Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HUHTIKUISTEN MAANANTAI

10.04.2006 |

Tulin pikaisesti käväsemään täällä. Supistuksia ollut jo tunnin verran 5-7min välein. Toivottavasti nyt tulee lähtö.

Sunrise81 rv 40+5

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tarkistettu viimeksi 33+6, kun oksennustaudin ja kuivumisen aiheuttamien kipujen takia lähdettiin synnärille. Silloin oli 1cm jäljellä ja kahdelle sormelle auki... Siihen asti olin ollut myös supistustenestolääkityksessä ja aika paljon aloillani eli makuulla vielä. Siitä viikko aikaisemmin oli ollut vielä kiinni eli kuivuminen ja oksentelu ilm. vähän vauhdittivat. Sain nestettä, kipulääkettä jne. suoneen koko yön silloin ja alkoi olo helpottaa. Estolääkkeet tosin silloin lopetettiin, kun 34 tuli seuraavana päivänä täyteen. Alapään tilannetta ei tarkistettu enää sen jälkeen vaan pääsin kotiin. Täällä sitä ollaan oltu siitä asti ilman lääkkeitä ja pystyssä sen verran kuin jaksan eli varmaan on mennyt eteenpäin. Tilannetta ei ole tarkistettu sen jälkeen, eikä tullakaan ennen synnärille menoa ellei mene yliaikaiseksi tai tule jotain muuta. Arvaa jänskättääkö, että mikä pommi tuolla kytee? Voi olla jo useamman sentin auki...

Esikoinen tuli vasta 40+5, mutta olin 3-4cm valmiiksi auki, ei kohdunkaulaa enää, ei vielä synnytyssupistuksia, mutta lääkärintarkastuksessa meni vedet, kun oli vauvan pään päälle kertynyt kalvoon vesipussi eli olis lääkärin mukaan mennyt paineesta ihan hetkenä minä hyvänsä. Ja esikoinen tuli siitä alle kahdessa tunnissa! No, olen nyt ajatellut, että siinä samassa tilanteessa eli 3-4cm auki, eikä kk jäljellä, alkais taas vedenmeno lähestyä, tosin eihän sitä koskaan tiedä. Enkä tiedä, että tarvitaanko lääkärin apua taas vähän avittamaan vai aukeeko se valmiiksi vielä enemmän...sitten tulee tosi kiire sairaalaan. Sen takia oliskin kiva, että lähiaikoina vielä katottais se tilanne (neuvolantäti ei kyllä anna ennen yliaikaa lääkärikäyntiä) ja tod.näk. se vois siitä käynnistä sitten lähteä tulemaankin... Tekis mieli mennä polille jo hieman ennen LA:aa ja sanoa, että vedet pois ja lapsi ulos, en jaksa enää jännittää, että ehditäänkö sairaalaan vai ei, mutta kun sitä ei kans tiedä, että kuka siellä on vastassa. Voivat nauraa tai sitten ei. Viime kerralla esikoisen kohdalla eivät nauraneet, kun menin (epäilin lapsiveden tihkuneen) ja vaikkei ollutkaan niin lapsi syntyi niin nopeasti tarkastuksen jälkeen, että en olis kotoa tajunnut lähteä ajoissa, jos se vesipussi olis pamahtanut kotiin päästyäni. Tuuri kävi silloin, mutta silti pelottaa, että jotenkin vähättelevät asiaa nyt tai siis riippuu, kuka vastassa. Tähän mennessä joka toinen alan ammattilainen vähättelee, joka toinen painottaa tulemaan ajoissa jne. Vähän on ristiriitaista...

Tällä hetkellä vaan odotan ja toivon, että kohtalo hoitaa asian turvallisesti. Saa nähdä, minne asti maltti riittää. Neuvolantädistä ei ainakaan ole tähän asiaan apua...

