään, se matka tulisi olemaan hengenkauppaa kun loskaa on puoli metriä sorateillä. Mies kyllä vähintään pitäisi saada mukaan reissuun, ja tuo on kumminkin töissä...

En tiedä. Ei huvittaisi kauppaankaan lähteä, kun kaikki taas utelevat sitä sun tätä, mutta kun maito on loppu niin pakko kai se on. Ja kun on tuo vaihtelu elämässä niin suurta, että täytyykin oikein miettiä että menisikö tällä kertaa S- vai K-kauppaan...

Vierailija
16/49 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt otettiin meidän perheessä " plan B" käyttöön eli en tee yhtään mitään. Mun meuhkarointi ei ole saanut mitään aikaiseksi, joten ajattelin, että turhaan tässä vaan rasitan itseäni, kun voisi olla tekemättä mitään. Ajattelin kokeilla strategiaa tämän ja huomisen päivän. Tuskin kyllä silläkään on minkäänlaisia vaikutuksia. Mutta yrittänyttä ei laiteta.

Me ollaan jo lopetettu sellainen puhuminen, että " jos ei ensi yönä olla lähdetty synnärille, niin sitten.." Sen verran monesti on tullut petyttyä, että on parempi puhua, että kun synnytys käynnistetään 12 päivän päästä, niin sitten... Miten tämän huonon olon kanssa kestää sinne saakka?

Minimaissi rv 40+2

Vierailija
17/49 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lalalle paljon voimia ja jaksamista!!!

Ja onnitteluja vauvansa saaneille, päivittäin jännitän että kuka lähtee seuraavaksi ja miten kaikki sujuu.

täällä sitä vaan kateellisena seurataan ja tuntuu, ettei oma vauva halua maailmaan ollenkaan. Vaikka eihän mulla se laskettu aikakaan ole vielä ylittynyt. rv 39 viedään....Yöllä tuntuu, että masu olisi koko ajan kivikovana ja on vaikea nousta sängystä vessaan, kun sattuu. En sitten tiedä ovatko supistuksia vai mitä. Mutta päivisin kroppaa toimii ihan hyvin ja yöllä pääsen tuskin kylkeä kääntämään kun kaikki liikkeet sattuu. Mitäköhän tämäkin oikein on?

Eilen oli ekaa kertaa jalat tosi turpeina, ihan hassut möykyt - on sitä vettä kerääntyny jo pitemmän aikaa, mutta ei ihan näin muodottomasti. Ihan tutnuu hassulta käveleminen, eikä ilmiö ole poistunut vieläkään.

Luin jostain, että monilla menee vatsa löysäksi ennen synnytystä. Kauankohan sekin voi oikein kestää? Oon jo pari viikkoa rampannut vessassa tiheään tahtiin, mutta ei kyllä mun tapauksessa toi ilmiö näytä liittyvän mitenkään synnytyksen alkamiseen. Damn ;)

Nyt kipasen suihkuun että pääsen alottelemaan päivää....

-Ingwer 38+2

Vierailija
18/49 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiin on sitten saatu 3120 g ja 50 cm pitkä tyttö. Odotusviikkoja oli syntymäpäivänä 6.4.06 kertynyt 39+3, joten hiukan etuajassa siis oltiin. Haikaranpesässä oli kuulemma ruuhkaa, mutta me emme sitä kyllä mistään huomanneet. Saimme rauhallista, mukavaa ja ammattitaitoista hoitoa koko oleskelumme ajan.

Käynti oli kyllä suhteellisen pikainen. Menimme sairaalaan n. klo 20, epiduraalin sain n. 21.30 ja vauva oli maailmassa kahden minuutin ponnistuksella (2 kertaa) jo klo 23.42. Osastolla viihdyimme 2,5 vuorokautta ja kotiin siis lähdimme lounaan jälkeen palmusunnuntaina liput liehuen.

Siispä rohkaisuksi kaikille H-hetkeä odottaville, että synnytys voi olla sekä nopea että myös vähäkipuinen. Minulle ei nimittäin laitettu yhtään tikkiä, pystyin istumaan heti ja olo oli yhden shamppanjalasin jälkeen vallan mainio. Tsemppiä ja iloista mieltä siis teille kaikille!

Vierailija
19/49 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni taas viime yö pyöriessä, kuten monella muullakin tuntui menneen. Taas vaihteeks kipeitä suppareita, mutta ei säännöllisesti ja väliajat sitten kauheeta menkkajomotusta sekä selässä että alavatsalla. Ärsytti kun ei saanu nukuttuu, eikä keksiny et mitä sitä keskellä yötä alkais hommaan että sais supparit todella käyntiin... Ei voinu alkaa siivoileen tms. ettei tytöt heräis ja tuo ukko oli liian väsynyt siihen yhteen ässään...

No vähemmän kivuliaita suppareita on sitten ollut koko aamun, jospa tästä vielä tosi toimiin päästäs, toivottavasti niin että pääsiäiseks pääsisin vielä kotia.

Kohta neuvola, mutta ei sielä taida hullua hurskaammaks tulla, kun eivät ne kuitenkaan sen kummempia tutkimuksia. Yritän kuitenkin asennoitua että voin hyvinkin olla vielä parin viikon päästä masukkaana, mutta kyllä kieltämättä alkaa tympästä tämmönen kun vähä väliä " säikyttelee" ja pitää varuillaan, oottas nyt kunnolla sinne syntymäpäiväänsä asti nii ois paljo mukavampi kun kärvistellä joka välissä... Anteeks valitus, mut on vaan niin ärsyttävää...

Lalalle tosi paljon voimia! Toivotaan ettei mistään todella vakavasta ole kyse!!

Onnittelut uusille huhtihurmureille ja vanhemmille!!!!

trv daisy82 rv 37+5

Vierailija
20/49 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tipuemolle erikoiskiitos rohkaisevasta synnytyskertomuksesta! Se on niin mukava lukea näin viimehetkillä tommosista " nopeista ja kivuttomista" synnytyksistä..

Lalalle ja perheelle oikein iso rutistus ja kovasti jaksamisia!

Omassa tilassa ei oikeastaan muutoksia.. Eilen illalla kävelyllä kun oltiin, ni liikkuminen oli vaikeaa ajoittain, ku tuntu, et oikea jalka lähtee nivusista irti.. Masuasukki on varmasti aseistautunut jollain teräaseella...Sen verran vihlo..mut ku kotiin selviydyttiin, ni ei taas mitään.

Mies kysyy joka aamu, et onko semmonen olo, että tänään syntyy.. Oiski niin kiva ku aamulla huomais, et joo nyt on kyl semmonen olo, et tänään tulee.. mut ei.. Tänä aamunaki, ku mies silitteli mahaa, ni totes vaan et maha on ihan kova,et supisteleeko? On se hyvä ku toinen huomaa supistelut paremmin ku mä ite.. mut ku ei oo mitenkään kivuliaita enkä oikeen vieläkään liikkeistä erota.. Eiköhän ne " oikeet supparit" tunnista itekin.. =)

Vielä kovasti tsemppiä niille, jotka jo ovat lähtökuopissa. Sunrise ja Tuulia taisi ainakin olla jo lähtöä suunnittelemassa.. Ja jaksamista meille muille möhömahoille..

Hipsu rv 39+1