Touhis ja edelleen 37+2

Vierailija
22/49 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minullekkin ne sano synnärillä että synnytys voi edityä aika rivakkaa tahtia kun se alkaa, kun on jo 2 senttiä auki...saas ny nähdä. sais jo alkaa syntymään mun puolesta. jotenkin ei jaksaisi sinne laskettuun aikaan odottaa..mutta asiahan ei mun käsissä ole=(

onnittelut uusille synnyttäneille

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vielä sanoa, että esikoista odottaessa rv 30 oli kk jäljellä 2,5, jonkin verran pehemennyt, kiinni; rv36 2cm pehmeä ja sormenpäälle auki sekä rv40 1,5cm pehmeä ja sormelle auki ja siitä sitten parin päivän päästä synnytyspäivään mennessä samoilla puolikipeillä kovetussuppareilla, kun oli ollu viikosta 36-37 asti oli yhtäkkiä kk poissa ja sen 3-4cm auki.

Tässä raskaudessa vaan aloin tuntemaan noita suppareita jo ihan alussa, oli tietty paljon kesympiä, mutta viikkoihin nähden musta vähän liikaa. Nyt viime ajat (erit. lääkkeiden lopettamisen jälkeen) on tullut ihan selvästi samantapaisia kuin viimeksi noina loppuviikkoina. Silloin tuli päivisin ja iltaisin 10 min välein, mutta loppu aina, eikä koventu niin että oltais lähdetty näytille. Lähdin lopulta siis turhan vesiepäilyn takia ja sinä päivänä ei ollut supistanut yhtään! (oli muutenkin iltapainotteista toi supistelu, kuten nytkin) Mutta vedet meni ja lapsi syntyi...

Vierailija
24/49 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ajatuksissa ja olemme hengessä mukana..

Voi kuinka kaikkea voikaan tapahtua? Tulee kyllä surullinen mieli:(

Tänne ei kuulu uudempia, tilanne ei ole millään tavalla edennyt. Pieniä suppareita tosin oli aamuyöstä, mutta ne olivat sellaisia tosi lyhyt kestoisia.

KYSYMYS; liikkuuko vauva yleensä supistusten välissä/aikana, vai onko vain hiljaa?

Liitoskivut on aikas ikäviä, mutta tulevat lähinnä, kun on liikaa käveleksinyt. Tosin puolentoista tunnin päästä pitäsi lähteä lasten kanssa korvakontrolliiin, joten saas nähdä kuinka raahaan jalkaa perässä kotia päin tultaessa!

Eilen oltiin ristiäisissä, suloinen pinei tyttö sai suloisen nimen:) Kaunis juhla oli.

Tsemppiä myös Eikkulille, josko pian alkaisi tapahtumaan! Sunriselle ja Tuulialle myös potkua, mikäli sinne synnärille lähtö nyt sitten tuli!

Ja vielä Lala; vielä voima-ajatuksia sinne teille. Koettakaa jaksaa.

tilda 38+1

p.s. Mocca, siellä Kysillä sitten toukokuussa;)

Vierailija
25/49 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on myös lopetettu " odottaminen" eli kun ei tule etuajassa niin ei tule...

Kyllästyttää kun kaikki kyselee, että eikö vieläkään... olenkin alkanut jo vastaamaan, että LA on vasta 12.4

Joka ilta tosin tuntuu siltä, että tänä yönä tulee lähtö mutta sitten herään aamuyöstä pissille eikä mitään ole tapahtunut.

Nyt kyllä toivon jo oikeesti, että tulis ajallaan (keskiviikkona) niin jos hyvin menis, pääsis perjantaina kotiin ja mummot &papat ehtis pääsiäispyhinä kylään.

Minulla oli lääkäri viimeksi viikolla 35 + 1 ja silloin jo lääkäri sanoi, että kohdunkaula täysin pehmeä ja 1 cm jäljellä eli valmista kamaa... veikattiin vielä, että vois syntyä aprillipäivänä...mutta täällä sitä vaan vielä kotosalla.

Perjantaina käytiin tytön kanssa rytkyttelemässä uimahallin vesiliukumäessäkin oikein urakalla. Eipä silläkään ollut vaikutusta...

Onnea kaikille uusille äideille!

Maaretta 39+5

Vierailija
26/49 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautiskelkaa nyyteistänne :)

tilda

Vierailija
27/49 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lalalle paljon jaksamista ja halaus täältä!

Mimoskainen, kissankello ja kaikki muut vauvansa jo saaneet: suuret onnittelut !!!!!!!

Vauva-arki rullaa ja epparihaavaa kiristää =) Soittelin terkalle että miksi se nyt särkee kun ei sairaalassa särkenyt siis semmosta pientä jomotusta ja kirvelyä ja sanoi että tää on normaali kotiintulosyndrooma eli rehkitään liikaa ja sit eppari vähän irvistää. No totta ja bepanthenia laitoin et saa vähän rasvapintaa. En meinannu uskaltaa katsoa sinne ku pelkäsin et mikä siel odottaa mutta todella siisti ja pieni haava siellä kurkkas vastaan. Mä odotin et se on suorastaan zorron merkkiä täynnä mut melkein yhtä nätti ku alkuperäinen.

Meidän poika on alkanut ihanan rytmin: syö illalla useampaan otteeseen, lopettaa n. klo 22 ja herää klo 2 syö ja nukahtaa ja herää klo 6 syömään. =) Voi kun tää rytmi pysyis...

Lumo: poika oli valoissa ti-ke ja mulle se oli kova paikka. Jotenkin otin sen tosi raskaasti vaikka tietenkin se oli vauvan parhaaksi. Itkin kun kuulin et joutuu valoihin ja syytin itseäni kun jouduttiin turvautumaan imukuppiin kun en enää pystynyt supistelemaan ja ponnistamaan ja ihana lääkäri kyl sanoi että se ei ole mun vikani lainkaan ja mun ei tarvi itseäni syyttää. Mä kun kuulin et imukuppi lisää sitä biliriskiä.

Mut nyt on kaikki hyvin. =) Ja on se vaan ihmeellistä kuinka paljon pientä ihmistä voi rakastaa =)

Tsemppiä ja voimia kaikille vielä vatsaa kantaville. Ajatukseni ovat luonanne. Pian on teilläkin nyytit kainalossa =)

Annu

Vierailija
28/49 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... eiks tää talvi koskaan lopu??

Mulla on vissiin vakiintunut minimissään neljän kerran herätys per yö ja sit ensimmäisen jälkeen en saa noin tuntiin unta.

Mulla ei ole ollut vielä kertaakaan kivuliaita supistuksia tai noita kivuliaita liitoskipuja... ehkä ne tulee sit vasta myöhemmin.

Nyt on alkanut pikkuhiljaa toivomaan, et vauva haluais tulla edes vähän aikaisemmin ulos kuin laskettuna aikana. Olis niin kiva jo saada oma pikku kullannuppu syliin :-)

Mä en ole vielä laittanut sairaalakassia kuntoon - täytyy kattoa jos tänään sais sen vaikka aikaiseksi :-)

Nyt kun remontit on tehty ja huonekalujen maalausurakka hoidettu olen ajatellut alkaa päivittäin jumppaamaan, jos sais vähän nostettua kuntoa, joka on kyl romahdusmaisesti huonontunut raskauden aikana...

Joku kyseli, et milloin kannattais lähteä sairaalaan niin meille annettiin ohjeistukseks kun ollaan ensi kertalaisia, et 2 tunnin ajan kun supparit ovat tulleet noin 5minsan välein niin sitten matkaan. Ja jos olis jo yks lapsi takana niin sitten 2 tunnin aikana jos supparit tulee 10min välein...

Vierailija
29/49 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon voimia sulle ja jaksamista... jos vain jaksat niin kerrothan mitä tutkimuksissa selvisi...

Vierailija
30/49 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

LALA: Toivottavasti olet saanut jo selvyyttä pienokaisen tilasta, ja koeta jaksaa, vaikka vaikea on kuvitella itseä jaksamassa sun asemassasi! Omat murheet ja valitukset tuntuu jälleen kerran hyvin pieniltä.. JA teille jo synnyttäneille suuret onnittelut uuden elämän saattamisesta maailmaan! Perästä koetaan tulla:)

Annmii 37+6

Vierailija
31/49 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lalalle voimahali täältä. Koita jaksaa...

Onnittelut kaikille jakautuneille! Ihanaa vauva-arkea teille(en nyt muista nimimerkkejä). Jaksamisia myös meille möhömahoille.

Omaan napaan ei erikoisempia kuulumisia. Eilen tuli ensimmäinen joko soitto, kun äiti soitti, että joko on jotain tuntemuksia. No ei sitten minkäänlaisia.

Tosiaan kiva lukea välillä hyvin menneistä ja helpoista synnytyksistä. Itseäni ainakin välillä pelottaa kaikki repeämiset ja imukupit ja hätäsektiot. Ei pitäsi käydä tuolla synnytyspuolella ollenkaan, kun rupeaa miettimään sitten sitä kaikkein pahinta synnytystä.

Tsemppiä niille, joilla oli jo lupaavasti synnytys käynnistymäisillään!

pesukarhu83 rv 39+3

Vierailija
32/49 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauttikaa pienestä nyytistänne!

Tänne ei kuulu uutta, muuta kun että lääkäri porvoosta soitti 2 min yli 9 (oli luvannut soittaa yhdeksän jälkeen ja varmaan arvasi että odotan soittoa puhelimen vieressä) ja sanoi faksanneensa lähetteen naistenklinikalle ultraan. Sieltä pitäisi nyt sitten tulla soitto ja kutsu vielä ultraan jos ei synnytys sitä ennen käynnisty. Ja synnytyspaikaksi vaihtui tosiaan naistenklinikka, sekin vähän jännittää kun ei nyt sitten mennäkkään tuttuun Porvooseen. No, onpahan vauvalla sitten kaikki mahdollinen apu niin lähellä kun vain voi olla kun syntyy!

Minulle on tosiaan tehty 19 viikolla rakenneultra jossa kaikki oli kunnossa, myös nuo aivokammiot. Vähän lääkäri epäili nyt sitten jotain kystaa tai muuta tukosta aivokammioissa joka aiheuttaa ettei aivo-selkäydinneste pääse kiertämään normaalisti. Mutta kyseessä voi olla joku muukin ongelma, joku kromosomijuttu tai syndrooma. Toivottavasti pääsen sinne naikkarille jo huomenna, tämä epätietoisuus on pahinta!

Kiitokset edelleen kaikille tukemisesta, kyyneleet silmissä tsemppauksianne täällä luen!

Lala 39+2 (edelleen)

P.S: Minulle th sanoi että uudelleensynnyttäjällä vauva ei välttämättä kiinnity ennekuin supistukset kunnolla alkavat, jos yhtään ketään lohduttaa;)

Vierailija
33/49 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja, että kaikki menisi loppujen lopuksi hyvin! Toivottavasti pääsette mahd. pian asiantuntijalle ultraan jne. niin ei tarvitse olla epätietoisuudessa...

Ja mullekin neuvolantäti selitti viime kerralla jotakin siitä, että uudelleensynnyttäjillä vauvat eivät samalla tavalla kiinnity vaan vasta sitten ihan lopussa. Ei oikeen tajua juttua, että miten on noin päin, mutta niin kai sitten...

Touhis ja edelleen 37+2

Vierailija
34/49 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistetaan me kaikki mammat, että kukaan meistä ei tiedä mitä tuleva tuo, vaikkakaan sitä ei tarvitse liikaa alkaa pelkäämään ja miettimään. Meidän tulee ottaa vastaan se, mitä meille suodaan. Ja vaikka sairaan lapsen saaminen on pelottava ja raskas asia, niin aivan yhtä arvokas on sairaan lapsen elämä, kuin terveen. Ja nämä erityislapset voivat ja osaavat nauttia elämästä aivan kuten terveetkin lapset.

Kovasti on ainakin minut pistänyt miettimään taas mahdollisuutta, että lapsella ei olisikaan kaikki hyvin. Kaikkeenhan on varauduttava.

Tsemiä kaikille!

Tilda yhäkin 38+1... jalkaa perässä raahaten!

35/49 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan että saat ajan jatkotutkimuksiin mahdollisimman nopeasti - mieluiten heti! Kuulostaa pelottavalta, mutta varmaankin naikkari on sitten parempi paikka vauvan kannalta syntyä kuin Porvoo. Sama juttu se on täällä, että synnytyspaikaksi voi tarvittaessa vaihtua hyvin nopeasti Oulu, Tampere tai Helsinki, jos näyttää siltä että jokin on hullusti.

Minun aamuvalitukseni ja itkuvirsi loppuivat soittoon äitipolille, sain ajan keskiviikkoaamuksi ilman suurempia tunnekuohuja. Sitä ennen tosin ehdin käydä kauppareissun ja itkeä sielläkin kohtaloani, täytyy myöntää että vastaantulleelle odottajalle olin liki kateellinen - hänellä la 10 pv minun jälkeen ja oli sitä mieltä että lähtö tulee vielä ennen pääsiäistä. Ja minä täällä edelleen kieriskelen ilman mitään lähtöpasseja!

No, keskiviikkona sitten pääsen tosiaan kokoarvioon ja lääkärille. Helpottaa ainakin mieltä. Aion sanoa suoraan mitä nyt ajattelen, eli jos pitävät todennäköisenä että imukuppiin tai johonkin vastaavaan toimenpiteeseen joudutaan vauvan suuren koon tai minun lantionmittojeni takia, en aio suostua synnyttämään alakautta. En itseni, enkä vauvan voinnin vuoksi, edellisestä kerrasta viisastuneena! En olisi uskonut tätä sanovani, mutta rajansa kaikella.

eikkuli, 40+5 edelleen

Vierailija
36/49 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Ja ONNEA tipuemolle*

Täällä pyöritetään arkea. Anoppi oli onneksi koko aamupäivän purkamassa isompien energiaa lumihommien parissa, taisi syntyä muutamat lumimajat taas. Pikkumies on ollut kolmena päivänä ulkona, tänään jo pidemmät unet siellä.

Meillä on kyllä eriskummallinen vauva. Syö ja nukkuu. Ei itkua ole kuultu vielä kunnolla ollenkaan. Kait täällä on kokoajan niin kova meteli, ettei voi kun ihmetellä tota rauhallista pikkuihmistä miten pystyy olemaan noin cool. Voipi keltaisuus vähän ramasta vielä päälle, vaikka taisi meidän kakkonen olla ihan samanlainen.

Annu; muistan hyvin ekasta pojastani, kuinka vaikeaa oli kun jätin pojan ekana yönä vauvalaan ja vielä kun ehdottivat lisämaidon antamista, et saan nukutuksi, tunsin maailmani hajoavan. Kielsin sen, ja jälkeenpäin ihan huvittaa kuinka äitikarhu oli kiukunen, kun edes ehdottelivat sellasta.. Äidin parastahan siellä on tapana ajatella =O)

Onko teidän poika vielä silmälle keltainen? Mitkä oli arvot valon jälkeen? Meillä 225, mutta kyllä silmän valkuaisista huomaa vielä vähän keltaisuutta olevan. Ja mahdoton kakkakone tuntus olevan.

Eikkulille tsemiä kovasti, se kohdun vyöhykepiste on jalan sisäpuolella tossa " nilkkaluun" alla. (Mikä se luu oikeesti on nimeltään, ei tuu nyt mieleen) Sitä voit vähän painella itekki, pehmittää mukavasti ainakin paikkoja. Sit maidontuloa voi avittaa hieromalla jalan ulkosyrjää polven alapuolelta ylöspäin vetoliikkein. Sen olen todennut toimivat laitoksella hyvin. (jos tosta nyt saatte selkoa)

Voimia isomasusille!

Lumo ja poitsu 13 vrk

Vierailija
37/49 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki näyttäis olevan ok, Kohdunduu 2cm auki, pää tosi alhaalla, tuntu lääkärin käteen, hyvissä asemissa siellä oltiin ja voi kuulemma syntyä jo vaikka ens yönä..

Kokoarvio oli 3500g ja jos ei synny 18 pvä mennessä, niin voin mennä ilman lähetettä ja puhkastaan kalvot, lääkärin luvalla..(la 15.4)

Lääkäri kehoitti vielä lähtemään kiireellä kun oikeat supparit alkaa, koska edellinen synnytys ollut nopea, tämä luultavasti vielä nopeampi...

Ponnari & Masukki yhä 39+2

Vierailija
38/49 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!Aattelin nyt sit itekin pinoutua.. vihdoinkin :) Käyn siis joka päivä lukemassa huhtikuisten kuulumisia... Eikkuli80, me mennään samoilla päivillä, eli mulla kans tuo rv 40+5. Tänään oli just kans neuvola, ja ei mitään uutta... Siis äitipolille vasta ku on täynnä 42 vkoa!! Ihan älytöntä... Eli menis yli pääsiäisen... huh!

Mulla ei kyllä olossa mitään valittamista, ihme kyllä. Esikoista siis odotan, ja mulla on koko raskauden ajan piisannu virtaa ja energiaa. Ei vieläkään kolottele eikä vihlo mistään, ihan ihmeellistä!Eilen vaihdoin verhoja ikkunoihin, ja siivoilen ja imuroin ihan normaalin reippaasti... Eikä supistele vaikka mitä tekis, ei kipeitä supistuksia laisinkaan oo viel ollu... Jos ne alkaa sit het kertalaakista ja rytinällä...

Mitä teillä huhtikuiset muuten nuo verenpaineet näyttää???Mulla on ollu joulusta saakka ihan kohollaan paineet, kaks kertaa oon käyny äitipolillakin sen takia, eikä mitään oo tehty sille asialle.. Tänään neuvolassa paineet oli 138/102.. Eli tuo alapaine on aina noin korkealla... Pitää muistaa huilia vaan välillä ja ottaa rennosti. Toissaviikolla ultrassa painoarvio oli 3,5kg, eli reilun kokoinen vauveli on sit meille tulossa :)) Meidän vauva odottaa varmaan keväisempiä kelejä syntyä, siks tykkää pysytellä massussa!:)

Jeps, mutta leppoisaa odotusta kaikille huhtikuisille :)

Kathjuzka 40+5

Vierailija
39/49 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, että mulla ei tuota kohdunsuun tilannetta oo katottu ku ainoostaan silloin rv 12!!!Eli ihan alussa... Sen jälkeen ei lääkäri oo kattonu laisinkaan tilannetta tuolla alaalla... Vähän ihmetyttää, ku ensimmäistä kuitenki odottelen...Onks kellään muulla käyny näin?!

Vierailija
40/49 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupesin vain ilmoittamaan että rauhallisen ja terveen poitsun kanssa on kotiuduttu (3 kertaa) perjantaista alkaen=)

Kerron iki-ihanan tarinani kunhan kaikki ovat jakautuneet,en halua turhaan säikytellä muita..

Mutta kaikki nyt hyvin ja nautiskellaan vauva-arjesta=)

Tsemppiä kaikille odottajille ja onnea jo jakautuneille!!

Lamisa + poitsu 7 vrk